Danas mnoštvo poslovanja uopće nema dobru web stranicu, a ona je zapravo osnova poslovanja. I sami znate kada pretražujete nešto na tražilicama, bio to restoran ili frizerski salon, pregledat ćete im web i tako stvoriti svoju sliku. Jednako tako i drugi stvaraju vlastitu sliku o vama. Kako onda ostaviti dobar dojam i izraditi jednostavnu, ali atraktivnu i funkcionalnu web stranicu?
Sve je digitalno i digitalno je sve.
Bez web stranice, ljudi vas ne vide i nemaju pojma što nudite. Osobito ako nudite usluge ili slično.
Evo primjer - odlučili ste kupiti zidne tapete za svoj dom/sobu/ured. Sigurno ćete provesti dva-tri dana obilazeći trgovine s foto tapetama, s metrom i ravnalom u ruci? Nećete.
Otići ćete na Internet pretražiti kakva je ponuda. Kad nađete nešto što vam se sviđa, stavit ćete u košaricu, platiti i čekati dostavu. Krajnje jednostavno.
Da te trgovine koje prodaju zidne tapete nemaju web shop ili mogućnost dostave, definitivno biste obilazili lokacije s metrom u ruci.
Isto tako i vi, ako nemate web stranicu velika je vjerojatnost kako ljudi neće ni znati za vaše postojanje. Web stranica je vaš digitalni izlog, bez obzira čime se bavili.
A taj je izlog vidljiv 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, 365 dana u godini.
Prvi dojam je sve.
Vaša web stranica je prvo što ljudi vide i na temelju nje stvaraju dojam o vama.
Ako ste pomislili “Ajme, kako nebitno." - evo vam jedan podatak – ljudi su vizualna bića i treba im oko 0.05 sekundi kako bi odlučili sviđa im li se vaša web stranice ili ne.
Da - "sviđa" li im se.
Usporedbe radi, prosječan treptaj traje između 0,1 i 0,4 sekunde.
I zato, vođeni ovom statistikom trebate znati i to – dizajn vaše stranice, prvi dojam, vizualni dojam, je itekako bitan.
Ako vam web stranica izgleda zastarjelo, ili je spora ili se na njoj teško snalaziti - to isto vizualno biće će brzo odustati.
Dobra web stranica treba biti “čista”, moderna i jednostavna za korištenje.
Našli smo i podatak kako 57% ljudi ne bi preporučili neko poslovanje ako ima lošu web stranicu.
Pa ako vam to išta govori....
Podrazumijeva se - želite svoju tvrtku ili obrt prikazati u najboljem mogućem svijetlu.
Pa bili vi mala, srednja ili velika tvrtka, web stranica osim što je vaše ogledalo, je i odličan alat. Web stranica nije tu samo “eto, neka nje”, nego postoji kako bi dosegli svoju ciljanu publiku, kako bi s tom publikom izgradili povjerenje i u konačnici - web je i odličan alat za prodaju.
Pa što onda treba za izradu web stranice (koja će na kraju biti i odličan alat)?
Kod izrade web stranice treba paziti da posjetitelji brzo mogu naći ono što traže, bila to kontakt informacija, neka od vaših usluga ili proizvoda.
75% ljudi će vas “osuditi” ako niste pazili na te pojedinosti kod izrade web stranice... Što bi značilo ako su pronašli za sebe proizvod, a kraj njega ne mogu kliknuti na “saznaj više” ili “dodaj u košaricu” (optimalno bi bila oba jedna kraj drugog).
Ima li išta bolje od dobrog sadržaja - kada tražite neku informaciju i nađete baš ono što ste trebali. Isto tako, ako ljudi koji dođu na vaš web saznaju tko ste i što ste, a vi im još i transparentno nudite baš ono što im treba... To je to.
Kod izrade web stranice osim što trebate paziti na ključne riječi koje su specifične za vašu nišu, trebate imati sadržaj koji privlači.
Sadržaj na vašoj web stranici treba biti usmjeren na vašu ciljanu publiku. Razmislite dobro koji bi to bio sadržaj koji ih zanima, nešto na što bi kliknuli i čitali.
Imajte na umu i kako je prosječni CTR 4,23%. (CTR = Clickthrough Rate – koliko ljudi klikaju na vaš sadržaj u odnosu na impresije)
SEO je temelj svakog poslovanja. Optimizirajte se za one koji vas traže, tamo gdje vas traže.
