Imate profile na društvenim mrežama i mislite kako vam je to sasvim dovoljno? Razmislite ponovno. Kvalitetno vođenje druđtvenih mreža i oglašavanje na njima iziskuje mnogo vremena, znanja i strategije. Znate li koliko prilika ste propustili jer ste se oslonili samo na društvene mreže? Saznajte zašto je važno razmišljati šire i kako postići da vaše poslovanje ne ostane skriveno u moru sadržaja.
Ako nešto nije na društvenim mrežama, nije se ni dogodilo – to već svi znamo.
Danas je vrlo teško pronaći osobu bez barem jedne društvene mreže, bilo da je koristi privatno ili poslovno. Svi ih imaju.
Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, WhatsApp, Messenger i slične platforme postale su sastavni dio svakodnevnog života.
S obzirom na ogroman izbor, lako je pronaći ono što vam osobno najviše odgovara.
Jeste li ikada malo detaljnije razmišljali o tome kako vodite društvene za svoje poslovanje?
Imate društvene mreže i njima ste aktivni? To je odlično, osobito ako ste u stalnoj komunikaciji sa svojim pratiteljima.
Ali ako nemate ništa drugo za svoje poslovanje, osim isključivo isključivo njih... hmmm. Ne imati za svoju tvrtku ili obrt, web stranicu u današnje doba? Blago rečeno, to nije dobro, a ni poželjno.
Internet nije samo jedno mjesto, već mreža međusobno povezanih sustava, servera, kompjutera i podataka. Realno, Internet može srušiti jedino neka katastrofa na globalnoj razini.
I dok je World Wide Web “mjesto na internetu” na kojem postoje web stranice i razne informacije, društvene mreže su platforme pohranjene na nečijim serverima, a vlasnici tih platformi su ujedno vlasnici vaših informacija.
Ako društvena mreža “padne” ili je nedostupna, vaši podaci, posao i komunikacija... Gdje su?
Velika je razlika u postojanju na internetu u obliku solidne web stranice i društvene mreže čiji ste vi “podstanar”. Ako se i sruši jedan dio Interneta nitko to neće primijetiti, a ako se sruši društvena mreža to će znati svi oni koji je koriste.
Vrlo je mala vjerojatnost kako će društvene mreže sve pasti odjednom, ali imate li samo jednu i ona na par sati nije dostupna, a dogodi se slušaj da je vama tih par sat jako bitno... Sami možete zamisliti ostatak.
Svi smo to iskusili, kada je pao Instagram i WhatsApp te su ljudi ponovno otkrili čari običnog SMS-a, a influenceri očajavali.
Uglavnom, zamislite situaciju u kojoj se čitav vaš posao, svi vaši proizvodi ili rezervacije, nalaze na društvenoj mreži kojoj zbog nekih razloga nemate pristup. A vi nemate back-up nigdje drugdje. Nemate web stranicu, nemate ništa.
I zato je neophodno voditi društvene mreže kao dodatak web stranici, ili fizičkoj trgovini, ako ju imate.
Na taj način možete ponuditi potpuni paket, sve svoje proizvode ili usluge - a i pokrili ste sve fronte, kako se kaže.
Vođenje vlastitog poslovanja samo i isključivo na društvenim mrežama je nedovoljno i nekoliko je razloga za to - evo zašto:
Imati društvene mreže i na njima par slika ili povremeno nešto objaviti je sasvim u redu za vaš privatni profil, ali za poslovni to nije dobro.
Vođenje društvenih mreža, bio to Facebook, Instagram, LinkedIn ili bilo koja druga, a bez redovitog održavanja i objavljivanja, jednako je kao imati vlastitu trgovinu koju npr., nikada ne čistite. Ljudi će “ući”, vidjeti kako tu nitko ništa ne radi, i otići.
Ali dojam kako tu nešto nije u redu - ostaje.
Sigurno ne želite ostavljati takav dojam. I ako smatrate kako je vođenje društvenih mreža za vas previše - agencija za digitalni marketing je uvijek na raspolaganju.
Osobito ako ste do sada vodili mreže na krivi način. A vjerujete nam, postoji mnogo krivih načina, jer svatko misli kako radi ono najbolje.
Ako nešto radite, radite to kvalitetno, a ne polovično.
Pitate se trebate li uopće društvene mreže za svoje poslovanje?
Odgovor je jednostavan – da, apsolutno.
Iako je moguće poslovati bez njih, prisutnost na društvenim mrežama danas je gotovo neizostavna. Brojne su prednosti koje ne biste trebali ignorirati (a usput su i besplatne), a smo neke od njih su:
Ipak, nije dovoljno samo imati profil - morate biti aktivni. Dakle, ne samo povremeno, nego dosljedno.
Nije dovoljno objaviti post i zaboraviti na njega; važno je održavati komunikaciju s pratiteljima nakon svake objave.
Nemojte biti samo “serijski lajkač” i klikati lajkove na komentare ili rafalno objavljivati slike, pa ne objavljivati ništa mjesecima – reagirajte.
Osim što se podrazumijeva i objavljivanje postova koji su smisleni, tiču se vašeg posla, informativni su, vizualno privlačni i tako dalje - bitno je i ne zaboraviti na objavu nakon što ste je postavili.
Vaši pratitelji očekuju brzu reakciju, ali i ljudski pristup.
Ako imaju pitanja o proizvodima, uslugama, dostavi ili cijenama, trebate odgovarati promptno i personalizirano. Automatski odgovori mogu pomoći, ali nikada ne smiju zamijeniti ljudski faktor – jer on stvara povezanost i povjerenje.
Odabir prave društvene mreže ovisi o vašem brendu, ciljanoj publici i specifičnim poslovnim ciljevima.
