Kako započeti temu koja bi trebala imati ogroman broj točaka, jer u marketinškoj strategiji bi zapravo trebali misliti na sve. Odabrali smo nekoliko za koje mislimo kako bi ih najlakše mogli svladati i implementirati.
Nećemo okolišati, puno je stvari koje su bitne u marketinškoj strategiji. I preskačemo uvodne ceremonije, krećemo odmah u glavu. Recite iskreno, jeste li ikada sjeli i zapitali se uistinu koliko mislite na svoje korisnike i kakvo je njihovo iskustvo?
Zašto, o zašto, je važno da vaši korisnici imaju dobro iskustvo? Biste li vi voljeli da vas na izlasku iz trgovine gađaju kutijama, ne kažu vam dobar dan kad uđete i mrko vas gledaju dok razgledavate. Ne, ne mislimo na popularan lanac odjeće u nekom velikom šoping centru, nego na vašu firmu. Vama se to ne čini jednakim, ali jest, itekako. I važno je.
Korisnik vas može ocijeniti na Google-u jednako kao što bi ocijenio bilo koji restoran, vilu ili trgovinu. Korisničko iskustvo se ne odnosi samo na fizički susret sa klijentom ili kupcem i na jaooooo kako smo ljubazni i uslužni, svi se osjećaju dobrodošli i svima kuhamo kavu. Ne.
UX ili User Experience također se odnosi na vašu web stranicu. Ali, trenutno nećemo ponavljati zašto je važna web stranica i iz kojih razloga. Važna je njena funkcionalnost i da je korisnicima jednostavna za navigaciju.
Potencijalni klijent ili kupac dođe na vaš web jer eto, tako mu se hoće, a vama se tako grah prosuo... I što sad? A vaša stanica je ajme i naopako, zbrda i zdola i nema reda niti pravila, nazovite to kako hoćete, dakle nije user friendly. Eto, to je loše korisničko iskustvo. Izgleda kako se opet ponavljamo, ali ponovit ćemo još jednom, i koliko god je puta potrebno, vaša je web stranica ogledalo vaše firme. Trebala bi biti više-manje vrhunska, ako ne i savršena.
I odgovor na pitanje “tko još kupuje/bukira/traži na internetu” odgovor je – svi. Ama baš svi, pa čak možda i vaša baka koja do jučer nije imala smartphone, vrlo je brzo savladala čari internet kupovine i istraživanja recepata na “što danas kuhati” stranicama.
Dakle, ako nismo već utvrdili gradivo vrijeme je da to učinimo sada. Svi su online i svi kupuju i svi vam najprije provjere web stranicu. A ako vam je stranica koma, e pa... riješite si to.
Pozdrav svima onima koji ovaj tekst čitaju na desktop uređajima, i vjerojatno su na poslu. Jako mali postotak ljudi čita išta pa i članke i blogove na “kućnim” uređajima, već se koriste mobitelima, a ponekad i tabletima. Neke statistike pokazuju kako preko 60% korisnika koristi isključivo i samo mobilne uređaje za sve svoje transakcije. Trenutno ima preko 4 milijarde aktivnih korisnika interneta i u prosjeku ljudi provode preko 4 sata online. 4 milijarde. Dnevno.
I koja je zapravo razlika između mobilnog i desktop sadržaja, odnosno mobilne i desktop verzije vaše web stanice? Razlike su prvo one očite, dok je na desktopu sadržaj postavljen horizontalno, na mobilnim uređajima je postavljen vertikalno. Također, desktop uređaji imaju veće rezolucije, ali i više mogućnosti za postavljanje sadržaja, oglasa i sl. Sadržaj za mobilne uređaje se uglavnom fokusira na davanje relevantnih informacija odmah ili postavljanje “na vrh” onog najbitnijeg. Ili bi uglavnom trebao.
