Trebam li content marketing za svoje poslovanje
22.04.2021. / Sadržajni marketing

Velikom broju malih poduzetnika jasno je kako tradicionalni marketing više nije toliko učinkovit kao prije, te kako sve brže ustupa mjesto digitalnom, a posebno content ili sadržajnom marketingu. Brojni vlasnici mikro i malih poduzeća, kao osobe koje razmišljaju unaprijed, trebali bi o tome voditi računa. Ovaj strateški pristup marketingu znači stvaranje kvalitetnog i relevantnog sadržaja, a ne običan prodajni pitch, kako se to vrlo često smatra. Sadržaj koji je krajnjem kupcu ili korisniku vrijedan, od kojega ima koristi i koji mu rješava neki problem privlači i zadržava upravo tog krajnjeg kupca/ korisnika. Danas content marketing koriste kako velika poduzeća poput P&G- a ili Coca Cole, tako i mali neafirmirani brandovi.

content marketing

Content marketing vs tradicionalni marketing 

Iako se oba tipa svrstavaju u širi pojam marketinga, između tradicionalnog i content marketinga postoje neke razlike kojih biste trebali biti svjesni za postizanje ciljeva Vaše kampanje. U posljednjih nekoliko godina content marketing doseže vrhunce popularnosti. To je, opet, ostavilo neke vlasnike poduzeća i voditelje marketinga u nedoumici - Kako se content marketing razlikuje od tradicionalnog marketinga? Koliko se sadržaj (content) uklapa u marketing mix?

Ako malo proguglate pojam internet marketinga, možete naići na mnoštvo različitih mišljenja i tekstova i svi su različiti. Takva šuma podataka može često izazvati zbunjenost, pa je vrlo bitno dobiti prave informacije kako bi s njima mogli upravljati na pravi način.

Neki marketinški stručnjaci smatraju da je content marketing oduvijek postojao, tj. i prije digitalne revolucije, ali u obliku sadržajno i vizualno privlačnih brošura, letaka i sl. Međutim, unatoč sličnom izgledu postoji jedna bitna razlika. Tradicionalni marketing, pa bio on u formi spomenutih tiskovina, bazira se na tome da vi kao brand dolazite tamo gdje su vaši kupci i prezentirate im svoj proizvod ili uslugu.

S druge strane, content marketing se bazira na zanimanju i privlačenju, jer vi zapravo vašim krajnjim kupcima ili korisnicima pobuđujete zanimanje da dođu k vama po informaciju.

Opet, content marketing postojao je puno prije digitalne ere. Njegovi počeci sežu čak do u kasno 19. stoljeće kada je John Deere kreirao prvi program content marketinga u magazinu The Furrow ponudivši farmerima savjete za bolju obradu zemlje. Program je polučio nevjerojatan uspjeh.

Dosta kasnijih primjera content marketinga je danas poznato većini ljudi. Sigurno ste čuli za Michelinov vodič za restorane. Iako se u njemu ne piše o gumama, Michelin je svojim krajnjim korisnicima koji putuju i posjećuju restorane pružio pomoć u odabiru.

Zašto se dramske serije s mnogo epizoda i ljubavnim zapletima zovu sapunice? Zato jer je upravo P&G bio prvi sponzor takvih serija. Krajnji korisnici njihovih proizvoda su zapravo kućanice koje takve serije vole gledati, a ujedno su one i glavni kupci njihovih proizvoda.

Content marketing bi se mogao opisati kao prijateljski pristup osvajanju vašeg ciljnog tržišta. Ovdje vi izravno ne promovirate vaš brand, nego stimulirate interes kod vašeg krajnjeg tržišta.

Content marketing za razliku od tradicionalnog marketinga znači osvajanje krajnjeg tržišta putem korisnih savjeta, edukativnog sadržaja i onog sadržaja koji je kupcu potreban da zadovolji svoju znatiželju ili da potvrdi svoje sumnje. Iako tradicionalni marketing koristi tradicionalna sredstava oglašavanja poput radija, televizije i sl, to ne znači da se tradicionalni marketing danas ograničava samo na tiskane i vizualne medije, nego i na one digitalne. To je svaki oblik marketinga u kojem se izravno promovira neki proizvod ili usluga.


