Zbog čega je bitna dosljednost u prezentaciji vašeg poslovanja? Koliko je važno imati prepoznatljiv vizualni identitet? Kako izgraditi povjerenje svojih kupaca? Saznajte sve to i više, u našem blogu!
Sigurno je kako o dosljednosti u svakodnevnom životu možemo sve reći u nekoliko rečenica. No, želimo vam pobliže objasniti što u marketingu dosljednost znači za vaše poslovanje, te indirektno i za vas osobno.
Želite li se kvalitetno pozicionirati na tržištu, dosljednost vaše marketinške kampanje je ključna. Ukratko, trebali bi biti uporni te uvijek imati na umu svoj krajnji cilj. Neke ćete rezultate vidjeti tek nakon određenog vremena, jer je svako poslovanje specifično te ima svoje posebnosti. I sami znate koliko se trud i upornost isplate.
Prije nego što uopće krenete sa bilo kakvim detaljima vaše marketinške kampanje, prije objave ikakvog prvog slova i proizvoda na vašoj web stranici, potrebno je imati svoj identitet.
Nakon što ste identificirali svoje početne ciljeve, ali prije ičega što trebate učiniti na svom popisu stvari, potrebno je stvoriti brand i izgled vaše tvrtke. I to ne nasumično, nego je potrebno stvoriti logo te kompletan identitet koji će biti prepoznatljivi krajnjim korisnicima.
Stoga je važno kvalitetno realizirati identitet poslovanja, jer logo i boje su ono što korisnici prepoznaju. Prepoznaju vaš brend, vašu tvrtku i ono što jeste kroz marketinške kanale i društvene mreže. Postojanost kojim vaš brand vizualno izražava svoj identitet zahtjeva dosljednu marketinšku strategiju, stoga je najbolje prepustiti se u iskusne ruke marketinške agencije koja je to i specijalizirana.
Predodžba koju krajnji korisnici imaju o vama je važna, a krajnji cilj bi bio kada korisnici počnu prepoznavati vašu robnu marku kroz marketinške kanale po logu, boji ili slično.
Na koji način biste trebali biti transparentni? Kvalitetu proizvoda ili usluga koje nudite te sve ono što smatrate kako je bitno vašem poslovanju, trebali bi i dokazati krajnjem korisniku na iskren način. Dosljednost pri dokazivanju poruke koju želite poslati, vaš je prozor u svijet.
Dakle, što uistinu želite interpretirati kroz svoje poslovanje, kroz svoje proizvode ili usluge. Imajte na umu ono ovdje najbitnije, klijenti i kupci će prvo obratiti pažnju na kvalitetu vaše ponude. Uzalud vam vrhunska marketinška kampanja i sve što ste uložili u nju, ako nudite nekvalitetne ili manjkave proizvode.
Transparentnost je uvijek neophodna, kao i suradnja vašeg marketinškog tima. Ako imate marketinški tim unutar svoje tvrtke koji će voditi kampanje ili razvijati strategije, neka pomno pazi na povezanost i estetiku, jer nesuvisla kampanja može donijeti više štete nego koristi.
Ako imate vanjske suradnike koji će taj posao raditi za vas, obavezno do detalja razradite svoju strategiju s njima. Jedno od prvih pitanja koje ćete dobiti je što vi želite i koji su vaši ciljevi. Budite realni, jer ako vi ne znate koja je vaša vizija, to neće biti jednostavno ni drugima.
Osim što je ujednačenost ključna, ključno je i to koliko je vaše poslovanje korektno.
Sada kada smo ustanovili zbog čega je bitno održati kvalitetu poslovanja, saznajte i što podrazumijeva dosljednost od strane korisnika. Kako vaši klijenti ili kupci dobivaju povjerenje u vas kao tvrtku kroz vaše usluge i proizvode u ponudi, tako i vi dobivate nekoga tko je lojalan vašoj tvrtki. To je simbioza koja kao i kod živih organizama, stvara uzajamnu potrebu i održava oboje.
Kako vaš kupac prepoznaje vaš identitet i povjerenje u vaš brand, tako i vi dobivate korisnika koji primjerice, neće propustiti podijeliti vaš sadržaj na vlastitim društvenim mrežama. Ne zaboravite i na snagu usmene predaje, osobito ako ste lokalno temeljena tvrtka.
