Greške pri pisanju bloga (i zašto su važni long-tail keywords)
31.07.2024. / Sadržajni marketing

Greške koje činite kod pisanja bloga, poput zanemarivanja želja vaše ciljne publike, mogu smanjiti učinkovitost samog bloga. No, najveća od svih grešaka je ne imati dobru strategiju ključnih riječi. Saznajte koje greške su najčešće kod pisanja bloga i kako biti vidljivi na Googleu.

Kada je u pitanju pisanje bloga, trebali bi pisati o stvarima o kojima nešto znate... A to bi trebao biti vaš posao, zar ne? 
  
Ipak, čak i najiskusniji autori ponekad imaju svoje "trenutke" bez ideja ili kada je u pitanju pisanje bloga, kada njihov sadržaj jednostavno ne postiže rezultate. 
  
Velika greška je i stvaranje sadržaja bez jasnog fokusa, što za rezultat ima članke koji nemaju smjer i ne uspijevaju angažirati čitatelje. 
  
Da, blogovi imaju za cilj informirati vašu publiku, klijente i kupce, ali isto tako vaš se sadržaj treba istaknuti (ili barem pojaviti) u rezultatima pretraživanja. 
  
Ono što je važno je razviti strategiju ključnih riječi. 
Tu su ključne long-tail ključne riječi koje mogu povećati vidljivost vašeg bloga više nego druge. 
No, krenimo redom - koje su uobičajene greške pri pisanju bloga, tj. kako (pravilno) pisati blog? 
  

1. Zanemarivanje vaše publike i njihovih želja i potreba 

Jedna od najvećih grešaka u pisanju bloga je zanemarivanje publike. 
Vi pišete ono o čemu znate, ali za koga to pišete, za sebe ili...? 
Ako ne znate tko su vaši čitatelji, kako možete stvoriti sadržaj koji će im se svidjeti? 
  
Poznavanje vaše publike, tih ljudi koji na vaš web dolaze čitati vaše blogove, više je od znanja o njihovoj dobi ili lokaciji; morate dublje istražiti njihove sklonosti, izazove i ono što stvarno traže od vašeg bloga. 
  
Istinska povezanost s vašom publikom počinje prepoznavanjem njihovih interesa i bolnih točaka. Što oni to točno traže? Detaljne vodiče, brze savjete ili opširne informacije iz vaše industrije? 
  
Koristite analitičke alate kao što su Google Analytics, Google Search Console, SEMrush, Ahrefs, SE Ranking za prikupljanje podataka o ponašanju i preferencijama vaših čitatelja. Interakcije na društvenim mrežama i komentari također mogu pružiti odlične informacije o tome što zanima vašu publiku. 
  
Kada dobijete jasniju sliku o svojim čitateljima, kreirajte sadržaj koji zadovoljava njihove potrebe, fokusirajući se na teme koje ih zanimaju ili nudeći rješenja za njihove probleme. 
  
Kreirajte i persone čitatelja, poput buyer persona, kako biste bolje vizualizirali i razumjeli svoju publiku. 
  
Te persone bile bi izmišljeni likovi koji predstavljaju različite segmente vaše publike. Definiranjem ovih osoba, možete stvarati sadržaj koji izravno odgovara njihovim potrebama, čineći vaše blogove čitanijima i učinkovitijima. 

  

2. Ignoriranje osnovnih SEO pravila prilikom pisanja bloga 

Mnogi ljudi podcjenjuju važnost SEO-a. Nemojte i vi biti jedni od njih. 
 
Optimizacija za tražilice (Search Engine Optimization) itekako utječe na vidljivost i doseg vašeg bloga. SEO ga čini boljim kako bi se rangirao na Googleu tj. kako bi čitatelji pronašli vaš blog. SEO pomaže Googleu razumjeti kontekst i relevantnost vašeg sadržaja kako bi se pojavio u odgovarajućim rezultatima pretraživanja. 
 
SEO također privlači i organski promet na vaš blog. Što to znači “organski”? 
Recimo kako pišete blog s temom o povoljnim destinacijama za odmor.  
Naslov bi mogao biti "10 najboljih jeftinih destinacija za putovanja u Europi". Optimizirat ćete ga ključnim riječima tj. pojmovima koji se pretražuju, kao što su "povoljne destinacije u Europi" i "jeftina mjesta za odmor Europa". To će privući čitatelje koji pretražuju te pojmove a žele savjete za putovanja pa zato uključite i listu destinacija, pa čak i osobna iskustva ili savjete o raspredu budžeta. Takav će sadržaj pomoći čitatelju, a vama donijeti taj organski promet i vaš blog bolje rangirati.  
  
