Kako prodati proizvod online
10.07.2024. / Razno

eCommerce je naglo porastao, transformirajući online tržište u mjesto s neograničenim mogućnostima. Čini se kako su tradicionalne prepreke kupovini nestale u trenu, stvarajući bespuće maloprodaje kojem se ne nazire kraj. Ali što je potrebno za uspjeh na online tržištu i kako prodati proizvod?

Trenutno, možemo kupiti gotovo što god želimo, gdje god želimo i kada god želimo. 
Prelazak na online trgovinu otvorio je mogućnosti za iskusne trgovce i poduzetnike početnike podjednako, i svi imaju šansu iskoristiti svoju priliku. 
  
Savladavanje prodajnih tehnika ne daje vam samo prednost—ono je nužno
  
Kako online tržišta postaju svakim danom sve zasićenija, sposobnost privlačenja i zadržavanja interesa kupaca postaje od sve veće važnosti. 
Iako svi imaju (jednaku šansu), ipak morate razumjeti prodajne tehnike kako biste znali kako prodati proizvod.
 

Kako prodati proizvod - što se prodaje, a što ne 

Prvi korak prema uspjehu u e-trgovini je znati što potrošači žele. 
  
Istraživanje potrošačkih trendova uključuje analizu podataka kako bi se identificirali popularni proizvodi i nove kategorije. 
  
Alati poput Google Trends, izvješća iz industrije i osluškivanja društvenih mreža, mogu pružiti odlične informacije. Npr., tijekom pandemije došlo je do porasta potražnje za kućnom fitness opremom i wellness proizvodima. 
  
Praćenjem promjena možete uskladiti svoju ponudu proizvoda s trenutnim željama tržišta. Također, morate znati kome prodajete i tko je vaša ciljana publika. 
  
Izradite što detaljnije buyer persone. One bi trebale uključivati demografske informacije vaših potencijalnih kupaca, interese i ponašanje pri kupovini. Ciljate li tehnološki osviještene milenijalce, ekološki osviještene potrošače ili prezaposlene roditelje? 
  
Ako znate kome prodajete, moći ćete prilagoditi marketinške poruke i ponudu proizvoda, kako biste zadovoljili njihove potrebe i preferencije. Na primjer, ako vaša publika cijeni održivost, naglasite svoje ekološki prihvatljive prakse. 
  
Analiza vaše konkurencije pomaže vam razumjeti što u vašoj niši funkcionira, a što ne. Pregledajte web stranice vodećih konkurenata, raspon njihovih proizvoda, strategije određivanja cijena i recenzije kupaca. Koje su njihove prednosti? Gdje su im slabosti? 
  
Koristite ove informacije kako biste pronašli svoju jedinstvenu prodajnu prednost (USP) i izdvojili se u niši u kojoj možete nadmašiti konkurenciju.  
Na primjer, ako konkurencija nudi brzu dostavu, vi se možete fokusirati na izvanrednu korisničku službu ili vrhunsku kvalitetu proizvoda kako biste se izdvojili
 

Kako prodati proizvod (u online trgovini) 

Kako bi vaša online trgovina bila uspješna, odaberite pravu platformu. 
Platforme poput Shopify i WooCommerce nude jedinstvene značajke i prednosti. 
 
Shopify je poznat po svojoj jednostavnosti korištenja i opsežnoj mreži aplikacija, što ga čini idealnim za početnike. S druge strane, WooCommerce nudi izvrsne mogućnosti za prilagodbu jer se temelji na platformi WordPress. 
 
Pri odabiru platforme, razmotrite svoje tehničke vještine, budžet i specifične poslovne potrebe. Morate znati kako upravljati svojom web stranicom, barem u minimalnoj mjeri, kako biste postavili temelje za nesmetano i skalabilno online poslovanje. Za sve ostalo, pobrinite se pronaći sposobnog developera. 
 
Ako želite zadržati posjetitelje na svojoj stranici i voditi ih prema krajnjem cilju – kupnji, bitno je angažirajuće korisničko iskustvo (UX)
 
Vaša web stranica mora biti vizualno privlačna, jednostavna za navigaciju i prilagođena mobilnim uređajima. Koristite kvalitetne slike, jasne pozive na akciju (CTA) i logičnu strukturu stranice. 
 
