Influencer marketing osvaja internet

Influenceri polako postaju standardna praksa u marketinškim strategijama. Želite li i vi uspješno koristiti usluge influencera u svojim kampanjama, naš blog će vam u tome pomoći.

Influenceri osvajaju internet, ili na izvornom hrvatskom jeziku - utjecajnici osvajaju međumrežje. Neobično zvuči ovaj “prijevod”, ali vjerujemo kako ima i onih koji nisu ni znali koje su točno hrvatske riječi za ove pojmove. Srećom, ovo nije tekst o hrvatskom jeziku nego o tome koristite li i vi usluge influencera - i zašto ne? 
 
Istina je kako smo se prije par godina svi čudom čudili influencerima te pomno raščlanjivali čime se zapravo bave i što znači pojam “influencer”. Polako, ali sigurno influenceri su sa svojim sadržajima, pogotovo onima u obliku videa, došli na svoje.  
Je li to zbog toga što mi nemamo vremena i živaca čitati postove ili je jednostavno taj drugačiji oblik sadržaja pronašao put do pravih korisnika? Možda je oboje, a možda je nešto sasvim treće.  
 
Digitalni marketing se stalno mijenja i razvija, a svi imate priliku pratiti trendove te upotrebljavati nove načine za oglašavanje i promociju. Hoćete li iskoristiti tu priliku i na koji način, ostaje na vama.  
 
No, ono što znamo je kako utjecajnici itekako utječu na naše živote i odluke. Izgleda kako se nalaze posvuda, a to je zato jer djeluju na svim platformama i društvenim mrežama.  
Postaju sve jači i prisutniji te će uskoro vladati svijetom. Svojim svijetom, onim digitalnim. 
 

Influencer marketing je odličan alat 

 
Još se predomišljate što biste trebali učiniti, dok statistike pokazuju kako je više od 75% brendova na stranom tržištu odvojilo dio svog budžeta na utjecajni marketing?  
Da, jer je influencer marketing postao jedna od strategija koju u svojim kampanjama koriste skoro svi, u manjem ili većem obujmu.  
 
Influencer marketing je zapravo odličan alat za povećanje dosega, a samim time i prometa.  
Odabirom “pravog” influencera možete podići i kredibilitet vlastitog poslovanja. Netko tko je svoj imidž gradio dugo vremena, te postigao da ga se cijeni kao osobu i sve ono što predstavlja, idealan je influencer za vas.  
 
Svi znamo kako influenceri svoje usluge naplaćuju, i to fine novce, pogotovo ako su poznate ličnosti i imaju horde pratitelja.  
Ponekad se čini kako pojedine poznate face ni ne objavljuju ništa na svojim mrežama osim promocija proizvoda i usluga za pojedine brendove. Ponekad je to suptilno, ali u većini slučajeva sasvim otvoreno, što je i cilj.  
Biti influencer je postalo zanimanje u potpunom smislu te riječi, ma što netko o tome mislio. 
 

Odaberi najboljeg influencera

Kako odabrati najboljeg influencera  


Prvi korak pri odabiru influencera je obratiti pažnju na to odgovara li njihova publika, odnosno njihovi pratitelji, vašim potrebama. Nemate koristi od partnerstva ni sa najvećima i najboljima, ako njihova publika nije ona koja vama treba.  
 
Odaberite za “svog” influencera osobu koja ima vrijednosti koje najbliže odgovaraju vašem poslovanju ili vama samima. Vrijednosti koje influenceri imaju, a želite ih preslikati na svoje poslovanje, brzo mogu promijeniti način na koji vas vaši postojeći korisnici i kupci gledaju, stoga morate biti oprezni.  
 
Ima onih kojima je sve ovo manje važno, jer im je bitno da je influencer popularan i donosi im zaradu, ali to i nije baš najbolja strategija. Kao i svakom poslu, ako cijenite ono što ste stvorili, kao i vlastiti imidž, trebalo bi vam biti bitno tko vas predstavlja u javnosti.  
 
Ono što se prema statistikama najviše vrednuje je odnos kojeg influencer ima sa svojom publikom, te se taj podatak smatra kao odlučujući faktor u suradnji s njima.  
 
Dakle, na vama ostaje odluka s kime raditi, ali imajte na umu kako je primarna dužnost influencera poticati svoje pratitelje na kupnju i korištenje proizvoda ili usluge koju promoviraju. I za koju su na kraju plaćeni ili kompenzirani.  
 
Sadržaj kojeg objavljuju na društvenim mrežama i platformama je također važan, ali čemu sve od nabrojenog, ako vi za svoje poslovanje ne pronađete odgovarajućeg influencera.  


Svaki influencer svome jatu leti 


Mitovi i legende o influencerima i onome što rade, šire se kuloarima od samog početka influence marketinga, još kada nije ni imao svoje ime.  
 
Ali budite iskreni – ne bi li radije kupili npr. bocu gina, kojeg je preporučila neka javna osoba koju cijenite, nego sami eksperimentirali i obilazili trgovine. Vjerujemo i kako biste prije kupili gin kojeg pije (i proizvodi) neki poznati glumac, jer ako on kaže da je dobar, onda će sigurno i vama biti.  
Dakle njihova mišljenja i preporuke su vam postale relevantne te njihove vrijednosti i životni stil želite imitirati, makar i podsvjesno. Ili jednostavno volite gin.  
 
Veća je vjerojatnost kako ćete za neke proizvode i promocije saznati preko društvenih mreža i influencera nego preko klasičnih oglasa. Svatko ima svoju specifičnu nišu te u njoj, ma koliko malena ona bila, ima mjesta za sve.   
No istina je kako ljudi prate influencere jer cijene ono što govore, slušaju njihova mišljenja i prate sadržaj koji objavljuju. Ne moraju ih nužno slijepo slijediti, kopirati svaku njihovu preporuku i životni potez, ali ih zanima što ima za reći netko s kime se poistovjećuju ili im je zanimljiv. Ili su jednostavno znatiželjni. 

