Sigurno je kako ste ponekad ostali bez inspiracije za oglašavanje vlastitog poslovanja. Mnoštvo je metoda, a za svoju tvrtku pronađite onu metodu oglašavanja koja najbolje odgovara vašem identitetu.
Želite biti viđeni, prepoznati. Želite da se priče o vama šire u kuloarima kako ste najbolji, kako su vaši proizvodi top i kako imate super brzu i efikasnu dostavu. No, ponestalo vam je inspiracije ili jednostavno ne znate što biste dalje sa svojom strategijom oglašavanja.
Oglašavanje na internetu ne mora biti zastrašujuće, ali mora biti dosljedno. Rekli bismo zapravo kako se ništa ne mora, ali vam se stvara prilika. I tako sada imate priliku za nove ideje na koje se možete oglašavati, a napravite li remix neke svoje stare kampanje te dodate nešto novo, sumnjamo kako će uspjeh izostati.
Postoji hrpa raznih metoda, taktika i ideja za oglašavanje na Internetu, a ne zaboravimo i na oglašavanje na društvenim mrežama. Što vama na kraju preostaje nego posuditi neku od tih ideja, prilagoditi je svojoj viziji poslovanja, i krenuti jako sa svojim marketinškom kampanjom.
Jedan od zanimljivijih metoda oglašavanja je product placement, odnosno prikriveno oglašavanje, kako se to kod nas spretno prevelo. Kao primjer prikrivenog oglašavanja možemo vam dati bilo koji film, slobodno odaberite neki od većih holivudskih blockbustera, et voilà, reklame i proizvodi posvuda.
Primjer bi bio film u kojem Ryan Reynolds i The Rock sjede i piju u baru. Svaki glumac pije piće koje zapravo on proizvodi i promovira te je to prikriveno oglašavanje “na najjače”. Ili npr. gledate neki film ili seriju, a oni jedu Bajadere i otvaraju hrvatske frižidere. Hrvatski su se proizvođači tu ugurali na mala vrata, ali polagano i strpljivo je također ključno u oglašavanju. Neke se stvari ne događaju preko noći.
Mislite li kako se kod nas to ne može, varate se. Jeste li uopće pokušali se sjetili neke od takvih metoda, jer sigurno je “vani” takvo oglašavanje sasvim normalna praksa. Postoje pravila i smjernice za takvu vrstu oglašavanja, što nije slučajno jer veliki brendovi zasigurno žele promociju svojih proizvoda na način na koji odgovara njihovim vrijednostima. Ako ste gledali film Trumanov show, sve bi vam trebalo biti jasnije.
A eto i zabave za cijelu obitelj, pokušajte uočiti čim više proizvoda koji se prikazuju u prikrivenom oglašavanju.
No, možda vam se prikriveno oglašavanje čini nemogućom misijom, jer nije baš toliko jednostavno ući u svijet produkcije, stoga možete probati nešto slično, u manjem obujmu.
Vaša lokalna zajednica sigurno ima neke događaje ili udruge kojima treba pokroviteljstvo i tu se krije vaša prilika. Za početak sami pronađite nešto što vama najbolje odgovara, a za što bi htjeli biti pokrovitelj. Kasnije će to doći na svoje te ćete biti poznati po tome i drugi će kontaktirati vas. Ne bi bilo zgorega uključiti se u neke aktivističke ili dobrotvorne pokrete, ne trebate daleko tražiti sigurno ih u vlastitom okruženju imate nekoliko, a da to niste ni znali.
Budite za primjer drugima te promovirajte ono što zagovara Philip Kotler, jedan od ljudi koji su stvorili marketing kakvog poznajemo danas. Kotler kaže kako svaki jaki brend ima priliku, ali i određenu dužnost sudjelovati u gorućim problemima današnjice. Dakle, on smatra kako marketing svoju namjenu treba proširiti na pomaganje onima kojima je to najpotrebnije te tvrtke moraju sudjelovati u poboljšanju svijeta u kojem živimo. Možete li vi biti jedni od tih brendova?
Možda čovjek neće uzeti u ruke nešto što ste mu vi dali i misliti kako je lijepo što ste odabrali baš njega, ali printano oglašavanje u svakom svom obliku još uvijek daje svoje rezultate. Iako se ne može mjeriti na jednak način kao što se to može digitalno oglašavanje, rezultati neće izostati. Neka vaši letci budu originalni i upečatljivi, ali i vaši billboardi ako ih odlučite imati.