A traže vas na Googleu (92-95% pretraživanja, ovisno o izvorima), Bingu, Yahoou i onih par preostalih tražilica.
Zvuči komplicirano. I jest. Ali ako ga dobro napravite, SEO pomaže vašoj web stranici bolje se rangirati na Googleu. To znači - korištenje ključnih riječi i stvaranje kvalitetnog sadržaja već od samog početka izrade web stranice.
Sve više ljudi pretražuje preko mobilnih uređaja. I zato izrada web stranice podrazumijeva i verziju koja je prilagođena za mobilne uređaje. Što znači kako bi trebala izgledati dobro i lako se koristiti i na manjim ekranima.
Čak preko 85% korisnika misli kao bi mobilna verzija web stanice trebala biti ne samo jednaka desktop verziji, nego čak i bolja. Pod bolja se misli: jednostavnija, intuitivnija i brža.
Prema zadnjim podacima koje je objavila Statista, preko 60% globalne E-trgovine se odvija na mobilnim uređajima.
I kao što smo već napomenuli, u onom kratkom dijeleću sekunde u kojem niste ni trepnuli, a korisnik je već odlučio hoće li ostati na vašem webu ili ne – bitno je da ste oku ugodni.
Izrada web stranice podrazumijeva i besprijekorno uklapanje vizualnog identiteta vašeg brenda - vaš logo, boje tvrtke i tipografiju.
I naravno, kvalitetne fotografije i videozapisi, poboljšavaju čitav doživljaj, a kontinuitet u dizajnu gradi i prepoznatljivost.
Trebate znati kako korisnici na web stranici provedu 57% vremena na dijelu stranice koji je odmah vidljiv (above the fold).
Nećemo duljiti, evo popisa stvari koje zaista, ali zaista trebate izbjegavati kad je u pitanju izrada web stranica:
Od svih ovih nabrojenih stavki, jedna vam mora biti prioritet, a to je sigurnost vaše web stranice. Podatci vaših korisnika moraju biti zaštićeni, osobito ako prikupljate osobne informacije ili vršite online transakcije.
Uz sve ovo, imajte na umu kako korisnici očekuju kompletno učitavanje vaše web stranice za manje od 2 sekunde.
Primijetili sete kako smo u tekstu dvaput ponovili mobilni dizajn, eto koliko je važan. Optimizirajte svoj web za mobilne uređaje, bez pogovora.
Rad na web stranici nikada ne staje - trebat ćete je održavati i unapređivati kako bi ona ostala relevantna i učinkovita. Redovito objavljujte kvalitetan sadržaj i ne zaboravite gledati na nju kao na “živu” stvar.
Forbes navodi kako trenutno postoji oko 1,13 milijardi web stranica. I dok 73% poslovanja ima web stranicu, 27% poslovanja je nemaju. Gdje ste tu vi?
I iako naši izvori imaju svoje statistike, imamo i mi svoje inside informacije.
Većina poslovanja ne razumije za što im je zapravo potrebna web stanica. Znaju kako je trebaju imati, ali ostatak im je nejasan...
Ali veliki broj ljudi, vlasnika web stranice, pri samoj izradi ju ni ne gleda kao prodajni alat, osim ako nisu npr. web shop pa im je prodaja zapravo osnova poslovanja.
Nemojte se staviti u situaciju u kojoj ste potrošili fine novce, a na kraju imate stranicu koja ne objašnjava “što je pjesnik htio reći” ili ste je napravili samo kao ogledni primjerak za svoje kolege iz branše.
Vaše kolege iz branše već znaju što nudite, ali čovjek koji će sutra tražiti vaše proizvode ili usluge to ne zna. Pri izradi web stranice svoj fokus trebate staviti na svog klijenta, kupca ili korisnika.
Informacije koje treba, ako ih neće naći na vašem webu, pronaći će ih kod konkurencije.
Za primjer skromno ćemo istaknuti našu web stranicu.
Zašto? Jer je mnogo truda i zalaganja uloženu u nju.
Prođite malo kroz nju, javite nam što vam se sviđa ili ne, jesmo li možda što propustili ili imamo viška.
I svakako nas kontaktirajte ako vam je potrebna pomoć oko kreiranja sadržaja ili samo savjet što bi trebali činiti ili ne.
Izvori: Forbes, Statista, Zona Plus