Nemate vremena za zakazivanje objava na društvenim mrežama?

Mnogi nemaju vremena za objave na društvenim mrežama. Imati dobro posložene objave i voditi društvene mreže koje odražavaju vaš brend nije teško. Samo se trebate dobro unaprijed pripremiti.

Svi znamo kako trebamo imati (i voditi) društvene mreže za svoje poslovanje. Ponovit ćemo odgovor na pitanje “zašto” – zato jer su društvene mreže besplatan alat na kojima s malo možete učiniti puno. A što se mora, nije teško.  
 
Minimum koji možete učiniti za svoju tvrtku je imati profesionalno uređene mreže koje odražavaju vaš brend i ono što predstavljate, ali i smislene objave koje će privući vaše pratitelje na komunikaciju, na vašu web stranicu, na kupnju i tako dalje. 
 
Ali mnogi su se suočili sa situacijom u kojoj mreže jednostavno budu zaboravljene jer se nema vremena, volje ni živaca, kreativnih ideja, elana, motivacije - birajte bilo koju od navedenih stvari.  
 
Rješenje postoji - unaprijed planirati i zakazati objave na društvenim mrežama. Sigurni smo kako vam sada nismo otkrili toplu vodu i za to već znate. Ali postavlja se pitanje kako zapravo svoje društvene mreže učinkovito voditi i kako “pravilno” zakazati objave na društvenim mrežama? Krenimo redom. 


Koje opcije razmotriti ako nemate vremena za društvene mreže? 

Ako ste u poslovanju zapeli u zamci izjava “nemam vremena” - to nije nužno negativna stvar. Ako nemate vremena za društvene mreže to vjerojatno znači kako ste zauzeti klijentima, prodajom i sličnim. Odlično, ali ako je na jednoj strani krenulo, to ne znači kako trebate zapostaviti dosadašnji trud. Ali možete si olakšati život i to na nekoliko načina: 
 
Zapošljavanje - jednostavno angažirajte u svoj tim zaposlenika osobu koja će se baviti samo vašim društvenim mrežama. To može biti zaposlenik na puno radno vrijeme ili honorarac, ali neka obavezno ima prethodno iskustvo.  
 
Outsourcing –  suradnja sa tvrtkom za digitalni marketing, koja zna kako upravljati društvenim mrežama, ima sva potrebna znanja i alate, se većinom pokaže kao izvrsno rješenje. Agencija će ujedno znati i kako se nositi sa svim aspektima vaše prisutnosti na društvenim mrežama, i znati “pogoditi” ono bitno.  
 
Redukcija - možda ste na svim mrežama jer želite biti svuda prisutni ili mislite kako je to dobro, ali to je zapravo i kontra produktivno. Dajte prioritet mrežama koje smatrate najvažnijim ili na kojima imate najbolje rezultate odnosno komunikaciju sa korisnicima.  
 
Učinkovitost - za učinkovitije korištenje svih prednosti koje nude društvene mreže, trebate imati razvijenu strategiju, kako bi vam bio jasniji vaš cilj i što sa objavama zaista želite postići.  
 
Automatizacija - što više automatizirate svoje objave uz pomoć alata koji mogu pomoći u planiranju i objavljivanju sadržaja. Sama automatizacija vam daje više vremena za važnije zadatke u radnom danu. 

 

ideja - zakazivanje objavana društvenim mrežama

Nekoliko savjeta za pravilno zakazivanje objava na društvenim mrežama

Kao prvo, sjednite sami sa sobom i dobro razmotrite svoju publiku; razmislite o tome i kada će vaša publika najvjerojatnije biti online i aktivna na društvenim mrežama. Na primjer, možda bi oni mogli biti aktivniji vikendom nego radnim danima, jer rade kroz tjedan.  
 
Bilo kako bilo, statistike kažu kako je na Instagramu najbolje objavljivati 10-15h ili čak ranije ujutro, prije nego ljudi idu na posao ili kada su na pauzi. Naišli smo i na zanimljiv podatak, kako je prema prosjeku najbolje vrijeme za objavu na Instagramu 4 sata ujutro. Neki kažu kako na Instagramu nikako ne biste trebali objavljivati nedjeljom. 
 
Slično je i za Facebook, gdje statistike pokazuju kako na toj društvenoj mreži, za najbolji angažman, trebate zakazati objavu između 9-13h i to utorkom, srijedom i petkom
  
LinkedIn jednako tako, najbolje “prikazuje” objave koje su objavljene između podne i 15h, i to srijedom, pa čak i subotom i nedjeljom.  
 
Vaš angažman je također važan, jednom kada je vaša objava otišla u bespuće interneta, važno je i komunicirati sa svojim pratiteljima. Alat je tu kao... pa, evo – alat. On će vam pomoći, ali ćete jedan dio trebati odraditi i sami. Dakle, odgovarajte na komentare i poruke na vrijeme.  
 
