Što je marketing nego natjecanje za pažnju i povjerenje kupaca. Srećom, postoje mali, ali moćni trikovi koji mogu olakšati taj proces. Za vas bi bilo dobro svladati te osnovne metode manipulacije, ne u negativnom smislu, već kao način utjecaja i usmjeravanja ljudi prema našim proizvodima ili uslugama.
Danas smo kao potrošači preplavljeni informacijama, brendovima, reklamama i ponudom.
I da, bitno je znati kako se istaknuti.
Marketing trikovi su ti koji će pomoći privući pažnju, potaknuti reakciju i utjecati na ponašanje potrošača.
Korištenjem malih, ali učinkovitih taktika, možete lakše dosegnuti svoje ciljne skupine. Jer ljudi još uvijek imaju reakciju kad vide da je ponuda ograničena i da nešto mogu kupiti “samo danas”.
Emocije igraju veliku ulogu u donošenju odluka.
Kroz marketing, često se pokušava izazvati razne emocije poput radosti, uzbuđenja ili čak straha od propuštanja prilike.
Marketinške kampanje koje iskorištavaju potencijal emocija, su one koje ostaju najviše zapamćene. Emocionalno nabijene poruke poput „Ne propustite priliku!“ ili „Osigurajte svoje mjesto“ motiviraju ljude na akciju, na kupnju.
FOMO (fear of missing out) ili strah od propuštanja odličan je primjer psihološkog trika. Svatko je u nekom trenutku osjetio taj strah i upravo se na tome temelje uspješne kampanje.
Primjer FOMO taktike je mail s tekstom „Još samo 10 mjesta preostalo“ ili popust koji traje još samo nekoliko sati. Možda se primijetili i to kako neki web shopovi imaju sat koji odbrojava vrijeme do isteka akcije...
Tako se stvara hitnost i potiču ljudi na brzu odluku.
Primjeri psiholoških trikova koji funkcioniraju:
Kada je riječ o storytellingu, autentičnost i mogućnost povezivanja su najbitniji elementi.
Priča koja prikazuje stvarne ljude i stvarne situacije puno će lakše doprijeti do publike. Brendovi kao što je Nike koriste priče o sportašima koji su prošli kroz teške trenutke kako bi postigli uspjeh, inspirirajući tako svoju publiku.
Kroz emocionalno nabijene priče, brend postaje više od nekoga tko prodaje običan proizvod ili uslugu – postaju dio svakodnevnog života svoje publike.
Storytelling je odličan “alat” za stvaranje emocionalne povezanosti s brendom, a dovodi i do lojalnosti i povjerenja.
Primjeri uspješnih storytelling kampanja:
Personalizacija nije samo kad upotrijebite osobno ime u mailu, već i kad prilagodite sadržaj i oglase prema specifičnim interesima i potrebama publike.
Online shopovi tako npr., preporučuju proizvode na temelju prethodnih kupnji ili pretraživanja.
Alati kao HubSpot, Salesforce ili MailChimp omogućuju automatizaciju personaliziranih kampanja - prate ponašanje korisnika i generiraju prilagođene poruke (koje povećavaju mogućnost konverzije).
Primjeri takvih personaliziranih kampanja (koje su ostvarile visoku konverziju):
Na društvenim mrežama su najbitniji autentičnost i angažman, ako želite postići vidljivosti. Trikovi za stvaranje angažmana uključuju korištenje anketa, live prijenosa i nagradnih natječaja koji potiču publiku na uključivanje.
Dosljednost i autentičnost grade povjerenje. Objavljujete li redovito, a sadržaj vam je koristan, postajete relevantan izvor informacija.
Primjeri viralnih kampanja i hashtag trendova:
Pravi influencer je osoba koja dijeli vrijednosti vašeg brenda i ima ciljnu publiku sličnu vašoj. U suradnji s influencerom, bitno je da njihova preporuka zvuči autentično, a ne kao obična reklama.
