Mobile first – minimalan trud za maksimalan učinak
13.11.2024. / Analiza i strategija

Čini li se kako je cijeli svijet na njihovim telefonima? Od listanja na društvenim mrežama do kupovine svega i svačega, od cipela do kauča... Ako vašem brendu mobiteli nisu prioritet, propuštate ogromne prilike za povezivanje s kupcima točno tamo gdje se oni nalaze. Sa svojim mobitelima u rukama. Prelazak na mobilno vaša je karta za jači angažman, bolje rangiranje u pretraživanju i lojalnu bazu kupaca. Tako da... Mobilno nije samo trend.

U svijetu postoji 17,72 milijardi mobilnih uređaja.  
Ne možemo zamisliti svoj život bez njih.  
Ne bismo mogli zamisliti ni svoj posao bez njih.   
 
A kako se sve više ljudi oslanja na mobilne uređaje, marketing se mijenja kako bi dao prednost mobilnom. Vrijeme je da se i vi prilagodite.   
 
Uz toliko aktivnosti koje se odvijaju na “manjim” ekranima, prihvaćanje mobilnih pristupa pružit će vam prijeko potrebnu prednost.   
  
Za vas je "mobile first" prilika za povezivanje, angažman i povećanje vidljivosti, na način koji odgovara ponašanju modernog potrošača. 
  

Što je mobile first marketing i zašto je važan danas   

Mobile first marketing je kreiranje i izvođenje marketinških strategija s mobilnim uređajima kao primarnom platformom.  
  
Za razliku od tradicionalnih pristupa koji su kreirani za računala pa onda prilagođeni mobilnim uređajima, strategija usmjerena na mobilne uređaje prvo počinje razmatranjem mobilnih korisnika.   
Više od 63% globalnog web prometa trenutno dolazi s mobilnih uređaja, i ne možete si priuštiti zanemariti tu činjenicu.  
   
U ranim danima digitalnog marketinga, "obična” računala su bila standardna postavka.   
Kampanje, web stranice i sadržaj kreirani su za veće zaslone, a mobilni uređaji nisu smatrani važnima.   
  
Danas je takav pristup potpuno zastario.   
Svi provjeravaju mailove, skrolaju po društvenim mrežama, pa čak i kupuju, na svojim pametnim telefonima. (Osim starije generacije, oni još uvijek vjeruju kako se "velike" kupovine obavljaju na velikom ekranu ili uživo, u trgovinama).  
  
Mobitel je prvi zaslon u mnogo slučajeva, stoga je važno dati prednost dizajnu, pristupačnosti i funkcionalnosti na ovim uređajima. 
 
Statistika korištenja mobilnih uređaja naglašava i važnost ove promjene. Prema nedavnim izvješćima, više od 70 % korisnika kupovalo je online putem svojih mobilnih uređaja. Prognoza je da će se taj broj samo povećavati i da će se gotovo 90% e-trgovine obavljati na ovaj način.   
Google je implementirao mobile first indeksiranje, što znači kako pretežno koristi mobilnu verziju sadržaja za indeksiranje i rangiranje.   
Ove informacije jasno pokazuju - morate se okrenuti mobilnim korisnicima kako biste ostali relevantni. A zašto?  
  
Ljudi danas nemaju vremena, a imaju i vrlo kratak raspon pažnje.  
  
Očekuju praktičnost, brzinu i personalizaciju – i sve to kroz savršeno iskustvo prilagođeno mobilnim uređajima.   
  
Ljudi žele brzo vrijeme učitavanja, glatku navigaciju i jednostavan pristup informacijama.   
 
Mobile first marketing izravno se bavi time, održavajući angažiranost korisnika i smanjujući stope napuštanja web stranice.   
Tvrtke koje se posvete i ulože svoje resurse u mobilne strategije, često vide poboljšanja u angažmanu, korisničkom iskustvu i lojalnosti.