Ako vam se to čini pretjeranim ili još uvijek niste spremni za takav oblik oglašavanja, uvijek možete napraviti originalne i upečatljive poslovne posjetnice. Tu naravno, u obzir dolazi i mnoštvo ostalih sadržaja te na njih možete gledati kao na vlastito oglašavanje, ali u manjem obliku. Dovoljno je otići u obližnji print-shop i tamo ćete tek vidjeti koliku ogromnu ponudu imaju.
Svi promo materijali koje možete upotrijebiti za svoju tvrtku su odličan oblik oglašavanja, a vaša će publika putem njih iskazati i svoju vjernost vašem brendu, koristeći ih. Sve to skupa zaista i košta neke lijepe novce, ali u svoje oglašavanje trebate ulagati, na ovaj ili onaj način.
Okrenete li se oko sebe oglasi su posvuda, ali baš posvuda samo trebate znati dobro pogledati. Nema bolje inspiracije za vašu tvrtku nego sjesti u auto i provozati se gradom ili prošetati laganim korakom i vidjeti što se sve nudi po pitanju tradicionalnog, nazovimo ga i printanog oglašavanja. Želite li svoj oglas na zidu neke zgrade? Nema problema. Bar na našem području imate mogućnosti staviti svoje ime na billboard.
Opcija za oglašavanje zaista ima mnogo, samo zatvorite oči, uprite prstom i odaberite jedan. U redu, to ne ide baš tako, jer bi trebali odabrati onaj oblik oglašavanja koji najviše zadovoljava potrebe vaše tvrtke. Ujedno ne bi trebao nadilaziti vaše vlastite sposobnosti. Nemojte se registrirati na TikTok ako vam ne ide stvaranje sadržaja koji je uobičajen za ovu vrstu platforme.
Ono na što biste trebali obraćati pažnju kod oglašavanja na internetu je “gađanje” emocija vaših korisnika i potencijalnih kupaca. Što je oglašavanje nego upravo to, na jedan način ili na drugi, želja za stvaranjem emotivne reakcije na svoju tvrtku i oglas.
Tu je naravno, Google oglašavanje najbolji primjer s kojim možete uz malo edukacije, učiniti stvarno mnogo. Stvari na koje biste između ostaloga trebali paziti kod Google oglašavanja su ključne riječi, koje biste trebali pomno istražiti. Također je bitno i imati nekoliko varijacija oglasa, kako biste mogli testirati njihovu učinkovitost. Google stalno mijenja i unaprjeđuje svoje oglase te nemojte propustiti priliku isprobati sve što se nudi, je nikada ne znate što bi za vašu tvrtku i vašu specifičnu nišu moglo biti pun pogodak.
Facebook i Instagram za oglašavanje zahtijevaju samo slijediti korake i pravila te odabrati želite li video oglas, samo sliku, slideshow ili bilo što drugo, skoro sve opcije su pokrivene. Sve odabirete prema svojim preferencijama, a publiku kojoj želite oglašavati ciljate demografski. Naravno morate imati i svoj poslovni profil na Facebooku ili Instagramu te putem njih možete oglašavati, odrediti budžet koji želite te postaviti vrijeme u koje želite prikazivati oglase. Naravno i tu možete testirati oglase koji će biti najbolji te kasnije svoju kampanju i sukladno tome optimizirati.
LinkedIn je u svojoj srži drugačiji od dvije prijašnje platforme, ali princip oglašavanja je sličan. Odaberite publiku, vrstu oglasa te još nekoliko parametara i spremni ste za postavljanje svog oglasa. LinkedIn je izvrstan i za zapošljavanje, odnosno regrutiranje potencijalnih kandidata. LinkedIn je odlična poslovna platforma te je na skoro svim listama kao platforma na kojoj jednostavno morate raditi oglašavanje. Ujedno, može biti pravo mjesto za utvrđivanje vašeg brenda, jer je na njoj više od 750 milijuna business profesionalaca.
Ostanete li u svom vlastitom svijetu čučati u svojoj kutiji i budete li se bojali pogledati što se događa oko vas, to za vas neće biti dobro. Ne trebate se pitati zašto. Prvo i osnovno važno je biti kreativni i biti drugačiji od drugih, ali važno je i znati što vaši korisnici žele.
Pa zašto ih onda to i ne pitati. Jeste li ikada poslali neku anketu ili upitnik bilo koje vrste ljudima na svojoj e-mail listi? Ako niste eto prilike, ili ih pitajte direktno u svojoj idućoj kampanji. Nešto u smislu “Što očekujete od odmora kojeg ste oduvijek sanjali?”. I varijacije na temu, jer budimo iskreni, 80% Hrvata se bavi turizmom, a svatko jedva čeka otići na odmor ili barem ima veliku želju to učiniti. Za slučaj da vam fali ideja i slogana, slobodno posudite i ovaj.
