Kako promovirati svoje poslovanje online

Imate web stranicu i društvene mreže ali niste sigurni kako promovirati svoje poslovanje online? Koliko objava na društvenim mrežama je potrebno ili kakve oglase odabrati? Ne brinite, niste jedini. Većina malih poduzetnika suočava se s izazovom kako posložiti svoju online promociju .

Mnogi mali poduzetnici se često pitaju na koji način promovirati svoje poslovanje online. Kako krenuti i odakle započeti? Poduzetnici često kažu imamo web stranicu i napravili smo profile na društvenim mrežama, ali nismo sigurni kako započeti s promocijom. Koliko objava na društvenim mrežama trebamo imati dnevno, tjedno,mjesečno? Koje oglase trebamo raditi? Kome će se ti oglasi prikazivati?

Sve su ovo pitanja koja muče male poduzetnike stoga vam u nastavku donosimo nekoliko važnih koraka koje ne smijete preskočiti ukoliko želite uspješno promovirati svoje poslovanje online.


Strategija digitalnog marketinga


Prije nego što započnete s promocijom svojeg poslovanja online svakako trebate planirati što želite postići tom promocijom te napisati strategiju digitalnog marketinga s jasnim koracima kako to postići. Mnogi zapnu upravo na ovom prvom i najvažnijem koraku. 


Zašto? Jednostavno zato što ne poznaju cijeli proces promoviranja na Internetu i to je sasvim u redu. Vi kao mali poduzetnik trebate dobro poznavati svoje proizvode i usluge, a promoviranje poslovanja možete prepustiti stručnjacima u tom području.  Potražite li pomoć u tom smjeru agencija za digitalni marketing je ta koja će vam izraditi strategiju i plan promocije vašeg poslovanja online kako biste uspješno predstavili svoje poslovanje potencijalnim kupcima i kako biste ostvarili poslovne ciljeve.

marketing strategy

Ukoliko se pak odlučite na samostalno izrađivanje strategije digitalnog marketinga morate znati kako napraviti strategiju digitalnog marketinga, koji su elementi te strategije, odnosno na što sve morate obratiti pozornost da biste bili uspješni u online promociji. 


Za početak kao nit vodilju možete upotrijebiti ‘One page’ digital marketing plan koji vam može poslužiti kao svojevrsni predložak za stvaranje strategije digitalnog marketinga. To je jednostavan dokument na samo jednoj stranici podijeljen u nekoliko blokova. Svaki blok ima svoju temu o kojoj biste trebali napisati više i svaki blok je označen brojem te vas na taj način vodi kroz proces stvaranja marketinške strategije.

Jednom kada odredite koji su ciljevi vašeg promoviranja online, tko vam je publika, koje kanale želite upotrijebiti, u kojem vremenskom periodu ćete raditi promociju i s kolikim budžetom raspolažete bit će vam puno jasnije koje sljedeće korake trebate poduzeti te u kojem smjeru vaš online marketing treba ići.


Imajte na umu da svrha ovog dokumenta nije samo njegovo postojanje, već da vam posluži kao svojevrstan vodič u promoviranju vašeg poslovanja. To znači da ovaj dokument neće ležati u nekoj ladici već ćete ga upotrebljavati aktivno kod izrade svojih promotivnih kampanja.

 

Izrada web stranica

web site

Kad započinjete promociju svojeg poslovanja online svakako provjerite kakva je vaša web stranica. Kad kažemo ‘provjerite’ to znači da prepustite stručnjacima da vam ocjene kako je napravljena web stranica i je li dovoljno dobro optimizirana. Tu svakako morate znati da web dizajner ne mora nužno znati kako je stranica SEO optimizirana, niti kako su napisani tekstovi na vašoj stranici.

Također jedan SEO stručnjak ne mora nužno znati zadovoljava li napisani tekst vaše prodajne ciljeve. Na koncu niti web dizajner, niti SEO specijalist ne moraju znati je li vaša stranica user friendly, odnosno kakav je UX ili user experience na vašoj stranici. Iskustvo korisnika na vašoj stranici je ono što će ga ili zadržati na vašoj web stranici ili ga natjerati da pobjegne s nje što prije. Vi svakako želite da korisnik na vašim stranicama napravi neku akciju poput toga da se upiše na newsletter listu, da vas nazove, stavi proizvod u košaricu, kupi proizvod ili da pošalje upit.


Zašto je važno je li web stranica dobro izrađena i zadovoljava li određene kriterije?

Web stranica nije samo nekakav lijep prikaz sa lijepim slikama, grafikama i bojama. Naravno da je dizajn jako važan, no nije presudan kada je riječ o promociji na Internetu. Najčešće se u praksi događa da se poduzetnici odluče na izradu web stranice i ovisno o budžetu (koji je najčešće premalen) dogovore samo dizajn web stranice. To znači da su dogovorili praznu formu. Kad kažemo 'praznu' mislimo da nema sadržaja na tom webu. Tekstove i vizuale je potrebno dostaviti dizajnerima. Tu poduzetnici često griješe i sami pišu tekstove, a slike preuzimaju s portala s mogućnošću besplatnog preuzimanja. 


