Google Business Profil uključuje mogućnost objave lokacije, radnog vremena, podataka za kontakta i fotografija. Također omogućuje povezivanje na web stranicu tvrtke, a ako niste imali svoju, mogli ste imati jednu na Google profilu. S početkom 2024.g. Google je najavio isključivanje “njihove” web stranice svima.
Google Business Profile, nekada poznat i kao Google My Business, pokazao se kao vrhunska stvar za tvrtke i obrte svih veličina i oblika. Uz pomoć ovog profila ljudi su vas mogli pronaći putem Google Search-a i Google Maps-a.
Uz pomoć Google Business profila ste se mogli pozicionirati bolje ako ste dobro postavili profil, ako ste odgovarali na recenzije, imali dio sa pitanjima i odgovorima i sl.
A osobito je bio dobar za one koji nisu imali svoju web stranicu. Istina je kako su takvi rijetki (“samo” 27% poslovanja), ali ih isto ima.
Google je imao mogućnost kreiranja web stranice sa osnovnim informacijama unutar Google Business profila tvrtke.
Taj je web bio jednostavan, s domenom business.site ili negocio.site. Tu opciju nisu iskoristili svi, ali oni koji jesu definitivno su imali još jednu pogodnost – bolju vidljivost na tražilicama.
Google Business Profil je bio i ostao besplatna usluga, a omogućila je tvrtkama postavljanje (i kontrolu) informacija o svojoj tvrtki.
Početkom ove godine Google je odlučio isključiti web stranice napravljene preko njihovog Google Business Profila.
Što ova promjena znači ta mala i srednja poduzeća koja se oslanjaju na ove web stranice?
Znači kako će morati (u najmanju ruku) preispitati svoju online strategiju i prisutnost.
Ovaj potez je velika promjena u Googleovom pristupu digitalnoj trgovini, ali i samom načinu na koje su se tvrtke predstavljale na internetu.
U ožujku 2024. nastupa Googleova odluka o ukidanju web stranica koje su izrađene putem Google Business profila.
Ove stranice su izvedene iz podataka u poslovnom profilu tvrtke na Googleu. I Google najavljuje kako će biti deaktivirane.
Do 10. lipnja 2024. svi oni koji će htjeti pristupiti tim stranicama bit će preusmjereni na Googleov poslovni profil tvrtke, što će biti privremena mjera za olakšavanje prijelaza.
Ovaj timeline, od ožujka do lipnja je razdoblje prilagodbe za sve one tvrtke i obrte kojima je jedina web stranica bila baš ova Googleova, nazovimo je automatska.
Za sve one koje imaju ili nemaju web, Google Business Profil je bio još jedan način za bolju online vidljivosti na pretraživaču i Google kartama.
S prestankom usluge “automatskog” weba, tvrtke i obrti će se morati pripremiti za prijelaz, odnosno morat će razviti vlastitu web stranicu. Ako žele, naravno... Ne moraju ako ne žele ili misle kako im je nepotreba.
Bit će potrebno i poboljšati profil tvrtke na Googleu. Ali i to isto, ako žele ne moraju.
Ali ako žele zadržati online vidljivost i imati i a dalje angažman svojih kupaca i klijenta u jednakom obujmu, to će biti neophodno.
Ili ne. Možete ne učiniti ništa i ostat će vam profil kao takav, a i nikakvog weba imati nećete.
Ali kako bi se pripremili na ovaj prijelaz nakon ovog ažuriranja profila tvrtke na Googleu, slijedite ove korake:
Iskoristite maksimum iz svog poslovnog profila u svijetu “bez web stranica”.
No, i dalje je potrebno imati web stranicu, jer kako i sami (nadamo se) shvaćate, bez nje niste nigdje.
Adapt and thrive tj. prilagodite se kako bi napredovali.
Google Business Profile omogućava tvrtkama prikazivanje bitnih informacija i interakciju s klijentima... Kad već nemate web, ljudi vas nekako moraju naći, zar ne?
Kako biste ostali konkurentni na digitalnom tržištu, još uvijek nemate web stranicu - već danas trebate učiniti sljedeće:
Vezano za ovu zadnju točku - marketinški stučnjaci će vam reći kako Google oglašavanje nema nikave svrhe i učinka kao nemate web stranicu, i to je istina.
Google kaže kako će u ožujku 2024. ukinuti web stranice izrađene pomoću Google Business Profila, preusmjeravajući posjetitelje na profil tvrtke do 10. ipnja ove godine.
Nakon toga “Google” web stranice više neće biti dostupne.
Ali kako možemo i sami vidjeti, takvih “automatskih” web stranica nema puno... I oni koji nemaju web, nisu se previše zamarali oko kreiranja svog business profila, a kamoli sa webom na njemu.
Naš savjet – “pojačajte” informacije na postojećem Google profilu ili jednostavno napravite web.
Opet, ostaje pitanje hoće li biti kao i prošli put, kod Google Helful Content updatea – tresla se brda, rodio se...
Ništa posebno kako stvari za sad stoje - neke web stranice koje imaju jako loše napisane, loše prevedene tekstove pa čak i čisti plagijaziram, rangirale su bolje i od webova koji redovno objavljuju kvalitetan sadržaj.
Kao i uvijek ostaje za vidjeti...
I naravno, trebate li pomoć kod izrade tekstova za web stranicu, optimizacije iste, SEO-a i slično, tu smo za vas.