Instagram odavno već nije samo aplikacija za dijeljenje fotografija, a u 2025. (opet) donosi promjene. Od promjene algoritama do dinamičnih profila, ova platforma očito ima cilj oblikovati budućnost društvenih mreža, ali i digitalnog marketinga. Saznajte kako ostati korak ispred drugih, ali i kako da vaš sadržaj dosegne pravu publiku.
Instagram je od svog lansiranja 2010. godine postao jedna od najpopularnijih i najutjecajnijih društvenih mreža uopće. Trenutno više od 1.4 milijarde ljudi svakodnevno koristi Instagram.
Isprva zamišljen kao aplikacija za dijeljenje fotografija s raznoraznim filterima, Instagram se brzo razvio u platformu koju su kreatori sadržaja, influenceri, brendovi i razne tvrtke itekako znali iskoristiti.
Instagrama je svoj razvoj obilježio nizom inovacija – uveo je Instagram Stories 2016., IGTV 2018., te Reels (koji je izravno konkurirao TikToku) 2020. godine.
I tako malo po malo, Instagram je postao i nezaobilazan alat za digitalni marketing.
Jedan od važnijih trenutaka za Instagram dogodio se 2012. g. kada je platformu kupio Facebook (današnji Meta) za milijardu dolara.
U to je vrijeme Instagram imao niti 30 milijuna korisnika, no pod Metinim vodstvom doživio je ogroman rast, dosegnuvši skoro milijardu ipo korisnika.
Pod Metom, Instagram je razvio iz aplikacije za dijeljenje fotografija u digitalnu platformu s naglaskom na video sadržaj i e-commerce.
Uvođenje Reelsa kao odgovora na TikTok, poboljšanje Instagram Shopa, taggiranje i oglašavanje, samo su neki od koraka koje je Meta poduzela kako bi Instagram ostao konkurentan.
Međutim, nisu sve promjene bile dobro prihvaćene. "Guranje” video sadržaja nauštrb fotografija naišli su na kritike korisnika, a konstantne izmjene algoritma dovele su do značajnog pada organskog dosega.
Danas je ova platforma digitalni prostor koji se sve više prilagođava navikama korisnika i novim tehnologijama.
U 2025. godini, ova platforma donosi niz promjena koje će utjecati na način na koji se koristi sadržaj, upravlja profilima, ali i ostvaruje angažman publike.
U vizualnom smislu, Instagram profili doživjeli su jednu od najvećih promjena.
Umjesto klasičnog kvadratnog prikaza, sada je aktualan vertikalni format (4:5) - veće slike i videozapisi te poboljšana preglednost.
Biografije su postale dinamične. To znači kako više niste ograničeni statičnim opisom profila. Novo na Instagramu je što omogućava automatsko ažuriranje biografije na temelju nedavno objavljenog sadržaja, korištenih hashtagova ili interakcija s publikom.
Ova funkcija daje veću fleksibilnost u upravljanju profilom, čineći ga interaktivnijim i relevantnijim.
Novi raspored profila donosi i mogućnost isticanja ključnih objava.
Umjesto konstantnog mijenjanja biografije ili “zakucanih” Naglasaka (Highlights), sada se najvažnije objave mogu trajno prikazivati na vrhu profila.
Ovo omogućava bolju organizaciju sadržaja i/ili fokus na ono što je trenutno najvažnije.
Ove promjene donose veću kontrolu nad načinom na koji se profil prikazuje, a omogućava i veću personalizaciju.
Sada možete preciznije oblikovati kako želite da vaš profil izgleda i koje informacije želite istaknuti.
Kako iskoristiti ove promjene?
Objava novog Reelsa na Instagramu često zna biti izazov. Osobito kada je riječ o angažmanu publike i prilagođavanju algoritmu.
Svaka objava i nosi određeni rizik – hoće li privući pažnju, postići željeni doseg ili jednostavno proći ispod radara?
