Newsletteri su se značajno razvili u odnosu na prije. Pretvorili su se u važan alat za izravnu komunikaciju. Ova vrsta evolucije je omogućila organizacijama, kreatorima sadržaja i tvrtkama stvaranje jedinstvenog oblika interakcije sa svojom publikom. Dakle, saznajmo kako možete uspješno kreirati i poslati newsletter.
Za razliku od širokog dosega društvenih mreža ili formalnosti PR članaka, newsletteri nude specifičan prostor koji je osoban i ekskluzivan svakom vašem pretplatniku.
Moderni newsletter nadilazi ono osnovno "Što je novo". Služi kao platforma za vašu priču, dijeljenje stečenog znanja i izgradnju zajednice oko zajedničkih interesa ili vrijednosti.
Pažljivim odabirom sadržaja koji je prihvaćen kod vaše publike, možete uspostaviti dosljedan ton i identitet koji se ističe.
Ova dosljednost gradi povjerenje i prepoznavanje, čineći newslettere učinkovitim medijem za njegovanje dugoročnih odnosa s čitateljima.
Digitalni newsletter omogućuje i detaljnu analitiku, tako da možete bolje razumjeti preferencije vaše publike. Tome također možete i prilagoditi svoj sadržaj.
Danas, digitalnog sadržaja ima u izobilju, ali je ljudska pozornost iznimno kratka.
Newsletter predstavlja jedinstvenu priliku za povezivanje s publikom.
On pruža izravnu poveznicu s pretplatnicima, bez algoritamskih hirova društvenih mreža, osiguravajući da vaša poruka dođe do onih koji vas žele čuti.
Newsletter ima sposobnost uspostavljanja duboke veze između pošiljatelja i primatelja.
Ova veza nije nasumična već bi trebala biti dobro osmišljena pažljivim odabirom sadržaja, tona i isporuke.
Kreiranje vašeg tona u newsletteru proces je koji uključuje razumijevanje mnoštva nijansi, ako i interesa, izazova i želja vaše publike.
Ton bi trebao biti u ravnoteži između profesionalizma i pristupačnosti, jer bi tako vaša komunikacija djelovala pronicljivo, a opet i dostupno.
Na primjer, online shop može segmentirati svoje pretplatnike na temelju prošlih ponašanja pri kupovini, kako bi mogli slati prilagođene preporuke za proizvode. Lokalna pekara bi mogla podijeliti “behind the scenes” svog procesa izrade, zajedno s originalnim receptima.
U ranim je sektorima mnoštvo primjera uspješnih newslettera koji su savladali i pravi ton i personalizaciju:
Za razliku od društvenih mreža ili tradicionalnog oglašavanja, koji se često mogu činiti kao komunikacija u prazno, newsletteri pronalaze put do prostora kojeg korisnici redovito provjeravaju - njihovog inboxa.
Ovakva vrsta izravne linije osigurava da vaša poruka definitivno bude primljena, a omogućuje prisnost i personalizaciju kakvu druge platforme ne mogu nadmašiti.
A evo i načina na koje newsletteri mogu promijeniti odnos između vas i vaše publike:
Prilagođavanje sadržaja na temelju preferencija pretplatnika osigurava da vaša publika dobije relevantne i zanimljive materijale. A kod personalizacije je odlično i to što nadilazi puko oslovljavanje pretplatnika njihovim imenom.
Personalizacija uključuje i segmentiranje vaše publike kako biste im isporučili sadržaj koji je u skladu s njihovim specifičnim interesima, ponašanjima i poviješću angažmana.
Ova razina personalizacije osigurava da svaki newsletter daje neku vrijednost pretplatniku, bilo da se radi o rješavanju nekog problema ili da im pružite jedinstvenu perspektivu.
Vaš cilj pri slanju newslettera trebao bi biti pružanje ekskluzivnog sadržaja pretplatnicima, kao što je rani pristup rasprodajama ili posebnim popustima.
