Ako vodite malu tvrtku i upravljate svojim marketingom tada svakako velik dio vremena trošite na društvene mreže. Ako ste pak jedan od onih da vam je dosta trošenja sati i sati vremena ali i priličnih iznosa novca na marketing strategije na društvenim mrežama bez dobrih rezultata, tada čitajte ovaj tekst do kraja jer vam donosimo 5 savjeta kako kreirati učinkovite i bolje kampanje koje će vam donijeti bolje rezultate, ostaviti više vremena za poslovanje i više novca na računu.
Ako ste ikada bili u potrazi za učinkovitim rješenjem i iskušanim marketing strategijama tada ste sigurno na Internetu pronašli razne marketing stručnjake koji daju različite savjete. Tako ćete od stručnjaka za Facebook čuti kako je jedino ispravno biti na Facebooku, Instagram gurui će tvrditi kako je Instagram prava platforma za vaše poslovanje, a Youtube stručnjaci će imati pregršt savjeta zašto je baš Youtube kanal koji ne smijete izbjeći u marketing strategiji vašeg poslovanja. I tko je od njih u pravu? Pa, iskreno, svi su donekle u pravu, ali i donekle u krivu, jer bez obzira koji kanal društvenih mreža odaberete, postoje dokazane strategije koje donose uspjeh, a ovisit će o vašem poslovnom cilju.
Krenimo onda redom kako biste mogli najbolje odrediti svoju uspješnu marketinšku strategiju.
Kada je riječ o marketingu na društvenim mrežama ovo je prvi i najvažniji korak kod stvaranja strategije. Jedan od najčešćih savjeta na koje možete naići na Internetu, ali ujedno i jedan od najvećih mitova, je da koristite sve moguće kanale i radite sve što možete na tim kanalima.
Ovo je možda najgori mogući savjet ikad! Zašto?
Pa razmislite koliko bi vam vremena, novca i energije bilo potrebno da pokrijete sve kanale, budete stalno prisutni i još k tome stvarate različit sadržaj za svaki kanal.
U najmanju ruku to je iscrpljujuće i financijski i fizički. A s druge strane vaši idealni kupci, oni koji su zainteresirani za vaše usluge nisu na svim kanalima. Vaši kupci do kojih želite doći su prisutni na dva, možda tri točno specifična kanala za vas.
Dakle, umjesto da se mučite i pokušavate pokriti sve moguće kanale, bitno je da se fokusirate na dva, najviše tri kanala društvenih mreža gdje su vaši potencijalni klijenti aktivni i gdje ćete im moći prezentirati svoju ponudu.
Uz to trebate shvatiti što vaša ponuda zadovoljava kod vašeg idealnog kupca. Zadovoljavate li potrebu, za rješenjem trenutnog problema ili zadovoljavate neku želju.
Rješenje za potrebe će vaši klijenti tražiti na tražilicama. Upisivat će ključne riječi u tražilicu poput Google-a i Youtube-a kako bi pronašli ponudu koja im odgovara, a želju će utaživati na tzv. 'discovery' platformama kao što su Facebook i Instagram. Ako prodajete usluge koje spadaju u skupinu koje zadovoljavaju želju za opuštajućim odmorom ili aktivnim jedrenjem. Takve usluge možete prezentirati na 'discovery' platformama Facebooku i Instagramu, ali morate biti svjesni da vaši kupci neće biti nužno spremni s karticom u ruci kako bi kupili vašu uslugu tamo.
Morate dobro poznavati svoje kupce, znati gdje provode svoje vrijeme, ali i znati kako se ponašaju i gdje su spremni kupovati.
I konačno, faktor na koji također trebate obratiti pažnju kod odabira odgovarajuće platforme je sadržaj koji kreirate.
Sadržaj koji ćete podijeliti sa svojim idealnim kupcima, sadržaj koji vam je lako i jednostavno stvarati, sadržaj koji će vaši idealni kupci rado konzumirati. Dakle, ako imate mogućnost stvaranja video sadržaja tada su Facebook, Youtube i Instagram dobar odabir, ako pak imate više teksta i volite pisati informativne ili edukativne članke tada je Facebook prvi odabir, ali i Pinterest kojeg također ne treba zaobići. Što nas dovodi do sljedećeg savjeta.
Jedan od najvećih problema kada je riječ o marketingu na društvenim mrežama malih tvrtki je da jednostavno tvrtke ne rade dovoljno toga, a sve zbog jednog velikog razloga – straha.
Na primjer strah od osuđivanja, srah od toga da se njihov sadržaj neće svidjeti publici i da neće uopće reagirati ili strah od toga da ne znaju što trebaju objaviti pa samo ostaju paralizirani i ne objavljuju ništa. Strah da nemaju dobre fotografije ili dobre video materijale i slično.
Definitivno ne objavljivati ništa nije dobro za rast vašeg poslovanja. Nemojte dopuštati strahu da našteti vašem poslovanju jer će od tog sadržaja kojeg objavljujete vaši idelani kupci sigurno imati koristi.