 

  

Glavne prednosti mobile first marketinške strategije  

Sa mobile first strategijom imate priliku povezati se s ljudima - stalno.   
Mobilni uređaji su nam ionako stalno nadohvat ruke, i vaš brend u svakom trenutku ima priliku povezati se s korisnicima.   
 
Notifikacije, usluge prema lokaciji i mobile-friendly poruke stvaraju povezanost.   
Ljudi ne moraju čekati informacije - žele update, ponude i podsjetnike dok su u pokretu, povećavajući vaše šanse za interakciju i konverziju.  
 
Vaš zadatak ovdje je pružiti personalizirana, zanimljiva iskustva za mobilne korisnike - sadržaj koji se čini jedinstvenim za svakog korisnika, kao što su:   

  • personalizirane preporuke  
  • ponude temeljene na lokaciji  
  • prilagođene obavijesti  

Mobile first strategije često uključuju programe vjernosti, gamifikaciju i push obavijesti zbog kojih se korisnici osjećaju povezanima s brendom.   
Na primjer, aplikacija za fitness može koristiti podatke o lokaciji kako bi ponudila savjete za vježbanje vezane uz vremensku prognozu, dok bi aplikacija za prodaju mogla obavijestiti korisnike o popustima u obližnjim trgovinama.  
Starbucks, ima mobilnu aplikaciju za nagrađivanje koja korisnicima omogućuje prikupljanje bodova, naručivanje unaprijed i primanje ekskluzivnih ponuda – a sve to navodi kupce da se vraćaju. 
  

Poboljšajte svoj rang u Google pretraživanju sa mobile first strategijama   

Mobile first dizajn nije samo nešto što je dobro imati; također je bitan i za SEO.   
Googleovo mobile first indeksiranje znači da ako mobilnoj optimizaciji dajete prednost - možete imati bolju vidljivost.  
  
Kako funkcionira mobile first indeksiranje?   
Google već nekoliko godina uglavnom koristi mobilnu verziju web stranica za indeksiranje. Ako vaša mobilna web stranica nije na nivou, vaš će Google rang snositi posljedice toga.  
  
Mobile first indeksiranje uzima u obzir brzinu mobilne stranice, upotrebljivost i relevantnost sadržaja. Jednostavno rečeno - morate optimizirati svoju mobilnu web stranicu kako bi se ona dobro rangirala.  
   
Vaša se mobilna stranica mora brzo učitavati, dobro reagirati na inpute korisnika i biti jednostavna za navigaciju. Brzina je posebno važna, budući da Googleov Core Web Vitals definitivno vrednuje vrijeme učitavanja stranice za mobilno rangiranje.   
  
Provjerite jesu li buttons, slike i tekst formatirani za mobilne ekrane kako biste stvorili vrhunsko iskustvo.  
  
Web lokacije optimizirane za mobilne uređaje obično imaju niže stope napuštanja stranice, veći angažman i bolje vrijeme zadržavanja – sve čimbenike koje Google uzima u obzir za rangiranje.   
  
Za vas to znači, ako se fokusirate na mobilne uređaje, poboljšavate svoju vidljivost na tražilicama i olakšavate novim kupcima da vas pronađu. 

Dizajniranje za manje ekrane - sadržaj prilagođen mobilnim uređajima   

Stvaranje sadržaja koji je prilagođen mobilnim uređajima više je od "lijepog" dizajna; sve je u izradi sadržaja koji odgovara mobilnom iskustvu.  
  

Napišite jasan sadržaj za mobilne čitatelje.  
Korisnici mobilnih uređaja često samo letimično pregledavaju, stoga je bitno biti jasan.   
Koristite kratke rečenice, bullet pointse i sažete odlomke.   
Razdvojite složene ideje i stavite najvažnije informacije na vrh.   
Na ovaj način, čak i pri brzom listanju, korisnici će shvatiti glavne točke.  
  
