7 najnovijih marketinških trendova koje ne smijete propustiti
19.06.2024. / Razno

Koji su najnoviji marketinški trendovi? Što možete učiniti kako bi se istaknuli na tržištu koje se neprestano mijenja? Kako možete ostati relevantni i angažirati svoju publiku? Saznajte što učiniti već danas kako biste poboljšali vidljivost svog brenda.

Jeste li znali kako će poslovanja širom svijeta ove godine potrošiti preko 500 milijardi dolara na digitalni marketing
 
Pronašli smo i podatke kako se očekuje da će tvrtke potrošiti 5-15% svog budžeta na marketinške usluge
 
S obzirom na brzinu kojom se tehnologija razvija, biti u tijeku s najnovijim trendovima nije samo prednost s vaše strane - neophodno je, kako bi ostali konkurentni. 
 
Napredak tehnologija poput umjetne inteligencije (Artificial Intelligence) i strojnog učenja (Machine Learning), glasovno pretraživanja i video marketinga, omogućavaju bolji angažman publike i optimizirane marketinške strategije. 
 
Prihvaćanje marketinških trendova poboljšava vidljivost brenda, korisničko iskustvo i povećava stope konverzije, a vaše poslovanje ostaje relevantno (i učinkovito) na neprestano mijenjajućem tržištu. 
 

Marketinški trend br. 1 – Artificial Intelligence i Machine Learning 

Jedan od najnovijih marketinških trendova je korištenje AI-a. Ali malo tko ga zaista razumije ili zna pravilno koristiti.  
 
Internet se počinje puniti tekstovima koji informiraju, ali ne čine mnogo više od toga. 
Društvene mreže su preplavljene postovima s predugim tekstovima koje nitko ne čita.  
AI je običnog čovjeka pretvorio u pisca. Ili barem tako misli običan čovjek. 
 
Ovaj “trend” može naštetiti digitalnom marketingu na nekoliko načina. Pretjerano korištenje AI-a u kreiranju sadržaja može dovesti do situacija u kojima publika više ne reagira, pa algoritme treba mijenjati. 
 
Još jedna stvar, ljudi gube povjerenje u tvrtke koje stvaraju svoj sadržaj, misleći "Mogu i ja to", te tako stvaraju besmislene tekstove i postove koji nisu provjereni ili nemaju nikakve vrijednosti. 
Umjetna inteligencija (AI) i machine learning (ML) bi se trebali koristiti za unapređenje digitalnog marketinga, poboljšanje korisničkog iskustva i povećanje marketinške učinkovitosti
 
I da, reći ćemo i ovo – već koristite AI i ML, ali toga niste svjesni u svakoj situaciji. 
Ali što su to dvoje zapravo? Kako se razlikuju? 
 
AI je simulacija procesa ljudske inteligencije od strane strojeva. ML je podskup AI-a koji omogućava sustavima učenje iz podataka i koji se poboljšavaju tijekom vremena bez eksplicitnog programiranja. 
 
AI i ML smatraju se ključnima u digitalnom marketingu iz nekoliko razloga, iako su ljudi još uvijek oprezni pri njihovom korištenju. 
Oni pokreću chatbotove koji pružaju trenutnu korisničku podršku, nude prediktivnu analitiku za predviđanje ponašanja potrošača, te omogućuju personaliziranu isporuku individualno prilagođenog sadržaja. 
 
Chatbotovi pokretani AI-jem mogu odgovarati na korisničke upite 24h dnevno, davati preporuke proizvoda, a usput i poboljšati angažman korisnika. 
 
Na primjer, prediktivna analitika omogućuje tvrtkama poput Netflixa preporučivanje serija i filmova na temelju povijesti gledanja.  
Amazon koristi AI za preporuku proizvoda na temelju prošlih kupovina i povijesti pretraživanja, a na taj način dodatno povećavaju značajan dio svoje prodaje. 
 

Marketinški trend br. 2 - Optimizacija glasovnog pretraživanja 

Glasovni asistenti, kao što su Amazonova Alexa, Google Assistant i Appleova Siri, unijeli su velike inovacije u svakodnevne živote. 
 
Zbog sve veće prisutnosti pametnih zvučnika, optimizacija glasovnog pretraživanja postaje sve važnija stavka digitalnog marketinga. 
 
Broj ljudi koji koriste glasovne naredbe za pretraživanje informacija stalno raste, pa se od svih poslovanja očekuje da se prilagode ako žele ostati relevantna. 
 
Kako to postići? Fokusirajte se na prirodan jezik i upite u razgovornom obliku. 
Integrirajte ključne riječi i fraze koje odražavaju način na koji ljudi govore, a ne na koji tipkaju. 
 
Na primjer, umjesto optimizacije za "najbolji azijski restoran u blizini," glasovni upit može biti "Koji je najbolji azijski restoran u (ime grada)?" 
 
Također, neka vaš sadržaj pruža sažete, izravne odgovore kako bi se poboljšale šanse da bude istaknut kao rezultat glasovnog pretraživanja. 
 