Tekstovi na vašem webu moraju biti napisani da zadovolje tzv. SEO (Search Engine Optimization) kriterije. Optimizacija za tražilice je kompleksan posao i zahtjeva rad stručnjaka u tom polju. SEO stručnjak će za početak istražiti ključne riječi po kojima vaši potencijalni kupci pretražuju Internet u potrazi za vašim uslugama. No tu je niz drugih elemenata koji moraju biti usklađeni ako želimo da vaša stranica bude što bolje pozicionirana na tražilicama. Također će provjeriti što vaša konkurencija radi i kako stojite u usporedbi s njima. Na koji način vi možete postići bolje rezultate u pretraživanju od njih. Nakon toga će predložiti izmjene na webu i dati upute za pisanje tekstova. 

Tekstove će potom pisati osoba koja je specijalizirana za pisanje sadržaja. 

A zašto sve to trebate raditi?

Zato što vam SEO optimizacija omogućuje da vas kupci pronađu bez da plaćate oglase. Ako dobro optimizirate stranicu za pojedine ključne pojmove kupci će vas pronaći na tražilicama i bez oglasa.


Uz tekstove tu su i fotografije i ostali vizuali na vašoj web stranici koji moraju također biti kvalitetni i dobro optimizirani kako ne bi usporavali učitavanje vaše stranice te kako bi se lijepo prikazivali i na mobilnim uređajima.


Kao što možete zaključiti potrebno vam je nekoliko stručnjaka da biste donijeli konačan sud je li web stranica dobra za oglašavanje i promoviranje na Internetu. Zato vam preporučamo da angažirate agenciju za digitalni marketing koja ima dovoljno resursa što znači da ima svoje zaposlenike ili da surađuje sa ovakvim stručnjacima.


Oglašavanje na društvenim mrežama


Oglašavanje na društvenim mrežama postaje u zadnje vrijeme sve popularniji oblik promocije na Internetu među malim poduzetnicima. 

Razlog vjerojatno leži u činjenici što se čini prilično jednostavan i ne toliko skup oblik promocije.

No, upravo u tome leži zamka. Ukoliko ne znate kako se pravilno oglašavati na društvenim mrežama možete potrošiti prilično dosta novca, a da pritom ne ostvarite željene prodajne rezultate.


Što je toliko privlačno u društvenim mrežama?

Jednostavno, svi ih koriste! Dobro, ne baš svi, ali negdje oko 4 milijarde ljudi na planeti Zemlji ili ako vam je draže 53% ukupne svjetske populacije. Možemo se onda složiti da je to zadovoljavajući broj korisnika kojima se potencijalno možete predstaviti, a onda je i razumljivo zašto je oglašavanje na društvenim mrežama primamljivo.


Za poduzetnika koji počinje sa promoviranjem svojeg poslovanja online potrebno je razlikovati vođenje društvenih mreža i oglašavanje na društvenim mrežama jer ta dva pojma nisu ista iako se često koriste kao sinonimi.

Društvene mreže

Vođenje ili upravljanje društvenim mrežama podrazumijeva objavljivanje sadržaja na vašim poslovnim profilima, dijeljenje, lajkanje i komentiranje. Druženje s vašim korisnicima i potencijalnim kupcima.

Sadržaj koji se objavljuje trebao bi odgovarati vašem poslovanju i poslovnim ciljevima. 

To ne znači da morate objavljivati samo promotivne ponude i prodavati. Sjetite se, to su društvene mreže i služe za druženje. Ljudi ne vole kada im se nešto prodaje, ali jako vole kupovati. A ako kupuju na društvenim mrežama tu sigurno traže nekakav dokaz, tzv. social proof. Jer na društvenim mrežama će kupci lako pronaći recenzije proizvoda ili usluga što će im dati potvrdu i dodatni poticaj za kupnju.


Stoga se na društvenim mrežama možete predstaviti u pravom svjetlu i pričati svoju priču bez da se nužno oglašavate.


Oglašavanje na društvenim mrežama podrazumijeva kreiranje oglasnih kampanja koje imaju različite ciljeve. Tako možete raditi oglase koji će za cilj imati više posjeta vašim web stranicama ili konverziju u obliku kupnje vašeg proizvoda ili usluge. 

Oglasi koji se rade na Facebook platformi možete istovremeno prikazivati i na Instagramu, a sa svojim klijentima možete se povezati i na Whatsapp-u.

 

Oglašavanje za tražilice - PPC oglašavanje

Google oglašavanje


Sigurno su vas već pitali oglašavate li se na Google-u. Ili ste čuli da se vaš prijatelj hvali kako mu oglasi na Google-u dobro rade. 