Jasni uvjeti i transparentnost su tu izrazito bitni. Dogovor treba uključivati detalje o objavama, vremenskom okviru i očekivanjima kako bi se osigurala obostrana korist.
Primjeri uspješnih kampanja s influencerima i efekta na prodaju:
A kako možete koristiti blogove, videozapise i e-knjige za privući ljude?
Korisne informacije, vodiči, e-book i edukativni videozapisi stvaraju povjerenje kod publike, a vama daju određeni autoritet u vašoj niši.
Kada pružate sadržaj koji rješava probleme vaše publike, veća je vjerojatnost da će se ta ista publika pretvoriti u kupce.
Optimizacija ključnih riječi, meta opisi i backlinkovi mogu povećati vidljivost, a kvalitetan sadržaj optimiziran Google, donijet će vam i organski promet.
Primjeri popularnih formata sadržaja i zašto privlače publiku:
Neuromarketing proučava način na koji ljudski mozak reagira na marketinške poticaje, koristeći boje, zvukove i mirise za poticanje specifičnih reakcija.
Npr., plava boja stvara povjerenje, dok crvena izaziva hitnost. Svaka boja i zvuk imaju svoj efekt, što se može iskoristiti u promociji.
Primjeri brendova koji koriste neuromarketing:
Korištenje limita u ponudi je odličan motivator za brzu akciju.
Ograničene ponude ili ekskluzivne serije proizvoda potiču ljude na brže donošenje odluke. Rečenice poput “limited edition” ili “samo još 5 komada”, često motivira ljude da odmah kupe.
Vi možete koristiti ograničeni broj proizvoda ili vremenski limitirane popuste kako biste povećali prodaju i motivirali kupce na (brzu) akciju.
Primjeri kampanja koje koriste "limited edition" proizvode:
Retargeting omogućuje ponovni dolazak do onih koji nisu odmah obavili kupnju, podsjećajući ih na proizvode koje su pregledali/stavili u košaricu i slično.
Alati kao što su Google Ads, Facebook Ads i Criteo olakšavaju retargeting kampanje, omogućavaju prikazivanje oglasa ljudima koji su prethodno pokazali interes.
Primjeri uspješnih retargeting kampanja:
Što je marketing nego kombinacija testiranja i prilagodbe? Svaka publika je jedinstvena, a ono što djeluje za jedan poslovanje, možda neće funkcionirati za drugo. Uspjeh leži u stalnom eksperimentiranju i analizi rezultata.
Prvo, zapitajte se – što želite postići? Želite li da ljudi prepoznaju vaš brend, povećati prodaju ili možda steći lojalne pratitelje? Kada to znate, krenite isprobavati trikove. Možda će vam personalizirani mailovi biti pun pogodak, ili ćete pričom o svom brendu dirnuti ljude na pravi način.
Viralni izazovi ili ekskluzivne ponude mogu privući one koji vole brzo kupovati, ali i unikatnost.
Što god odabrali, nemojte to raditi naslijepo – pratite brojke. Konverzije, angažman, ROI… Sve to daje pravu sliku što funkcionira.
Kad imate podatke, vrijeme je za „pravi“ posao.
Što radi najbolje? Ako vaša publika reagira na storytelling, nastavite graditi tu priču.
Ako se ekskluzivnost pokazala djelotvornom - zašto je ne ponoviti? Ovo je trenutak kada se od teorije prelazi u praksu.
Ali evo i glavnog trika – prilagodba je najbitnija.
Nemojte se bojati mijenjati formate, podešavati svoje poruke ili čak pokušati doprijeti do nove publike.
Marketing nije uklesan u kamen, stalno se razvija. Tržište se mijenja, tehnologija napreduje, a potrošači? Njihove želje i potrebe evoluiraju brže nego ikad.
Zato, vaša kombinacija marketing trikova neće biti savršena odmah. Bit će to (zanimljivo) putovanje – isprobavanje, učenje i prilagođavanje.
Ako ostanete otvoreni za promjene i spremni učiti, vaše poslovanje će uvijek biti korak ispred. A to je ono što svi želimo, zar ne?