Google E-E-A-T - rangirajte više, izgradite povjerenje
09.10.2024. / Sadržajni marketing

Što je to Google E-E-A-T? Zašto bi vas trebalo biti briga? Ili još bolje – kako vam može koristiti? Riječ je o stvarnim smjernicama koje Google koristi za procjenu kvalitete web sadržaja. Dakle, i vašeg sadržaja također.

Što Google E-E-A-T znači za vas? 
Ako se vaša web stranica (za koju se nadamo da imate) uskladi s E-E-A-T smjernicama, veća je vjerojatnost kako će se rangirati više u rezultatima pretraživanja. 
  
Google će je smatrati pouzdanom i vrijednom korisnicima. 
  
Ono što ovdje trebate učiniti je ne stavljati svoj fokus na uobičajene stvari kao i inače, kad je u pitanju SEO - količinu sadržaja ili ključne riječi. 
Informacije na vašoj web stranici moraju biti točne, informativne i uvjerljive. 
  
E-E-A-T znači Experience, Expertise, Authoritativeness & Trustworthiness (Iskustvo, Stručnost, Autoritativnost i Pouzdanost). Posebno se odnosi na industrije koje mogu učiniti štetu sa netočnim ili obmanjujućim informacijama, poput web stranica koje pokrivaju teme zdravlja, financija ili pravne teme. 
  
Google to gleda ovako - takve web stranice moraju prikazivati dobro istražen, stručan sadržaj
  
Što znači ako zanemarite E-E-A-T? Rezultat toga će biti slabi rezultati pretraživanja, čak i ako je vaš sadržaj inače odličan. 

  

E-E-A-T i Google rangiranje 

Objasnit ćemo Experience, Expertise, Authoritativeness i Trustworthiness kako bismo vidjeli kako ovi elementi utječu na rangiranje pretraživanja. 

  • Experience (Iskustvo) znači pokazivanje praktičnog znanja o temi. Bloger koji piše putopise o mjestima koja je osobno posjetio ima veći autoritet nego onaj koji se oslanja na informacije iz druge ruke.  
  • Expertise (Stručnost) predstavlja duboko znanje o temi. Ovlašteni nutricionist koji piše o prehrambenim navikama pruža više vjerodostojnosti od povremenog blogera koji daje općenite savjete.  
  • Authoritativeness (Autoritativnost) pokazuje kako drugi vide vaš sadržaj. Biti citiran od strane priznatih web stranica u vašoj industriji povećava vašu autoritativnost. 
  • Trustworthiness (Pouzdanost) obuhvaća transparentne politike, sigurne transakcije i stvarne profile autora. Web stranice koje koriste SSL enkripciju i jasno prikazuju kontakt informacije daju na znanje i Googleu i korisnicima kako su od povjerenja. 

Google daje prioritet E-E-A-T-u u rangiranju jer želi pružiti najpouzdanije informacije korisnicima – budući da to i jest njegova glavna svrha
  
Web stranice koje ispunjavaju ove Googleove kriterije smatraju se pouzdanijima i autoritativnijima, što ih čini vjerojatnijima za pojavu na vrhu rezultata pretraživanja. Ovo je posebno važno za YMYL (Your Money or Your Life) sadržaje s temama iz financija, zdravlja i prava. 
  
Neke web stranice, poput WebMD-a ili Harvard Health Publishing-a, dosljedno pokazuju E-E-A-T principe, zbog čega se visoko rangiraju za konkurentne pojmove pretraživanja u svojim industrijama. 

  

E-E-A-T u SEO-u (i zašto je više od samo popularne riječi) 

E-E-A-T je daleko više od marketinškog slenga u SEO-u. 
To je glavni način na koji Google procjenjuje i rangira web stranice
  
SEO strategije koje se usredotočuju samo na ključne riječi ili backlinkove bez bavljenja kvalitetom sadržaja i vjerodostojnošću neće biti dovoljne, posebno u današnjem načinu pretraživanja. 
  
E-E-A-T zahtijeva da se web stranice fokusiraju na dugoročnu kvalitetu sadržaja, a ne brze SEO trikove. 
  
Web stranice kao što su HubSpot ili Moz daju prioritet i korisničkom iskustvu i Googleovoj potrebi za stručnim, pouzdanim sadržajem.  
One su glavni izvor marketinškog i prodajnog sadržaja zahvaljujući dosljednom objavljivanju detaljnih, stručnih članaka i autoritativnog SEO sadržaja. Na obje često linkaju i drugi, što ih čini stranicama s visokim autoritetom u industriji. 
  

