Srpanj je, čarter sezona je u punom jeku, a i popusti su u punom zamahu. Hrvatska, mala zemlja s velikom čarter flotom na popisu je najpoželjnijih jedriličarskih destinacija.
Srpanj je, čarter sezona je u punom jeku, a i popusti su u punom zamahu.
Hrvatska, mala zemlja s velikom čarter flotom na popisu je najpoželjnijih jedriličarskih destinacija.
Obzirom na činjenicu da je u Hrvatskoj smješteno 1/4 ukupne svjetske čarter flote, lako je u ovo doba godine Hrvatski Jadran usporediti sa jednim pravim mravinjakom.
Neupućenima ovo sigurno izgleda kao da svi vlasnici čartera u Hrvatskoj zadovoljno trljaju ruke i nemaju nikakvih briga oko prodaje svojih kapaciteta, jer da nema potencijala ne bi bilo ni toliko plovila.
Ok, ponuda plovila je ogromna, cca 4000 plovila koja stoje na raspolaganju gostima iz cijeloga svijeta, ali što je s potražnjom? Hoće li sva ta plovila ovu sezonu imati svoje goste i ostvariti zadani broj noćenja ili kako to „čarteraši“ računaju, broj tjedana? Ako i hoće, koliko će taj prosječni tjedan koštati klijenta, a koliko „čarteraša“? Da, više nas zanima koliko će taj tjedan koštati vlasnika čartera?
Svi smo svjesni i neprestano smo bombardirani oglasima o popustima koji se nude u Hrvatskoj.
30%, 40%, 45% pa čak i 60% – popusti za last minute jedrenje u Hrvatskoj!
Odlična ponuda za klijente. Reklo bi se da imamo navalu na tako velike popuste, no stvarnost je ipak malo drugačija.
Unatoč tome što su popusti toliko visoki i što imamo tako primamljive ponude, kapaciteti nisu popunjeni, brodovi ostaju u portima, a „čarteraši“ se pitaju kako to da i sa tolikim popustima čarter tvrtkama u Hrvatskoj nedostaje gostiju?
Jer s druge strane statistike govore o povećanju broja gostiju nautičara. O povećanju broja noćenja nautičara.
U čemu je stvar? Gledamo li stvari na pravi način ili nam nešto bitno promiče?
Popusti su postali u čarteru jedini prodajni alat. Ako ne jedini, onda glavni.
I samim time našli ste se u začaranom krugu.
Naprosto, spuštanje cijena postalo je metoda kojom čarter tvrtke jedne pred drugima pokušavaju steći prednost.
Ali samim time vaša konkurencija stavlja sebe, ali i vas u neugodan položaj. Jer vama, naoko, ne preostaje ništa drugo nego pratiti ih i spuštati cijene još više.
Samo je pitanje koliko nisko se možete spustiti.
Kao i svaki dio vašeg poslovanja i ovaj dio, planiranje popusta, zahtjeva puno razmišljanja, planiranja i razradu strategije.
Prije nego što se upustite u objavljivanje popusta morate točno znati kada, na koji način, iz kojeg razloga i koliko popusta možete sebi dopustiti.
Strategija davanja popusta bi trebala biti kratkoročna strategija, jer sigurno ne želite da vas klijenti svrstaju u tvrtke koja “daju puno popusta jer imaju loše brodove, a i uslugu”.
Vrlo važan dio u održavanju kredibiliteta i većih marži su dosljednost i izbjegavanje popusta. Izgradite povjerenje i stvorite kvalitetan odnos sa klijentima kroz optimalne cijene koje će biti odraz uloženog truda u vaše usluge.
Dakle, popuste treba koristiti smisleno i s razlogom kako bi njima postigli uspjeh, i kako vam se pri tome oni eventualno ne bi “obili o glavu”.
Jedan ste od onih koji su neprekidno u potrazi za poboljšanjem poslovanja svojeg čartera?
Prijavite se na naš newsletter i dobivajte informacije koje vam trebaju!