Još jedna bitna stvar kod kvalitete jest da je ona subjektivna. Što to znači?
To znači da nešto što je vama užasno, nekom drugom je fantastično i obrnuto. Zato nemojte dopustiti da strah odlučuje umjesto vas.
Kvaliteta ovisi o različitim stilovima, tonu poruke, preferencama, te kako različiti ljudi reagiraju. Jedino na što se trebate fokusirati jest to da li vaš sadržaj daje neku vrijednost onome tko ga konzumira. I objavljujte. Budite prisutni i dosegnite svoju ciljanu publiku svojim autentičnim sadržajem. Kad ste dosljedni i prisutni vaši klijenti će razvijati odnos povjerenja s vama, a to vodi do uspješnog poslovanja.
Ovo ide ruku pod ruku s kreiranjem više sadržaja, ali ono što je ovdje važno jest da se ne fokusirate samo na količinu sadržaja već da razmišljate strateški. Morate znati da li je taj sadržaj kojeg želite pokazati svojoj publici zaista relevantan. Nudi li vaša usluga zaista to o čemu govorite i što poručujete na društvenim mrežama.
Druga stvar koja je ovdje bitna i zašto je važno da razmišljate strateški jest da budete konzistentni. Najčešće se tvrtkama dogodi da naprave određeni sadržaj, objave to na mrežama koje su im važne i onda nakon toga dugo vremena ništa ne objave. Kao da su u zemlju propali.
To se dogodi jednostavno zato što nisu planirali i nisu osmislili sadržaj koji će biti objavljen u narednim tjednima ili mjesecima. Puno je bolja varijanta da razmislite što i kada ćete objavljivati, da napravite svoj plan objava i pridržavate ga se.
Ako to znači stavranje manje sadržaja, ali strateški planiranog, tada je to puno bolje za vas. Zato planirajte objave unaprijed. Ako vam je potreban plan objava i zanima vas kako ga najjednostavnije možete napraviti pogledajte naš primjerak ovdje.
Društvene mreže su idealan način za angažiranje i interakciju s vašom ciljanom publikom, ali su ujedno i odlično mjesto za dobivanje uvida o vašoj publici. Gotovo besplatno možete dobiti marketinško istraživanje o tome kako vaša publika reagira, što joj zaista treba, koje usluge je spremna platiti, što ih točno muči, ali i koje ciljeve želi ostvariti.
Ljudi se na društvenim mrežama jednostavno opuste i spremni su podijeliti svoja razmišljanja i želje. Možda to nije toliko dobro za ljude, koliko je dobro za poslovanja općenito. Jer na vama je da se uključite i jednostvano pratite što se događa te to iskoristite za rast svog poslovanja.
A vjerojatno najvažniji savjet koji možete od nas dobiti je upravo taj da slušanjem i promatranjem svoje publike uočite kojim točno 'jezikom' oni govore. Koje riječi upotrebljavaju i na koji način te da to isto primjenite u svojim oglasima, postovima i sadržaju koji stavljate pred svoju publiku.
Dakle, ako ste aktivni na društvenim mrežama i u interakciji ste sa svojom publikom, to je prektički kao da sjedite na zaltnom rudniku. Jednostavno preuzmite ono što vam publika sama nudi.
Postoji više koristi od objavljivanja video sadržaja na društvenim mrežama, ali jedan od najvažnijih je taj što videom možete najbolje izgraditi povjerenje kod publike, možete pokazati svoj brand onakav kakav zaista jest.
Video najbolje zamjenjuje osobni kontakt jedan na jedan. Koliko god je poželjno da ste sa svojom publikom u živom kontaktu to je često puta nemoguće izvedivo, zato je video tu kao najbliža inačica tomu.
Druga izvrsna stvar kod videa je da snimljeni materijal možete uređivati i objavljivati u različitim formama trajanja kroz različite kanale.
Na primjer, od jednog dužeg video materijala kojeg ćete objaviti na youtube-u možete napraviti kratke isječke i objaviti na Instagramu. Također jedan takav video možete pretvoriti u tekst i potom ga kao blog post podijeliti na svom Facebook profilu. Naravno možete stvoriti različite grafike s citatima ili važnim dijelovima iz tog istog videa. I to je ljepota stavranja video materijala.
Da, možda u početku treba malo više truda da se osmisli i napravi jedan takav video materijal, ali se višestruko isplati u konačnici jer ćete imati zaista puno sadržaja kojeg možete koristiti kroz različite društvene mreže.
Na kraju, bez obzira koju društvenu mrežu odaberete za svoje poslovanje bitno je da se držite ovih 5 univerzalnih savjeta i vaš marketing će vam početi donositi željene rezultate.
Ukoliko razmišljate odakle krenuti i niste sigurni koji je prvi korak za stvaranje svoje uspješne strategije na društvenim režama, kontaktirajte nas i zajedno ćemo napraviti vašu učinkovitu strategiju.