Brand
Uspješan web marketing


Danas, vrlo često, a izbog aktualne situacije na tržištu, malim se poduzećima isplativije promovirati preko interneta i ulagati u web marketing. Web marketing često za manje novčanih sredstava donosi veliki povrat na investicije.

Isto je i sa slikom o brendu (image). Uz dobru strategiju mogu se postići vrhunski rezultati. U okviru uspješnog web marketinga, content marketing bi trebao biti jedna od ključnih točaka vaše kampanje.

Nekoliko je razloga. U obzir najprije trebate uzeti kretanja na tržištu za koje se predviđa da će biti aktualna do 2030. godine. Jedno od tih predviđanja se odnosi i na content marketing. Nedostatak kvalitetnog i vrijednog sadržaja sve više utječe na pogoršanje finalnih poslovnih rezultata.

Mnoge tvrtke, ako i pokrenu content marketing kampanju, u nedostatku strpljenja prekidaju content marketing programe. Takvi content marketing programi ne propadaju zato jer nema rezultata. Oni propadaju zato što ključne osobe u organizaciji nisu dovoljno educirane o content marketingu u okviru web marketinga.

Zato bi svaka odgovorna osoba za marketing trebala svoje nadređene i odgovorne osobe najprije educirati, tj. stvoriti interni marketing program unutar organizacije kako bi donositelji odluka vidjeli upravo stratešku važnost ovog oblika marketinga u kontekstu web marketinga.

Druga bitna stvar za uspješan web marketing je planiranje content marketing kampanje za nekoliko izvora prihoda. Neka poduzeća planiraju za čak pet, šest ili sedam izvora.

Ako, recimo, imate webshop s muškom i ženskom odjećom, vama se otvaraju najmanje dvije prilike za ostvarivanje prihoda, a to su prihod od izravne prodaje, te prihod od oglašavanja na samoj stranici.

Ovisno o vašem izboru, preporuča se izraditi kampanju za bar još jedan izvor prihoda kako bi vaša potencijalna pozicija na tržištu bila što čvršća.

Odgovorni vlasnici brandova ili njihovi ljudi zaduženi za marketing znaju da je bolje napraviti jednu stvar u kampanji vrhunski, nego napraviti više stvari užasno.

Istodobno kreiranje sadržaja za blog, podcast, email newsletter, youtube i sl. u većini slučajeva se pokazalo kao recept za katastrofu. Za uspjeh web marketing kampanje vi trebate razumjeti koja je stvarna svrha content marketinga.

To nije privlačenje kupaca. Ako želite privući kupce brzo i jednostavno, uzmite neki oglašivački billboard paket ili neki na radiju i televiziji. Prava svrha content marketinga je stvaranje boljih kupaca kako bi vam se oni s povjerenjem uvijek vraćali. To se ne može ostvariti u kratkom roku. Prema mišljenju struke, potrebno je čak od 12 do 18 mjeseci kako bi ovakva marketinška kampanja bila učinkovita.

Brand awareness

Snaga awareness marketinga


Dobar marketinški strateg ne smije zanemariti ni koncept tzv. “awareness marketinga”. Awareness marketing može se opisati kao marketinški pristup u kojem se tvrtka usredotočuje na prepoznavanje svojeg branda od strane potencijalnih kupaca.

Koliko puta ste čuli od vaših prijatelja, znanaca, klijenata izjave tipa “Ja sam vjeran samo toj kavi.”, “Ja nosim samo tu marku.”, “Ja kupujem samo taj sok.” Kako su tako vjerni određenom brandu?

Zato što je upravo taj brand našao mjesto u njihovom životnom stilu i navikama. Kad zatrebaju takve proizvode, oni ne razmišljaju dvaput što će odabrati.

Upravo bi to trebao biti i vaš cilj. Snaga awareness marketinga je upravo u tome da content marketing čini još učinkovitijim, a samim time i vama otvara priliku za postizanje vrhunskih rezultata.

S učinkovitom awareness marketing strategijom vaš brand može imati veliku prednost nad konkurencijom. Ono što je ključan korak jest stvoriti sadržaj (content) koji će učiniti da vas kupci prepoznaju.

