Kako dovesti promet na web stranicu (i povećati ga)
04.09.2024. / Analiza i strategija

Saznajte nekoliko načina s kojima možete povećati promet na vašoj web stranici. Neki od njih su brza rješenja, a neki dugoročni procesi. Ali svi oni imaju jedan cilj – dovesti više ljudi na vašu web stranicu (gdje je vaš zadatak zadržati ih tamo) i, naravno, povećati prodaju.

Često spominjemo SEO. Nekima se može činiti kako ga nikada neće razumjeti ili biti u mogućnosti “riješiti”, slično kao što neki ljudi jednostavno ne mogu riješiti Rubikovu kocku. 
 
Ali jeste li znali kako Rubikova kocka ima određena pravila koja vam mogu pomoći da je riješite? 
 
Jednako tako, "tajna” SEO-a tj. optimizacije za tražilice, je učinkovito razumijevanje (i korištenje) ključnih riječi. 
 
I prije nego što pređemo na to kako dovesti promet na vašu web stranicu, usredotočimo se na ono bitno – ključne riječi (jer su one najvažnija stvar na vašoj web stranici). 
 
Istraživanje ključnih riječi nije ništa drugo nego saznanje što vaša publika traži
Ovdje svoj fokus trebate staviti na long-tail ključne riječi. 
One su manje konkurentne i često imaju višu stopu konverzije. 
Na primjer, umjesto ključne riječi "tenisice”, koristite npr. "udobne tenisice za trčanje za ravna stopala". 
 
Kada koristite ključne riječi, zapamtite - pišete za ljude, a ne za Google. Smjestite ih prirodno kroz vaš sadržaj, naslove i meta opise. 
 
Izbjegavajte pretrpavanje ključnim riječima, nemojte koristiti previše ključnih riječi, do te mjere da izgleda smiješno.  
Umjesto toga, kreirajte sadržaj koji je relevantan vašoj publici (i koji uključuje odabrane ključne riječi). 

 

Društvene mreže - više od samo videa mačaka i slika hrane 

Društvene mreže nisu samo mjesto za dijeljenje onoga što ste jeli za ručak (iako svi povremeno volimo vidjeti dobru sliku hrane). 
One su izvrstan način za privlačenje prometa na vašu web stranicuako ih ispravno koristite
 
Prvo, dobro odaberite svoje platforme društvenih mreža. Možda će vam pasti na pamet biti posvuda, ali bolje je biti zanimljiv (i uspješan) na nekoliko platformi, nego se raširiti na sto strana, s “tankim” sadržajem. 
 
Za to morate znati gdje se vaša ciljna publika zapravo nalazi

  • LinkedIn - za B2B i profesionalne usluge 
  • Instagram - za brendove vođene vizualnim sadržajem 
  • X (ranije poznat kao Twitter) - za vijesti i angažman u stvarnom vremenu 
  • Facebook - za izgradnju zajednice i lokalne tvrtke 
  • TikTok - za dosezanje mlađih demografskih skupina 

Kreirajte sadržaj koji se može dijeliti – objave koje pružaju vrijednost, izazivaju emocije ili nude jedinstvene informacije, kao što su: 

  • Nove ili rijetko poznate statistike ili činjenice 
  • Vaši "behnd the scenes" momenti 
  • Sadržaj koji kreiraju vaši lojalni pratitelji 
  • Pravovremene objave o trendovima u industriji

Nakon što nešto objavite, posao nije gotov. Morate raditi na angažmanu – odgovarati na komentare, postavljati pitanja, provoditi ankete i sudjelovati u komunikaciji. 
 
S društvenim mrežama – što više dajete, više ćete dobiti zauzvrat. I, naravno, sve ovo bilo bi uzalud ako sve što radite ne vodi (i ne povezuje) na vašu web stranicu, gdje ljudi mogu saznati više. 

 

Kako dovesti promet na web? Sadržajem koji zadržava posjetitelje. 

Nakon što ste privukli ljude na svoju web stranicu, morate se pobrinuti i da im se taj trudi “isplati”. 
 
A to ćete učiniti uz pomoć sadržaja. Tu morate znati kako je tu glavno pravilo “kvaliteta ispred kvantitete”. 
Nemojte proizvoditi što više sadržaja možete, članak za člankom ili blog za blogom. Umjesto toga, kreirajte sadržaj koji će vaša publika čitati i koji im daje neku vrijednost. 
Također, uvijek je dobro osvježiti i ažurirati glavni sadržaj na vašoj web stranici. 
 
