Pretvorite svoj newsletter u nešto što će se čitati
10.04.2024. / E-mail marketing

Newsletteri su se značajno razvili u odnosu na prije. Pretvorili su se u važan alat za izravnu komunikaciju. Ova vrsta evolucije je omogućila organizacijama, kreatorima sadržaja i tvrtkama stvaranje jedinstvenog oblika interakcije sa svojom publikom. Dakle, saznajmo kako možete uspješno kreirati i poslati newsletter.

Za razliku od širokog dosega društvenih mreža ili formalnosti PR članaka, newsletteri nude specifičan prostor koji je osoban i ekskluzivan svakom vašem pretplatniku. 
  
Moderni newsletter nadilazi ono osnovno "Što je novo". Služi kao platforma za vašu priču, dijeljenje stečenog znanja i izgradnju zajednice oko zajedničkih interesa ili vrijednosti. 
  
Pažljivim odabirom sadržaja koji je prihvaćen kod vaše publike, možete uspostaviti dosljedan ton i identitet koji se ističe
  
Ova dosljednost gradi povjerenje i prepoznavanje, čineći newslettere učinkovitim medijem za njegovanje dugoročnih odnosa s čitateljima. 
  
Digitalni newsletter omogućuje i detaljnu analitiku, tako da možete bolje razumjeti preferencije vaše publike. Tome također možete i prilagoditi svoj sadržaj
  
Danas, digitalnog sadržaja ima u izobilju, ali je ljudska pozornost iznimno kratka. 
  
Newsletter predstavlja jedinstvenu priliku za povezivanje s publikom. 
  
On pruža izravnu poveznicu s pretplatnicima, bez algoritamskih hirova društvenih mreža, osiguravajući da vaša poruka dođe do onih koji vas žele čuti. 
  

Čarolija iza newslettera? Izgradnja veza. 

Newsletter ima sposobnost uspostavljanja duboke veze između pošiljatelja i primatelja. 
  
Ova veza nije nasumična već bi trebala biti dobro osmišljena pažljivim odabirom sadržaja, tona i isporuke
  
Kreiranje vašeg tona u newsletteru proces je koji uključuje razumijevanje mnoštva nijansi, ako i interesa, izazova i želja vaše publike. 
  
Ton bi trebao biti u ravnoteži između profesionalizma i pristupačnosti, jer bi tako vaša komunikacija djelovala pronicljivo, a opet i dostupno. 
  
Na primjer, online shop može segmentirati svoje pretplatnike na temelju prošlih ponašanja pri kupovini, kako bi mogli slati prilagođene preporuke za proizvode. Lokalna pekara bi mogla podijeliti “behind the scenes” svog procesa izrade, zajedno s originalnim receptima. 
  
U ranim je sektorima mnoštvo primjera uspješnih newslettera koji su savladali i pravi ton i personalizaciju: 

  • Skimm - pojednostavljuje vijesti u dijelove, čineći složene teme pristupačnima i privlačnima, što izrazito prolazi kod mladih profesionalaca, koji traže brzo ažuriranje vijesti. 
  • Tim Ferriss' 5-Bullet Friday - nudi osobni uvid u alate, gadgete i filozofije koje sam Ferriss smatra korisnima ili inspirativnima, stvarajući izravnu i osobnu vezu sa svojim čitateljima. 
  • Moz's The Moz Top 10 - donosi odabrane uvide i savjete o SEO-u, prikazujući Mozovu stručnost u formatu dostupnom stručnjacima u digitalnom marketingu svih razina. 
  • The Morning Brew - nudi zanimljive sažetke najnovijih poslovnih vijesti, čineći složene teme dostupnima i zanimljivima. Postao je glavni resurs za sve one koji žele biti informirani bez trošenja sati na čitanje vijesti. 
  • Blog Setha Godina - dnevne informacije marketinškog gurua Setha Godina izravno dopiru do čitatelja, prikazujući njegovu jedinstvenu perspektivu i učvršćujući svoj status lidera u marketingu i poslovnoj strategiji. 
  • Harvard Health Newsletter - čitateljima pruža savjete o zdravlju i wellnessu potkrijepljene najnovijim istraživanjima fakulteta, čime se jača autoritet institucije u domeni zdravlja.  

Zašto newsletter? Zbog koristi. 

Za razliku od društvenih mreža ili tradicionalnog oglašavanja, koji se često mogu činiti kao komunikacija u prazno, newsletteri pronalaze put do prostora kojeg korisnici redovito provjeravaju - njihovog inboxa
  
Ovakva vrsta izravne linije osigurava da vaša poruka definitivno bude primljena, a omogućuje prisnost i personalizaciju kakvu druge platforme ne mogu nadmašiti. 
  