Na primjer, čist dizajn koji nije prenatrpan, s intuitivnom navigacijom može značajno poboljšati korisničko iskustvo. Interaktivni elementi poput live chata također mogu poboljšati angažman i pomoći s upitima kupaca u stvarnom vremenu. 
 
Proces naplate mora biti besprijekoran, ako želite čim manju stopu napuštanja košarice. Pojednostavite korake naplate, smanjite broj polja u obrascima i ponudite više opcija plaćanja. 
Potrudite se da vaša stranica za naplatu bude sigurna i jasno to komunicirajte kupcima. Za izgradnju povjerenja, prikazujte i sigurnosne oznake te ponudite pouzdane načine plaćanja poput PayPala ili Stripe-a. 
Cilj je učiniti proces kupnje što lakšim i bržim kako biste pretvorili posjetitelje koji samo pregledavaju, u prave kupce. 
 

Kako prodati proizvod uz pomoć riječi - pisanje opisa koji prodaju 

Opisi proizvoda su više od običnog teksta na vašoj web stranici; oni su prilika za ispričati dobru priču i povezati se s vašom publikom. 
 
Koristite uvjerljiv i privlačan način pisanja, koji naglašava prednosti vašeg proizvoda. 
Npr., umjesto da jednostavno napišete "vodootporno", budite slikoviti: "Uživajte u svojim avanturama bez brige, čak i na kiši, s našom izdržljivom, vodootpornom opremom." 
 
Fokusirajte se na to kako proizvod ili usluga mogu poboljšati živote vaših kupaca, rješavajući njihove bolne točke i ispunjavajući želje. 
 
Osim toga, morat, također i pokazati, a ne samo “reći”. 
Vizualni sadržaj je glavna osnova e-trgovine. Kvalitetne slike i videozapisi mogu oživjeti vaše proizvode, prikazujući njihove mogućnosti i upotrebu u detalje. 
Pružite više slika iz različitih kutova, uključite krupne planove za složene detalje i koristite lifestyle fotografije kako biste pomogli ljudima da zamisle proizvod u svom životu. 
 
Videozapisi koji demonstriraju proizvod u upotrebi mogu biti posebno učinkoviti. Na primjer, video koji prikazuje razne funkcije blendera može bolje prenijeti njegovu svestranost i jednostavnost korištenja, nego samo tekst. 
 
Također morate izgraditi povjerenje i kredibilitet, a najbolji način za to je kroz recenzije vaših kupaca. 
Potaknite kupce (po mogućnosti one zadovoljne) na ostavljanje recenzije i prikažite ih na stranicama proizvoda. 
 
Pozitivne recenzije i ocjene mogu uvjeriti potencijalne kupce u kvalitetu i pouzdanost vašeg proizvoda. 
Ali što ako je povratna informacija negativna? 
Reagirajte i odgovorite profesionalno i konstruktivno, kako biste pokazali svoju predanost zadovoljstvu kupaca. 
 

Neka vašu online trgovinu bude lako pronaći - oglašavajte svoje proizvode 

Sada kada imate online trgovinu s izvrsnim slikama, videima i opisima i sve savršeno funkcionira, morate i privući kupce
 
Optimizacija za tražilice (SEO) je najjednostavniji (i najjeftiniji) način za to. Povećava organski promet za vašu e-trgovinu. 
Optimizirajte sadržaj vaše web stranice relevantnim ključnim riječima, meta opisima i alt oznakama za slike. Vaša web stranica mora biti prilagođena mobilnim uređajima i imati brzo vrijeme učitavanja. 
 
Na primjer, ako prodajete ručno rađene svijeće, koristite ključne riječi poput "organske sojine svijeće" ili "ručno izrađene mirisne svijeće" kako biste poboljšali svoju poziciju na tražilicama. 
 
