Što je event marketing, trebate li ga raditi i zašto
20.03.2024. / Analiza i strategija

Ako je to moguće, trebate svome poslovanju dati priliku da zasja u punom sjaju i u “stvarnom svijetu”, a ne samo online. Event marketing je idealan jer vam pomaže povezati se s ljudima, prikazati svoje proizvode ili usluge na zanimljiv način. A ti ljudi su vaša publika i tu su kako bi vidjeli i čuli ono što ih zanima. I iz prve ruke sve to i doživjeli.

Zašto je event marketing važan?  
 
Jer u svijetu gdje nas svakodnevno bombardiraju reklamama, objavama, porukama i mailovima - prava, autentična iskustva se izdvajaju.  
 
Ljudi se možda neće sjećati svake reklame koju vide na internetu, a definitivno neće pročitati svaki vaš newsletter ili email, ali - “nikad neće zaboraviti kako su se osjećali zbog vas”.
 
Kroz event marketing, vaš brend postaje nešto više od samo imena ili loga.

Postaje iskustvo koje ljudi cijene i pamte. A to je snaga event marketinga. 
 

Ciljna publika - tko dolazi na event marketing događaje? 

Kad planirate nešto, prvo i najvažnije pitanje koje trebate postaviti je: "Tko će doći na moj event?"  
 
Razumijevanje tko su točno ti ljudi, osnova je za uspjeh svakog event marketinga.  
 
Event marketing bi mogli najjednostavnije usporediti sa zabavom. Želite se pobrinuti da se svima sviđa ugođaj, dekoracije, hrana, glazba, aktivnosti i sl.   
 
Kod event marketinga, ako ne znate tko je vaša publika ili koga želite za svoju publiku ili kako im ugoditi, to može utjecati na sam uspjeh eventa.  
 
Ako poznajete publiku moći ćete prilagoditi sadržaj, promociju i sve detalje kako bi odgovarali baš onim ljudima koje želite privući, vašoj ciljanoj publici.  
  
Ključ je u detaljima. Ako dobro poznajete svoju publiku, možete stvoriti događaj koji će ih privući, inspirirati, ali i educirati i zabaviti.  

 

Planiranje eventa - od ideje do realizacije 

Planiranje eventa zahtijeva plan, resurse i lokaciju - i sve to mora biti savršeno usklađeno kako bi krajnji proizvod bio onakav kakvim ste ga zamislili.  
 
Od prve ideje do konačne realizacije, svaki korak u planiranju događaja je važan i zahtijeva pažljivu pripremu. 
  
Prvi korak je, naravno, imati jasnu viziju. Što želite postići s ovim događajem? Koga želite privući?  
  
Zatim dolazi detaljno planiranje - odabir lokacije, vrijeme održavanja, određivanje ciljne publike i kako ih najbolje privući.  
  
Onda na red dolazi logistika. Kako će ljudi doći do vašeg događaja? Gdje će parkirati? Kakva je tehnološka podrška?

Ovo su "sitni" detalji koji mogu vaš event učiniti uspješnim ili ne, tako da ih ne smijete zanemariti.  
 

  

Promocija eventa - kako privući pažnju? 

Event marketing je sličan organiziranju partyja – this is MY party stav je najbolji.  
Želite organizirati zabavu i želite da svi znaju za nju.  
 
Nije dovoljno samo poslati jedan mail ili objaviti jednu objavu – morate jasno i glasno obavijestiti svoju okolinu da se nešto veliko sprema!  
 
To znači iskoristiti moć društvenih mreža i svih raspoloživih digitalnih kanala kako biste svoju poruku proširili daleko i široko, a evo kako to možete učiniti: 

  • Kreirajte upečatljive vizuale - ljudi vole lijepe stvari, pa dizajnirajte privlačne grafike i videa, koji će navesti ljude da stanu scrollati i obrate pažnju. 
  • Iskoristite moć hashtagova - napravite jedinstveni hashtag za vaš event i koristite ga u svim objavama. Hashtag pomaže u širenju glasa o vašem eventu i omogućava vam praćenje što ljudi kažu o događaju
  • Pokrenite nagradnu igru - ljudi vole i besplatne stvari. Organizirajte nagradnu igru gdje sudionici mogu osvojiti besplatne ulaznice ili druge nagrade za dijeljenje vašeg događaja na svojim profilima. 
  • Koristite influencere - pronađite popularne osobe na društvenim mrežama čija se publika poklapa s vašom ciljnom publikom i zamolite ih da podijele informacije o vašem događaju. 
  • E-mail marketing - nemojte zanemariti snagu dobrog starog emaila. Pošaljite personalizirane pozivnice svojoj mailing listi sa tzv. early bird popustima.  
     

Interakcija s publikom - stvaranje angažmana i povezanosti 

Interakcija s publikom u event marketingu je neophodna.  
 