A evo i načina na koje newsletteri mogu promijeniti odnos između vas i vaše publike: 

Personalizirani sadržaj 

Prilagođavanje sadržaja na temelju preferencija pretplatnika osigurava da vaša publika dobije relevantne i zanimljive materijale. A kod personalizacije je odlično i to što nadilazi puko oslovljavanje pretplatnika njihovim imenom. 
Personalizacija uključuje i segmentiranje vaše publike kako biste im isporučili sadržaj koji je u skladu s njihovim specifičnim interesima, ponašanjima i poviješću angažmana. 
Ova razina personalizacije osigurava da svaki newsletter daje neku vrijednost pretplatniku, bilo da se radi o rješavanju nekog problema ili da im pružite jedinstvenu perspektivu. 

Ekskluzivni pristup i ponude 

Vaš cilj pri slanju newslettera trebao bi biti pružanje ekskluzivnog sadržaja pretplatnicima, kao što je rani pristup rasprodajama ili posebnim popustima.  
To može potaknuti odanost i osjećaj pripadnosti. Ako možete, svom newsletteru dodajte posebne promocije, rođendanske darove i ekskluzivne savjete s uputama. 

Redovni angažman 

Uspostavite uvriježenu točku kontakta sa svojom publikom - šaljite svoj newsletter istog dana i u isto vrijeme. Ako ga šaljete jednom mjesečno, neka to bude prvi utorak u 11 sati, otprilike. Vaši čitatelji će naučiti očekivati i iščekivati vaš newsletter, pogotovo ako ga šaljete uvijek u isto vrijeme.  
 

 

Organski povećajte svoju publiku za newsletter 

Newsletter može imati i domino efekt - prirodno i postupno povećanje vaše publike kroz strateško kruženje vašeg sadržaja. 
  
Ova strategija organskog rasta temelji se na premisi da će kvalitetan, vrijedan sadržaj zadržati postojeće pretplatnike te ih potaknuti na dijeljenje vašeg newslettera s drugima. 
  
Ovaj pristup ne samo što povećava vašu bazu pretplatnika, već također osigurava visok angažman i lojalnost među novim članovima, jer se upoznavaju s vašim sadržajem putem pouzdanih preporuka

Svaki newsletter može biti generator rasta (jer koristi mrežu vaše trenutne publike i stvara nove veze), a evo i nekoliko primjera kako: 

  • Sadržaj kojeg generiraju korisnici – poticanje čitatelja da pridonesu vlastitim pričama ili povratnim informacijama, za priliku da budu istaknuti u vašem newsletteru, može aktivirati angažman i dijeljenje. Ako je moguće, uključite u newsletter videozapise i fotografije korisnika, potičući i druge na dijeljenje svojih iskustava, čime vi dobivate odličan sadržaj. 
  • Poticanje na preporuke – poticanje za preporuke, gdje trenutni pretplatnici budu nagrađeni za dovođenje novih, može eksponencijalno povećati vaš doseg. Ako je moguće, ponudite svojim čitateljima gratis proizvode i druge pogodnosti za preporučivanje novih pretplatnika, čime ćete brzo proširiti svoju publiku. 
  • Integracija društvenih medija – ako olakšate dijeljenje sadržaja newslettera na profilima društvenih mreža, možete privući širu publiku. Ako je moguće, integrirajte u newslettere buttonse za dijeljenje na društvenim mrežama, što će privući nove pretplatnike. 
     

S čime će se vaš newsletter istaknuti? 

S ove tri stvari: 

  1. Zanimljiva tema 
  2. Raznolikost sadržaja 
  3. Vizuali 

1. Zanimljiva tema 

Odabir teme za vaš newsletter ključan je za pronalaženje mjesta za sebe u prenapučenom svijetu e-mail komunikacije. 
Sve je u pronalaženju jedinstvenog kuta ili pristupa koji odjekuje s vašom publikom na dubljoj razini. 

Svaki dio sadržaja koji stvorite trebao bi se uskladiti s vašom cjelokupnom porukom i obogatiti iskustvo vaših čitatelja. 
Vaša bi se tema mogla vrtjeti oko svakodnevnih trenutaka uhvaćenih kroz priče koje svakodnevno pretvaraju u nešto posebno. 
Trebala bi biti i ponešto drugačija - nuditi istraživanje poznatih tema kroz drugačiju perspektivu.  

Trebali biste izbjegavati digitalni nered i stvoriti mjesto gdje se čitatelji osjećaju shvaćeno, zaintrigirano i nadahnuto.  
I to je ono što će vašu publiku uvijek iznova voditi k vama.    