Objavljujte raznolik sadržaj (osim sadržaja koji već imate na svojoj web stranici), kao npr: 

  • Blogove ili članke 
  • Infografike 
  • Video vodiče 
  • Podcaste 
  • Interaktivne kvizove  

Svaki format sadržaja obraća se različitim ljudima sa različitim preferencijama i stilovima učenja. Različit format sadržaja znači i široku publiku. 
 
Pripovijedanje tj. storytelling u digitalnom marketingu, pretvara osnovne informacije pretvara u privlačnu priču, onu koja može privući pažnju i stvoriti emocionalne veze s publikom. 
Pokušajte podijeliti priče vaših kupaca, putovanje koje prolaze vaši proizvodi ili priče koje se slažu s vrijednostima vašeg brenda. 
 
Kaže se kako ljudi zaborave i činjenice i brojke, ali nikada neće zaboraviti kako su se zbog vas osjećali. 

 

Izgradnja backlinkova i promet na vašoj web stranici 

Izgradnju poveznica tj. backlinkova na vašoj web stranici najbolje možemo opisati kao networking - želite uspostaviti dobre i smislene veze s ljudima, a ne samo skupljati tuđe posjetnice. 
 
Izvrstan način za promicanje vašeg brenda je guest posting - potražite druge web stranice u svojoj niši (ili one koje dijele vašu ciljanu publiku) i pokušajte izgraditi uradnju s njima. 
 
Također, možete stvoriti sadržaj koji je toliko dobar, da će ga i drugi htjeti podijeliti i "linkati” na njega, a to bi moglo biti: 

  • Originalan izvještaj, istraživanje ili ankete iz vaše niše ili industrije 
  • Sveobuhvatni vodiči ili dodatni resursi 
  • Inovativni alati ili kalkulacije 
  • Intervjui sa stručnjacima ili detaljni pregledi 

Kada je riječ o backlinkovima (poveznicama na vašoj web stranici), nekoliko jakih, relevantnih poveznica vrijedi više od desetaka nekvalitetnih – i postoje određena pravila što raditi, a što izbjegavati. 
 
Što raditi: 

  • Obratite se web stranicama sličnima vašim, za mogućnosti suradnje 
  • Kreirajte visokokvalitetne, infografike koje se mogu dijeliti 
  • Sudjelujte u forumima i raspravama iz industrije 

Što ne raditi: 

  • Kupovati backlinkove (jednostavno nemojte) 
  • Sudjelovati u backlink shemama na sumnjivim web stranicama 
  • “Spamati” tuđe komentare svojim poveznicama 
     

Kada organski promet jednostavno nije dovoljan? Plaćeno oglašavanje. 

S vremena na vrijeme, trebate "potaknuti” svoj promet plaćenim oglašavanjem. 
A da bi vam plaćeno oglašavanje bilo “dobro”, morate znati koje su platforme za oglašavanje i koje su njihove prednosti: 

  • Google Ads za oglašavanje temeljeno na namjeri pretraživanja 
  • Facebook Ads za detaljno ciljanje demografskih skupina 
  • LinkedIn Ads za B2B marketing 
  • Instagram Ads za vizualne proizvode 

Kada ciljate svojim oglasima, morate to činiti detaljno, kako biste dosegli pravu publiku, stoga ciljajte: 

  • Demografija (dob, lokacija, prihod) 
  • Interesi i ponašanje 
  • Publika temeljenu na vašim postojećim kupcima 

Obavezno mjerite svoj povrat ulaganja (ROI) jer želite znati isplati li se vaše ulaganje u plaćene oglase. 
 
 
Na kraju, možete koristiti i kombinirati sve navedene opcije. Isto, morat ćete stalno provjeravati i pregledavati vaše strategije, kako bi imale učinka. 
 
Jednostavno je – fokusirajte se na ono što funkcionira i ne gubite vrijeme na ono što ne funkcionira. 
 
Dovođenje prometa na vašu web stranicu (i zadržavanje ljudi tamo) je kontinuirani proces koji zahtjeva testiranje, učenje i optimizaciju. 
 

Ako trebate pomoć ili više informacija – kontaktirajte nas i javite gdje ste zapeli ili što vam nije jasno.