Što i kako dalje nakon Google helpful content update-a
02.01.2023. / Sadržajni marketing

Tko o čemu, Google je pokrenuo novo ažuriranje. Sada kada je prošlo neko vrijeme, realno možemo sagledati čega se sve trebamo “bojati” te na čemu raditi.

Uglavnom, pitanje dana je - što nam je donio zadnji Google update? Nama još ništa, jer je naša stranica na hrvatskom jeziku, ali mnogima od vas bi mogla.  
 
Helpful content update (HCU) je novo ažuriranje od strane Google-a, pokrenuto 25. kolovoza, a trajalo je nekih dva tjedna. Nije ovo bio standardni core update, nego site-wide automatizirani proces, koji je ciljao čitavu web stranicu i sav njen sadržaj. 
 
HCU je za cilj imao razdvojiti nekoristan sadržaj od onog korisnog, a za sada je to učinio samo na stranicama na engleskom jeziku i domenama koje imaju engleski postavljen kao subfolder. Također u Google-u kažu kako će ovaj svoj signal slati i dalje, te ga usavršavati.  
 
Google naravno, zadržava svoje pravo promijeniti pravila kad god se to njima hoće. Izgleda li onda kako dosadašnja pravila više ne vrijede? Sve ono što je bilo “pravilo”, kao što je pisanje bloga s ključnim riječima s fokusom na backlinkove, će se gledati prijekorno od strane Google-a (?).  
 
Što i jest dobro, jer postoje web stranice i blogovi koji su možda puno kvalitetniji i dalju bolje informacije, a i čitljiviji su od onih koji su stvoreni samo kako bi ugodili tražilicama, a ne stvarnim ljudima.  
 
što kaže Google za svoj helpful content update

Što kaže Google za svoj najnoviji update? 


Google se sada želi “riješiti” sadržaja koji ljudima nisu korisni, kao i onih koji su umjetno stvoreni. Kako će to utjecati na sve koji objavljuju blogove? Mišljenja struke su razna, no Google je po tom pitanju jasan.  
Ako pišete blogove, odnosno stvarate sadržaj on bi trebao:

  • pružati točne informacije (potkrijepljene originalnim istraživanjima) 
  • podrobno opisati čitavu temu (bez propuštanja važnih elemenata) 
  • ne biti samo recikliran sadržaj (nego pružati dodatnu vrijednost i nove informacije)
  • ne sadržavati naslov koji zavarava (gdje sadržaj ne daje informaciju iz naslova - click bait) 
  • biti nešto što će čitatelji smatrati korisnim (sadržaj koji će se dijeliti, označiti za kasniju upotrebu i sl.) 
  • biti sadržaj kojem ljudi mogu vjerovati (i kojemu je lako provjeriti činjenice)  
  • biti napisan od strane stručnjaka (ili nekoga tko dobro poznaje temu) 
  • prikazivati se kvalitetno i na mobilnim uređajima 
  • ne sadržavati oglase ili pop-upove koji će ometati čitanje

 
Google zapravo kaže kako bi vaš sadržaj trebao biti toliko dobar i tako kvalitetan, da bi lako mogao biti objavljen u nekoj enciklopediji ili časopisu. I tu ne staje nego imaju još i nekoliko pitanja na koja je potrebno pozitivno odgovoriti, kako biste znali stvarate li kvalitetan sadržaj

  • ima li vaša web stranica primarni fokus ili primarnu ulogu (je li dobro posložena i jasno prikazuje vašu djelatnost)
  • pruža li vaša web stranica kvalitetno korisničko iskustvo 
  • smatra li vaša publika kako imate koristan sadržaj 
  • dijelite li iskustva “iz prve ruke” (pogotovo za proizvode ili usluge) 


 
osnove koje treba napraviti kako bi se stavio fokus na sadržaj za ljude

Fokusirajte se na sadržaj za ljude  


Google ima jednu glavnu smjernicu koja se tiče sadržaja, a glasi: “People first content”. Znamo kako biste vi voljeli “naš” prijevod ovog pojma, ali ovaj put nećemo.  
 
Hoće li HCU vođen ovom smjernicom značiti kako će empati doći na svoje? Neće. Zapravo, možda i hoće. Google kaže kako će s ovim ažuriranjem nazadovati oni koji su pisali samo kako bi optimizirali za tražilice i u tekst trpali ključne riječi. Napredovati će oni koji su najbolje razumjeli potrebe krajnjeg korisnika - čovjeka koji traži informacije na Google-u.  
 
No, znače li ove točke iz gore navedenog teksta kako ćemo svi morati pisati znanstvene studije? Zar sve što se do sada radilo i vjerovalo kako funkcionira kod stvaranja sadržaja i pisanja blogova, najednom više nema smisla? Pa zar tako nije radila velika većina, stvarala sadržaj po SEO pravilima, jer “content is king”?  
 