2. Raznolikost sadržaja 

Raznolikost sadržaja neophodna je ako želite uključiti raznoliku publiku. Pokušajte pomiješati evergreen, aktualne i osobne priče. 

Evergreen sadržaj je temelj koji čitateljima pruža relevantne teme bez obzira na to koje je doba u godini. On može varirati od savjeta do strategija, što ga čini resursom kojem se čitatelji mogu iznova vraćati. 

Uključivanje aktualnih vijesti daje neposrednost vašem newsletteru, povezujući vašu publiku sa svijetom oko njih. 
Upravo će ovaj aktualan sadržaj može pozicionirati vaš newsletter kao glavni izvor informacija o aktualnim događajima. 

Dodavanje osobnih priča uvodi autentičnost i povezanost, premošćujući jaz između vas i vaših čitatelja. 
Dijeljenje iskustava ili izazova s kojima ste se suočili, čini vaš newsletter “više ljudskim” i potiče osjećaj zajedništva među vašim pretplatnicima. 

Sadržaj vašeg newslettera trebao bi biti energičan i privlačan te se povezati s vašim čitateljima na osobnoj razini.

3. Vizuali 

Vizualni elementi vašeg newslettera ključni su za privlačenje i zadržavanje pažnje čitatelja. Trebali bi pretvoriti jednostavan tekst u impresivno iskustvo. 
Dobro promišljen dizajn naglašava informacije, glatko vodeći čitatelje kroz vaš sadržaj.  
 
Možete koristiti ove pojedinosti za povećanje čitljivosti i angažmana: 

  • Podebljana zaglavlja - razdvojite tekst i olakšajte čitateljima kretanje kroz odjeljke. 
  • Točke nabrajanja - stvorite organizirane popise koji čitateljima omogućuju brzo shvaćanje ključnih točaka. 
  • Citati - istaknite važno na vizualno upečatljiv način kako biste privukli pozornost. 
  • Odabir pravih slika – slike koje emocionalno i kontekstualno odgovaraju vašem sadržaju, poboljšavaju narativ i potiču angažman čitatelja. 

Osim toga, odabir fontova ključan je za postavljanje tona vašeg newslettera. Kombinacija čitljivog fonta tijela s upečatljivim fontom zaglavlja osigurava da vaš sadržaj bude atraktivan i lak za čitanje. 

Uključivanje shema boja koje odražavaju vaš brend ili emocionalni ton vašeg sadržaja također može potaknuti angažman.  
Korištenje dosljednih boja za elemente na koje se može kliknuti kao što su poveznice, gumbi i istaknuti tekstovi, pojačava identitet branda i potiče čitatelje na interakciju ili angažman s vašim pozivom na akciju. 

  

Pretvaranje čitatelja newslettera u vašu zajednicu 

S pravom strategijom možete pretvoriti svoje pretplatnike na newsletter u aktivnu, uspješnu zajednicu
  
Koristeći interaktivne elemente u svojim newsletterima, uspostavljate dvosmjernu komunikaciju koja potiče osjećaj pripadnosti i sudjelovanja među vašim čitateljima. 
  
Brze ankete o relevantnim temama mogu procijeniti mišljenja i preferencije čitatelja, omogućujući im da vide kakva su njihova stajališta u usporedbi s stavovima zajednice. 
  
Detaljne ankete mogu vam pomoći da bolje razumijete potrebe i preferencije vaše publike i dobijete povratne informacije, pružajući vrijedne uvide za budući sadržaj. 
  
Dio s pitanjima i odgovorima, u kojem pretplatnici postavljaju pitanja na koja trebaju dobiti odgovore u sljedećem izdanju newslettera, potiče aktivan angažman i čini da se vaša publika osjeća saslušanom. 
  
Uključivanje vaših pretplatnika u vaše ekskluzivne ponude može biti to što će promijeniti igru. A kako bi se oni osjećali vrijednima i posebnima, vi bi trebali: 

  • Omogućiti im rani pristup vašim proizvodima ili uslugama prije nego što postanu dostupni široj javnosti 
  • Dati posebne popuste dostupne samo pretplatnicima na newsletter 
  • Uključiti behind the scenes ili drugi jedinstveni sadržaj koji nudi uvid u vaš proces ili nadolazeće projekte 

Povratne informacije bitne su za kontinuirani napredak i pokazivanje vašim pretplatnicima da je njihovo mišljenje važno. Implementacija mehanizama povratne informacije može uključivati: 

  • Izravni odgovore na email pretplatnika za rješavanje pojedinačnih komentara ili pitanja 
  • Zahtjeve za sadržajem kojeg generiraju korisnici, gdje pretplatnici doprinose idejama, pričama ili iskustvima koja predstavljate u svom newsletteru 
  • Redovite ankete s povratnim informacijama koje pretplatnike pitaju što im se sviđa u vezi s newsletterom i što bi željeli da se promijeni 

Ove strategije angažmana mogu pretvoriti vaš newsletter u više od samog izvora informacija - on može postati središte zajednice u kojem se čitatelji osjećaju povezanima, cijenjenima i dijelom razgovora. 
 