Važno je i ne mlatiti uvijek po istom sadržaju, ili kombinacije tekst/slika/smajlić. Mix it up - isprobajte razne hashtagove, ali i razne sadržaje. Ubacite videa, poveznice na članke, “jeste li znali” itd.  
 
I na kraju kada objavite raznolik sadržaj i redovito odgovarate na komentare, ostat će vam jedno – analiza izvedbe. I tu alati za zakazivanje objava pokazuju što sve znaju. Uz pomoć njih ne samo što možete napraviti vlastiti kalendar objava ili zakazati objave na više društvenih mreža odjednom, možete i pratiti njihovu uspješnost
 
I to je ono što će vam pomoći prepoznati što funkcionira, a što ne, kako biste na kraju mogli optimizirati svoju strategiju za maksimalni učinak. Zvuči moćno, zar ne? Pa koji su to onda alati za planiranje objava
 
Hootsuite: sveobuhvatna platforma za upravljanje društvenim mrežama koja omogućuje planiranje objava, i interakciju sa followerima, a uključuje i značajke kao što su analitika i izvještaji učinka. 
 
Buffer: jednostavan alat za zakazivanje objava na više računa društvenih mreža odjednom, a također i omogućuje praćenje učinka vaših objava na društvenim mrežama. 
 
Later: alat posebno dizajniran za Instagram, koji omogućuje planiranje objava, priča i IGTV sadržaja. 
 
CoSchedule: platforma koja uključuje zakazivanja objava, ali i alate za sadržajni marketing, e-mail marketing i upravljanje projektima. 
 
Sprout Social: ovo je platforma za upravljanje društvenim mrežama koja uključuje značajke analitike i izvješćivanja, kao i alate za zakazivanje, angažman i korisničku službu. 
 
SocialFlow: koristi umjetnu inteligenciju za optimizaciju objava na društvenim mrežama za maksimalan angažman, a uključuje i analitike i izvještaje. 
 
Vaš je zadatak jednostavan – isprobati one alate koji vam najviše odgovaraju. Iako smo ovdje nabrojali samo neke, i sami znate kako se novi alati kreiraju skoro svaki dan.  
 
Većinom imaju svi ovi alati za zakazivanje objava imaju besplatnu probnu verziju, pa možete testirati odgovaraju li vašim potrebama, je li vam jednostavan za korištenje i slično. Najboljima su se pokazali multi-tasking alati koji omogućavaju više radnji odjednom, koji zapravo objedinjavaju više alata odjednom, ali i daju konačnu analizu uspjeha. 

 

raaspored zakazivanja objava na društvenim mrežama

Kako učinkovitije koristiti društvene mreže 

Osim alata koji će vam pomoći u planiranju i zakazivanju objava, trebate znati što je još važno u strategiji društvenih mreža. Ako ste zaposlili stručnjaka ili outsourcali usluge, njima će sve već biti jasno, ali isto biste trebali obratiti pažnju i na još nekoliko “sitnica”. 
 
Prije nego počnete zakazivati objave i objavljivati na društvenim mrežama, važno je znati što želite postići. Koji je vaš cilj? Želite li povećati svijest o svom brendu? Privući promet na svoju web stranicu? Poboljšati odnose s kupcima? Nakon što imate jasne ciljeve na umu, bit će vam lakše izraditi plan i mjeriti uspjeh. 
 
Isplanirajte što od sadržaja želite objaviti i kada ga želite objaviti i sve postavite u kalendar. To vam može pomoći ostati organizirani i izbjeći strku u zadnji tren jer "nemate što objaviti”. 
 
Koristite hashtagove, i to one relevantne, jer tako olakšavate prolaženje vašeg sadržaja korisnicima društvenih mreža. Osim što možete povećati vidljivost svojih objava, možete se povezati sa puno širom publikom.  
 
Kada imaju pitanje ili problem s proizvodom ili uslugom, ljudi se uvelike okreću društvenim mrežama za savjet. Brzim reakcijama na svojim društvenim mrežama možete čak i negativno iskustvo pretvoriti u pozitivno. Društvene mreže su ujedno i dvosmjerni razgovor, stoga svakako odgovorite na komentare i poruke svojih pratitelja. Povežite se sa svojim pratiteljima. Znate i sami zašto (jer to pomaže i izgradnji odnosa s njima).  
 
I za kraj ne zaboravite - analiza je ključna. Alati za zakazivanje objava se pri analizama pokazuju u svom svojem sjaju, jer prate uspješnosti na društvenim mrežama. Na taj način možete utvrditi što funkcionira, a što ne i po potrebi prilagoditi svoju strategiju