Google je trenutno najveća svjetska Internet tražilica i gotovo svatko tko traži neku uslugu ili proizvod će posegnuti za Google-om i potražiti ono što ga zanima. Rezultati pretrage će na prvoj stranici sadržavati i plaćene oglase i one neplaćene tzv. rezultate organske pretrage.

Zašto je prva stranica pretrage važna? Zato što korisnici rijetko kada klikaju na drugu, treću ili ‘nedaj-bože’ neku dalju stranicu rezultata pretrage.


Oglasi koji se rade uz pomoć Google oglašavanja mogu biti tekstualni (Search Ads), display oglasi (Display Ads), shopping oglasi (Shopping Ads), video oglasi (Youtube Ads i oglasi za aplikacije. Najčešće se koriste tekstualni i display oglasi.


Google oglasi se rade na principu ključnih riječi i vaš oglas će se prikazati samo onim korisnicima koji su tražili tu određenu ključnu riječ. 

Prednost je svakako to što plaćate samo za one oglase na koje su korisnici zaista i kliknuli bez obzira koliko im se taj oglas puta prikazao.

Nakon što je korisnik kliknuo na vaš oglas prikazat će mu se vaša web stranica i tu opet želite da korisnik napravi određenu akciju. 

Tu se vraćamo na naš početak priče i utvrđivanje je li vaša web stranica dovoljno dobra da kupac stvarno zatraži ponudu, upiše se na mailing listu, nazove vas ili konačno stavi u košaricu neki vaš proizvod i na koncu ga kupi.


Srećom postoje alati kojima možete pratiti uspješnost pojedine oglasne kampanje i vidjeti što zaista kupci rade na vašem webu. Google Analytics je besplatan alat i pruža vam dragocjene uvide u pozadinsku stranu vaše web stranice.

Za taj dio analitike opet postoje stručnjaci koji se bave analitikom i mogu vam pomoći da svoju promotivnu i prodajnu priču postavite kako treba i upute vas u daljnje korake koje trebate poduzeti za promoviranje svog poslovanja online.

 

Koliko košta oglašavanje na Internetu


U pravilu cijena oglašavanja na Internetu ovisi o puno faktora. Kao na primjer: gdje se želite oglašavati? Kojoj ciljnoj publici? Koliko dugo želite da se oglasi vrte? Koliko oglasa želite da se prikazuje? Koje su ključne riječi? I ono najvažnije koliki vam je budžet?


Kada se obratite agenciji za digitalni marketing vrlo vjerojatno među prvim pitanjima koje će vam postaviti bit će pitanje koliki vam je budžet za oglašavanje.

I to vas ne pitaju zato što ih zanima koliko ste spremni potrošiti i koliko bi oni mogli zaraditi od vas kao klijenta već vas pitaju zato da bi vam dali određenu procjenu što s tim budžetom možete postići.


Kada vi pitate agenciju koliki budžet za oglašavanje mi je potreban, tada nećete dobiti konkretan odgovor ukoliko niste definirali što želite postići, s kojom publikom i u kojem vremenu i sve gore već navedeno.


Agencija će vam dati procjenu budžeta na osnovu analize više parametara, poput kvalitete vaše web stranice, količine sadržaja kojeg stvarate i imate na svojim web stranicama te istraživanja ključnih riječi. Također agencija će analizirati vašu konkurenciju i koliko ona plaća za pojedine ključne riječi kako bi vam dala procjenu visine budžeta za oglašavanje.

Budžet za oglašavanje

Kako smo već prije pisali kod PPC oglašavanja plaćate po kliku na oglas, a cijena po kliku varira od nekoliko desetaka lipa do nekoliko desetaka kuna, pa čak i više ovisno kolika je konkurencija za pojedini ključni pojam. 


Bez obzira na koju varijantu promocije se odlučite jedan od prvih koraka bit će vam donošenje odluke o budžetu.

I svakako uzmite u obzir vremensko razdoblje koje je potrebno da biste prosudili isplati li vam se oglašavanje ili ne.

Ako niste spremni odvojiti minimalno tri-šest mjeseci za provođenje kampanja možda je bolje da se niti ne upuštate u tu avanturu zvanu oglašavanje.

 

Zaključno


Ako ste vlasnik malog poslovanja i razmišljate o promociji vlastitog poslovanja online te od kuda krenuti svakako se poslužite našim savjetima. Mala poslovanja mogu imati višestruke koristi od promoviranja na Internetu.

Najbolje rezultate postići ćete ukoliko kombinirate različite kanale i pratite rezultate iz mjeseca u mjesec jer na taj način možete optimizirati rezultate i dobiti višestruki povrat na investiciju.


Ukoliko razmišljate o pokretanju promocije za svoje poslovanje kontaktirajte nas i rezervirajte besplatne konzultacije na temu digitalnog marketinga ovdje.