Kako od sezonskog obrta do cjelogodišnjeg uspjeha
27.03.2024. / Internet oglašavanje

Zašto je važno razmišljati izvan "sezonskog okvira"? Jer sezonski obrt ili poslovanje imaju svoja vlastita pravila, ali isto tako ih trebate održavati aktivnima čitavu godinu. Zašto? Kako bi od njih imali najviše koristi. Kako? Čitajte dalje i saznajte.

Mnogi se obrtnici i poduzetnici posebice u turizmu suočavaju s istim izazovom - kako održati poslovanje profitabilnim izvan špice sezone. 
 
Postoji li način na koji možete svoj sezonski obrt ili poslovanje pretvoriti u stabilan, cjelogodišnji pothvat? Postoji, naravno. 
 
Rješenje je digitalni marketing.
 
Digitalni marketing može transformirati svako poslovanje. Pa čak i ono koje po defaultu “radi” samo u određenim dijelovima godine. A zapravo bi trebalo raditi tijekom cijele godine
 
Izazovi sezonskog poslovanja su brojni, ali su i prilike za rast i razvoj zapravo jednako velike.  
 
Samo ih treba znati iskoristiti!  

 

Koja je ciljna publika za sezonski obrt u Hrvatskoj? 

Vjerojatno vam je jasna vaša publika i kome želite prodati svoje proizvode ili usluge.  
 
Ali razumijete li tu publiku?  
Ako razumijete njihove potrebe, znat ćete kako im prodati svoje i tijekom ostatka godine. 
 
Važno je prepoznati i znati predvidjeti potrebe, želje i očekivanja vaše publike, ne samo tijekom sezone, već i u mirnijim mjesecima. 
 
Sezonski obrt u nas se može održati uspješnim čitavu godinu. Osobito jer ima čitav period van sezone gdje se može pripremati i planirati.   
 
Naravno, izazov je zadržati pažnju publike tijekom cijele godine.  
Zato tom izazovu treba pristupiti kreativno.   
 
Kreativan pristup uključuje stvaranje relevantnog sadržaja.  
 
Taj sadržaj treba biti zanimljiv i odgovarati načinu života vaše publike. Trebaju biti i posebne ponude i objave na društvenim mrežama, koje će privući publiku i izvan sezone.  
 
Dakle, uz digitalni marketing možete održati povezanost s kupcima i klijentima tijekom cijele godine.  
 
Provjerite kako!  
 
 

Digitalni marketing kao rješenje za sezonske poslove u Hrvatskoj 

Kako privlačiti kupce i klijente u svoj sezonski obrt tijekom cijele godine?  
Uz pomoć dobre strategije digitalnog marketinga
 
Vaš sezonski obrt morate održavati “svježim” - neprestana kreativnost, inovacije i prilagodba ponude su važni kako bi vaš obrt ostao zanimljiv publici čitavu godinu. 
 
Ako koristite prave kanale i na njima stvarate kvalitetan sadržaj, i sezonski obrt može ostati u opticaju i van sezone.  
 
Kroz digitalni marketing ćete najbolje komunicirati s vašom ciljnom publikom, a evo nekoliko primjera i kako ih efikasno koristiti: 

  1. SEO - budite vidljivi onima koji traže vaše usluge.  
    Optimizirajte svoju web stranicu s ključnim riječima vezanim za vašu nišu kako biste privukli organski promet. 
  2. Društvene mreže - koristite Instagram i Facebook za povezivanje s publikom.  
    Dijelite korisne savjete, napravite ekskluzivne pred-sezonske ponude.  
    I sve to neka prate atraktivni vizuali. Isto tako, morate održavati stalnu komunikaciju sa svojim pratiteljima kako bi izgradili svoju “zajednicu”.   
  3. Email marketing – cijelo vrijeme radite na svojoj bazi kontakata, skupljajte pretplatnike na mail jednako kao i pratitelje na društvenim mrežama.  
    Svoju bazu redovito informirajte o tome što je novo, šaljite newslettere i slično.  
    Personalizirani mailovi imaju puno veći učinak, nego oni generički koji izgledaju kao da su namijenjeni svima.  
  4. Google Ads - plaćeno oglašavanje je iznimno učinkovito za dosezanje novih kupaca i to brzo.  
    Kod oglašavanja su najbolje ciljane kampanje, s kojima promovirate specifičnu ponudu ili određene proizvode.  
  5. Sadržajni marketing - sadržaj koji kreirate neka bude od vrijednosti vašoj publici, neka ih privuče i zadrži njihovu pažnju.  
    Želite li biti među najboljima i postaviti se kao autoritet u svojoj industriji redovito objavljujte blog postove, video sadržaj ili online vodiče. 
     

