Digitalni marketing utječe na sve oko nas i neprestano preoblikuje načine na koji komuniciramo. Platforme društvenih mreža postale su nam glavni način za osobno izražavanje, vođenje poslovanja i marketing brenda. Ali znate li što trebate raditi kako ne biste upropastili svoju prisutnost na društvenim mrežama?
Društvene mreže su postale sveprisutne i to je neosporno. Postale su i glavni oblik protoka informacija i povezivanja.
Kako društvene mreže imaju svoj doseg širom svijeta, ljudi i brendovi se mogu povezivati kao nikad prije.
Unatoč njihovoj očitoj važnosti, rad na društvenim mrežama često je popločan pogreškama i gafovima. Mnogi ljudi, pa tako i tvrtke, namjerno ili nenamjerno, "znaju" kako stručno uništiti svoju prisutnost na društvenim mrežama.
Najbolji način za dokrajčiti vašu prisutnost na društvenim mrežama je zanemarivanje povratnih informacija vaše publike.
Zar nemate društvene mreže baš zbog svoje publike?
Imajte na umu kako je angažman vaše publike “valuta plaćanja” društvenih mreža; zanemarivanje publike će ugroziti vašu prisutnost.
Ako ne odgovarate na komentare i poruke, vaš profil pada u zaborav, a s njima i vaša relevantnost.
Interakcija je ono što pokreće čitav "ekosustav" društvenih mreža; a ako je osoba koja vodi profil na društvenim mrežama ravnodušna, prisutnost samog profila značajno opada.
Relevantan sadržaj ima svoju vrijednost. I to je to.
Želite li imati uspjeha na društvenim mrežama, objavljujte sadržaj koji rezonira s vašom publikom. Objavljivanje sadržaja koji nema veze ni s vašim pratiteljima ni s vašim poslovanjem je trud bačen u vjetar.
Drugim riječima - nagrada za nevažnost je otuđenje vaše publike.
Kada sadržaj nije usklađen s interesima vaše publike, angažman naglo pada, a vaš digitalni otisak na društvenim mrežama polako biva nepostojeći.
Pri upravljanju društvenim mrežama, važno je pronaći ravnotežu između promocije i angažmana.
Dok je samopromocija neophodna, pretjerano fokusiranje na sebe tj. vaše poslovanje, guši mogućnost istinske interakcije, pretvarajući vaš feed u monolog, umjesto dijaloga.
Kaže se kako i previše dobrih stvari može biti loše. U slučaju promocije, to može biti katastrofalno. Pretjerivanje u samopromociji će na kraju odbiti vaše pratitelje, jer će im vaše objave biti beskorisne.
Hashtagovi su odlični za vidljivost i angažman, ali poput svakog alata, zahtijevaju pažljivu upotrebu, kako bi bili učinkoviti. Želite zbrkane objave koje će odbiti vaše pratitelje još više? Pretjerujte s hashtagova.
Prekomjerno korištenje hashtagova može učiniti vaše objave neurednim, pa čak i očajničkim pokušajima. Pretrpavanje hashtagovima čini vaše objave i neprivlačnima publici, gdje "od šume ne vide drvo".
Dosljednost u brendiranju je poput potpisa - ta je ono po čemu vas ljudi prepoznaju.
Po toj usporedbi, nedosljednost bi bila mijenjanje vašeg potpisa svaki dan, što vodi do zbunjenosti, ali i nepovjerenja.
Kako nedosljedno brendiranje zbunjuje vaše pratitelje?
Neuravnoteženi vizuali i objave stvaraju nesklad u poruci koju šaljete. Vaša publika neće znati što je što.
A što je nedosljedno brendiranje na društvenim mrežama?
Kod upravljanja privatnošću ne radi se samo o zaštiti podataka; radi se o poštovanju povjerenja koja vam je vaša publika dala i očuvanju integriteta vašeg brenda.
Dosljedne politike privatnosti na svim platformama grade povjerenje, dok dobre prakse zaštite podataka sprječavaju kršenja pravila, što bi moglo narušiti vašu reputaciju (i lojalnost publike).
Za zaštitu podataka na društvenim mrežama koristite jake lozinke i dvofaktorsku autentifikaciju.
Redovito ažurirajte postavke privatnosti i neka pristup profilu bude ograničen, neka ga imaju samo vama pouzdane osobe.
Educirajte i vaše zaposlenike o sigurnosnim rizicima i budite oprezni kad je u pitanju bilo kakva neobična ili sumnjiva aktivnost.
I još jedno, prije korištenja ikakvih podataka svojih pratitelja, obvezno se pobrinite da imate njihov pristanak.
Automatizacija je izvanredan način za uštedu vremena i povećanje učinkovitosti, ali može biti i prepreka kod osobnog povezivanja.