Bez pravilnog SEO-a, čak i najbolje napisani blogovi mogu ostati neotkriveni, ograničavajući tako i potencijalnu publiku vašeg bloga. 
Kako biste poboljšali prikazivanje svog bloga na tražilicama, počnite s ovim osnovama:  

  • Istraživanje ključnih riječi - pronađite i koristite relevantne ključne riječi koje vaši čitatelji pretražuju 
  • Kvalitetan sadržaj - kreirajte informativan i originalan sadržaj koji će čitatelje angažirati i pružiti im vrijednost  
  • Optimizacija na web stranici - optimizirajte svoje naslove, zaglavlja i meta opise relevantnim ključnim riječima 
  • Interno povezivanje - povezujte na druge relevantne blogove ili web stranice unutar svog bloga kako biste bolje pojasnili neke pojmove, ali i poboljšali strukturu stranice 
  • Mobilna optimizacija – neka vaš blog bude prilagođen mobilnim uređajima, jer veliki dio web prometa dolazi s mobilnih uređaja 

Isto tako, u vezi SEO-a, svakako izbjegavajte ove greške: 

  • Pretjerano korištenje ključnih riječi - gomilanje ključnih riječi u sadržaju dovodi do neprirodnosti sadržaja, a i do kazni od strane tražilica 
  • Zanemarivanje analitike - redovito pratite performanse svoje web stranice kako biste razumjeli što funkcionira, a što ne 
  • Loši linkovi - izbjegavajte korištenje nerelevantnih poveznica, ili onih s greškama   

3. Fokus na kratke ključne riječi pri pisanju bloga 

Kratko rečeno – prestanite koristiti “kratke” ključne riječi. 
  
Oslanjanje isključivo na kratke, generičke ključne riječi može ograničiti doseg i učinkovitost vašeg bloga. 
Ove ključne riječi često ne hvataju specifičnu namjeru upita koji se pretražuju (ako “gdje jeftino ljetovati”), što otežava isticanje vašeg sadržaja. 
  
One privlače široku publiku, ali ta publika ne traži specifične informacije koje vi pružate, što rezultira manjim angažmanom. 
  
Zašto su kratke ključne riječi toliko konkurentne, ali manje učinkovite? 
Mnoge web stranice ciljaju kratke ključne riječi poput "marketing" ili "putovanja", zbog njihove popularnosti.  
Ali te ključne riječi su također previše općenite, pa vaš sadržaj vjerojatno neće biti dobro rangiran u rezultatima pretraživanja. One neće odgovarati upitima, ali ni preciznim potrebama vaše publike, što dovodi do manjeg broja konverzija. 
  
Što onda funkcionira? 
Long-tail keywords tj. složene ključne riječi. Fraze poput "marketing alati za mala poduzeća" ili "povoljna turistička odredišta u Europi" su specifične (i manje konkurentne). 
  
One vam pomažu privući određenu publiku, poboljšavajući vaše šanse za bolje rangiranje i veći angažman. 
  

4. Nerazumijevanje važnosti long-tail ključnih riječi  

Long-tail ključne riječi često se krivo shvaćaju, ali mogu imati nevjerojatne rezultate u privlačenju ciljanog prometa na vaš blog, čime se povećavaju konverzije. 
  
Long-tail ključne riječi su duže, specifičnije fraze koje će se vjerojatno koristiti, posebno u trenucima kada su ljudi bliže kupnji ili pronalaženju točnih informacija. 
  
Za razliku od kratkih ključnih riječi, long-tail ključne riječi obično sadrže tri ili više riječi i fokusiraju se na nišne teme. 
  
Ove manje konkurentne ključne riječi olakšavaju rangiranje vaših blogova bolje (više) u rezultatima pretraživanja. Vjerojatnost angažmana i konverzija raste jer odgovaraju preciznoj namjeri pretraživanja. 
  
