Znati kako se reklamirati znači učinkovito doprijeti do prave publike. Ali i povećati vidljivost vašeg brenda u konkurentnom okruženju. Dobra promocija gradi povjerenje, privlači novu publiku, i zadržava postojeće. Bez jasne strategije, čak i najbolji proizvodi ili usluge mogu ostati neprimijećeni.
Željeti vidjeti i biti viđen, u određenom okruženju ili društvu, je u redu.
Ali vaše poslovanje, osobito ako ste malo poslovanje, zahtjeva puno više od samo “biti viđeno”. Ono zahtjeva i “biti odabrano”.
Potrošači su, znate i sami, informirani, zahtjevni, ali i skeptični. Prije svake kupnje će dobro provjeriti što kupuju te napraviti usporedbe s konkurencijom.
A njihov skepticizam najviše će osjetiti male tvrtke i startupovi.
I kao takve, male tvrtke često nemaju dovoljno resursa ili vremena na raspolaganju, što ih tjera na biranje između nekoliko taktika ili strategija digitalnog marketinga (dok su sve one jednako važne).
Najbolja je taktika oni što se u marketingu naziva holistički pristup – kombinacija online i offline strategije. Takav pristup pomaže u građenju prepoznatljivosti i povjerenja.
I tu nema nekog jedinstvenog rješenja; svaka uspješna kampanja počinje razumijevanjem publike – njezinih navika, potreba i preferencija.
Ako ne znate kome (i zbog čega) govorite, vaša poruka se gubi u masi.
Prvi korak u kojem ćete predstaviti svoje poslovanje je vaša web stranica. To je i prvi kontakt publike s vama i tu oni donose odluku – ostati ili otići.
I zato vaša web stranica mora imati:
Praktični alati - korištenje WordPressa omogućuje pristupačnu izradu i održavanje stranice, dok alati kao SEMrush ili SE Ranking pomažu u optimizaciji sadržaja kroz istraživanje ključnih riječi.
Bez jasne slike o tome kome se obraćate, gubite i vrijeme i resurse. I zato morate identificirati svoju ciljnu publiku:
Kako onda privući i zadržati pažnju vaše publike?
Preko društvenih mreža. Društvene mreže su sastavni dio marketinške kampanje (ili bi to trebale biti), a svaka platforma je specifična na svoj način.
Facebook omogućuje interakciju sa širom publikom, LinkedIn je usmjeren na profesionalne korisnike, dok su TikTok i Instagram popularni među mlađima zbog vizualnog sadržaja.
Bitno je razumjeti publiku na društvenim mrežama kao i prilagoditi sadržaj svakoj platformi, a evo i nekoliko primjera:
Jednako tako, morate paziti i na sadržaj koji objavljujete. Sadržaj je način na koji komunicirate svoju vrijednost i gradite povjerenje.
E-mail ostaje i dalje jedno od najboljih sredstava za održavanje kontakta s vašom publikom (čiji kontakt i privolu imate, naravno).
Druženja uživo i networking (umrežavanje) su itekako važni, za sve one koji su možda mislili kao nisu.
Da, digitalni kanali su dominantni, ali interakcija uživo stvara bolje, snažnije veze.
PR i medijski plasman su dobri i za vašu vidljivosti, ali i percepciju vašeg brenda kao relevantnog i stručnog. Priča o vašim proizvodima ili uslugama će tako doprijeti do ciljane publike putem pouzdanih izvora, poput lokalnih portala ili specijaliziranih časopisa.
Objava autorskih članaka dodatno jača kredibilitet vašeg poslovanja i omogućuje povezivanje s publikom na dubljoj razini.
Plaćeni oglasi omogućuju precizno ciljanje publike i brzo privlačenje korisnika.
Google Ads je izvrstan za ključne riječi koje korisnici aktivno pretražuju, dok društveni oglasi na platformama poput Facebooka i Instagrama pomažu dosegnuti specifične demografske skupine.
Suradnja s influencerima može povećati povjerenje, ali i doseći specifične skupine.
Influencer marketing nudi priliku za autentičan pristup, posebno u nišnim industrijama. Modni bloger može prikazati unikatne kolekcije lokalnog dizajnera, dok bi mikro-influencer u fitness industriji mogao promovirati dodatke prehrani kroz svakodnevni sadržaj.
Tehnologija je tu kako bi služila poslovanjima u boljoj komunikaciji s publikom.
Ako se efikasno koristi može učiniti marketing učinkovitijim, personaliziranijim i pristupačnijim.
S razvojem umjetne inteligencije i popularnošću video sadržaja, imate priliku koristiti inovativne alate za bolju interakciju s publikom, ali i isticanje u digitalnom prostoru.
Video sadržaj, posebno kratki formati na TikToku i Instagramu, dominira platformama zbog svoje privlačnosti. Titlovi koji prate sadržaj su postali neophodni jer većina korisnika gleda sadržaj bez zvuka.
Kombinacija različitih marketinških taktika omogućuje stvaranje sinergije koja nadilazi učinke pojedinačnih strategija.
Kada blog (koji je SEO optimiziran) privuče promet na vašu web stranicu, a email kampanja potakne korisnike na kupnju - vidljivi su rezultati međusobnog djelovanja.
Offline aktivnosti, poput radionica ili evenata, dodatno ojačavaju povjerenje vaše publike i omogućuju direktnu interakciju. A to je danas od neprocjenjive vrijednosti, jer su ljudi većinom (pre)opterećeni digitalnim.
Sve i ako ste malo poslovanje, možete kombinirati društvene mreže za promociju novih proizvoda ili usluga, objavljivati blogove za privlačenje online publike.
I ne zaboravite u to uključiti i radionice i evente kako bi se povezali sa svojim kupcima i klijentima (i potencijalnim poslovnim partnerima) uživo.
Marketing je kontinuiran proces, i onaj tko kaže drugačije - laže.
Nema jednog recepta koji uvijek djeluje i djeluje za sve – ono što funkcionira vama, neće drugima ili ono što radi danas, sutra možda neće.
Zato je važno isprobati različite pristupe, mjeriti rezultate i brzo reagirati na promjene.
Testirajte nove ideje, analizirajte učinak, i nemojte se bojati čak i vratiti na početak, ako nešto ne ide prema planu.
Budite fleksibilni i otvoreni prema novim mogućnostima.
Lista “to do” stvari ako se želite znati kako se reklamirati:
Spremni ste reklamirati se i imati strategiju oglašavanja koja će zaista imati rezultate?
Kontaktirajte nas kako bismo vam pomogli povezati se s publikom i razviti vaše poslovanje.