Iskustvo je prvi korak do kredibiliteta 

Iskustvo je mjesto gdje kredibilitet počinje. 
Ako vaša web stranica pokazuje osobno, stvarno znanje - onda će se istaknuti. Sadržaj temeljen na iskustvu vjerojatnije će rezonirati s korisnicima jer pokazuje kako se kreator/ copywriter osobno bavio temom. 
  
Ovo je posebno točno za recenzije proizvoda, tutorijale i case studyje koji pokazuju praktično iskustvo, dajući sadržaju dodatnu autentičnosti i povjerenje, kao na primjer: 

  • Food bloger koji dijeli svoje osobne eksperimente s receptima. 
  • Fitness instruktor koji piše o vježbama koje je isporbao i na sebi i klijentima. 
  • Tech bloger koji demonstrira korištenje proizvoda iz prve ruke, putem videa ili screenshotova. 
     

Stvarno iskustvo u sadržaju ili kako pokazati što znate 

Pokazivanje svog stručnog znanja uključuje pružanje stvarnog, opipljivog dokaza da ste radili s određenom temom. 
  
Bilo da dijelite slike procesa, detaljan opis koraka ili nudite informacije temeljene na osobnim iskustvima, sadržaj mora biti utemeljen u stvarnosti. 
  
Vaš sadržaj mora ponuditi više od same informacije; mora pružiti dokaz iskustva, čineći ga vrjednijim za korisnike. 
  
Dakle, ako imate, na primjer, DIY blog, morate dati prije i poslije fotografije. Za fitness web stranicu to uključuje osobne fotografije napretka ili rezultate klijenata. Kao tech bloger trebate pružiti snimke zaslona softvera u uporabi ili istaknuti stvarne metrike izvedbe proizvoda. 
 

Komunicirajte svoje iskustvo 

Korisnički generirani sadržaji poput komentara, testimoniala i studija slučaja odlični su  pokazatelji iskustva i vjerodostojnosti. Oni pokazuju kako se vaša publika angažira s vašim sadržajem i kako stvarni ljudi cijene i vjeruju vašim informacijama. 
  
Web stranice koje potiču i prikazuju korisnički generiran sadržaj, često grade povjerenje bolje nego drugi te šalju Googleu signal da je sadržaj vrijedan, kao na primjer: 

  • Komentari na blogovima gdje korisnici postavljaju daljnja pitanja ili dijele vlastita iskustva. 
  • Testimoniali klijenata ili kupaca koji opisuju kako im je vaš proizvod ili usluga pomogla. 
  • Case study koji pokazuju kako je neka tvrtka koristila vaše rješenje za neki specifičan problem, uz podatke i rezultate. 
     

Stvaranje sadržaja koji "zvoni istinito" - pisanje s autoritetom na temelju iskustva 

Pisanje sadržaja koji se doima "proživljenim" i točnim, znači kako morate/možete spojiti profesionalno znanje s osobnim iskustvima. 
To vaš sadržaj čini ne samo informativnim nego i relevantnim vašoj publici. 
  
Dijeljenje naučenih lekcija, izazova s kojima ste se suočili i osobnih pobjeda čini vaš sadržaj odjekuje na dubljoj razini. 
  
Ako želite integrirati osobno iskustvo sa stručnošću i podići autoritet svog sadržaja, možete učiniti sljedeće: 

  • U blogu podijelite svoje putovanje od početka, uključujući neuspjehe i uspjehe. 
  • Razgovarajte o izazovima, ali i o veselju istraživanja, rasta i otkrivanja. 
  • Pišite stvarne priče isprepletene u savjete i preporuke. 

 

Želite se pozicionirati kao stručnjak u svojoj niši? 

Onda ćete morati dosljedno dostavljati sadržaj koji dokazuje vaše znanje u vašem području. Stručnost zahtijeva više od površinskih informacija — ona zahtijeva dubinu, istraživanje i profesionalne informacije. 
  
To možete postići sadržajem koji pokazuje vaše znanje i autoritet u odgovarajućem području, kao što su: 

  • Redovito objavljivanje detaljnih vodiča potkrijepljenih podacima 
  • Pružanje savjeta temeljenih na istraživanju 
  • Doprinos industriji kroz detaljne blog objave, webinare ili podcaste 

Naravno, izgradnja stručnosti zahtijeva vrijeme i trud. 
Kako biste se etablirali i izgradili svoj ugled, redovito objavljujte svoj sadržaj, sudjelujte na eventima iz industrije i surađujte s drugim stručnjacima. 
  
Što god radili, pokušajte ponuditi originalne informacije koje će vas pozicionirati kao stručnjaka. 
  
To je način za nadogradnju vašeg E-E-A-T-a, tj. pomaže u izgradnji vaše vjerodostojnosti i dokazivanju stručnosti, kako korisnicima tako i Googleu.