To može potaknuti odanost i osjećaj pripadnosti. Ako možete, svom newsletteru dodajte posebne promocije, rođendanske darove i ekskluzivne savjete s uputama.
Uspostavite uvriježenu točku kontakta sa svojom publikom - šaljite svoj newsletter istog dana i u isto vrijeme. Ako ga šaljete jednom mjesečno, neka to bude prvi utorak u 11 sati, otprilike. Vaši čitatelji će naučiti očekivati i iščekivati vaš newsletter, pogotovo ako ga šaljete uvijek u isto vrijeme.
Newsletter može imati i domino efekt - prirodno i postupno povećanje vaše publike kroz strateško kruženje vašeg sadržaja.
Ova strategija organskog rasta temelji se na premisi da će kvalitetan, vrijedan sadržaj zadržati postojeće pretplatnike te ih potaknuti na dijeljenje vašeg newslettera s drugima.
Ovaj pristup ne samo što povećava vašu bazu pretplatnika, već također osigurava visok angažman i lojalnost među novim članovima, jer se upoznavaju s vašim sadržajem putem pouzdanih preporuka.
Svaki newsletter može biti generator rasta (jer koristi mrežu vaše trenutne publike i stvara nove veze), a evo i nekoliko primjera kako:
S ove tri stvari:
Odabir teme za vaš newsletter ključan je za pronalaženje mjesta za sebe u prenapučenom svijetu e-mail komunikacije.
Sve je u pronalaženju jedinstvenog kuta ili pristupa koji odjekuje s vašom publikom na dubljoj razini.
Svaki dio sadržaja koji stvorite trebao bi se uskladiti s vašom cjelokupnom porukom i obogatiti iskustvo vaših čitatelja.
Vaša bi se tema mogla vrtjeti oko svakodnevnih trenutaka uhvaćenih kroz priče koje svakodnevno pretvaraju u nešto posebno.
Trebala bi biti i ponešto drugačija - nuditi istraživanje poznatih tema kroz drugačiju perspektivu.
Trebali biste izbjegavati digitalni nered i stvoriti mjesto gdje se čitatelji osjećaju shvaćeno, zaintrigirano i nadahnuto.
I to je ono što će vašu publiku uvijek iznova voditi k vama.
Raznolikost sadržaja neophodna je ako želite uključiti raznoliku publiku. Pokušajte pomiješati evergreen, aktualne i osobne priče.
Evergreen sadržaj je temelj koji čitateljima pruža relevantne teme bez obzira na to koje je doba u godini. On može varirati od savjeta do strategija, što ga čini resursom kojem se čitatelji mogu iznova vraćati.
Uključivanje aktualnih vijesti daje neposrednost vašem newsletteru, povezujući vašu publiku sa svijetom oko njih.
Upravo će ovaj aktualan sadržaj može pozicionirati vaš newsletter kao glavni izvor informacija o aktualnim događajima.
Dodavanje osobnih priča uvodi autentičnost i povezanost, premošćujući jaz između vas i vaših čitatelja.
Dijeljenje iskustava ili izazova s kojima ste se suočili, čini vaš newsletter “više ljudskim” i potiče osjećaj zajedništva među vašim pretplatnicima.
Sadržaj vašeg newslettera trebao bi biti energičan i privlačan te se povezati s vašim čitateljima na osobnoj razini.
Vizualni elementi vašeg newslettera ključni su za privlačenje i zadržavanje pažnje čitatelja. Trebali bi pretvoriti jednostavan tekst u impresivno iskustvo.
Dobro promišljen dizajn naglašava informacije, glatko vodeći čitatelje kroz vaš sadržaj.
Možete koristiti ove pojedinosti za povećanje čitljivosti i angažmana:
Osim toga, odabir fontova ključan je za postavljanje tona vašeg newslettera. Kombinacija čitljivog fonta tijela s upečatljivim fontom zaglavlja osigurava da vaš sadržaj bude atraktivan i lak za čitanje.