 
Za vizualni angažman – učinkovito koristite slike, videozapise i CTA-ove.  
Vizuali su važni na mobitelu – ali moraju biti optimizirani.   
Koristite komprimirane slike i kratke videozapise koji se brzo učitavaju bez ugrožavanja kvalitete.  
Poziv na akciju (CTA) bi trebao biti naglašen i jasan, postavljen na mjestu gdje ih je lako vidjeti.  
  
  
Neka navigacija bude jednostavna.   
Sve u jednom stupcu, zaglavlja i gumbi koji se lako dodiruju olakšavaju korisnicima kretanje kroz vašu stranicu.   
Izbjegavajte padajuće izbornike ili bilo koje elemente koji bi mogli usporiti korisnika.   
Upotrijebite jednostavan izgled koji korisnicima omogućuje pregledavanje, filtriranje i rezerviranje/kupnju/naručivanje s minimalnim brojem dodira ekrana. 
  

SEO savjeti za poboljšanje Google rangiranja Google na mobilnim uređajima  

Optimiziranje za mobilni SEO uključuje više od taktika na koje ste možda već i navikli - zahtijeva pristup specifičan za mobilne uređaje.  
  
Kako biste optimizirali brzinu i imali brže vrijeme učitavanja, komprimirajte svoje slike, iskoristite predmemoriju preglednika (browser caching) i koristite ubrzane mobilne stranice (accelerated mobile pages - AMP) za ubrzanje vremena učitavanja.   
Čak i kašnjenje od “samo” jedne sekunde u vremenu učitavanja na mobilnom uređaju može utjecati na stope konverzije.   
Upotrijebite Googleov PageSpeed Insights jer nudi prijedloge za ubrzavanje mobilnih stranica i TinyPNG za smanjivanje slika.   
  
Morate optimizirati i za glasovno pretraživanje, najnoviji trend mobilnog pretraživanja.   
Fokusirajte se na prirodne ključne riječi i sadržaj temeljen na odgovorima koji je jednak načinu na koji korisnici govore, a ne na koji tipkaju.  
Glasovna pretraživanja često su duža i razgovorljivija, poput "Gdje je mi je sad najbliži kafić?"  
  
Obavezno je poboljšati rangiranje za svoju lokaciju.  
Mobilni korisnici često traže lokalne informacije.   
Koristite lokalne SEO taktike, kao što je Google My Business profil, dodavanje ključnih riječi temeljenih na lokaciji i uključivanje recenzija kupaca.   
Najveću korist od ovoga imaju restorani, trgovine i tvrtke i obrti koji se bave uslugama i sl. 

Koje trendove očekivati u mobile first marketingu 

Kako se mobilna tehnologija neprestano razvija, vidimo kako novi trendovi mijenjaju način na koji se brendovi povezuju sa svojom publikom.  

  • Mobilna trgovina u usponu  
    Uz sve više ljudi koji kupuju putem aplikacija, brendovi koji mobilnu kupnju učine čim jednostavnijom, imaju bolje mogućnosti za prodaju.  
  • AI personalizacija 
    Umjetna inteligencija - AI, pomaže da prilagodite sadržaj u stvarnom vremenu, čineći mobilna iskustva osobnima i relevantnima. Prediktivni marketing također ima svoju ulogu, koristeći podatke za predviđanje što korisnici žele sljedeće.  
  • 5G donosi brzinu i inovaciju  
    Uvođenje 5G znači brža, glatkija mobilna iskustva, poboljšavajući sve od video streaminga do AR/VR i dovodeći do inovativnijih mobile first kampanja.  
      

Zašto je prelazak na mobilno ključan za vaše poslovanje?   

Ako se fokusirate na mobilne uređaje, spremni ste za bolji angažman, viši rang u pretraživanju i lojalniju bazu kupaca.   
  
Budući da korištenje mobilnih uređaja sve brže raste, prelazak na strategiju mobilnih uređaja više nije obavezan – osnova je vašeg budućeg uspjeha.

Kontaktirajte nas već danas, ako je uspjeh ono što imate na umu.