Kako bi vaše poslovanje uspjelo, važno je imati odgovarajuću web stranicu, odnosno online trgovinu, i angažirati, prodavati ali i zabaviti publiku putem svih dostupnih kanala. 
Pod time mislimo na društvene mreže jer su one neprocjenjivi izvori za marketing vaših proizvoda i e-trgovinu. 
 
Kreirajte zanimljiv sadržaj koji zabavlja i informira (i, na kraju, prodaje). Koristite mješavinu objava, priča i live videa za interakciju sa svojom publikom. Dosljedan i autentičan angažman gradi brendu, lojalnost publike, ali i povećava prodaju. 
 
Kad već koristite sve dostupne kanale, morate uključiti email marketinške kampanje u svoju strategiju. 
Email marketing je i dalje jedan od najučinkovitijih alata za e-trgovinu. 
Izgradite listu pretplatnika, potičući ih s popustima ili besplatnim proizvodima. Šaljite personalizirane mailove kako biste angažirali svoju publiku, promovirali nove proizvode i nudili ekskluzivne ponude. 
 
Segmentirajte svoje kupce i prilagodite svoje poruke na temelju njihovog ponašanja. Na primjer, pošaljite posebnu ponudu kupcima koji neko vrijeme nisu kupovali ili preporučite proizvode na temelju prethodnih kupnji. Učinkovite email kampanje mogu pretvoriti pretplatnike u vjerne, stalne kupce. 
 

Kako optimizirati prodaju i postići bolje konverzije? 

Postavljanje svega ovoga nije kraj vašeg posla, već tek početak. 
Postoje neke stvari koje ćete morati stalno optimizirati i pratiti kako biste postigli konverzije. 
 
A/B testiranje, ili split testiranje, pomaže u određivanju koji dijelovi vaše web stranice ili marketinških kampanja su najučinkovitiji. 
Možete testirati različite naslove, slike, gumbe za poziv na akciju i izglede kako biste vidjeli što najbolje odgovara vašoj publici. 
Na primjer, možete testirati dva različita dizajna stranice proizvoda kako biste vidjeli koji rezultira većim stopama konverzije
 
Za vaše online poslovanje, morate razumjeti ponašanje svojih potrošača
Alati poput Google Analytics mogu pružiti informacije o tome kako posjetitelji reagiraju na vašu web stranicu. 
Možete pratiti izvore prometa, stope napuštanja i putove konverzije kako biste razumjeli kako se ljudi ponašaju na vašoj web stranici. 
Ako primijetite visoku stopu napuštanja na određenoj stranici proizvoda, to može ukazivati na potrebu za boljim slikama ili uvjerljivijim opisima. 
 
Nemojte propustiti priliku povećati prosječnu vrijednost narudžbe. Što mislimo pod time? 
Koristite upselling i cross-selling. 
Tijekom procesa kupnje, preporučite skuplje verzije proizvoda (upselling) ili povezane proizvode (cross-selling). 
Na primjer, ako netko kupuje laptop, predložite odgovarajuće dodatke poput torbe za laptop ili produženog jamstva.  
 

Izgradite uspješnu e-trgovinu i održavajte svoje kupce zadovoljnima 

Ne zaboravite najvažniju stvar – da, kreirali ste svoju web trgovinu/online dućan/e-trgovinu kako biste prodavali. Ipak, vaš prioritet mora biti vrhunska korisnička podrška i zadovoljni kupci
 
Također, izgradite pouzdan sustav podrške na svojoj web stranici koji uključuje live chat, email podršku ili FAQ. 
 
Brzo rješavanje upita i problema kupaca potiče povjerenje i lojalnost. Pružanje 24/7 live chat podrške može osigurati trenutnu pomoć, poboljšavajući korisničko iskustvo i povećavajući vjerojatnost ponovne kupnje. 
 
Optimizacija prodajnih procesa, pružanje vrhunske korisničke podrške i kontinuirano širenje poslovanja ključni su za dugoročni uspjeh. 
 
Digitalno tržište je puno potencijala. Ako želite izgraditi uspješan posao u e-trgovini, samo se pobrinite učiti iz svakog iskustva i kontaktirajte nas ako zatrebate pomoć.