Što je to Google E-E-A-T? Zašto bi vas trebalo biti briga? Ili još bolje – kako vam može koristiti? Riječ je o stvarnim smjernicama koje Google koristi za procjenu kvalitete web sadržaja. Dakle, i vašeg sadržaja također.
Što Google E-E-A-T znači za vas?
Ako se vaša web stranica (za koju se nadamo da imate) uskladi s E-E-A-T smjernicama, veća je vjerojatnost kako će se rangirati više u rezultatima pretraživanja.
Google će je smatrati pouzdanom i vrijednom korisnicima.
Ono što ovdje trebate učiniti je ne stavljati svoj fokus na uobičajene stvari kao i inače, kad je u pitanju SEO - količinu sadržaja ili ključne riječi.
Informacije na vašoj web stranici moraju biti točne, informativne i uvjerljive.
E-E-A-T znači Experience, Expertise, Authoritativeness & Trustworthiness (Iskustvo, Stručnost, Autoritativnost i Pouzdanost). Posebno se odnosi na industrije koje mogu učiniti štetu sa netočnim ili obmanjujućim informacijama, poput web stranica koje pokrivaju teme zdravlja, financija ili pravne teme.
Google to gleda ovako - takve web stranice moraju prikazivati dobro istražen, stručan sadržaj.
Što znači ako zanemarite E-E-A-T? Rezultat toga će biti slabi rezultati pretraživanja, čak i ako je vaš sadržaj inače odličan.
Objasnit ćemo Experience, Expertise, Authoritativeness i Trustworthiness kako bismo vidjeli kako ovi elementi utječu na rangiranje pretraživanja.
Google daje prioritet E-E-A-T-u u rangiranju jer želi pružiti najpouzdanije informacije korisnicima – budući da to i jest njegova glavna svrha.
Web stranice koje ispunjavaju ove Googleove kriterije smatraju se pouzdanijima i autoritativnijima, što ih čini vjerojatnijima za pojavu na vrhu rezultata pretraživanja. Ovo je posebno važno za YMYL (Your Money or Your Life) sadržaje s temama iz financija, zdravlja i prava.
Neke web stranice, poput WebMD-a ili Harvard Health Publishing-a, dosljedno pokazuju E-E-A-T principe, zbog čega se visoko rangiraju za konkurentne pojmove pretraživanja u svojim industrijama.
E-E-A-T je daleko više od marketinškog slenga u SEO-u.
To je glavni način na koji Google procjenjuje i rangira web stranice.
SEO strategije koje se usredotočuju samo na ključne riječi ili backlinkove bez bavljenja kvalitetom sadržaja i vjerodostojnošću neće biti dovoljne, posebno u današnjem načinu pretraživanja.
E-E-A-T zahtijeva da se web stranice fokusiraju na dugoročnu kvalitetu sadržaja, a ne brze SEO trikove.
Web stranice kao što su HubSpot ili Moz daju prioritet i korisničkom iskustvu i Googleovoj potrebi za stručnim, pouzdanim sadržajem.
One su glavni izvor marketinškog i prodajnog sadržaja zahvaljujući dosljednom objavljivanju detaljnih, stručnih članaka i autoritativnog SEO sadržaja. Na obje često linkaju i drugi, što ih čini stranicama s visokim autoritetom u industriji.
Iskustvo je mjesto gdje kredibilitet počinje.
Ako vaša web stranica pokazuje osobno, stvarno znanje - onda će se istaknuti. Sadržaj temeljen na iskustvu vjerojatnije će rezonirati s korisnicima jer pokazuje kako se kreator/ copywriter osobno bavio temom.
Ovo je posebno točno za recenzije proizvoda, tutorijale i case studyje koji pokazuju praktično iskustvo, dajući sadržaju dodatnu autentičnosti i povjerenje, kao na primjer:
Pokazivanje svog stručnog znanja uključuje pružanje stvarnog, opipljivog dokaza da ste radili s određenom temom.
Bilo da dijelite slike procesa, detaljan opis koraka ili nudite informacije temeljene na osobnim iskustvima, sadržaj mora biti utemeljen u stvarnosti.
Vaš sadržaj mora ponuditi više od same informacije; mora pružiti dokaz iskustva, čineći ga vrjednijim za korisnike.
Dakle, ako imate, na primjer, DIY blog, morate dati prije i poslije fotografije. Za fitness web stranicu to uključuje osobne fotografije napretka ili rezultate klijenata. Kao tech bloger trebate pružiti snimke zaslona softvera u uporabi ili istaknuti stvarne metrike izvedbe proizvoda.
Korisnički generirani sadržaji poput komentara, testimoniala i studija slučaja odlični su pokazatelji iskustva i vjerodostojnosti. Oni pokazuju kako se vaša publika angažira s vašim sadržajem i kako stvarni ljudi cijene i vjeruju vašim informacijama.
Web stranice koje potiču i prikazuju korisnički generiran sadržaj, često grade povjerenje bolje nego drugi te šalju Googleu signal da je sadržaj vrijedan, kao na primjer:
Pisanje sadržaja koji se doima "proživljenim" i točnim, znači kako morate/možete spojiti profesionalno znanje s osobnim iskustvima.
To vaš sadržaj čini ne samo informativnim nego i relevantnim vašoj publici.
Dijeljenje naučenih lekcija, izazova s kojima ste se suočili i osobnih pobjeda čini vaš sadržaj odjekuje na dubljoj razini.
Ako želite integrirati osobno iskustvo sa stručnošću i podići autoritet svog sadržaja, možete učiniti sljedeće:
Onda ćete morati dosljedno dostavljati sadržaj koji dokazuje vaše znanje u vašem području. Stručnost zahtijeva više od površinskih informacija — ona zahtijeva dubinu, istraživanje i profesionalne informacije.
To možete postići sadržajem koji pokazuje vaše znanje i autoritet u odgovarajućem području, kao što su:
Naravno, izgradnja stručnosti zahtijeva vrijeme i trud.
Kako biste se etablirali i izgradili svoj ugled, redovito objavljujte svoj sadržaj, sudjelujte na eventima iz industrije i surađujte s drugim stručnjacima.
Što god radili, pokušajte ponuditi originalne informacije koje će vas pozicionirati kao stručnjaka.
To je način za nadogradnju vašeg E-E-A-T-a, tj. pomaže u izgradnji vaše vjerodostojnosti i dokazivanju stručnosti, kako korisnicima tako i Googleu.