Je li korištenje umjetne inteligencije u digitalnom marketingu samo jedan od posljednjih trendova? Hoćemo li se uskoro oslanjati isključivo na SEO? Očito je kako nam budućnost kuca na vrata. Jeste li spremni?
Što se imalo za naučiti u proteklih nekoliko godina, osim kako trebamo često prati ruke i dezinficirati površine? Naučili smo kako bez Interneta vjerojatno ne bismo preživjeli. Možda nije pretjerano za reći, ali u vrijeme kada smo radili od kuće ili bili prisiljeni biti u kući, sve nam je bilo digitalno: digitalni marketing, digitalno poslovanje i digitalne vage.
Osim što je digitalni marketing doživio ogroman uzlet, a većina poslovanja shvatila kako je u digitalnom poslovanju ključ opstanka, sigurno se pitate čemu i digitalne vage. Možda ste i vi jedni od onih koji su iz pandemije izašli sa nekim novim naučenim vještinama. Netko je naučio peći kruh, a netko ‘natukao’ 20 kila. No, što je tu je.
Možemo li reći kako je ova situacija (nećemo koristiti onu riječ na “p”) pogurala čitav svijet na oslanjanje na digitalno? Pa, zapravo i možemo. Digitalni marketing, digitalno poslovanje i sve što je digitalno je doživjelo svoj pravi procvat, iz nužnosti.
Nakon što smo zašli iz izolacije i odmakli se od online načina života, dosta je tvrtki (ali još uvijek nedovoljan broj) shvatilo kako bez digitalnog marketinga i kvalitetne web stranice zapravo ne mogu ništa. Oni koji do tada nisu, shvatili su kako, ne samo da se digitalni marketing može bolje mjeriti od tradicionalnih marketinških tehnika, već omogućuje i lakše dosegnuti željenu publiku.
Digitalni marketing pruža mnoštvo mogućnosti, između ostaloga i praćenje rezultata te prilagođavanje kampanja u skladu s tim. Kao rezultat toga, SEO je postao ključan za svaki posao koji želi uspjeti u digitalnom dobu.
Stoga morate biti proaktivni i biti u tijeku s najnovijim trendovima. A i digitalni krajolik se stalno mijenja, i ono što funkcionira danas možda neće uspjeti sutra. Na primjer, optimizacija za tražilice, dobro nam poznati SEO, bitan je dio svake digitalne marketinške strategije. Između ostaloga, tehnologija i najbolji primjeri iz prakse također se konstantno razvijaju i još bolje - optimiziraju.
Kako bi vaša web stranica bila vidljiva na rezultatima tražilica, morate biti spremni redovito prilagođavati svoju SEO strategiju. Slično tome, platforme društvenih mreža također se stalno mijenjaju te morate biti spremni redovito prilagođavati svoj pristup. Dakle, SEO se ne ograničava više samo na tražilice.
Možemo zaključiti kako uspjeh u digitalnom marketingu zahtijeva spremnost na prilagodbu i promjenu s vremenom. No, jesu li svi spremni na promjene i prilagodbu, to je već neka druga priča. Mnogi nisu.
Imate osjećaj kako niste danas učinili ništa, ako niste na društvenim mrežama objavili gdje ste bili na kavi, što se ručali ili gdje ste bili za vikend? Možda niste jedna o takvih osoba privatno, ali ako imate svoju tvrtku ili vodite poslovanje tvrtke, trebali biste razmisliti o ovom pristupu.
Ako niste na društvenim mrežama te u direktom kontaktu sa svojim korisnicima, gdje im dajete pravi uvid u to tko ste i čime se vaša firma bavi, smatra se kako niste zapravo napravili ništa. Tko to smatra? Pa vaši korisnici ili oni potencijalni, žele vas na društvenim mrežama i žele vidjeti što radite i što im novoga spremate.
Iako, budućnost digitalnog marketinga na platformama društvenih mreža je teško predvidjeti. Kako društvene mreže imaju sve više korisnika, a već sada su zapravo pretrpane, tvrtkama će biti sve teže ostvarivati vidljivost njihovog sadržaja potencijalnim kupcima.
Kao rezultat toga, tvrtke će se morati pobrinuti za relevantnost njihovih objava i optimizaciju ključnih riječi. Osim toga, društvene mreže se neprestano razvijaju te redovito uvode nove značajke. Želite li ostati ispred svih, trebat ćete držati korak s promjenama i sukladno tome prilagoditi svoje strategije digitalnog marketinga. Jeste li spremni na taj korak?
