Kako uništiti svoje društvene mreže u “lakih” 11 koraka

Digitalni marketing utječe na sve oko nas i neprestano preoblikuje načine na koji komuniciramo. Platforme društvenih mreža postale su nam glavni način za osobno izražavanje, vođenje poslovanja i marketing brenda. Ali znate li što trebate raditi kako ne biste upropastili svoju prisutnost na društvenim mrežama?

Društvene mreže su postale sveprisutne i to je neosporno. Postale su i glavni oblik protoka informacija i povezivanja
 
Kako društvene mreže imaju svoj doseg širom svijeta, ljudi i brendovi se mogu povezivati kao nikad prije. 
 
Unatoč njihovoj očitoj važnosti, rad na društvenim mrežama često je popločan pogreškama i gafovima. Mnogi ljudi, pa tako i tvrtke, namjerno ili nenamjerno, "znaju" kako stručno uništiti svoju prisutnost na društvenim mrežama. 
 

1. Ignorirate vlastitu publiku? Zašto? 

Najbolji način za dokrajčiti vašu prisutnost na društvenim mrežama je zanemarivanje povratnih informacija vaše publike.  
 
Zar nemate društvene mreže baš zbog svoje publike? 
 
Imajte na umu kako je angažman vaše publike “valuta plaćanja” društvenih mreža; zanemarivanje publike će ugroziti vašu prisutnost. 
 
Ako ne odgovarate na komentare i poruke, vaš profil pada u zaborav, a s njima i vaša relevantnost. 
 
Interakcija je ono što pokreće čitav "ekosustav" društvenih mreža; a ako je osoba koja vodi profil na društvenim mrežama ravnodušna, prisutnost samog profila značajno opada. 
 

2. Krive stvari koje trebate raditi? Objavljujte nebitan sadržaj. 

Relevantan sadržaj ima svoju vrijednost. I to je to. 
 
Želite li imati uspjeha na društvenim mrežama, objavljujte sadržaj koji rezonira s vašom publikom. Objavljivanje sadržaja koji nema veze ni s vašim pratiteljima ni s vašim poslovanjem je trud bačen u vjetar. 
 
Drugim riječima - nagrada za nevažnost je otuđenje vaše publike
Kada sadržaj nije usklađen s interesima vaše publike, angažman naglo pada, a vaš digitalni otisak na društvenim mrežama polako biva nepostojeći. 
 

3. Želite odbiti svoje pratitelje? Pretjerujte sa promocijom i hashtagovima. 

Pri upravljanju društvenim mrežama, važno je pronaći ravnotežu između promocije i angažmana. 
 
Dok je samopromocija neophodna, pretjerano fokusiranje na sebe tj. vaše poslovanje, guši mogućnost istinske interakcije, pretvarajući vaš feed u monolog, umjesto dijaloga. 
 
Kaže se kako i previše dobrih stvari može biti loše. U slučaju promocije, to može biti katastrofalno. Pretjerivanje u samopromociji će na kraju odbiti vaše pratitelje, jer će im vaše objave biti beskorisne. 
 
Hashtagovi su odlični za vidljivost i angažman, ali poput svakog alata, zahtijevaju pažljivu upotrebu, kako bi bili učinkoviti. Želite zbrkane objave koje će odbiti vaše pratitelje još više? Pretjerujte s hashtagova. 
 
Prekomjerno korištenje hashtagova može učiniti vaše objave neurednim, pa čak i očajničkim pokušajima. Pretrpavanje hashtagovima čini vaše objave i neprivlačnima publici, gdje "od šume ne vide drvo"
 

4. Želite zbuniti svoju publiku? Koristite nedosljedno brendiranje.  

Dosljednost u brendiranju je poput potpisa - ta je ono po čemu vas ljudi prepoznaju. 
Po toj usporedbi, nedosljednost bi bila mijenjanje vašeg potpisa svaki dan, što vodi do zbunjenosti, ali i nepovjerenja. 
 
Kako nedosljedno brendiranje zbunjuje vaše pratitelje?  
Neuravnoteženi vizuali i objave stvaraju nesklad u poruci koju šaljete. Vaša publika neće znati što je što. 
 
A što je nedosljedno brendiranje na društvenim mrežama? 