Upravo zbog toga Instagram uvodi Trial Reels, funkciju koja omogućava testiranje sadržaja na manjoj grupi, prije nego što se javno objavi.
Trial Reels omogućuje eksperimentalnu objavu videa, koji će biti vidljiv samo odabranoj publici – bilo da se radi o internom timu, angažiranim pratiteljima, nasumično odabranoj grupi ili ciljanoj grupi.
Smatra se kako će Trial Reels pomoći u analizi inicijalnih reakcija, prikupljanju podataka o angažmanu i donošenju odluka o eventualnim izmjenama, prije konačne objave sadržaja.
Što možete postići s Trial Reelsima?
Više ne morate imati samo “običan” profil – sada možete dodati i personalizirani zvuk.
Ova nova funkcija na Instagramu omogućava dodavanje glazbenog isječka od 30 sekundi, koji se reproducira kada netko posjeti njihov profil.
Čini se kako nas ova opcija vraća u MySpace dane (za one koji ga se sjećaju). Ali Instagram donosi modernu verziju s integracijom s glazbenim streaming servisima.
Tko će najviše koristi od ovoga?
Instagram Stories (priče) su jedan od najvažnijih i najpopularnijih formata na Instagramu.
Isto tako, interakcija je dosad bila ograničena isključivo na odgovore putem DM-a (direct message). Dakle, svaka je komunikacija ostajala privatna i nevidljiva široj publici.
Instagram sada uvodi opciju komentiranja priča - novu mogućnost za komunikaciju, doseg i vidljivost sadržaja, a sve kako bi unaprijedio korisničko iskustvo i omogućio još veći angažman.
Komentari na Stories funkcioniraju slično kao na objavama – reakcije i komentari su javni.
Prednosti komentara na Stories:
Instagram uvodi i promjene u način na koji rangira i prikazuje sadržaj korisnicima.
Po novome, nagrađivati će kreatore sadržaja koji objavljuju originalan i autentičan sadržaj.
Istovremeno će smanjiti vidljivost sadržaja koji je prenesen s drugih platformi bez značajnijih prilagodbi.
Cilj je potaknuti stvaranje unikatnog sadržaja koji će angažirati publiku, umjesto oslanjanja na već postojeći ili generički sadržaj.
Ova promjena posebno pogađa sve koji objavljuju reciklirane TikTok videe, memeove preuzete s drugih mreža ili viralne klipove, bez dodavanja vlastite vrijednosti.
Ovaj smjer koji potiče originalnosti, daje priliku svima koji žele graditi snažan identitet na ovoj platformi (i povećati svoj doseg bez oslanjanja na plaćene oglase).
Kako iskoristiti ove promjene?
Instagram u 2025. postaje bolji nego ikad – nove prilagodbe vizuala, pametniji algoritmi i interaktivne postavke su definitivno nove prilike za vas.
Ali, budite spremni i da će testirati vaše sposobnosti.
Ako i dalje koristite iste stare trikove – vrijeme je za promjenu.
Instagram već neko vrijeme favorizira autentičnost i direktnu interakciju.
Više nije dovoljno samo objaviti lijepu sliku i staviti neki opis otprilike.
Ljudi žele vašu iskrenost, žele vas upoznati, žele osjetiti da su dio nečega...
Eksperimentirajte s kratkim Reelsima u serijama. Mini vlogovi, brzi tutorijali, "dan u životu" ili behind-the-scenes, zadržavaju pažnju i potiču publiku da se vraća po još.
Savjet, koji se nameće sam po sebi, je očekivani priljev publike na Instagram zbog stalnih najava zabrana TikToka – iskoristite to.
Ne znate odakle krenuti?
Zona Plus je tu da vam olakša cijeli proces – od strategije do objava koje privlače pravu publiku.
Kontaktirajte nas - neka vaš Instagram profil radi za vas, a ne protiv vas.