Trendovi u digitalnom marketingu brzo se mijenjaju, a 2022. nije ništa drugačija. Saznajte aktualne trendove za ovu godinu i kako ih možete uskladiti sa svojom strategijom. Prilagoditi se potrebama potrošača i trendovima koje oni nameću, ponekad je ključno za vaše poslovanje.
Što Petar Preradović i digitalni marketing imaju zajedničko u 2022. godini? Preradović je napisao stih „Stalna na tom svijetu samo mijena jest“ koji možemo u nekom obliku primijeniti na svijet digitalnog marketinga. Kako?
Marketing je po definiciji skup strategija i alata koji služe u prodaji, što zvuči krajnje jednostavno onima koji marketing razumiju. Kada bi krenuli objašnjavati nekome tko marketing ne razumije, jeste li sigurni kako ne biste negdje i zapeli?
Digitalni marketing je postao kao živi organizam, stalan u svojoj promjenjivosti i to je jedina njegova konstanta. Sigurno je to kako se marketing mijenja i njegova se slika širi ovisno o tržištu i potrebama kupaca. Svaka godina, svaki kvartal iznjedri nešto novo, jer se trendovi u digitalnom marketingu razvijaju i rastu prema potrebama krajnjeg korisnika.
GDPR i smrt kolačića
Pitanje o kojem ćemo uskoro kontemplirati naveliko je - ukidaju li se kolačići ili ne? Google je za sada, pomaknuo potpuno ukidanje kolačića treće strane na godinu dana. 2022. godina je trebala svoj poček obilježiti ukidanjem kolačića, ali njihovo potpuno brisanje preko noći dovelo bi do kolapsa za kojeg oglašivački svijet nije spreman.
Razlog što su korisnici počeli cijeniti svoju privatnost sve više te je transparentnost poslovanja ono što uistinu žele. Praćenje korisnika kolačićima treće strane, te na taj način prikupljanje podataka o njihovom digitalnom ponašanju, kupnjama i interesima čine ih ciljem vaših kampanja, ako je to ono što želite. Ali što ako korisnik to ne želi? Što ako kolačići krše korisnikovu privatnost, odnosno opću uredbu o zaštiti podataka, famozni GDPR?
Što to znači za marketing? To znači da digitalne oglašivače očekuju novi izazovi kao što su praćenje podataka i povećanje troškova. Na koji će se način sve ovo odigrati i koji će na kraju biti rezultat ove „utakmice“ ostaje za vidjeti.
Great minds „Link“ alike
Ono što je trenutni trend u digitalnom marketingu je činjenica kako LinkedIn obara sve rekorde. Iako neki izvori pokazuju kako tvrtke bilježe povećanje prometa preko preporuka s ove platforme, poneki to smatraju oglašivačkim smicalicama. Bilo kako bilo, platforma je vrijedna spomena jer njezin rast nije mala stvar. Svi oni koji koriste ovu platformu mogu koristiti njene značajke koji se stalno unapređuju prema potrebama korisnika.
Zvijezda u usponu čiji rast se naziva fenomenom digitalnog prostora, svako tromjesečje izbaci statistike sa značajnim porastom postotka udjela aktivnih korisnika. Statistike izdvajaju LinkedIn kao najbolji oblik B2B organskog marketinga te bilježe sve veći rast u aktivnim pretraživanjima uvida u industrije koje korisnike zanimaju.
Ova jedva punoljetna platforma, ima preko 740 milijuna korisnika i taj broj raste svakodnevno. LinkedIn čini jedno veliko tržište koje ne vrijedi zanemariti jer se predviđa kako njegovo vrijeme tek dolazi.
Porast značaja influencera
Ponekad se čini kako je svatko tko je 'netko' postao influencer. Influenecer koji podržava proizvod ili uslugu trebao bi osim konteksta, pružiti i relevantnost. Ako vaše poslovanje ima prostora za rad sa influencerima, zašto ne. Bitno je uvijek kao i kod svih stvari u marketingu i prodaji, odabrati kvalitetno.
Tržište influencera je u porastu i podaci pokazuju skoro 14 milijardi dolara prometa u tom području oglašavanja. Pandemija je donijela smanjenje u oglašavanju na globalnoj razini, ali statistike pokazuju porast u ovom obliku digitalnog marketinga od čak 46%.