  • Korištenje različitih loga ili varijacija logotipa koje nisu kohezivne. 
  • Korištenje različitih boja koje ne odgovaraju identitetu brenda. 
  • Mijenjanje tona, stila ili glasa sadržaja na način koji zbunjuje publiku o osobnosti vašeg brenda. 
  • Neusklađeni stilovi slika, grafike i ukupna estetika dizajna. 

5. Zanemarivanje postavki privatnosti? To je znak nepoštovanja. 

Kod upravljanja privatnošću ne radi se samo o zaštiti podataka; radi se o poštovanju povjerenja koja vam je vaša publika dala i očuvanju integriteta vašeg brenda. 
 
Dosljedne politike privatnosti na svim platformama grade povjerenje, dok dobre prakse zaštite podataka sprječavaju kršenja pravila, što bi moglo narušiti vašu reputaciju (i lojalnost publike). 
 
Za zaštitu podataka na društvenim mrežama koristite jake lozinke i dvofaktorsku autentifikaciju
Redovito ažurirajte postavke privatnosti i neka pristup profilu bude ograničen, neka ga imaju samo vama pouzdane osobe.  
 
Educirajte i vaše zaposlenike o sigurnosnim rizicima i budite oprezni kad je u pitanju bilo kakva neobična ili sumnjiva aktivnost.  
 
I još jedno, prije korištenja ikakvih podataka svojih pratitelja, obvezno se pobrinite da imate njihov pristanak.   
 

6. Automatizirajte sve! Ako vam nije cilj povezati se s pratiteljima. 

Automatizacija je izvanredan način za uštedu vremena i povećanje učinkovitosti, ali može biti i prepreka kod osobnog povezivanja.  
 
Pretjerano oslanjanje na automatizaciju može vaš feed na društvenim mrežama pretvoriti u robotski monolog
Morate prepoznati trenutak kada automatizacija postaje uočljiva ili čak iritantna publici
 
Sva privlačnost i jednostavnost automatizacije nestaju jednom kada ona kada postane previše očita, ili kad se vaši pratitelji počnu osjećati podcijenjeno ili zanemareno
 

7. Za stagnaciju na društvenim mrežama? Ignorirajte trendove. 

Smisao korištenja društvenih mreža je u povezivanju s publikom, ali i da ste relevantni. No jednako tako morate biti "u toku"
 
Trendovi su pokretačka snaga društvenih mreža. Nemojte ih ignorirati, jer ih često diktiraju sami korisnici društvenih mreža. 
 
Stagnacijom na društvenim mrežama i ignoriranjem prirodne evolucije društvenih mreža, tvrdoglavo vezujete vaš brend za pojam "nevažno". 
Prakse na društvenim mrežama se neprestano mijenjaju i uvijek će doći neki novi "Pedro"
 
Evo što možete učiniti kako bi ostali relevantni: 

  • Koristite popularne (i aktualne) hashtagove kako biste povećali vidljivost i angažman svojih objava. 
  • Prilagodite se novim značajkama, poput X-ovih Spaces za live razgovore, kako biste svoj brend rano izdvojili od konkurenata. 
  • Kreirajte sadržaj oko trendovskih tema ili izazova kako biste svoje objave održali relevantnima i povezanima s vašom publikom. 
  • Prilagodite se promjenama algoritama na platformama društvenih mreža kako bi bili sigurni da će vaše objave dosegnuti vašu publiku. 
  • Koristite nove opcije oglašavanja kako biste poboljšali svoju strategiju digitalnog marketinga te povećali prodaju. 

 

8. Mislite kako brisanje negativnih komentara nije sumnjivo? Krivo.  

Kada se bavite društvenim mrežama, morate znati kako se nositi s kritikama online. 
 
Kod društvenih mreža su podjednako važne povratne informacije koliko i objave
Nemojte, ponavljamo, nemojte brisati (ili ignorirati) negativne komentare – to je kontraproduktivno. 
 
Kada brišete komentare, brišete dokaze. Vaša publika (ili osoba koja je napisala komentar) će to primijetiti, pa će vas često prozvati, čineći jedan izbrisan komentar temom epske rasprave. 
 
Ne brišite; odgovorite i pokušajte pronaći rješenje za probleme. Budite pristojni i, ako je moguće, kompenzirajte na neki način.  
"Pravi” odgovor na negativni komentar, može učiniti više nego njegovo brisanje. 
 

