Content marketing je važan za svako poslovanje. Ali zašto je toliko važan da je čitav jedan (velik) dio marketinga posvećen samo contentu (sadržaju)? Saznajte što je content marketing, koji sadržaj kreirati i kako to kvalitetno učiniti. Usput otkrijte i koja je najduža ikad objavljena rečenica.
Što je to content marketing? Zašto je toliko važan? I zašto je on više od običnog pisanja teksta?
Zato što uz pomoć content marketinga (sadržajnog marketinga) kreirate svoj digitalni identitet, oblikujete kako vas publika percipira i naravno - izgrađujete trajne veze s tom publikom.
Kako bi se reklo - dobar glas daleko se čuje. A taj glas ćete uz malo truda i minimum troška, najbolje postići stvarajući sadržaj.
I da razjasnimo čemu ovakav naslov... Baš taj “ha?” je ono što najčešće čujemo kada spomenemo content marketing svojim klijentima.
Pa, ako ne znate što je content marketing i što predstavlja za vas, i od kuda krenuti – stay tuned.
I kada kažemo sadržaj, većina ljudi pomisli na pisanu riječ, a to nije u potpunosti točno.
Sadržaj dolazi u različitim formatima; kao tekstualni, vizualni, audio ili video materijal, te se objavljuje kako bi bio vrijedan, relevantan i koristan publici.
U content marketingu, "sadržaj" bi se odnosio na sve informacije koje ste stvorili, poslali i objavili. A koji za cilj ima privlačenje, angažiranje i zadržavanje ciljane publike.
Cilj sadržaja u content marketingu nije izravna prodaja, nego izgradnja dugoročnih odnosa s tom istom publikom. (Ali, na kraju – i prodaja).
Sadržaj treba odgovarati na potrebe publike, pružajući im znanje, rješenja, zabavu ili inspiraciju.
Mogli bi reći kako je content marketing vaša digitalna osobnost.
Ako smatrate kako će svi biti oduševljeni vašim content marketingom i onim što imate za reći - neće. Stvoriti dobar sadržaj nije teško, ali može biti i maaaalo komplicirano.
Da - content marketing zapravo podrazumijeva sadržaj, ali to nije samo tekst, u njega se ubrajaju i:
Sve od gore navedenog je odličan način za pretvoriti posjetitelje svoje web stranice u kupce.
Ali ako ih želite privući trebate ih razumjeti i pružiti im one vrijednosti koje oni traže.
A to bi značilo - sadržaj koji stvarate treba biti relevantan vašoj publici, informativan i zanimljiv, te treba odražavati poruku vašeg brenda.
Kako sadržaj pretvara posjetitelje u kupce? Evo nekoliko primjera:
Ovisno kojeg marketinškog stručnjaka pratite (ako ih uopće pratite) naići ćete na različite informacije koje se tiču storytellinga (“pričanja vaše priče”) i SEO-a.
Neki kažu da se trebate strogo držati pravila koje postavljaju tražilice (kao što je Google). Drugi kažu - ako imate što pametno za reći, napisati ili objaviti – to i učinite.
Nekima će vaše informacije biti dragocjene, a nekima ne. I to je tako... A Google uvijek prati što radite, odnosno kakav sadržaj objavljujete.
Što je onda bitno? Bitan je storytelling – kontinuirano pričati dobru priču. A u sadržajnom marketingu, kada spojite dobru priču i SEO - to je onda to.
Primarna funkcija SEO-a nije samo vidljivost vašeg sadržaja, nego vidljivost po principu na pravom mjestu u pravo vrijeme.
A kod SEO-a su važne ključne riječi i njihovo pametno korištenje.
Najbitnija je zapravo priča i koliko koristi oni koji čitaju, imaju od toga što su pročitali.
SEO naravno, nije samo tekst sa nekoliko ključnih riječi, on uključuje i optimizaciju, a primjeri učinkovitog SEO-a su:
1. Korištenje relevantnih ključnih riječi
Dobar sadržaj podrazumijeva istraživanje i integraciju ključnih riječi koje vaša ciljana publika koristi tj. pretražuje, u vaš web sadržaj, naslove, meta opise i URL-ove.
Alati: Google Keyword Planner, SEMrush, Moz Keyword Explorer
Način korištenja: Ovi alati omogućuju istraživanje ključnih riječi, sa informacijama koliki je volumen pretraga, konkurentnost ključnih riječi, i srodne pojmove.
2. Optimizacija za mobilne uređaje
Vaša web stranica mora biti prilagođena i za mobilne uređaje, te se i brzo učitavati. Web stranica mora biti i responzivna i da se pravilno prikazuje na različitim uređajima.
Alati: Lighthouse, GTmetrix, Pingdom
Način korištenja: Ovi alati analiziraju vašu web stranicu i pokazuju koliko je ona prilagođena mobilnim uređajima. Pokazat će vam kako vaša stranica izgleda na mobilnim uređajima, ali i dati preporuke za poboljšanje.