Popularni brandovi obično su oni brandovi o kojima su kupci ili krajnji korisnici visoko osviješteni. Donošenje strategije za podizanje svijesti o brandu najbolje je napraviti u ranim fazama promoviranja branda kako bi rezultati bili išto optimalniji.

Na tržištu u kojem se kupci/ korisnici oslanjaju na preporuke, povjerenje je sve, a awareness marketing upravo gradi povjerenje. Jednom kad se kupci povežu s vašim brandom, vrlo je vjerojatno da će svoje kupnje ponoviti, pa čak i više puta.

Takva situacija opet dovodi sve na višu razinu, a to je put od povjerenja prema vjernosti. Učinkoviti awareness marketing povezati će određene akcije sa brandom.

Jeste li ikad pravili kolače? Vjerojatno ste posegnuli za Dr. Oetker ili Dolcela proizvodima. Za ljetnih vrućina, kad je sparno, sigurno ste potražili osvježenje u sladoledu. Vrlo vjerojatno su vam Ledovi proizvodi prvi pali na pamet. Željeli ste saznati više o nekom pojmu? Kladimo se da je Google bio prvi pretraživač na koji ste pomislili.

Brandovi nisu imenice. Malo ljudi u podsvijesti misli na “pretraživanje pojma”. Većina njih misli na “guglanje”. Stoga, brandovi su imena koja su tu kako bi zadovoljila potrebe i želje kupaca. Stoga, može se reći da snaga awareness marketinga zapravo povećava učinkovitost samog content marketinga.


Uspješna strategija: Content marketing branda Coca-Cola

Uspješna strategija brenda
Coca-Cola je jedan od najboljih primjera uspješnog content marketinga s ciljem povećanja prihoda u određenom vremenskom razdoblju. Godine 2018. marketinški odjel kompanije razvio je content strategiju s ciljem povećanja prodaje do 2020. godine, ali i redefiniranja samog biznisa.

Svima je poznato da je Coca-Cola globalni proizvođač pića i ima vrlo stabilnu poziciju na tržištu. Međutim, prije tri godine kompanija je odlučila udvostručiti prihode. Odgovorni u upravi primijetili su sve veći rast popularnosti content marketinga, tj. da korisnici sami kreiraju sadržaj i na taj način oblikuju brand.

Stoga, tvrtka je odlučila iskoristiti moć ovog oblika marketinga. Strategija se temeljila na dva ključna stupa: “tekuće” i “povezano”.

“Povezano” je osiguralo da se svaka priča usmjerava na glavnu priču branda, a “tekuće” da sve aktualne ideje moraju zapravo reflektirati tu glavnu priču.

Sve to znači da je bilo najvažnije da svi marketinški kanali budu koherentni i jedinstveni. Kako su krajnji potrošači prouizvoda oni koji utječu na imidž branda, Coca-Cola je odlučila izbjeći tradicionalno oglašavanje i upustiti se u izravnu interakciju s njima.

Svoj content marketing plan tvrtka je bazirala na tri postavke - storytellingu, sadržaju koji stvaraju potrošači, te jedinstvenom potrošačkom iskustvu.

Storytelling ili pričanje priča je stvorilo emocionalnu vezu između potrošača i branda. Uz slogan “living positively”, Coca-Cola ih je potaknula na pozitivnu diskusiju kako svijet može postati bolje mjesto što se poklopilo i sa njezinim vrijednostima.

S taktikom “act and react” korisnici su stvarali na društvenim mrežama vlastiti sadržaj koji je učvrstio poziciju branda. Takav način pružio im je i jedinstveno iskustvo jer su dobili nešto što je za njih vrijedno i korisno čime se potvrdila učinkovitost content marketing strategije branda Coca-Cola.

 

Na kraju pitanje nije uopće je li vam potreban content marketing za vaše malo poslovanje ili nije. Pravo pitanje je koliko ćete uspješno prepoznati potrebe svojih potrošača i na taj način stvarati sadržaj koji im je potreban i koji će htjeti konzumirati.

Kvalitetan, edukativan i relevantan content jedan je od važnijih elementa kod rangiranja stranice na tražilicama, stoga ukoliko želite biti među prvima na tražilicama, a nemate ideju kako to ostvariti javite nam se za konzultacije odmah!