Razmišljate li o društvenim mrežama kao o kanalu promocije svojih usluga ili proizvoda no još uvijek niste sigurni na koji način to pravilno izvesti, donosimo vam nekoliko ključnih savjeta koji će vam pomoći da lakše postavite cijeli proces.
Društvene mreže, znate i sami, već neko vrijeme imaju ulogu kakvu su nekad imali radio, televizija i tiskani mediji. To, naravno, ne znači da više nitko ne koristi “starije” medije kao izvor. Oni još uvijek ubiru značajan dio financijskog kolača što se toga tiče, ali “novi” mediji, tj. internet i društvene mreže postaju sve popularniji, najprije zbog svoje ekonomičnosti, dostupnosti, te velike mogućnosti povrata na investicije.
Sigurno ste već dosad bezbroj puta vidjeli neki oblik marketinga na društvenim mrežama. Vizualno privlačni oglasi “s pozivom na akciju” svakodnevno privlače milijune ciljnih tržišta, a influenceri, također u zadnje vrijeme sve popularniji, prenose poruke svojih i brandova drugih istim tim ciljnim tržištima.
Netko će od njih skupiti više, a netko manje lajkova, pratitelja i komentara i tako ostvariti veći ili manji angažman. Najizglednije je da će se takav trend nastaviti i u budućnosti, te da će uloga društvenih mreža u marketingu čak i ojačati. Stoga, ako još niste krenuli s ovakvim načinom marketinga ili biste krenuli, a ne znate odakle početi, u nastavku vam donosimo 11 jednostavnih savjeta za marketing na društvenim mrežama.
Dijeljenje na društvenim mrežama u marketinške svrhe nije nešto što bi trebalo prepustiti slučaju. Vjerojatno i većina vaših prijatelja/ pratitelja ne stavlja svoje objave bilo kada i ne objavljuje bilo što. Najvjerojatnije objavljuju ono što njihove pratitelje zanima i to u vrijeme kada je većina njih otprilike online. Stoga, kako napraviti uspješnu strategiju? Krenite s dva jednostavna pitanja:
Što zanima moje pratitelje?
Kada je najbolje objaviti?
Kada odgovorite detaljno na ova dva pitanja, onda možete dalje nastaviti razrađivati dalje svoj digitalni marketing, pa u nju uključiti vrste objava, poticanje angažmana, eventualne nagradne igre i sl. Facebook danas ima dobre alate s kojima možete pratiti i performansu vaše strategije, pa prema potrebi mijenjati neke njezine aspekte u cilj postizanja boljih rezultata.
Koliko puta ste dosad naletjeli na vrhunsku Facebook stranicu ili Instagram profil, te poželjeli da vlasnik ili vlasnici češće objavljuju? Vjerojatno barem nekoliko puta ako ste na društvenim mrežama više od dvije ili tri godine.
Dogodilo vam se da naiđete na vrhunske objave s tog profila ili stranice koji vas inspiriraju/ educiraju/ zabavljaju, ali vlasnici stave objave tek koji put mjesečno, a nekad i jednom u tri mjeseca. To je, nažalost, siguran recept za neuspjeh.
Ne morate zasipati svoje prijatelje ili pratitelje s petnaest objava dnevno, ali ako ste odlučili stavljati “svakog ponedjeljka u 15 sati tri objave” i “svakog petka u 10 dvije”, tog se rasporeda i držite.
Stvar je u tome da se vaši prijatelji ili pratitelji trebaju navikunuti na vas. Ako vi “tu i tamo” stavite pokoju objavu, bit ćete vrlo brzo zaboravljeni i istisnuti od konkurencije. Ali, ako vaši pratitelji i prijatelji znaju da “tad i tad” ide vaša objava, oni će je nakon nekog vremena početi iščekivati. To se događa kad vas se zapamti i kad vaši pratitelji dobro znaju tko ste, koju priču pričate i koju im vrijednost nudite. Stoga, automatizacija je jako bitna.
Ovo bi trebao biti jedan od stupova (ako ne i glavni stup vaše strategije). Svaka društvena mreža ima različite korisnike različite demografije. Objavljivanje na Facebooku sa sve više 45+ korisnika, objavljivanje na Instagramu s većinom korisnika u tridesetim godinama, te na sve popularnijem TikToku s mlađom populacijom nije isto.