 

Tehničko znanje o slanju newslettera 

Želite maksimalno povećati doseg i angažman svog newslettera? 

Ovladajte tehničkim aspektima distribucije newslettera. Odabir odgovarajućeg alata za marketing putem e-maila prvi je korak. 
  
Različite platforme nude različite značajke koje zadovoljavaju specifične potrebe, a neki primjeri marketinških alata putem e-pošte uključuju: 

  • Hubspot – CRM koji je odličan alat za slanje newslettera iako mu to nije primarna funkcija 
  • Mailchimp – poznat po korisničkom sučelju i opsežnoj biblioteci predložaka, što je idealno za početnike 
  • ConvertKit - omiljen zbog svoje napredne značajke segmentacije i automatizacije, savršen za personalizaciju interakcije pretplatnika 
  • ActiveCampaign - nudi sveobuhvatan marketing putem e-pošte, automatizaciju i CRM značajke za tvrtke koje teže visokom stupnju prilagodbe i kontrole 
  • Flodesk - poznat po čistom i intuitivnom sučelju, izvrstan je izbor za one kojima je estetika na prvom mjestu.  
  • MailerLite - platforma prilagođena korisniku koja nudi osnovne značajke email marketinga  kao što su drag nad drop uređivanje, stvaranje landing page-eva i analitiku 

Najbolji primjeri iz prakse za isporučivost e-pošte i stope otvaranja, osiguravaju da vaši pažljivo izrađeni newsletteri doista dopru do vaše publike.  
 
Neki ključni pokazatelji uključuju: 

  • Stopa otvaranja - izmjerite postotak pretplatnika koji otvore vaš newsletter, pokazujući učinkovitost vašeg naslova 
  • Stopa klikanja (CTR) - odražava postotak čitatelja koji kliknu na poveznicu unutar vašeg newslettera, pokazujući koliko su vaš sadržaj i pozivi na akciju zanimljivi 
  • Rast pretplatnika - prati povećanje ili smanjenje vašeg popisa pretplatnika, pomažući u procjeni ukupnog interesa za vaš sadržaj 
  • Optimizirano vrijeme slanja - šaljite svoj newsletter kada je najvjerojatnije da će se vaša publika angažirati, što može varirati ovisno o demografiji i ponašanju 
  • Održavanje čistog popisa - redovito čistite svoj popis pretplatnika kako biste uklonili neaktivne korisnike i osigurali visoke stope isporuke 
      

Newsletter kao putovanje, a ne samo odredište 

Stara poslovica kaže:

Putovanje od tisuću milja počinje jednim korakom. 

Ako newslettere smatrate dinamičnim putovanjem, a ne pukim alatom, onda vam se otvara mnoštvo mogućnosti, i za kreatore i za publiku. 
  
Newsletteri nude bezbroj prednosti, služeći kao moćan alat za tvrtke, kreatore i organizacije kojima je cilj održati izravnu i utjecajnu vezu sa svojom publikom. 
  
Prebacite vaš fokus s mjerljivih podataka na poticanje kvalitetnog odnosa s pretplatnicima, koji se razvija s vremenom. 
  
Svaki bi newsletter trebao biti poglavlje u kontinuiranom dijalogu s vašom publikom, gdje dosljednost u tonu i kvaliteti sadržaja povezuje narativ. 
  
Izgradnja veza putem newslettera je više od samog mjerenja, povećanja angažmana i prikupljanja pretplatnika – njeguje zajednicu čitatelja koji se osjećaju viđenima, slušanima i cijenjenima. 
  
Newsletter bi trebao moći pretvoriti pretplatnike iz pasivnih primatelja informacija u aktivne sudionike
  
 
Želite li pretvoriti svoju e-poštu iz obične pošte u inboxu koju nitko ne čita ili otvara, u nezaboravne newslettere? 
 
Trebate pomoć s newsletterima ili popisom pretplatnika? Prepustite to nama i kontaktirajte nas već danas.  
Naša agencija za digitalni marketing pomoći će vam na svakom koraku.