Kako biste razumjeli kako vaši kupci kupuju i razloge iza njihovih kupnji, rezervacija i sličnih radnji, morate razumjeti njihovo čitavo korisničko putovanje. Što je to što ih dosita potiče na akcije koje poduzimaju?
Koncept korisničkog putovanja kroz kojeg prolaze vaši klijenti ili kupci, može se objasniti kao karta, koja za konačni cilj ima mjesto označeno velikim X-om.
Taj X, vaš konačni cilj, je zadovoljstvo vaših kupaca.
A to zapravo znači kako prodaja nije samo prodaja proizvoda ili usluge. Trebate stvoriti posebna iskustva koja imaju odjeka kod vaših kupaca, u svakoj točki dodira s vašom uslugom ili proizvodom.
Razumijevanje (i mapiranje) korisničkog putovanja je jednostavno nešto što morate znati (i učiniti).
To vam omogućuje, kroz vaše poslovanje, da vidite očima svojih kupaca, suosjećate s njihovim potrebama, ali i - predviđate njihove poteze.
U suštini, korisničko putovanje predstavlja zbroj iskustava koje kupci doživljavaju kada stupaju u interakciju s vašim brendom.
Obuhvaća svaku dodirnu točku, od trenutka kada prvi put čuju za vas, ili vaš proizvod, do njihovih kontinuiranih interakcija nakon kupnje.
Korisničko putovanje obično se dijeli na ovih pet glavnih faza:
Mapiranje korisničkog putovanja dat će vam vizualni prikaz iskustva vaših korisnika.
Ako odvojite vrijeme za mapiranje korisničkog putovanja, možete otkriti vrlo zanimljive informacije.
Te informacije mogu pomoći u identificiranju potencijalnih problematičnih točaka, poboljšanju korisničkog iskustva i usklađivanju cjelokupne poslovne strategije s potrebama kupaca—kako i treba biti.
Na kraju, dobro mapirano korisničko putovanje vodi do veće lojalnosti kupaca, viših stopa konverzije i bolje reputacije. Odnosno, svega što želite da vaš brend ima.
Zašto biste trebali mapirati korisničko putovanje?
Sad kad smo sve objasnili, objasnimo i kako možete mapirati korisničko putovanje za vaše poslovanje.
Prvo morate identificirati tzv. “friction points/točke trenja" i praznine.
Potražite koja su to točno “friction points” vaših korisnika. To mogu biti preduga vremena čekanja, zbunjujuća sučelja ili neodgovarajuća korisnička služba.
Također morate razumjeti što motivira vaše korisnike.
Odvojite vrijeme za detaljno istraživanje emocionalnog putovanja vaših korisnika.
Što ih motivira? Što im uzrokuje frustraciju?
Ako želite napraviti poboljšanja, morate znati te informacije.
No, također morate odrediti prioritete za svoja poboljšanja. Nije moguće rješavati sve probleme odjednom. Pronađite ono što najviše utječe na korisničko iskustvo i to stavite na prvo mjesto.
Ovdje je suradnja između timova i odjela ključna za besprijekornu provedbu.
Osigurajte da svi timovi i odjeli surađuju i rade usklađeno. Učinkovita suradnja dovodi do besprijekorne implementacije.
Kontinuirano pratite svoja poboljšanja.
Definirajte ključne pokazatelje uspješnosti (KPI-jeve) kako biste mjerili uspjeh i redovito pratite ove KPI-jeve kako biste osigurali da ste na pravom putu.
Prikupite povratne informacije od svojih korisnika i prilagodite se.
Povratne informacije korisnika su neprocjenjive. Koristite ih za kontinuirano usavršavanje i poboljšanje svoje mape korisničkoga putovanja.
Na tržištu postoji veliki broj alata koji nude napredne značajke za stvaranje detaljnih mapa korisničkog putovanja.
Ovi alati olakšavaju vizualizaciju složenih korisničkih putovanja i učinkovito identificiraju ključne dodirne i problematične točke.
Pri odabiru alata za mapiranje korisničkog putovanja, osigurajte da je jednostavan za korištenje i dovoljno intuitivan za sve članove tima bez da prolaze opsežne obuke.
Opcije za zajedničko korištenje također su važne, omogućujući članovima tima da pridonose i daju povratne informacije u stvarnom vremenu.
Dodatno, integracijske mogućnosti su od vitalne važnosti. Vjerojatno ćete trebati povezati alat za mapiranje s drugim sustavima i platformama koje vaša tvrtka koristi, kao što su CRM softver, analitički alati i platforme za automatizaciju marketinga.
Unatoč porastu digitalnih alata, tradicionalne metode s papirom i olovkom i dalje su vrlo učinkovite, posebno tijekom brainstorming sastanaka ili početnih faza mapiranja putovanja.
Razumijevanje i mapiranje korisničkih putovanja ključno je za svaku tvrtku koja želi usvojiti pristup usmjeren na kupca.
Poznavanje korisničkog putovanja i njegovo mapiranje više je od alata; to je sveobuhvatan strateški plan, potreban za dugoročni uspjeh.
Vaša tvrtka može znatno poboljšati cjelokupno korisničko iskustvo detaljnim identificiranjem svake dodirne točke.
Proaktivan pristup rješava potencijalne probleme, razvija dugoročnu lojalnost klijenata i poboljšava reputaciju brenda.
Počnite već danas mapirati vlastito korisničko putovanje i učinite to jednostavno, malim koracima.
Započnite definiranjem svojih ciljeva, okupljanjem raznolikog tima i provođenjem temeljitog istraživanja korisnika.
Trebate pomoć za usavršavanje svoje strategije ili trebate više informacija?
Kontaktirajte nas i mi ćemo vam pomoći i savjetovati vas.