Ciljajući konkretne upite, povezujete se s ljudima koji su stvarno zainteresirani za vaš sadržaj, kao npr.: 

  • Kratka ključna riječ: marketing; SEO savjeti; recepti; turističke destinacije 
  • Long-tail ključna riječ: strategije content marketinga za startupe; SEO savjeti za mala poduzeća; zdravi recepti za mršavljenje; najbolje turističke destinacije za obitelji u Europi

 

5. Preskakanje istraživanja ključnih riječi za blog 

Mnogi koji pišu blogove griješe kada potpuno preskaču istraživanje ključnih riječi, iako je rezultat toga nedostatak pozicioniranja i nečitanost bloga. 
  
Morate provesti temeljito istraživanje ključnih riječi kako biste razumjeli što vaša publika traži. 
Ne samo što ćete identificirati pojmove i fraze koje potencijalni čitatelji koriste, nego ćete također moći kreirati sadržaj koji rezonira s njima i ima vrijednost. 
Bez ključnih riječi, vaš sadržaj možda nikada neće doseći svoju namjeravanu publiku. 
  
Postoji nekoliko alata koji vam mogu pomoći u istraživanju ključnih riječi, ako što su Google Keyword Planner, Keywords Everywhere, Ahrefs ili SEMrush, a daju informacije o volumenu pretraživanja, konkurenciji i povezanim ključnim riječima. 
  
Kada identificirate relevantne ključne riječi za svoju nišu, obavezno obratite bolju pažnju na long-tail ključne riječi i ubacite ih u svoju strategiju, tj. svoje blogove. 
  

6. Ne mjerenje uspjeha vašeg bloga 

Pišete blog kako bi postigao svoj cilj tj. bio čitan, zar ne? 
Ali morate pratiti i kako vam blogovi “stoje” tj, pratiti njihov učinak. 
  
Ako pratite učinak svojih blogova, to će vam uvelike olakšati i pisanje blogova jer ćete moći razumjeti što ima odjeka kod vaše publike - što oni zapravo trebaju i čitaju. 
  
Alati poput Google Analyticsa prate osnovne podatke, poput koje stranice se pregledavaju na vašem webu, prosječnog vremena provedenog na stranici i stope napuštanja. Ove informacije će vam pokazati u kakvoj su interakciji vaši čitatelji sa vašim sadržajem. 
  
Koji su točno podaci koji su vam važni za SEO i angažman čitatelja? 
Organski promet mjeri koliko ljudi pronalazi vaš blog na tražilicama.  
Stopa napuštanja je postotak ljudi koji napuštaju vaš web nakon što su pregledali samo jednu stranicu, što ukazuje na to koliko je vaš sadržaj vaše bloga zanimljiv ili koristan. 
  
Broj dijeljenja na društvenim mrežama i komentari su također vrijedne informacije, jer pokazuju koliko se vaš sadržaj dijeli i koliko se o njemu raspravlja. 
  
Na temelju ovih informacija, možete prilagoditi svoje već postojeće blogove i cjelokupnu buduću strategiju za pisanje blogova, kao na primjer: 

  • Ako vaši blogovi imaju visoku stopu napuštanja, poboljšajte im kvalitetu ili relevantnost informacija sadržaja 
  • Ako vam blogovi imaju slab organski promet, optimizirajte ih i koristite long-tail ključne riječ 
  • Ako vaši blogovi imaju nisku stopu angažmana, neka budu više interaktivni ili imaju dodatnog sadržaja za download, kvizove, ankete i sl. 

 

Izbjegavajte najčešće greške i učinite svoje blogove (opet) odličnima 

Što ako niste tek započeli s pisanjem bloga ili ne znate kako pisati blog, nego već imate "nekoliko" blogova na svojoj web stranici? 
  
Optimizirajte ih, obnovite, ponovno napišite ili što god već želite - ali koristite sve gore navedeno kao vodič. 
  
Ako želite da vaši blogovi naprave razliku, potrudite se upoznati svoju publiku i iskoristite sve što SEO nudi. 
Istina je i kako će vas dobro i temeljito istraživanje ključnih riječi, zaista daleko odvesti. 
  
Zapamtite i da s vremena na vrijeme malo "popravite” svoje blogove kako biste ažurirali informacije ili jednostavno kako biste bili sigurni da slijede najnovije SEO trendove i “nova” pravila. 
  
Ali što god radili, zapamtite – blog pišete za ljude koji će taj blog i čitati, a trebali bi smatrati njegov sadržaj korisnim. 
  
 
Želite poboljšati vidljivost svog bloga ili jednostavno želite smjernice kako to učiniti? Kontaktirajte nas i razviti ćemo strategiju za vas