Optimizacija, web stranice i SEO 

Nije dovoljno imati web stranicu. 
 
Ta web stranica mora biti korisnički dobro postavljena i optimizirana za tražilice (SEO). 
 
Ako ste sezonski obrt i/ili se bavite turizmom, svih 365 dana u godini su prilika za privlačenje kupaca i klijenata. 
 
I kao što smo već napisali možete svoju publiku pridobiti sadržajem na prirodan tzv. organski način, kao što smo mi vas pridobili ovim tekstom. 
 
Evo i kako konkretno prilagoditi svoj sadržaj i poboljšati SEO, ako ste sezonski obrt i bavite se turizmom:   

  • Prilagodite sadržaj različitim sezonama -  imate li smještaj na moru nemojte se samo koncentrirati na to kako je ljeto u vašem kraju “naj naj”. Jednako kao o plažama i ljetnim aktivnostima, na svojoj web stranici informirajte i o “van sezonskim” događanjima, blagdanima, vremenskoj prognozi i sl.    
  • Istražite sezonske ključne riječi - uključite ključne riječi kao što su "zimski odmor na moru" ili "ljetne aktivnosti u planinama". Pronađite ključne riječi koje se pretražuju tijekom određenih perioda. 
    Alati: Google Trends, Keywords Everywhere 
  • Kreirajte sadržaj za svaku sezonu – kada istražite sezonalne ključne riječi, stvarajte sadržaj. U redovitim intervalima objavljujte blogove o lokalnim događanjima, festivalima ili sezonskim aktivnostima, kako bi poboljšati vašu vidljivost. 
  • Optimizirajte za mobilne uređaje - preko 60% ljudi kupuje i bukira na mobilnim uređajima, pa tako i turisti. Vaša web stranica mora biti brza i pregledna na svim uređajima. 
  • Optimizirajte se za lokalno pretraživanje - ako već niste, napravite Google Business profil za svoj sezonski obrt i popunite ga sa čim više podataka. Optimizirajte i za lokalno pretraživanje, kako biste privukli turiste, potencijalne kupce i klijente koji već borave u vašoj blizini. 
  • Recenzije i preporuke - u sezoni, dok je vaš obrt ili poslovanje otvoreno, potičite svoje kupce i klijente na ostavljanje recenzija, jer pozitivne recenzije mogu poboljšati vaš SEO. I naravno, prije nešto vas posjete ljudi će vas prvo guglati, pogledati recenzije i vaš web.  
       

Društvene mreže i oglašavanje za sezonski obrt u turizmu

Iako ste sezonski obrt i bavite se turizmom to ne znači kako ne trebate imati društvene mreže ili se ne oglašavati izvan sezone.  
Naprotiv. Trebate maksimalno iskoristiti prednosti oglašavanja i to na ovaj način:  