Nekoliko brendova izvrsno se snašlo u optimizaciji glasovnog pretraživanja.  
Domino's Pizza, na primjer, omogućio kupcima naručivanje putem glasovnih asistenata. 
Slično tome, Nestlé ima recepte čije upute možete pratiti korak-po-korak preko pametnih zvučnika, tako olakšavajući sebi kuhanje. 
 
Možemo reći kako glasovno pretraživanje nije ništa novo, ali na našem tržištu još uvijek je prilično neiskorišteno. Trebat će vremena, ali kao i svaka inovacija, postat će normalno u našim životima. 
 

Marketinški trend br. 3 - Video marketing 

Video marketing postao je dominantan u digitalnom marketingu, posebno s porastom popularnosti platformama poput TikToka i Instagrama i njihovih videa i Reelsa. 
 
Ove platforme popularizirale su konzumaciju sadržaja promovirajući brze, zanimljive videozapise koji privlače pažnju gledatelja u svega nekoliko sekundi. 
 
TikTokov algoritam favorizira visoku angažiranost i česte objave sadržaja, pretvarajući obične korisnike u viralne senzacije, a brendove u trendsetere. 
TikTok je pretvorilo ljude koji ne izgovore ni riječ u svojim videima, u milijunaše. To je moć društvenih mreža danas. 
 
Live streaming je još jedan digitalni marketinški trend koji možete koristiti za povezivanje sa svojom publikom, u stvarnom vremenu. 
Platforme poput Facebook Live, YouTube Live i Twitch-a mogu vam pomoći u lansiranju proizvoda i organizaciji live događaja. Tako stvarate osjećaj neposrednosti i osobne interakcije s publikom. 
 
Npr., Nike često koristi live streaming za lansiranje svojih proizvoda i behind-the-scenes na velikim sportskim događajima, stvarajući interaktivno iskustvo. 
 
Naš savjet: Neka vaši videozapisi budu kratki i sažeti, koristite privlačne vizuale i uključite priču o vašem brendu kako biste stvorili emocionalnu vezu. 
Koristite titlove za povećanje dostupnosti i angažmana, jer mnogi korisnici gledaju videozapise bez zvuka. 
Pobrinite se da vaša videa imaju kvalitetnu produkciju i dosljedan raspored objavljivanja, i ne zaboravite koristiti sadržaj koji su kreirali vaši pratitelji (naravno, uz njihovo odobrenje). 
 

Marketinški trend br. 4 - Social commerce   

Pitate se, što je sad ovaj marketinški trend? Opet neka prolazna moda? Zapravo ne. 
Integracijom društvenih mreža i e-trgovine, nastao je social commerce, koji je promijenio način na koji ljudi kupuju i komuniciraju s brendovima online. 
 
Ovaj trend omogućuje kupovinu direktno unutar aplikacija društvenih mreža, čineći proces kupnje bržim i jednostavnijim. Social commerce tržište bilježi ogroman rast, s globalnom prodajom koja se očekuje doseći milijardu dolara svake godine. I raste. Brzo. 
 
Vodeće social commerce platforme uključuju Instagram, Facebook i Pinterest. 
Instagramova značajka "Kupi odmah” omogućava pregled proizvoda, cijena i kupovinu bez napuštanja aplikacije. 
Facebook Marketplace omogućava kupovinu i prodaju među korisnicima, dok značajka "Shops" omogućava tvrtkama stvaranje prilagođenih online trgovina unutar platforme. 
Pinterestovi " Buyable Pin" omogućuju korisnicima kupovinu izravno iz prikvačenih slika, iskorištavajući maksimalno platformu, i za one koji prodaju i za potrošače. 
 
Kako biste uspješno integrirali social commerce, kreirajte vizualno privlačan, kvalitetan sadržaj koji ističe proizvode. Koristite hashtagove i linkove kako biste usmjerili korisnike na stranice proizvoda. 
 
Koristite sadržaj koji ima vrijednost - izgradit ćete povjerenje i autentičnost, a kupci će biti spremniji dijeliti svoje kupovine i iskustva. 
Angažirajte se s pratiteljima putem komentara, priča i live videa kako biste dodatno povećali svoju vidljivost i interakciju. 
 

Marketinški trend br. 5 - Personalizacija i hiper-personalizacija 

Ako još niste počeli s personalizacijom svog marketinga - što čekate?  
Najnoviji marketinški trend je prelazak s generičkog na personalizirani marketing. 
Jer - ljudi više ne toleriraju generički sadržaj. 
 
Personalizacija podrazumijeva prilagođavanje marketinških poruka pojedinim potrošačima na temelju njihovih preferencija i ponašanja. 
 
Hiper-personalizacija ide korak dalje - koristi podatke u stvarnom vremenu i AI za pružanje vrlo prilagođenih iskustava. 
 
Na primjer, Spotify koristi AI za stvaranje personaliziranih playlisti, koje koriste pjesme na temelju korisničkih navika, rezultirajući vrlo angažiranim korisničkim iskustvom. 
 