Angažiranje publike i stvaranje povezanosti s njima je poželjno, ako želite jedan običan događaj pretvoriti u nezaboravno iskustvo.  
 
Atmosfera i komunikacija čine svu razliku. Ali, kako postići dobru atmosferu i potaknuti komunikaciju? 

  1. Pitanja i odgovori (live verzija) - ništa ne povezuje ljude s vašim brendom kao mogućnost da direktno postavljaju pitanja i odmah dobivaju odgovore.  
  2. Interaktivne radionice - omogućite sudionicima da zasuču rukave te i sami sudjeluju u vašoj prezentaciji. Tako će ujedno i najbolje naučiti. Ako publika ima priliku uživo vidjeti vaše proizvode, s njima rukovati i isprobati ih – to kod njih povećava želju za kupnjom. 
  3. Ankete - dajte publici neka odluče o nekim elementima eventa. To može biti nešto jednostavno kao hoće li u pozadini svirati glazba i koja će to glazba biti.  
  4. Photo booth – unajmite foto kabinu ili odvojite dio gdje se ljudi mogu fotografirati sa zabavnim rekvizitima i dijeliti slike na društvenim mrežama, šireći riječ o vašem eventu. 
  5. Igre - uvedite npr. kvizove s nagradama, kako biste sudionicima dali dodatni razlog angažman. 
      

Kako znati je li vaš event marketing bio uspješan? 

Kako znati je li vaš event bio pun pogodak? Pa, s rezultatima. I to mjerljivim rezultatima.  
 
Kako biste ocijenili uspjeh vašeg event marketinga, fokusirajte se na povrat investicije (ROI) i koristite alate i tehnike koji vam pomažu da dobijete jasnu sliku. Evo kako: 

  • Praćenje prisustva - ako više ljudi dolazi nego što ste očekivali, to je već dobar znak. Ali, idite dublje. Tko su ti ljudi? Jesu li vaša ciljana publika? 
  • Angažman na društvenim mrežama - provjerite kako se vaš event dijeli na društvenim mrežama. Više objava i interakcija znači veći doseg. 
  • Feedbackodmah nakon eventa, dok su dojmovi još svježi, pošaljite anketu sudionicima. Njihovi dojmovi su neprocjenjiv resurs i za poboljšanje budućih događaja. 
  • Analiza prodaje - je li vam porasla prodaja nakon događaja? To je jasan pokazatelj uspjeha. 
       

Zašto biste trebali razmotriti event marketing za vaš brend 

Event marketing ne postoji samo kako bi privukao ljude i kako bi oni nešto naučili ili se zabavili.  
 
To je strategija koja može utjecati na to kako ljudi vide vaš brend.  
 
Kroz ovakve događaje uživo, stvarate snažnu emocionalnu povezanost s publikom, koju ni oglasi ili ni objave na društvenim mrežama ne mogu postići
  
Konferencije su najbolji i najčešći primjer event marketinga i prilika za pozicioniranje u industriji, dijeljenje znanja i stvaranje mreže kontakata.  
 
Isto tako ne zaboravite kako su eventi dobrotvornog karaktera izuzetno vrijedan resurs, jer ćete pokazati društvenu odgovornost, što danas ljudi izuzetno cijene. 
 

Ljudi će zaboraviti što ste rekli, zaboravit će i što ste učinili, no nikad neće zaboraviti kako su se osjećali zbog vas.  
 

Citat: Maya Angelou 

I iako ovaj citat možda nije vezan za temu, ipak najbolje pokazuje snagu event marketinga
 

Integrirajte event marketing u vašu ukupnu marketinšku strategiju 

Uvrstite li event marketing u svoju marketing strategiju, svom brendu dajete dodatnu vrijednost kroz izravnu interakciju s ciljanom publikom. Također stvarate i nezaboravna iskustva koja ljudi vole dijeliti.  
 
U svijetu gdje nam je digitalno postalo svakodnevica, prava, opipljiva iskustva izdvajaju se više nego ikad. 
  
Ne radi se samo o promociji proizvoda ili usluga; radi se o izgradnji zajednice oko vašeg brenda, stvaranju dubokih veza i pričanju priče koja rezonira s vašom publikom.  
 
Ako ste spremni dodati dodatnu dimenziju svojoj marketinškoj strategiji, razmislite o event marketingu.  
 
Ne samo što ćete biti bogatiji za jedno iskustvo, već ćete i vidjeti dugoročne prednosti za vaš brend.  
 
Nije pitanje trebate li uključiti event marketing u svoje planove, već kako ćete to učiniti na način koji najbolje odgovara vašoj viziji i ciljevima.  
 
Razmislite o tome – vaš sljedeći event bi mogao biti ključni trenutak koji će vaš brend uzdići na potpuno novu razinu. 
 

Mi smo tu za vas, ako trebate bilo kakvu pomoć u svojoj marketinškoj strategiji ili oglašavanje za svoj event.