Razlog tome je što se stvorila potreba za kreativnim sadržajima koji izazivaju reakciju kod korisnika. Prednost influecera je što svoje sadržaje mogu kreirati na nekoliko platformi te imati veći doseg, a mogu se i usko specijalizirati. Svi pokazatelji govore isto, a to je kako se marketing sve više okreće sa tekstualnog i slikovnog oglašavanja na video i audio oglašavanje.
Chatbot i personalizacija
Trendovi u digitalnom marketingu za 2022. godinu naglašavaju važnost personalizacije kroz sve moguće alate. Personalizacija u svim strategijama digitalnog marketinga ključna je za pozitivno iskustvo vašeg korisnika.
Chatboti ne služe samo kako biste povećali učinkovitost svoje tvrtke pri obradi upita. Automatizacija u vidu chatbota omogućuje odgovaranje na upite bez puno uključivanja fizičkim putem. To bi značilo da virtualni chat korisnicima omogućuje iskustvo razgovora koje je drugačije nego ono osobno putem emaila, poruka preko društvenih medija i slično.
U čemu je tajna? Vaš chatbot koji imitira umjetnu inteligenciju u svojoj bazi ima spremne sve odgovore i nudi krajnjem korisniku sve informacije koje su mu potrebne. Naravno, on ga navodi u svoju verziju interakcije, ali je izvrstan alat za privlačenje krajnjeg korisnika.
Korisnik u suštini ima malo vremena, izbjegava osobni kontakt u smislu razgovora, te će radije obaviti ono što mu treba kroz chatbot. Idealan chatbot je izvrsno napravljen te uspješno imitira razgovor uživo. On naravno, nije vaš zaposlenik koji sjedi i odgovara na pitanja u stvarnom vremenu. Ali i taj oblik je ono što odgovara korisniku, dobiti informaciju, obaviti kupnju i sve to preko chata, u najkraćem mogućem vremenu, sa svog mobilnog uređaja.
Ono što je krajnji cilj chatbota je navesti klijenta na komunikaciju ovim putem što češće jer se tako ostvaruje pozitivno iskustvo kupnje, daju se promptne informacije te brzi odgovori u realnom vremenu.
Personalizacija prema krajnjem korisniku se može odvijati i putem newslettera kojeg šaljete, te personaliziranim mailovima nakon kupnje. Mnoštvo je načina, ali bi pozitivna poruka, kako vam je stalo do vlastitih kupaca, trebala ostati ista.
Autentičnost povrh perfekcionizma
Razmislite dobro o promjeni prezentacije na koji su vaši oglasi i slika vašeg poslovanja vidljivi krajnjem korisniku. Dodatni sadržaj je uvijek dobar sadržaj. Video sadržaj je odličan sadržaj.
Iako je na našem području video oglašavanje kroz platforme još uvijek u povojima, ovo može postati ono nešto što će vas u samom startu istaknuti iz mnoštva. Video reels na Instagramu i slični sadržaji na ostalim platformama mogu vas potaknuti da probudite kreativca sebi i pokrenete privlačenje neke nove publike.
Opet se vraćamo na transparentnost koju korisnici mreža ne samo da žele, nego i zahtijevaju. Ne žele biti prevareni, ne žele biti nasamareni. Korisnici žele kvalitetne i zabavne, pa čak i interaktivne kratke sadržaje.
Je li pandemija iskristalizirala ovakav oblik marketinga zbog nemogućnosti fizičke kupovine? Sigurno jest. Greška je fokus staviti samo na volumen sadržaja - tip, rod i vrsta su također bitni.
Prilagodite svoj sadržaj i svoje poslovanje novim trendovima u oglašavanju i nećete pogriješiti. Nemojte se strogo držati vlastitih analitika, nemojte se bojati iskušati nešto novo. Izađite iz svoje zone komfora, iskušajte nove stvari. Inspirirajte sebe, a s time i svoju publiku.
Imajte na umu kako je bolje objavljivati rjeđe kvalitetan i kreativan sadržaj, nego bombardirati sadržajima koje će korisnik preskočiti. Pronađite svoju nišu, ali i radite na sebi i svojem poslovanju usporedno. Ponekad i sitnica postane ključni segment u oglašavanju.