Nema univerzalno najbolje platforme, ali postoje one s najvećim potencijalom i bazom korisnika, kao što su:
Kako odabrati pravu platformu?
Prvo analizirajte svoju ciljanu publiku: gdje se ona najviše zadržava i kakav sadržaj konzumira? Primjerice, ako ciljate mlađe generacije s dinamičnim i kreativnim formatima, TikTok i Instagram su pravi izbor. Za profesionalce i B2B sektor, tu je LinkedIn.
Tajna nije tome da budete prisutni na svim društvenim mrežama, već u odabiru platformi na kojima možete ostvariti povezanost s publikom i pokazati stvarnu vrijednost vašeg brenda.
Procjenjuje se kako je ukupan broj korisnika društvenih mreža u 2024. godini je bio 5.07 milijardi ljudi, što je približno 62.6% svjetske populacije.
Najveći rast bilježi se u regijama Azije i Afrike, gdje se broj novih korisnika povećava zahvaljujući širenju mobilnog interneta.
Ogroman porast kratkih video formata (TikTok, Reels, YouTube Shorts) sugerira da trebate ulagati u zabavan, informativan i brzo konzumirajući sadržaj.
“Starije” platforme poput Facebooka i YouTubea, i dalje dominiraju, što ih čini neizostavnim dijelom svake šire marketinške strategije.
LinkedIn i X (Twitter) ostaju važne za ciljanje specifičnih skupina (B2B, političke i društvene teme).
Oglašavanje na društvenim mrežama vrlo je učinkovito, osobito za male tvrtke koje tek počinju s izgradnjom brenda.
Oglašavanje na društvenim mrežama, a posebno oglašavanje na Facebooku, cilja specifičnu publiku i pomaže u stvaranju osobne povezanosti s korisnicima, što je bitno za početni uspjeh.
Problem nastaje kada se poslovanje fokusira isključivo na društvene mreže, a pod time se podrazumijevaju i kao jedini kontakt s publikom. Smatrajte kako poslovanje koje postoji samo i isključio na društvenim mrežama, nije baš najbolja stvar koju možete učiniti za sebe i svoju tvrtku.
Mišljenja struke su tu dvojaka, ali generalno se smatra kako samo društvene mreže (iako su jako korisne, a njihovi profili besplatni), zapravo prikazuju poslovanje neprofesionalnim.
Preporuka je koristiti različite oblike oglašavanja, i imati kvalitetnu web stranicu, u kombinaciji s vođenjem društvenih mreža.
Dobro optimizirana web stranica bitna je za organski rast, osobito ako pravilno koristite SEO i redovito objavljujete blogove.
SEO omogućava bolje pozicioniranje na tražilicama, dok društvene mreže, poput Facebooka i Instagrama, imaju svoja ograničenja kada je riječ o postizanju dugoročnog rasta, na kojem SEO briljira.
Ako planirate koristiti Google ili YouTube oglase, nužno je imati web stranicu. Bez nje, značajno ograničavate vaše poslovanje.
Mnogi ne shvaćaju koliko je teško širiti publiku isključivo putem društvenih mreža bez potpore web stranice koja je vaša "digitalna poslovnica".
Izrada web stranica ne mora nužno biti velik trošak i sigurno je kako želite kvalitetnu web stanicu za svoje poslovanje. Osobito ako je u pitanju web shop, za kojeg je bitno da je user friendly i vizualno privlačan. Web stranica povećava vašu vidljivost i ona je slika vašeg poslovanja u digitalnom svijetu te bez nje ne izgledate profesionalno.
Ako imate lošu (zastarjelu, sporu ili nepotpunu) web stranicu ili su vam društvene mreže loše (nemate dovoljno pratitelja, ne komunicirate s njima, rijetko objavljujete i ne oglašavate se) to će narušiti sliku koju vaši potencijalni pratitelj (a budući kupci) imaju ili bi mogli imati o vama.
A to nije ono što ne želite.
Jednostavno rečeno - nije se dobro oslanjati samo na vođenje društvenih mreža kao jedini marketinški alat ili strategiju.
Kako se zapravo mislite kvalitetno oglašavati i uopće voditi svoju tvrtku ili obrt, ako je sav vaš fokus na samo jednoj stvari tj. na samo jednoj društvenoj mreži? Na taj način gubite svu onu publiku koju biste mogli privući uz pomoć drugih sadržaja kao što su Google oglasi ili newsletteri koje ćete slati, a vodit će na vaš web.
Možemo na kraju i zaključiti: kad je u pitanju web stranica, trebate znati kako ste vi njen vlasnik i na njoj kreirate sadržaje.
Kod društvenih mreža to nije slučaj, jer platforme imaju svoja pravila i algoritme koje trebate poštovati. Ograničeni ste tuđim pravilima.
I iako realno možete s jako malo napraviti puno toga, sigurno se ne želite posvetiti samo jednome - u svom poslovanju ne nudite samo jedan jedini proizvod ili samo jednu uslugu, zar ne?
Za rast je potrebno mnogo truda i zalaganja, ali jednako tako, kombiniranjem svih alata kojima raspolažete, možete imati jako uspješnu marketinšku kampanju, a vaša strategija neće biti jednostrana.
Nemojte se ograničavati, i nemojte sami sebi govoriti kao je dovoljno ono što imate, jer prostora za rast ima uvijek. Sve ovisi o vama i vašoj percepciji, odnosno vidite li svoju budućnost uvijek na istoj poziciji ili želite napredovati.
Za više informacija ili savjeta, slobodno nas kontaktirajte već danas – za vas ćemo izgraditi stragegiju vođenja društvenih mreža ili vam pomoći kreirati web stranicu i sadržaj koji donose rezultate.