Prije nego se prepadnemo, i prije nego što počnemo brisati sav sadržaj na web stranicama, provjeriti ćemo što je pjesnik doista htio reći. 
 
Za početak, Helpful Content Update će se odnositi samo na stanice na engleskom jeziku, a stranice na ostalim jezicima će biti izuzete. Zasad. Google će testirati kako će to ažuriranje proći te će kasnije odlučiti hoće li ga proširiti i na domene na ostalim jezicima.  
 
Koliko će to utjecati na sve one koji pišu blogove, objavljuju ih na svojim web stranicama i koriste ih za svoje društvene mreže, zapravo je još nejasno
 
Smatra se kako će biti teško izdvojiti one koji su “pisali” i one koji nisu. People fist content Google smatra onim koji je kvalitetan za krajnjeg korisnika, za samog čitatelja. Najvrjedniji će biti onaj sadržaj koji zapravo korisniku daje potrebne informacije, koji nije pisan samo kako bi se pozicionirao čim bolje.  
 
tko će najviše osjetiti Google helpful content update

Tko će najviše osjetiti HCU

 
Kaže Google kako će “nagraditi” stanice koje imaju kvalitetan i helpful sadržaj, odnosno web stranice čiji sadržaj komunicira korisnicima i daje im informacije koje traže. Ocjenjivat će se je li sam sadržaj na web stranicama "stvaran”, odnosno jesu li ga pisali ljudi ili roboti. 
 
Što bi značilo kako će umjetno generirane stranice koje postoje samo kako bi se ogromnim količinama teksta, nakrcanima ključnim riječima i plaćenim backlinkovima visoko pozicionirale – izgubiti svoj ranking, a oni koje postoje radi svojih korisnika će dobiti na vrijednosti.  
 
Sigurno ste i sami ponekad naišli na bogove koji su “dobro napisani” i imaju mnoštvo informacija, ali sigurno ih niste htjeli čitati, jer između ostaloga ostavljaju dojam nečeg umjetnog što i nije namijenjeno čitanju. 
 
Jest, bitno je informirati mase, ali bitno je i pisati za ljude koji će to na kraju krajeva i čitati. Bitno je zadržati im pažnju do kraja bloga, ali i odgovoriti na njihova pitanja. 
 
Zvuči nekako pošteno, ako se nas pita. Ako ste pisali sadržaj za svoju web stranicu koji ljudima daje sve potrebno, onda ste učinili pravu stvar. Isto tako ako objavljujete blogove za koje smatrate kako će ljude zanimati te i u njima dajete informacije koje ljudima trebaju, onda jednako tako radite dobro i nemate od čega strahovati.  
 
I naravno, ako pišete jer smatrate kako imate nešto za reći i ako niste koristili umjetnu inteligenciju za pisanje sadržaja, trebali bi biti sigurni. 
 
umjetna inteligencija u pisanju treba služiti samo kao pomoć

A što ako ste koristili umjetnu inteligenciju za stvaranje sadržaja? 


E sad, umjetna inteligencija se za pomoć pri pisanju generalno treba gledati baš tako – kao pomoć
 
Ako ste putem umjetne inteligencije generirali sadržaj te ga takvog samo objavili na svom webu, nećete se dobro provesti, kažu u Google-u.  
 
Oni smatraju kako se sadržaj stvoren umjetno protivi njihovim pravilnicima i smjernicama, jer smatraju kako takav sadržaj nije stvoren za korisnika nego samo kako bi “ugodio” tražilicama, odnosno samom Google-u. A kako vrijeme prolazi tako ispada kako je Google-u sve teže i teže ugoditi... 
 
Isto tako smatraju kako će alati koji uz pomoć UI stvaraju tekstove, s vremenom evoluirati te će se moći koristiti s povjerenjem. Ali tek u dogledno vrijeme, jer smatraju kako su za sada još uvijek nedostatni. I naravno, ako njihovi botovi naiđu na takve sadržaje, biti ćete kažnjeni, odnosno izgubiti ranking.  
 
Ako ste primjerice ikada pretraživali pojmove kao što su suplementi ili prehrana, pronaći ćete mnoštvo tekstova koji zaista izgledaju kreirano od strane robota. To je zato što su ovi tekstovi kreirani kako bi se pojedine web stranice tj. web shopovi popeli visoko iznad konkurencije. A s obzirom kako svi nude mahom slične ili iste proizvode, jedino čime su se mogli istaknuti je stvaranje masovnog sadržaja.  
 
Znači kako bi Google-ov HCU mogao ići u prilog ovim “malima”, kako bi oni pokazali što znaju i umiju. Ili se barem tome nadamo.  
 