Influence marketing je mjerljiva taktika oglašavanja


Malo brojki, statistike i problema, jer tko ih ne voli 

 
Prema Infuencer Marketing Benchmark Reportu 2022 smatra se kako će svjetsko tržište influence marketinga narasti na 16,4 milijardi USD u ovoj godini. Da, dobro ste pročitali - milijardi, što u vrijednosti robe, što u čistom novcu, ali smatra se kako je baš utjecajni marketing najbrže rastuća grana marketinga.  
 
Samo na Instagramu više od 80% brendova koristi usluge influencera u nekom obliku, a koliko im je bilo teško ili lako, pronaći odgovarajuće influencere za sebe, ostavljamo njima.  
 
U radu s influencerima sigurno ćete imati mnogo koristi, kao što su povećanje broja vlastitih pratitelja na mrežama, povećan promet, ali i činjenica kako ste prisutni istovremeno na više platformi. Ali nije sve tako sjajno i bajno kao se na prvi pogled čini. 
 
Sigurnost na internetu je još uvijek problem, i iako su prevare u padu još uvijek je više od 50% tržišta na meti prevaranata. Najčešće mete su sami influenceri, a ono na što vi trebate pripaziti su oni koji se lažno predstavljaju, te oni profili koji koriste kupljene pratitelje i botove. 
Između ostaloga, platforme koje koriste influenceri još mnogo toga trebaju učiniti kako bi podigle kvalitetu samog oglašavanja.  
 
Događa se kako pratitelji, kao potencijalni kupci zbog loših postavki samih mreža, imaju poteškoća saznati gdje se reklamirani proizvod prodaje. Ima i situacija u kojima nije sasvim jasno kako iz takvog jednog oglasa ili objave pronaći link na željenu web stranicu.  
 
Bilo kako bilo influence marketing je mjerljiva taktika oglašavanja i najbolji pokazatelj za budućnost je taj kako danas na svijetu postoji oko 18,900 tvrtki koje nude usluge direktnog influence marketinga i njegovog vođenja. 


Sadržaj u skladu s kampanjom 


Tvrtke koje koriste usluge influencera, preferiraju sadržaj koji ne odskače od njihovih kampanja, odnosno u skladu je s njihovim strategijama. To je dobra poslovna praksa jer je dosljednost bitna u oglašavanju, odnosno reda mora biti.  
 
Strateški posložena kampanja mora biti i ujednačena, osobito jer je velika vjerojatnost kako će influencer s velikim brojem pratitelja imati veći doseg nego što će to imati plaćeni oglasi.  
 
Sve više se njeguje i dugoročan odnos s influencerima, kojeg tvrtke koriste kao svog “in house” influencera – jednog, ali vrijednog. Ili po jednog za svaku kampanju, ako ih imaju više istovremeno, a imaju i mogućnosti u svom budžetu.  
 
Osobito ako su kampanje različite, svaka bi eventualno trebala imati svog vlastitog influencera, koji je najbolji izbor baš za tu nišu. To kampanji, ali i samom brendu donosi posebnu vrijednost. 
 
A vrijednost influence marketinga u kampanjama može se lako iskazati i kroz povećanje prosječnog trajanja kampanja sa mjesec dana na tri mjeseca.  
Koristili influencere stalno ili samo u određenim dijelovima svojih marketinških kampanja, imajte na umu kako je ova grana marketinške industrije, koja je nekada bila revolucionarna, postala standard u poslovanju.  
 

Influencer marketing donosi rezultate

 

Influencer marketing spašava posao 


A koliko influenceri mogu utjecati na nečije poslovanje pokazat ćemo sa primjerom kojeg dobro poznajemo. Nećemo naravno reklamirati nikoga, ali ćemo dati osnovne informacije. 
U ovom našem primjeru, jedna mlada osoba je napustila stalni posao i pokrenula vlastiti web shop sa posebnim, biranim kozmetičkim proizvodima koje nije bilo moguće pronaći na našem tržištu.  
 
Gotovo svaku zarađenu kunu je ulagala u oglašavanje i promocije, a ne moramo naglašavati kako je proces bio mukotrpan i vremenski zahtjevan.  
Činilo se kako je posao od 8 do 16h, zamijenjen radom od 24h na dan, jer se zahtijevalo stalno traženje novih ideja, inovativnih kanala, pisanje bloga, slanje newslettera i ostaloga. 
 
Vođenje web shopa bi i za nekoliko osoba bio zahtjevan posao, a kako ne bi bio jednoj osobi, koja je u tome svemu bila i početnik.  
 
Preokret nastaje kada je jedna popularna hrvatska influencerica, naručila nekoliko proizvoda iz tog web shopa te ih promovirala i hvalila na svojim kanalima, kao i samu web stranicu i njenu inovativnost. Bez traženja ikakve naknade ili poklona, bila je iskrena u svojoj recenziji te je promet web stranice skočio u vrlo kratkom vremenskom periodu za čak 200%. 
 
Web shopu koji je tek počeo s radom to je bio neočekivan, ali prijeko potreban vjetar u leđa. 
 
Ova priča možda najbolje pokazuje kolika je vrijednost influencera, koji sa svojim mnoštvom pratitelja imaju ogroman doseg i utjecaj.  
 
Ako još niste, a željeli biste probati influencer marketing, važno je odabrati pojedince ili više njih koji imaju kvalitetnu i angažiranu publiku koja najbolje odgovara vašoj specifičnoj niši.