Vaši će korisnici moći prepoznati vašu dosljednost te će se moći osloniti na nju, na vaše rasporede i reklamne kampanje. Stoga bi svi u vašem timu zaposlenika trebali biti upućeni u vaše marketinške kampanje, ako ne i strategije, ovisno o veličini i djelatnosti vaše tvrtke.
Ponavljanje ne samo što je majka znanja, nego je i esencijalno u marketingu.
Kako bi korisnici zapamtili ono što nudite potrebno ih je stalno na to podsjećati. Ono što marketinški timovi rade najbolje, je kako učiniti da ponavljanje ne izgleda kao već viđeno, nego kao svjež sadržaj.
Najbolji primjer dosljednosti možemo dati sa objavom sadržaja; bio to blog, newsletter ili objava na društvenim mrežama. Objavljujete li ili šaljete sadržaje jednom tjedno, primjerice srijedom u podne, pazite neka idu redovito uvijek u to doba, jer vaši pretplatnici, kupci, korisnici, pratitelji i čitatelji, svi oni to očekuju od vas.
Sa vaše strane postižete njihovo očekivanje vaših objava, a to se može tumačiti kao lojalnost s njihove strane. Dakle ako vaš tim ili agencija imaju za vas plan i strategiju, nemojte im upadati sa vlastitim, često nevezanim objavama ili blogovima.
Morate shvati kako je najbolji stav onaj gdje svi znaju kako rade zajedno, za isti cilj, a to je uspjeh. Znamo kako ste nestrpljivi promovirati sve svoje proizvode i usluge, ali naša je preporuka slušati svoj marketinški tim i vjerovati im. Njihovo je iskustvo ono što je ključno u cijeloj priči, kao i ravnoteža strategije koju su za vas razvili.
Dobra ideja za marketinšku strategiju je i promoviranje određenog proizvoda ili grupe proizvoda kroz određeni period, recimo po sezonama.
Vaša kampanja ne bi smjela nasumično skakati s teme na temu i biti nepovezana, jer to je sasvim suprotno od dosljednosti koju želite postići.
Mijenjanje fokusa s jednog proizvoda na drugi ili s jednog odjela vaše tvrtke na drugi, na ujednačen način, održat će sliku dosljednosti. Kupci će sigurno htjeti vidjeti vaš asortiman i proizvode, ali i upoznati širu sliku vašeg poslovanja.
Ako je vaša tvrtka u mogućnosti predstaviti svoje proizvode ili usluge kroz nekoliko različitih segmenata proizvodnje ili kreativnih procesa, to će biti izvrstan način za privlačenje publike.
Kako bi vas se moglo interpretirati na više načina, imajte na umu i to kako taj dio marketinške strategije mora biti uistinu zanimljiv. Stoga, ravnamo li se i dalje po krilatici dosljednost je ključna, svi segmenti vaše kampanje bi trebali biti povezani, ali svaki dio treba pričati svoju novu priču.
U svoju kampanju uključite i predstavljanje svojih zaposlenika krajnjim korisnicima, jer to će stvoriti poseban odnos s jednima i drugima. Učinite to na način da priče o njima budu posebne i tople, personalizirane.
Pohvalite se svima sa svojim timom, jer je sigurno kako će njihovo zadovoljstvo svi moći prepoznati. U konačnici, učinite li to iskreno, krajnji korisnik će to vidjeti te znati i cijeniti.
Još jedna definicija dosljednosti koja se može prenijeti u marketing je recikliranje starih sadržaja.
Ako vam je određeni sadržaj imao dobre rezultate ili vam se jednostavno svidio, nema razloga zbog čega ga ne biste mogli opet prilagoditi i iskoristiti u nekoj drugoj prilici. Osobito ako je imao i pozitivne reakcije kod korisnika.
To također možete učiniti i sa blogovima, prilagodite teme koje su bile čitane ili su ponovno aktualne i imate gotovo novi sadržaj. Igra riječi i korištenje sinonima neka vašoj tvrtki i marketinškom timu ne budu nepoznanica.