Dakle, web stranica optimizirana i za mobilne uređaje omogućit će vašim korisnicima bolje i ugodnije iskustvo. Velika je vjerojatnost kako će korisnici prvo “čekirati” vašu web stranicu na mobilnim uređajima, pa naknadno iz udobnosti svog doma (ili ureda) pretražiti stranicu malo detaljnije.
U svakom slučaju, što je ovdje bitno? Oboje je bitno. Nemojte ignorirati činjenicu koliki postotak ljudi zapravo dolazi na vašu web stranicu preko određene vrste uređaja. To si lako provjerite, najbolje u Google Analyticsu.
Stidljivi ste? Nemate samopouzdanja? Nabavite si light ring.
Sve je dobro dok sami sebe zabavljamo pišući ovaj tekst, ali ipak ćemo vam pojasniti malo ovaj “oglas” koji smo upravo napisali. On se odnosi na vas. Aha, baš vas. Zašto?
Veća je vjerojatnost kako će korisnici pogledati vaš video nego prelistati slike i pročitati post, barem na Instagramu. Popularnost video sadržaja je u porastu, u konstantnoj je uzlaznoj putanji, kao i njihov doseg prema publici. Sve je veći broj ljudi koji sve manje listaju kroz Instagram Feed, nego samo gledaju Reelse.
Većina poslovanja ima odlične preduvjete za stvaranje video sadržaja, a to ni i ne znaju. Možda je i vaše poslovanje jedno od takvih. No, problem je što se vi ne vidite u tome, ili jednostavno mislite kako nemate vremena. Bilo kako bilo, kameru ili mobitel u ruke, nabavite si već spomenuti light ring i krenite. Ponovit ćemo, zona komfora u kojoj se nalazite je vrlo loša stvar, a big no-no. Izađite iz nje i stvorite nešto novo.
Kao bismo vas ohrabrili, spomenut ćemo i malo statističkih podataka. Od lansiranja Reelsa Instagram bilježi kontinuirani rast, a velika većina korisnika smatra Reelse i TikTok gotovo jednakima. A već znamo kako je TikTok najbrže rastuća aplikacija.
Statistike navode kako su Instagram Reelsi pojedinim tvrtkama donijeli i 22% posto više engagementa od svih ostalih njihovih sadržaja. Zanimljivo, zar ne. Također u prosjeku Instagram korisnik provodi oko 53 minute na Reelsima. Prosjek lajkova na Instagram postovima je od 100-200, a na Reelsima od 300-800 lajkova. No, to ne znači kako ćete preko noći postati Khaby koji ima najgledaniji Reel na Instagramu, ali polako i sigurno.
Kako bismo vas potaknuli još i više na stvaranje video sadržaja, reći ćemo samo i to kako današnji korisnici više vole osobni pristup, žele vas upoznati, znati tko se krije iza imena vaše tvrtke ili obrta. Žele znati i na koji način vi osobno promovirate duh svoje tvrtke. Smatrate li kada biste vi postali zaštitno lice svoje vlastite tvrtke, kako bi vam tvrtka uspjela ili krenula nizbrdo? Razmislite malo i o tome.
Kada i ako šaljete svojim pretplatnicima newsletter, nemojte samo poslati “pročitajte naš blog” ili dajemo vam 10% popusta, nego budite informativni i kreativni. Napravite odmak od svega u nekom potpuno novom smjeru. Zašto vaši korisnici ne bi naučili nešto novo u vašem newsletteru? Ljeto je? Stavite recept za dobar ljetni koktel. Zima je? Stavite recept za neki dobar kolač.
Prodajete namještaj? Pošaljite u newsletteru i recept za koktel koji ljudi mogu piti dok slažu kuhinjske elemente. Ili recept za kolač s kojim se mogu zasladiti nakon što slože komodu. U koju boju mogu obojati svoje zidove, a da budu komplementarni s bojom kauča koju su odabrali.