9. Ne lektorirajte! Svi vole nagađati što pokušavate reći. 

Tipfeleri i greške su normalni. Ponekad su čak i dobrodošli, jer pokazuju vašoj publici kako iza tih objava stoji stvarna osoba
 
Međutim, previše tipfelera ili očite i ponavljajuće gramatičke pogreške mogu učiniti vaše objave neurednim i neprofesionalnim
 
Uvijek provjerite svoje objave, pa i više puta ako treba. Kao što znate, društvene mreže su mjesto gdje su sve vaše pogreške uvećane, jer ih tu svi vide. Kaže se i “Jednom online, online je zauvijek”
 
 

10. Objavljujte kad vas uhvati raspoloženje. Vaša publika to "obožava". 

Postoji nekoliko stvari koje ljudi cijene na društvenim mrežama, a jedna od njih je redovit raspored objavljivanja
 
Vaši najgorljiviji pratitelji će i iščekivati vaše objave te biti online upravo zbog njih. 
Ali ako je vaš raspored objavljivanja nedosljedan ili objavljujete prečesto ili pak prerijetko, vaša publika bi se mogla vrlo skoro umoriti od vas. 
 
Morate pronaći pravi raspored objavljivanja, onaj koji neće biti previše ili premalo – jer ravnoteža je ključna. 
 

11. Krivo ste shvatili samu svrhu platforme? 

Einstein je rekao: “Ako sudite ribu prema njezinoj sposobnosti penjanja na drvo...” 
Vjerojatno znate ostatak. 
 
Dakle, kako biste izbjegli da izgledate kako nemate pojma što radite, pokušajte prilagoditi sadržaj različitim platformama društvenih mreža. 
 
Svaka platforma ima svoj jezik i “bonton”. Što se događa kad sve platforme tretirate isto? 
Jednoobraznost na različitim platformama, zanemaruje njihove jedinstvene snage i publiku. Rezultat toga je vaša “razvodnjena” poruka i smanjen doseg. 
 
Prilagodba sadržaja svakoj platformi, poštuje njihove specifičnosti, ali što je najvažnije – ima dubljeg odjeka s njihovim različitim korisnicima. 
 
Dakle, za svaku od najpopularnijih platformi društvenih mreža možemo reći "svakoj svoje", a evo nekoliko primjera kako: 

  • Instagram – koristite moć dobrih vizuala, npr. kvalitetne slike koje će očarati sve one koji ih vide 
  • TikTok – kako bi ostali relevantni, usredotočite se na trendi kratke videozapise koji angažiraju vašu publiku 
  • X (Twitter) – objavljujte sažete obavijesti, kako biste pratitelje održali informiranima i angažiranima 
  • Facebook – kreirajte detaljne objave kako biste ponudili vrijednost i njegovali dublje veze s vašom publikom 
  • LinkedIn – koristite svoje znanje i dijelite vijesti iz industrije, savjete i leadership sadržaj, kako biste se povezali s profesionalnom publikom 

Kako ne uništiti svoje društvene mreže? 

Sada kada smo naveli sve ove "što ne raditi", vaš posao je zapravo ih ne raditi. Ili učiniti točno suprotno od svega navedenog. 
 
Najvažnija stvar na društvenim mrežama je ostati relevantan, ali ne svojim kolegama ili izvršnom direktoru tvrtke (ako upravljate tuđim platformama) – cilj je pridobiti pratitelje i uspješno komunicirati s njima
 
Znate tko su oni? Ljudi koji su zapravo zainteresirani za vaše poslovanje, vaš brend i što imate za reći (i prodati). 
 
Evo naših savjeta tj. pet jednostavnih pravila kako ne uništiti svoje društvene mreže (na kraju krajeva, zašto ih imate ako ih nećete pravilno voditi): 

  • Ne izigravajte "hard to get” – objavljujte redovito i budite zanimljivi publici 
  • Izbjegavajte biti isti kao svi ostali – ostanite autentični i pokažite svoju osobnost 
  • Izbjegavajte zamku pretjerane prodaje – angažirajte se, nemojte samo promovirati 
  • Slušajte svoju publiku – odgovarajte na komentare i pridružite se razgovoru 
  • Klonite se online drame – zadržite pozitivnost i zabavu 
     

Kontaktirajte nas za više informacija o vođenju vaših društvenih mreža ili stvarnom upravljanju društvenim mrežama.