Sve češće čujemo, gledamo i čitamo o umjetnoj inteligenciji i koliko je daleko ona došla u svom razvoju. Umjetna inteligencija (UI) je ukratko, sposobnost računala za obavljanje zadataka koji bi obično zahtijevali ljudsku inteligenciju. Odnosno, imaju sposobnost simulacije ljudske inteligencije. Smatra se kako smo još dosta daleko od trenutka gdje će UI moći obavljati zadatke jednako kao čovjek, ali vjeruje se kako će i taj trenutak doći ili je već i došao, a mi to još ne znamo. (umetni “spooky” glazbu po izboru)
Nije bitno koliko ste filmova pogledali i koje je vaše mišljenje o umjetnoj inteligenciji, ali ona vam može biti od velike pomoći u digitalnom marketingu. UI se može koristiti za zadatke kao što su SEO optimizacija ili ciljano oglašavanje. Razumijevajući kako rade tražilice, UI se može koristiti za identificiranje i ciljanje ključnih riječi i fraza koje će vjerojatno rezultirati višim rangiranjem.
Između ostalog, umjetna inteligencija se također može koristiti za automatizaciju zadataka koji se ponavljaju kao što su marketing putem e-pošte i objave na društvenim mrežama. Može se koristiti i za analizu podataka o prometu web stranice i ponašanja korisnika kako bi se identificirali obrasci i trendovi te kako bi se učinkovitije postavile marketinške kampanje.
Možemo iskoristiti bilo koji izraz, ali ćemo samo reći kako je ovo zapravo precool. Jasno je kako umjetna inteligencija igra sve važniju ulogu u digitalnom marketingu te je izgledno kako će postati njegova budućnost. No, postavlja se pitanje, jesmo li mi spremni na sve to.
Iako se umjetna inteligencija može činiti kao nov i zastrašujući koncept, zapravo može biti moćan alat za tvrtke svih veličina. Velika je vjerojatnost kako vaša konkurencija već koristi prednosti umjetne inteligencije, a sigurno je kako bi i vama svaka pomoć bila dobro došla, osobito ona u stvaranju sadržaja ili oglašavanju.
Nekoliko je načina na koje se UI može koristiti u digitalnom marketingu:
Sigurni smo kako vam ovo sve zvuči predobro kako bi bilo istinito, ali istina je kako se digitalizacija sve više oslanja na optimizaciju, a optimizacija na umjetnu inteligenciju. U nekom trenutku bi trebali početi razmišljati o prednostima korištenja umjetne inteligencije, pa makar kako bi olakšali sebi neke od procesa koji vam oduzimaju previše vremena.
Iako je digitalni marketing posljednjih godina sve popularniji, još uvijek postoje neki izazovi s kojima se treba pozabaviti. Na primjer, optimizacija je od vitalnog značaja za tvrtke koje žele biti vidljive, ali može biti teško postići visoku poziciju na tražilicama. Osim putem oglasa, naravno.
Platforme društvenih mreža se stalno mijenjaju te to može otežati praćenje najnovijih trendova. Nadalje, ciljana publika za digitalne marketinške kampanje često je vrlo raznolika te je potrebno pronaći metode oglašavanja koje će odgovarati svima. Međutim, ako ste tijeku s najnovijim promjenama i trendovima, moguće je prevladati izazove i nastaviti učinkovito pozicionirati svoje proizvode i usluge na internetu.
Kako se internet nastavlja razvijati, tako se moraju razvijati i strategije koje se koriste za online oglašavanje. Optimizacija za tražilice, ili SEO, savršen je primjer. Međutim, kako Google i druge tražilice postaju sve sofisticiranije, one su sve više u mogućnosti identificirati i kažnjavati web stranice koje koriste nedopuštene tehnike.
Kao rezultat toga, tvrtke će u budućnosti morati pronaći nove načine za optimizaciju svojih digitalnih marketinških strategija ako žele uspjeti. Uskoro više neće biti dovoljno oslanjati se na sadržaj bogat ključnim riječima i backlinkove kako bi poboljšali svoje rangiranje u rezultatima pretraživanja.
Još jedan izazov s kojim se tvrtke suočavaju je i praćenje najnovijih tehnoloških trendova. Čini se kako se svako malo pojavljuju nove platforme ili softveri, pa je potrebno osigurati kompatibilnost marketinških kampanja. Svi ćemo morati biti spremni prilagoditi svoje kampanje u hodu kako se ponašanje korisnika mijenja. Ako se to ne učini, može rezultirati izgubljenim prilikama i smanjenim povratom ulaganja. Drugim riječima, oni koji prihvate promjene će napredovati.
Konačno, kako postajemo svjesniji načina na koji se naši osobni podaci koriste i dijele, vjerojatno ćemo vidjeti strože zakone koji reguliraju njihovo postupanje. To bi tvrtkama moglo otežati prikupljanje i korištenje podataka u marketinške svrhe.
Tvrtke će se morati boriti sa stalno promjenjivim krajolikom propisa o digitalnoj privatnosti i podacima. U redu, možda se neće baš boriti, ali nekima će biti dosta čupavo. Ako ne znate što vam je točno činiti, naša agencija za digitalni marketing vam stoji na raspolaganju za sva vaša pitanja i ideje kako do uspješnog digitalnog poslovanja.