Uključivanje shema boja koje odražavaju vaš brend ili emocionalni ton vašeg sadržaja također može potaknuti angažman.
Korištenje dosljednih boja za elemente na koje se može kliknuti kao što su poveznice, gumbi i istaknuti tekstovi, pojačava identitet branda i potiče čitatelje na interakciju ili angažman s vašim pozivom na akciju.
S pravom strategijom možete pretvoriti svoje pretplatnike na newsletter u aktivnu, uspješnu zajednicu.
Koristeći interaktivne elemente u svojim newsletterima, uspostavljate dvosmjernu komunikaciju koja potiče osjećaj pripadnosti i sudjelovanja među vašim čitateljima.
Brze ankete o relevantnim temama mogu procijeniti mišljenja i preferencije čitatelja, omogućujući im da vide kakva su njihova stajališta u usporedbi s stavovima zajednice.
Detaljne ankete mogu vam pomoći da bolje razumijete potrebe i preferencije vaše publike i dobijete povratne informacije, pružajući vrijedne uvide za budući sadržaj.
Dio s pitanjima i odgovorima, u kojem pretplatnici postavljaju pitanja na koja trebaju dobiti odgovore u sljedećem izdanju newslettera, potiče aktivan angažman i čini da se vaša publika osjeća saslušanom.
Uključivanje vaših pretplatnika u vaše ekskluzivne ponude može biti to što će promijeniti igru. A kako bi se oni osjećali vrijednima i posebnima, vi bi trebali:
Povratne informacije bitne su za kontinuirani napredak i pokazivanje vašim pretplatnicima da je njihovo mišljenje važno. Implementacija mehanizama povratne informacije može uključivati:
Ove strategije angažmana mogu pretvoriti vaš newsletter u više od samog izvora informacija - on može postati središte zajednice u kojem se čitatelji osjećaju povezanima, cijenjenima i dijelom razgovora.
Želite maksimalno povećati doseg i angažman svog newslettera?
Ovladajte tehničkim aspektima distribucije newslettera. Odabir odgovarajućeg alata za marketing putem e-maila prvi je korak.
Različite platforme nude različite značajke koje zadovoljavaju specifične potrebe, a neki primjeri marketinških alata putem e-pošte uključuju:
Najbolji primjeri iz prakse za isporučivost e-pošte i stope otvaranja, osiguravaju da vaši pažljivo izrađeni newsletteri doista dopru do vaše publike.
Neki ključni pokazatelji uključuju:
Stara poslovica kaže:
Putovanje od tisuću milja počinje jednim korakom.
Ako newslettere smatrate dinamičnim putovanjem, a ne pukim alatom, onda vam se otvara mnoštvo mogućnosti, i za kreatore i za publiku.
Newsletteri nude bezbroj prednosti, služeći kao moćan alat za tvrtke, kreatore i organizacije kojima je cilj održati izravnu i utjecajnu vezu sa svojom publikom.
Prebacite vaš fokus s mjerljivih podataka na poticanje kvalitetnog odnosa s pretplatnicima, koji se razvija s vremenom.
Svaki bi newsletter trebao biti poglavlje u kontinuiranom dijalogu s vašom publikom, gdje dosljednost u tonu i kvaliteti sadržaja povezuje narativ.
Izgradnja veza putem newslettera je više od samog mjerenja, povećanja angažmana i prikupljanja pretplatnika – njeguje zajednicu čitatelja koji se osjećaju viđenima, slušanima i cijenjenima.
Newsletter bi trebao moći pretvoriti pretplatnike iz pasivnih primatelja informacija u aktivne sudionike.
Želite li pretvoriti svoju e-poštu iz obične pošte u inboxu koju nitko ne čita ili otvara, u nezaboravne newslettere?
Trebate pomoć s newsletterima ili popisom pretplatnika? Prepustite to nama i kontaktirajte nas već danas.
Naša agencija za digitalni marketing pomoći će vam na svakom koraku.