Međutim, nije samo dob karakteristika vašeg ciljnog tržišta. Tu su i navike vaših pratitelja, njihove preferencije, ponašanja, komunikacija, te cijeli niz drugih stvari. Za sve to saznati nisu vam potrebna duga i opsežna istraživanja, nego sve možete vrlo jednostavno saznati pregledavanjem društvenih mreža.
Imate brand luksuznih satova za muškarce? Jesu li oni vaši pratitelji, recimo na Facebooku? Kakve stranice osim vaše inače prate? Kakve su njihovi statusi? Kada su obično online? Koliko su obrazovani? Ovo su samo neka od pitanja koja će vam pomoći da što preciznije ciljate svoje tržište. Naravno, što preciznije ciljanje, to precizniji i pogodak, ili, drugim riječima, veći uspjeh!
Vrlo bitan dio vaše komunikacijske strategije trebaju biti i aktualni trendovi. Trendovi se stalno mijenjaju sukladno ukusima, željama i potrebama vaših klijenata. Kako vi za uspjeh trebate znati što oni žele, praćenje trendova je jednostavno nešto neophodno!
Kao poduzetnik ste vjerojatno naučili ili barem imate sposobnost uočavanja različitih pojava i uzoraka. To vam je potrebno i ovdje. Ako uočite određeni uzorak, strukturu ili obrazac da se ponavljaju u nekoj pojavi, vi zapravo imate priliku za iskoristiti - tj. privući angažman, ali i podići svijest o brandu, takozvani brand awareness.
Opet, nije dobro ni da skačete na svaki novi trend koji se pojavi. Ako vodite, recimo tvrtku koja se bavi proizvodnjom posuđa, ne morate stavljati objave o novom trendu metalnih šalica ako vaša tvrtka zagovara tradicionalističke poruke i na tržište stavlja proizvode od materijala kao što je porculan. Zbog ovakvih je stvari najbitnije prije svega stvoriti odgovarajuću poruku, jer ako ona nije usklađena s trendovima, onda se vaši kupci ili korisnici vrlo brzo mogu otuđiti od vas.
Ako ste već istraživali što je najbitnije za vašu marketinšku strategiju, onda sigurno znate da je dobar sadržaj jedna od presudnih stvari. Kad imate svoj biznis, pa bio on i mali, javlja se cijeli niz zadataka koje morate obaviti, od papirologije do sastanaka, financija i sl. To rijetko ostavlja vremena za traženje dobrog sadržaja.
Drugim riječima, ne možete svaki dan tražiti vrhunski sadržaj za najbolji uspjeh vaše kampanje na društvenim mrežama. Potrebno je istražiti, kako je već prije spomenuto, kakvi su trendovi i u skladu s tim napraviti, najbolje listu web stranica ili vlastiti prikaz novosti (pogledajte feedly ili rss) gdje se takav sadržaj i nalazi. Pobrinite se da je taj sadržaj najbolje kvalitete, bez obzira je li riječ o slikama, videozapisima, člancima ili nečem drugom.
Naravno, vaš cilj je iz marketinške strategije izvući najbolje moguće rezultate. Kako biste to ostvarili, potrebno je stalno mjeriti vašu performansu, tj. imati uvid u njezine rezultate. Postoji dosta analitičkih alata za ciljno tržište i dosta njih je automatizirano, tj. vrlo brzo vam može dostaviti željene rezultate. Dosta malih biznisa danas, posebno onih koji su tek na početku svojeg poslovnog pothvata, ne radi ovo dovoljno temeljito ili uopće ne analizira svoje ciljno tržište. Nažalost, u takvoj situaciji nije moguće saznati je li njihova strategija radi ili ne. Stoga, ako želite saznati funkcionira li vaša strategija, upotrijebite neki od alata za analizu kako biste na temelju daljnjih rezultata mogli donijeti ispravnu odluku.
Možda prije nekoliko godina tako nije bilo, ali danas, s razvojem IGTV-a, Instagram i Facebook live-a, TikTok live-a i drugih oblika dijeljenja videosadržaja, korisnici sve više konzumiraju poruke na ovakav način. Ove mogućnosti na društvenim mrežama dale su video marketingu jednu novu priliku za procvat, pa je tako danas ovaj oblik marketinga vrlo jak i omogućava da vaša poruka dođe do velikog broja korisnika vrlo brzo.
Zbog interaktivnosti, možete i u vrlo kratkom roku dobiti i od svojih pratitelja povratnu informaciju. Koliko je video važan za branding marketing, govori i činjenica da objave/tweetovi s video sadržajem dobiju skoro uvijek veći angažman od onih koji takvog sadržaja nemaju.