3. Poboljšanje brzine učitavanja stranice
Poboljšanje brzine učitavanja web stranice uključuje smanjivanje veličine slika, optimizaciju kodova, i smanjenje broja HTTP zahtjeva.
Alati: PageSpeed Insights
Način korištenja: Ovaj alat analizira brzinu učitavanja vaše web stranice i daje preporuke na koji način je optimizirati i ubrzati.
4. Stvaranje kvalitetnog i relevantnog sadržaja
Redovito objavljujte koristan sadržaj. Onakav koji bi odgovarao na pitanja i rješavao probleme vaše publike, odgovarao na njihove potrebe i podržavao interese.
Alati: Google Analytics, BuzzSumo
Način korištenja: Google Analytics je alat s kojom ćete provjeriti ponašanje korisnika na vašoj web stranici, dok BuzzSumo omogućuje analizu popularnog sadržaja u vašoj niši.
5. Izgradnja backlinkova
Iskoristite sve prilike za stvaranje kvalitetnih vanjskih linkova koji vode na vašu stranicu za poboljšanje autoriteta i rangiranja vašeg weba.
Alati: Ahrefs, Majestic, Moz
Način korištenja: Ovi alati pružaju detaljne informacije o backlinkovima vaše stranice i stranica vaših konkurenata. Također, korisni su za praćenje statusa vaših backlinkova i otkrivanje potencijalno štetnih linkova.
Content marketing, ako što se može primijetiti iz svih navedenih primjera, nije nešto jednokratno, gdje ćete nešto napraviti, postići svoj cilj i - hvala, doviđenja.
To je kontinuirani proces vašeg poslovanja koji zahtijeva praćenje, analizu, izmjene i poboljšanja te prilagođavanja strategije.
Pokazatelje uspješnosti tzv. metrike koje u content marketingu možete (i trebate) redovito pratiti su:
Praćenje podataka i njihova analiza su neophodni jer na kraju, morate znati kako vaš sadržaj "komunicira” s vašom publikom. Alati kao što su Google Analytics, SEMrush, Ahrefs i Moz vam mogu pomoći u ovom procesu jer omogućuju:
Kod content marketinga kažu kako je najbitnije pogoditi (ili dobro proanalizirati) sadržaj koji vašoj publici točno treba. Marketinški stručnjaci kažu i kako ne treba prodati proizvod ili uslugu, nego emociju.
Pa kad smo kod emocija – stvarajte sadržaj koji izaziva emocije koja će potaknuti na kupnju, kontakt, upit, prijavu na newsletter i slično.
Inovacije u sadržajnom marketingu su konstantne, a nećemo zaobići ni odnedavno vrlo popularnu umjetnu inteligenciju i machine learning alate.
I da, smatramo kako su alati takve vrste odlična pomoć u content marketingu. Ali samo to - pomoć.
Čovjek, copywriter ili marketinški stručnjak bilo koje vrste, bi trebao biti onaj koji će dati posljednju riječ.
Ako koristite sadržaj kojeg vam je generirala umjetna inteligencija, pregledajte ga pažljivo - je li to sadržaj kojeg bi vi sami pročitali?
Ako ne, znate što vam je činiti.
Ono što je kod content marketinga najbitnije je da sadržaj bude lako razumljiv laicima, a tekst jednostavan i lako čitljiv.
Dakle - bez previše kompliciranih riječi li predugih rečenica.
Osim ako ganjate Guinessovu knjigu rekorda pa ćete kao Johnatan Coe u svom romanu The Rotter’s Club napisati rečenicu od 13.955 riječi.
(Fun fact - do nedavno je taj “rekord” držao James Joyce, za rečenicu od 4.391 riječ u svom romanu Uliks.)
Bitnije je razumjeti publiku i ostati informiran o njihovim željama i potrebama. Ako znate što publici treba, možete neprestano prilagođavati svoj content marketing i stvarati sadržaj.
Pišite i objavljujte nov sadržaj, te revidirajte onaj stari, zamijenite zastarjele s novim informacijama...
Neka istraživanja pokazuju kako običan čovjek zaboravi viđeno ili pročitano kroz 6 mjeseci.
Što bi u content marketingu značilo i ovo - slobodno revidirajte sadržaj (npr. blogove) stariji od 6 mjeseci i objavite kao “novo”.
A ako ste online, imate web stranicu i društvene mreže, ali vas zapravo nema na digitalnoj sceni tj. ne radite content marketing - onda vas ni nema.
Niste kreativni, nemate ideja ili ne znate otkud početi? Javite nam se za content marketing rješenja koja će biti prilagođena vašim potrebama.
Trebate li savjet, kontaktirajte nas i mi ćemo vam pomoći da vaš sadržaj bude zanimljiv, čitan i dobro pozicioniran.