Stvarajte mikro momente i personalizirajte svoje newslettere. Je li moguće svoje pretplatnike gađati njihovim imenom? Moguće je. Je li moguće svojem vjernom pretplatniku ponuditi nešto posebno za neki poseban njemu značajan dan? Moguće je. Je li mu moguće dati ponudu koju neće moći odbiti. Naravno, sve je moguće.
A što je to mikro moment? To je onaj trenutak kada korisnici gotovo nesvjesno koriste svoje uređaje kako bi nešto saznali ili obavili neku kupnju. Isto tako očekuju sve potrebne informacije i kupnje obaviti čim prije u što kraćem mogućem roku. I naravno, newsletteri bi trebali biti optimizirani za mobilne uređaje jer je veća vjerojatnost kako će korisnici najprije baciti oko na mobitel.
Kažu kako se iskakanje iz paštete ne preporučuje, osim ako prodajete paštete. Trenutno je na tržištu mali milijun oglasa, možda nekoliko milijuna i velika većina cilja iste ljude prema demografiji i njihovim interesima. Osim ako netko ne cilja sve redom ili iskače iz te proverbijalne paštete. I, kako se onda istaknuti u oglašavanju?
Jednostavno! Pratite što se “prodaje”, što ide na tržištu. Budite aktualni, ali budite i svoji. Zvuči komplicirano? U redu, zapamtite ove 3 stvari o oglašavanju: sex sells, humor sells, but “everything” doesn’t sell.
Idemo obrnutim redom. Ono što će možda biti zanimljivo vama, neće biti i drugima. Imajte to na umu. Oglašavanje se sastoji od ciljanja korisnika “drito u srce”, ako možete. A ako ne možete, probajte postaviti smisleno oglašavanje, da ne misle ljudi kako prodajete bazene ako zapravo prodajete vrtne stolice. I naravno, manje je više.
Znamo svi, golotinja, erotika i suptilne poruke u tom smjeru, dobro prolaze, ali tu ljudi većinom zapamte dekolte, a ne i vas. I to je dvosjekli mač. U ovakvim slučajevima ljudi se više sjećaju oglasa nego samog proizvoda ili usluge koju želite oglasiti. To je sigurno. Primjera radi, možda i nismo pili ni kupovali Pipi nekih davnih dana, ali svi se sjećamo gđe. Sasso.
I eto, danas je Pipi znan svima, što zbog humora, što zbog činjenice kako su im oglašavanje i objave na društvenim mrežama uvijek aktualne s trenutnim događanjima. Većinom duhovite, a nerijetko i provokativne. I ne, ovo nije plaćena reklama za Pipi, ali njihova strategija digitalnog marketinga, možda se iz vaše perspektive ne čini takvom, sasvim je dobro osmišljena. Ono što najbolje prolazi u oglašavanju je humor ili kombinacija više faktora. Ljudi će uvijek zapamtiti nešto duhovito ili dovitljivo.
Razmislite bi li vam trenutno bilo teško postaviti “drugačiju” oglasnu kampanju, i prodavati bicikle i romobile sada kada je gorivo drastično poskupjelo, a gradovi su prepuni turista. Nikakav problem, ali i bicikl danas možete kupiti u prodavaonici građevinske opreme, a romobil skoro i u kiosku. Zašto ne oglašavati vaš bicikl kao organsko, održivo, ekološki osviješteno nožno dvokotačno prometalo? Ne možemo garantirati kako ćete rasprodati sve bicikle u jednom danu, ali svi će sigurno pričati o vama. U ovom slučaju, slobodno iskačite iz paštete svima.
I za kraj, samo još jedno - povežite svoje marketinške strategije. Ispričajte suvislu priču o svom poslovanju kroz svoju marketinšku strategiju. A dosljednost? I ona je također izrazito bitna, jako važna, krajnje nužna, presudna i znakovita. Sigurno postoji još koji pridjev, ali za sada je to sve.