Koristeći video mogućnosti na društvenim mrežama, posebno live, vi se izravno obraćate vašem ciljnom tržištu. Dakle, oni vas vide i čuju, te primaju poruku koja je maksimalno personalizirana. Na taj način gradi se jedan od stupova vašeg branda, a to je povjerenje, kako između vas i krajnjih kupaca/ korisnika, tako i između vas i potencijalnih poslovnih partnera.
Ako ste još mali, neafirmirani brand tek na početku svojeg poslovnog pothvata, možete razmisliti i o co-branding taktici. To je marketinška taktika u kojoj više brandova surađuje kako bi postigli zajednički cilj koji svima ide u korist. Co-branding je strateški savez najmanje dvije kompanije. Identitet dva branda se u tom slučaju spaja i nastaje novi brand kojeg krajnji kupci ili korisnici lakše prepoznaju.
U ovakvom odnosu svaki pojedini brand daje svoj doprinos na opću korist. Co-branding taktika nije samo slučaj kod malih brandova, nego je ponekad primjenjuju i veliki tržišni igrači poput Nikea i Applea (smartwatch) ili Ubera i Pandora Medije (playliste u Uber automobilima). Stoga, ako primijenite taktiku co-brandinga na društvenim mrežama, ona vam može donijeti višestruku korist, a ne samo pristup proširenom ciljnom tržištu.
U svojem poslovanju, a posebno u procesu pronalaženja najboljih poslovnih partnera sasvim je jasno da ćete se koristiti i b2b marketingom. B2b (business-to-business) marketing je onaj oblik marketinga koji podrazumijeva promoviranje proizvoda i usluga drugim tvrtkama i poslovnim subjektima. Na društvenim mrežama takve su tvrtke u većini slučajeva male angažirane zajednice velike važnosti.
Bez obzira je li riječ o Facebooku, Twitteru, Instagramu ili nekoj trećoj mreži, ako se povežete s takvim zajednicima, možete napraviti mnogo, a najviše što se tiče poslovne suradnje. Imate li brand kojeg biste mogli ponuditi drugim tvrtkama? Odlično, jer b2b marketing je upravo ono što vam treba. Bilo da proizvodite programska rješenja, dizajner ste interijera ili nešto treće, b2b marketing na društvenim mrežama ima za vaš brand veliki potencijal.
Pojam social brandinga podrazumijeva sve oblike moderne marketinške komunikacije i aktivnosti usmjerenih na izgradnju veze sa ciljnim tržištem. Social branding je stoga nova paradigma poslovne komunikacije.
Ono o čemu trebate voditi računa, ako u vašu strategiju želite uključiti social branding, jest da za uspjeh trebate biti istovremeno prisutni na tri razine - tehnološkoj, strateško- marketinškoj i kreativnoj. U sklopu djelovanja na te tri razine, vi najprije trebate uvijek biti dostupni za svoje krajnje kupce ili korisnike, uvijek promicati vrijednosti branda, te osigurati visokokvalitetan angažman ciljnog tržišta na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj razini. U procesu social brandinga vi niste iznad svojeg tržišta, nego ste s njim u komunikaciji “jedan na jedan”. Dobar social branding je zapovijed ako želite uspješnu strategiju!
Već smo rekli kako za uspjeh trebate i pratiti trendove. No, što je s marketingom 2021. godine? Koji su konkretni aktualni trendovi na društvenim mrežama? Pa, nekoliko ih je. Među najvažnijima spomenimo samo važnost aktivnog slušanja kupaca ili korisnika od strane branda, pojavu starijih generacija na društvenim mrežama (baby boomeri), istraživanje tržišta upravo preko društvenih mreža, uzbudljiva iskustva virtualne stvarnosti, te nastavak rasta izravne prodaje upravo na društvenim medijima.
Sve ovo znakovi su jedne evolucije s kojom je potrebno držati korak kako biste zadržali i učvrstili svoju poziciju na već postojećem tržištu, ali i kako biste se na pravi način mogli upustiti u pothvat osvajanja novih tržišta.
Ako još uvijek niste sigurni kako započeti s razradom strategije na društvenim mrežama i što bi bilo najbolje upravo za vaše poslovanje, kontaktirajte nas i zajedno ćemo pronaći najbolju formulu za vaš uspjeh.