Trebate li se bojati ako sadržaj i blogove stvarate putem umjetne inteligencije? Neki stručnjaci kažu kako ne trebate, osobito ako ste u tome pametno koristili UI samo kao pomoć pri pisanju ili alat koji vam je davao određene smjernice i ideje. Ostalo ste trebali učini sami. 
 
Uz to, naišli smo na podatak kako Google neće moći prepoznati tekstove koji su kreirani uz pomoć alata koji nisu patentirani. Stoga ako ste koristili neki alat “ispod stola”, a ne neke verificirane ili poznate alate, trebali bi biti sigurni.  
 
Sve ovisi jeste li sadržaj samo kopirali bez provjere i postavili ga na svoj web samo zbog posjedovanja samog sadržaja. Jer, naravno ima i takvih web stranica, koje na skoro dnevnoj bazi objavljuju sadržaj samo kako bi popravile svoju poziciju s ključnim riječima i sl.  
 
U svakom slučaju kako ćete znati kakav vam je blog, je li čitljiv ili je generički i slično? Dajte ga nekome na uvid prije objavljivanja. Neka vam taj netko kaže svoje sugestije o pročitanom, i te komentare uvrstite u svoj blog. 
 
kako će Google ocjenjivati HCU

Na koji će način Google update ocjenjivati web stranice 


Google će ocjenjivati sadržaj i kroz vaš CTR (click-through rate) i bounce rate. Dakle, koliko ljudi klikaju na vaš sadržaj i koliko se dugo na njemu zadržavaju. Veći CTR znači dobar web i dobar sadržaj, dok nizak CTR znači kako trebate poraditi na onome što već imate. Bounce rate govori sve o tome nalaze li vaš sadržaj korisnim ili “traže dalje”
 
Sažetak svega je kako bi vaša web stranica trebala stvarati vrstu sadržaja koju će ljudi čitati, a koja pripada vašoj niši. Ako smo mi tvrtka koja se bavi digitalnim marketingom, nećemo u našim blogovima objavljivati teme o njezi kose. Za to postoje neke druge, sasvim dobre stanice.  
 
Ali – ako imate web koji je na engleskom jeziku i vaš će web spadati pod ovo ažuriranje. Također će i ostali jezici na vašoj domeni biti ocijenjeni.  
 
Google-ov Helpful Content Update će ticati i svih koji imaju engleski jezik postavljen u folderu na web stranici, a ne kao poddomenu, Ako imate poddomenu Google će vam ocijeniti samo englesku verziju, a ako su jezici u folderima, Google će HCU-om pregledavati sve jednako.  
 
Između ostaloga izgleda kako je Google najstrože gledao na sadržaj koji nije davao valjane informacije, ali je naveo korisnike na otvaranje tog sadržaja. Dakle, click-bait tj. lažne vijesti. 
 
što napraviti nakon Google HCU

Što ako nakon novog Google ažuriranja budete niže rangirani 


I naravno postaje pitanje što činiti sada kad je krenuo ovaj novi Google update i vi shvatite kako ste izgubili svoj dosadašnji ranking.  
 
Ako niste nešto pretjerano loše radili, onaj loš sadržaj obrišite, preoblikujte ga ili napišite novi, čitanja vrijedan sadržaj. Ili zaposlite nekoga tko će to kvalitetno učiniti za vas, ako to do sada očito niste radili.  
 
Sav sadržaj na web stranici tvrtke treba jasno upućivati na ono čime se bavite, davati informacije što i kako radite kako bi korisnici znali što je vaša djelatnost. Blogovi bi također trebali biti usmjereni najprije na ljude koji ih čitaju.  
 
zaključak što učiniti us slučaju Google Helpful Content Update-a

I što na kraju učiniti? 


Za sve one koji imaju sadržaj na engleskom, odgovor je - još se ne zna. 
 
Helpful content update je relativno novo pokrenuto ažuriranje od strane Google-a i imali su nekoliko te vrste koji su davali naznake kako će pokrenuti pravu revoluciju, a na kraju se zapravo malo toga desilo. 
 
Google najavljuje ovaj update kao istrjebljivanje “napucanog” i umjetno stvorenog sadržaja krcatog backlinkovima te spinning sadržaja. Koliko će biti uspješan ovaj poduhvat – vrijeme će pokazati. Isto tako se ni ne zna kada će ovaj update započeti sa ostalim jezicima. 
 
Preporuka je sačekati što će web stranicama to ažuriranje napraviti te onda krenuti u “popravljanje”, ako je potrebno.  
 
Iz naše perspektive gledano, ako ste stvarali sadržaj kako bi odgovorili na pitanja koje ljudi traže i koji im je koristan i kojeg će čitati, onda ste u redu. Ako ste “lovili u mutnom”, onda probajte ispočetka - ali ispravno.