Pretjerano oslanjanje na automatizaciju može vaš feed na društvenim mrežama pretvoriti u robotski monolog.
Morate prepoznati trenutak kada automatizacija postaje uočljiva ili čak iritantna publici.
Sva privlačnost i jednostavnost automatizacije nestaju jednom kada ona kada postane previše očita, ili kad se vaši pratitelji počnu osjećati podcijenjeno ili zanemareno.
Smisao korištenja društvenih mreža je u povezivanju s publikom, ali i da ste relevantni. No jednako tako morate biti "u toku".
Trendovi su pokretačka snaga društvenih mreža. Nemojte ih ignorirati, jer ih često diktiraju sami korisnici društvenih mreža.
Stagnacijom na društvenim mrežama i ignoriranjem prirodne evolucije društvenih mreža, tvrdoglavo vezujete vaš brend za pojam "nevažno".
Prakse na društvenim mrežama se neprestano mijenjaju i uvijek će doći neki novi "Pedro".
Evo što možete učiniti kako bi ostali relevantni:
Kada se bavite društvenim mrežama, morate znati kako se nositi s kritikama online.
Kod društvenih mreža su podjednako važne povratne informacije koliko i objave.
Nemojte, ponavljamo, nemojte brisati (ili ignorirati) negativne komentare – to je kontraproduktivno.
Kada brišete komentare, brišete dokaze. Vaša publika (ili osoba koja je napisala komentar) će to primijetiti, pa će vas često prozvati, čineći jedan izbrisan komentar temom epske rasprave.
Ne brišite; odgovorite i pokušajte pronaći rješenje za probleme. Budite pristojni i, ako je moguće, kompenzirajte na neki način.
"Pravi” odgovor na negativni komentar, može učiniti više nego njegovo brisanje.
Tipfeleri i greške su normalni. Ponekad su čak i dobrodošli, jer pokazuju vašoj publici kako iza tih objava stoji stvarna osoba.
Međutim, previše tipfelera ili očite i ponavljajuće gramatičke pogreške mogu učiniti vaše objave neurednim i neprofesionalnim.
Uvijek provjerite svoje objave, pa i više puta ako treba. Kao što znate, društvene mreže su mjesto gdje su sve vaše pogreške uvećane, jer ih tu svi vide. Kaže se i “Jednom online, online je zauvijek”.
Postoji nekoliko stvari koje ljudi cijene na društvenim mrežama, a jedna od njih je redovit raspored objavljivanja.
Vaši najgorljiviji pratitelji će i iščekivati vaše objave te biti online upravo zbog njih.
Ali ako je vaš raspored objavljivanja nedosljedan ili objavljujete prečesto ili pak prerijetko, vaša publika bi se mogla vrlo skoro umoriti od vas.
Morate pronaći pravi raspored objavljivanja, onaj koji neće biti previše ili premalo – jer ravnoteža je ključna.
Einstein je rekao: “Ako sudite ribu prema njezinoj sposobnosti penjanja na drvo...”
Vjerojatno znate ostatak.
Dakle, kako biste izbjegli da izgledate kako nemate pojma što radite, pokušajte prilagoditi sadržaj različitim platformama društvenih mreža.
Svaka platforma ima svoj jezik i “bonton”. Što se događa kad sve platforme tretirate isto?
Jednoobraznost na različitim platformama, zanemaruje njihove jedinstvene snage i publiku. Rezultat toga je vaša “razvodnjena” poruka i smanjen doseg.
Prilagodba sadržaja svakoj platformi, poštuje njihove specifičnosti, ali što je najvažnije – ima dubljeg odjeka s njihovim različitim korisnicima.
Dakle, za svaku od najpopularnijih platformi društvenih mreža možemo reći "svakoj svoje", a evo nekoliko primjera kako:
Sada kada smo naveli sve ove "što ne raditi", vaš posao je zapravo ih ne raditi. Ili učiniti točno suprotno od svega navedenog.
Najvažnija stvar na društvenim mrežama je ostati relevantan, ali ne svojim kolegama ili izvršnom direktoru tvrtke (ako upravljate tuđim platformama) – cilj je pridobiti pratitelje i uspješno komunicirati s njima.
Znate tko su oni? Ljudi koji su zapravo zainteresirani za vaše poslovanje, vaš brend i što imate za reći (i prodati).
Evo naših savjeta tj. pet jednostavnih pravila kako ne uništiti svoje društvene mreže (na kraju krajeva, zašto ih imate ako ih nećete pravilno voditi):
Kontaktirajte nas za više informacija o vođenju vaših društvenih mreža ili stvarnom upravljanju društvenim mrežama.