Blog je idealan saveznik vašeg poslovanja, jer s pomoću bloga možete ojačati svoj brand. Blog je odličan alat u vašoj marketinškoj strategiji, a u našem članku saznajte i sve ostale prednosti bloga.
Odlučili ste pisati blog za svoju web stranicu. Odlično, podržavamo vas u potpunosti. Ako spadate u onu skupinu tvrtki ili pojedinaca koji uopće nemaju blog, tu vas možemo slobodno pitati što čekate.
Sigurni smo kako niste upućeni u sve prednosti koje donosi pisanje webloga, odnosno bloga. Putem bloga utvrđujete kvalitetu svog branda, a ujedno i dugoročno stvarate kod svojih korisnika odnos pun povjerenja.
Blog može biti moćan saveznik vašem poslovanju, i to na nekoliko itekako važnih načina. Moguće je kako blog ima i neku manu, ali mi ju nikako ne možemo pronaći.
Svaka prisutnost na webu i svaka promjena na vašoj web stranici može povećati organski promet vaše stranice te poboljšati njenu optimizaciju. Osim što je blog i odličan alat za povećavanje prometa na web stranici, uz pomoć Search Engine Optimizacije (SEO) i ključnih riječi, od njega se laički rečeno, za jako malo može dobiti puno.
Pisanje bloga, osobito ako ćete to činiti samostalno, marketinški je alat koji zahtjeva minimalne troškove.
Blog zapravo kreira neraskidivu poveznicu između vašeg poslovanja i krajnjeg korisnika i to je ono što ga čini vašim idealnim saveznikom. Korisnik će primjerice, preko društvene mreže otvoriti poveznicu koju ste objavili, doći na vašu web stranicu te tamo isti blog i pročitati.
Tu ste potencijalno stvorili lead, i moguće je od istog tog korisnika stvoriti potencijalnog kupca. E sad, tog istog kupca ćete zadržati ako je ono o čemu ste pisali originalno.
Dakle, pišite o onome o čemu najbolje znate, o svojim artiklima ili uslugama koje nudite, na jednostavan i informativan način, kako bi svatko nakon čitanja bloga bio upućen u vašu ponudu.
Odaberite teme srodne vašem poslovanju, ali i one za koje mislite kako bi vašim korisnicima bile zanimljive. Smatrajte kako je osoba koja je pročitala vaš blog, samo jedan mali korak od toga kako bi postala vaš kupac. Zato neka blog bude zaista zanimljiv i edukativan, jer ono što su pročitali u njemu daje uvid u to tko ste i što ste vi zapravo.
Način na koji se želite predstaviti vanjskom svijetu je važan za vaš brand i blog je tu jedan od načina na koji sami stvarate sliku o vašem poslovanju i što uistinu nudite. Mogućnosti su neograničene.
Sada kada smo ustanovili kako je blog uvid u vaše poslovanje i vas same, pazite na koji se način želite prezentirati. Kao i pri svakoj poslovnoj strategiji, potreban je oprez, stoga pomno odaberite teme vašeg bloga, ali neka vaš stil pisanja bude ležeran. Blog postoji kako bi služio vama, a ne kako bi vam zadavao stres kao još jedan zadatak na listi stvari koje morate obaviti.
Uvijek postoji opcija zapošljavanja marketinške agencije ili copywritera koji će blog pisati za vas, kako biste rasteretili sami sebe, osobito ako niste od kreativne sorte.
Ali odmaknimo se na trenutak od strategija, ciljeva i prednosti koje nam donosi pisanje bloga. Da, istina, blog se smatra izvrsnim oblikom oglašavanja, u koji lako možete ukomponirati call to action ili kontakt formu na diskretan način. No, bitno je posvetiti se kvalitetnom sadržaju, zato nemojte dozvoliti generičko izbacivanje tekstova tek toliko jer to zahtjeva neki zadani raspored.
Pripremite se, istražite što vas zanima i neka vaš blog bude poučan, ali ujedno i poticajan. Nemojte se bojati biti ni duhoviti, zauzmite svoj stav i izgradite stil po kojem ćete biti prepoznatljivi. Pokušajte ne biti tuđa kopija, nego original i to će vaši čitatelji znati prepoznati i cijeniti.
Pisali svoj blog sami ili unajmili vanjskog suradnika koji će to raditi za vas, ono na što morate paziti je stil pisanja, koji treba biti ujednačen i čitak. Što bi značilo – nemojte previše komplicirati kako bi stvorili čim više riječi, nego se fokusirajte na kvalitetu te naravno, pazite na pravopisne greške.