  • Kampanje usmjerene na interese - identificirajte što to točno zanima vašu publiku (koji su njihovi interesi) i kreirajte sadržaj koji odgovara tim interesima i izvan sezone.  
  • Hashtag kampanje - pokrenite hashtag kampanje koje potiču vaše pratitelje na dijeljenje slika i videa boravka ili kupovina kod vas. To će povećati vašu vidljivost, a ujedno i pomoći stvaranju zajednice oko vašeg brenda.   
  • Ciljano plaćeno oglašavanje - agencija za digitalni marketing neka vam napravi strategiju za plaćeno oglašavanje na platformama poput Facebooka i Instagrama. Tako možete doseći tržišta koja dosad niste.  
  • Interaktivni sadržaj - kreirajte kvizove, ankete ili natjecanja koja potiču interakciju i angažman vaše publike. Osim kvizova s nagradama ili ankete “što mislite” možete organizirati npr. foto natječaj gdje će vaši pratitelji objavljivati svoje slike koje su napravili kod vas, a vi ćete im na kraju dodijeliti neku nagradu.  
  • Influencer suradnjeinfluenceri su još uvijek aktualni, je suradnja s njima može pomoći u dosezanju šire publike nego što ste vi to sposobni vlastitim snagama. Ipak, odaberite influencere čiji stil i publika odgovaraju vašem brandu i koji mogu autentično predstaviti vašu ponudu. 
  • Video sadržaj - prikazujte aktivnosti i događaje kroz video sadržaj tijekom cijele godine. Npr. Reels-i na društvenim mrežama značajno povećavaju angažman. 
  • Ekskluzivne ponude – promocija ekskluzivnih ponude ili popuste putem društvenih mreža ili oglasa je ujedno i odličan način za povećanje rezervacija u tišim periodima. 
     

Pretvorite svoj sezonski posao u cjelogodišnji uspjeh   

Sezonski posao ne mora biti ograničen samo na nekoliko mjeseci u godini.  
Naprotiv, upravo ta sezonska priroda poslovanja može postati poligon za inovativnost i kreativnost.  
 
Vaša online prisutnost više nije opcija – neophodna je, osobito za one čiji obrti i poslovi rade samo tijekom turističke sezone. 
    
Mi razumijemo izazove s kojima se suočavate tijekom mjeseci u kojima vaše poslovanje miruje i nudimo rješenja koja osiguravaju neprekidnu vidljivost.

Takva vrsta stalne aktivnosti vam donosi interes i upite, neovisno o sezoni. 
  
Zona Plus, agencija za digitalni marketing je tu za vas kako bi vam pomogla s planovima i strategijama koje će vaše poslovanje u turizmu istaknuti svih 365 dana u godini. 
 
Zatražite našu ponudu kako bi uvijek ostali u središtu pažnje potencijalnih klijenata!  
 

 

FAQ 

1. Kako digitalni marketing može transformirati sezonski obrt? 

Digitalni marketing omogućuje sezonskim obrtima ostati aktivni i privlačni publici tijekom cijele godine, pretvarajući ih u stabilne cjelogodišnje pothvate kroz kreativan sadržaj, SEO, društvene mreže, email marketing, i Google Ads. 

2. Koji je prvi korak u adaptaciji sezonskog poslovanja za cjelogodišnju aktivnost? 

Najprije morate razumjeti vašu publiku i njene potrebe i izvan sezone. Tako ćete moći kreirati relevantan sadržaj i ponude koje im odgovaraju i na koje će reagirati tijekom cijele godine.

3. Kako optimizacija web stranice i SEO pomažu sezonskom poslovanju? 

Optimizacija web stranice i SEO (Search Engine Optimization) povećavaju vidljivost poslovanja na tražilicama tijekom cijele godine, privlačeći organski promet kroz ciljane ključne riječi i kvalitetan sadržaj. 

4. Na koji način društvene mreže i oglašavanje pomažu sezonskom obrtu? 

Društvene mreže i ciljano plaćeno oglašavanje omogućuju stalnu povezanost s publikom, promociju ekskluzivnih ponuda, te korištenje interaktivnog sadržaja, za održavanje angažmana tijekom cijele godine. 

5. Kako agencija za digitalni marketing radi strategiju za sezonske poslove? 

Agencija za digitalni marketing će razviti digitalnu strategiju prilagođenu vašem poslovanju i njegovim potrebama.

Na taj će način osigurati kontinuiranu online prisutnost i vidljivost,  privlačiti lojalnih kupaca i klijente te omogućiti rast i online prisutnost vašeg poslovanja neovisno o sezoni.