Prednosti personaliziranih marketinških strategija ne bi se trebale zanemariti. Na primjer, personalizirani emailovi imaju veću stopu otvaranja od generičkih. 
 
Studije pokazuju da je 80% ljudi sklonije kupovini kada brendovi nude personalizirana iskustva, a personalizacija također povećava lojalnost i zadržavanje kupaca.  
 
Amazonov sustav preporuka generira 35% njihove prodaje, čineći ga jednim od najboljih primjera kako personalizirana iskustva potiču prihode i zadovoljstvo kupaca. 
 
Ali zašto personalizacija? Pomak prema personalizaciji i hiper-personalizaciji u marketingu potaknut je potrebom za stvaranjem bolje povezanosti s potrošačima. 
Ako pružate prilagođena iskustva koja zadovoljavaju (i premašuju) očekivanja kupaca, u konačnici će to dovesti do povećane angažiranosti, lojalnosti i prodaje
 

Marketinški trend br. 6 - Privatnost i sigurnost podataka 

Kako svijest o privatnosti i sigurnosti podataka raste, regulatorne mjere postaju sve strože. Što je potpuno očekivano i normalno. 
 
Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) je dobar primjer, namećući stroga pravila o tome kako tvrtke prikupljaju, pohranjuju i koriste osobne podatke. 
 
Ako se ne pridržavate pravila, može očekivati velike novčane kazne. Dakle, neka vam prioritet bude sigurnost podataka, izbjegavajte kazne, i bit će sve u redu. 
 
Kako to učiniti? Uključite metode šifriranja podataka i redovito ažurirajte sigurnosne protokole.  
 
Transparentnost je također neophodna; jasna komunikacija o praksi prikupljanja podataka i lako razumljive politike privatnosti. 
 
Integrirajte zaštitu podataka u poslovne procese i tehnologije od samog početka. 
Ako želite da svi dijelovi vaše tvrtke poštuju standarde privatnosti, možete provoditi redovite revizije i edukacije osoblja o zaštiti podataka. 
 
No, budimo realni, sigurnost podataka nije samo najnoviji digitalni marketinški trend. 
Tehnologije poput AI-ja i ML-a sve su više integrirane u marketinške strategije, ali te alate također treba uskladiti s propisima o privatnosti. 
 
Očekivanja potrošača oko privatnosti njihovih podataka samo će nastaviti rasti. Tako da definitivno morate poštivati propise i proaktivno štititi podatake potrošača ako želite zadržati povjerenje i lojalnost koju ste stekli. 
 

Marketinški trend br. 7 - Različite vrste influencera 

Najnoviji marketinški trend pokazuje porast mikro i nano-influencera
Možda mislite kako je “influencer samo influencer”; koja je razlika? 

Mikro-influenceri imaju 10.000 - 100.000 pratitelja, dok nano-influenceri imaju manje od 10.000 pratitelja. 
Unatoč manjim publikama, ovi influenceri često imaju veću stopu angažmana i autentičniju povezanost sa svojim pratiteljima nego oni s većim brojem pratitelja. 
 
Na primjer, istraživanje Markerly-a je pokazalo da influenceri s manje od 1.000 pratitelja imaju stopu angažmana od oko 8%, dok su oni s preko 100.000 pratitelja imali prosječnu stopu angažmana od samo 1,7%. 
 
Autentičnost i dugoročna partnerstva postala su norma u influencer marketingu. Tvrtke se odmiču od jednokratnih kampanja i prelaze na izgradnju kontinuiranih odnosa s influencerima. 
 
Ovakav pristup gradi povjerenje i kredibilitet među publikom, jer ovakve kontinuirane suradnje sugeriraju iskreno međusobno odobravanje. 
 
Kako mjeriti uspjeh influencer kampanje?  
Mjerenje povrata ulaganja (ROI) tu može biti izazov, ali se može postići. 

Uobičajene metrike uključuju stope angažmana, stope klikanja i konverzije
Google Analytics i platforme za influencer marketing poput HypeAuditor-a i Traackr-a mogu pokazati kako ostvarene suradnje utječu na izvedbu vašeg brenda. 
 

Zaključak? Pridružite se najnovijim digitalnim marketinškim trendovima! 

Marketinški trendovi nisu samo nešto prolazno, nego zaista funkcioniraju. I što prije počnete slijediti neke od njih – to bolje. 
 
Nije komplicirano; možda će trebati malo vremena, ali trud će se višestruko isplatiti. 
 
Naš najbolji savjet je usvajanje gore navedenih trendova i strategija kako biste poboljšali učinkovitost svog digitalnog marketinga i izgradili jače, značajnije veze sa svojom publikom. 
 
No, ne morate ih sve implementirati – odaberite one koje vam najbolje odgovaraju ili vam se čine najjednostavnijima.  
 
 
Trebate pomoć? Kontaktirajte nas i pomoći ćemo vam implementirati najnovije trendove u marketingu.