Obavezno koristite čim više alata koji vam mogu olakšati pripremu i pisanje samog teksta, kao i one koji će vam pomoći u provjeri i ispravljanju gramatike. Nikako nije na odmet pokazati svoju pismenost, jer realno gledajući nekoliko pisanih grešaka mogu itekako zasmetati čitateljima vašeg bloga. Sigurno biste željeli izbjeći situaciju u kojoj će vaš loš pravopis postati njihov fokus i glavni izvor komentara.
Ali naravno, svakome se dogodi ma koliko se pripremali, te će se sigurno dogoditi i vama. Stoga, samo opušteno, jer sadržaj je ono što je bitno. A sadržaju vašeg bloga je također bitna dosljednost u pisanju, neka određena povezanost, a ne nepovezano prebacivanje s teme na temu.
Idealno bi bilo kada biste unaprijed napravili plan, dakle točan raspored koju temu ćete objaviti kojeg datuma. Tog plana trebate i pridržavati jer će se vaši korisnici sigurno naviknuti na raspored kojim objavljujete blog, te će ga početi i očekivati u uobičajeno vrijeme. Kako bi izbjegli pritisak, dobro bi bilo imati nekoliko unaprijed pripremljenih blogova.
Izbjegnite situacije u kojima je moguće potencijalno navlačenje korisnika lažnim informacijama, nego budite transparentni. Usluge i proizvodi koje nudite na vašoj web stranici neka budu konstanta u temama vaših blogova.
Ali, jer uvijek postoji ono ali, osim što trebate obratiti pažnju na kvalitetu sadržaja isto tako nastojte neka bude relevantan i kreativan. Izbjegnite situacije u kojima će se čitatelj vašeg bloga morati pitati što je pjesnik htio reći, pišite onako kao što biste istu tu temu nekome objašnjavali dok sjedite s njima na kavi.
Obratite pažnju i na to kako su ljudi danas većinom u stisci s vremenom te neka vam cilj bude kreirati blog koji će biti sažet, ali i inspirativan i informativan.
Obavezno podijelite svoj blog post na društvenim mrežama te ga po mogućnosti i najavite, kao bi dosegli čim veću publiku. Najave bloga kao i njegove linkove uredno dijelite na što više kanala i društvenih mreža, te neka njegovo kreiranje postane dio vaše regularne marketinške strategije.
Zbog čega zapravo imate društvene mreže za svoju tvrtku, ali i one privatne ako ih nećete do maksimuma iskoristiti za vlastitu promociju.
Klišej koji ćemo sada upotrijebiti, itekako vrijedi u ovom slučaju, a on glasi „ako nije na društvenim mrežama, nije se ni dogodilo“. Sigurno ste to već čuli, ali zaista je istina. Osobito jer više prometa i novih tema na vašim stranicama potencijalno donosi više zainteresiranih korisnika, a na kraju i kupaca. Što na kraju svega i jest vaš cilj.
Ako trebate izgraditi ili povećati svoju mailing listu, blog je odličan alat za upravo to. Nemojte propustiti na kraju svog bloga povezati čitatelja na prijavu na vaš newsletter ili samo na kontakt formu te na taj način prikupiti čim više korisnika. Velika je vjerojatnost kako će izraziti svoju želju za još više sličnih sadržaja, osobito ako im se bude sviđao vaš blog.
Ne propustite i povezati sve svoje kanale i alate, šaljite blog kao newsletter, a pokušajte ujedno i kroz sve to provući neku akciju kako bi privukli čim više klijenata. Opcija je mnogo, a vaša marketinška agencija bi sigurno mogla iskoristiti sav vaš potencijal kako bi stvorila jednu čvrsto povezanu strategiju.
Ako se u neko doba pronađete u nekoj kolotečini ili vam presuše sve ideje, obratite pažnju na želje vaših klijenata. Povremeno izradite anketu na društvenim mrežama ili preko drugih kanala kako bi osjetili kako vaša publika „diše“.
Pored toga što možete dobiti informacije koje su vam potrebne ili nove ideje, na taj način stvarate i poseban odnos sa svojim korisnicima. Blog je za to odličan preduvjet, osobito ako ste aktivni u komunikaciji sa čitateljima jednako kao i korisnicima na društvenim mrežama.
Zapravo, kao i sve u životu, u teoriji pisanje bloga i marketinške strategije, zvuče puno drugačije nego što je to slučaj u praksi. Istina je kako se nemate čega bojati, fokusirajte se na to kako je svaki marketinški alat tu kako bi pomogao vašem poslovanju.
Imajte na umu i to kako je u marketingu, kao i u svemu, dosljednost itekako važna.
Pišete li svoj blog sami, nemojte se bojati dati novi izgled starim temama, učinite ih atraktivnijima i aktualnima. Na kraju dana, pisanje bloga bi trebao biti najbolji dio vašeg posla, jer čovjek koji piše dobro, ne piše kako se piše, nego kako on piše.