Kako bi čim bolje upoznali želje svojih kupaca i klijenata slobodno ih pitajte. Ako mislite kako ste nešto propustili, bolje je to saznati na ovaj način nego lutati i isprobavati razne metode. To bi značilo i kako ćete bolje upoznati potrebe svojih kupaca. To će vam biti odlična odskočna daska za pripremu slijedeće marketinške kampanje.
Upitne rečenice definitivno možete koristiti za svoje oglašavanje, jer zašto ne? Pitajte svoje klijente, kupce, korisnike i stvari kao što su “Jeste li upoznati sa time kako vam (umetni ime svoje tvrtke ili proizvoda/usluge) može promijeniti život?” Ono što je ovdje bitno je postaviti pravo pitanje, a odgovor je jednostavan, krajnje rješenje za sve probleme ste uvijek vi.
Kupac ne treba još jednu firmu koja će mu reći kako je njihov proizvod top i super i naj sve, nego žele znati zašto je to tako, kome je pomogao i na koji način i zbog čega je potreban baš njima. Ne žele se osjećati kao još jedan broj u nizu ili nebitna stavka vašeg poslovanja.
Dakle “be relatable”, neka kupci osjete tu povezanost s vama kao s tvrtkom i vezu s vašim uslugama ili proizvodima. Primjer, imate dvije jednake trgovine s tenisicama, u jednoj se osjećate dobrodošlo i zaposlenici su vam spremni pomoći, a u drugoj vas ni ne pogledaju kad uđete i jedva čekaju kad ćete otići.
Jednom kada ste osjetili na svojoj koži tu razliku usluge, upotrijebite to iskustvo na svom poslovanju. Želite postići da se vaši korisnici osjećaju dobrodošlo, kako ste im spremni pomoći, kako ih cijenite i oni će se sigurno vratiti.
Neka vide i sve iz vašeg iskustva pa i one male momente koji čine poslovanje. Podijelite na svojim mrežama neke trenutke iz svog poslovanja, smiješne ili zanimljive događaje, i eto vam besplatan marketing.
Solidna taktika je i takozvani “bandwagon advertising” gdje vi navodite kupca misliti kako je super i popularno nešto što imaju svi. Pa ga moraju imati i oni, jer imate ga i vi, a i susjeda ga ima, i onaj tamo neki poznati i malo po malo to odjednom koriste i imaju svi.
Sada kada smo vam ovako to objasnili, ne možete pogriješiti nikako, ali nadamo se kako smo vam dočarali kako zapravo izgleda.
Ovakvo oglašavanje ima svoje razloge za uspjeh, i sve vam govori i samo, jer je njegova suština dokazivanje kupcima kako nikako ne smiju propustiti neku priliku, kako je mnoštvo drugih zadovoljno i prezadovoljno pa će biti i oni. Promotrite malo svoju okolinu, svi žele biti uključeni u nešto i biti dio nečega, ma što to bilo, čovjek kao pojedinac se ne želi osjećati usamljeno ili izostavljeno.
Nije neophodno biti velika ili jaka tvrtka kako biste učinili nešto dobro i po tome ostali zapamćeni. Ponekad je samo jedna stvar dovoljna kako biste se istaknuli iz mnoštva i nije sigurno je li Volvo imao na umu vrhunski marketinški potez kada je svoj patent dao javnosti, ali da je učinio dobru stvar za čovječanstvo općenito, to je istina.
Možda ne znate tko je Nils Bohlin, ali za Volvo ste čuli sigurno i znate kao je to najsigurniji automobil na svijetu. Vjerujemo kako su mnogobrojni testovi njihovih vozila to i dokazali, ali ono što je zauvijek pozicioniralo ovog proizvođača automobila na sam vrh je činjenica kako je gospodin Bohlin za Volvo izumio automobilski pojas kojeg poznajemo danas.
Volvo je planove patenta za sigurnosni pojas za vozila u tri točke objavio javno i sasvim besplatno. Objasnili su to kako im je više stalo do spašavanja života, nego do eventualne zarade koju bi sa tim patentom mogli imati. Većina automobila danas koristi takvu vrstu pojasa i ostaje činjenica kako je Volvo “u narodu” još uvijek na svojem starom mjestu, kao najsigurnije vozilo na svijetu, a njegov potez ostao je zapisan kao primjer u povijesti marketinga.
Želite li najveće i najjače i najbolje oglašavanje na svijetu i ostati upečatljivi onda možete napraviti ono što i Andre Citroen koji je postavio ime Citroen na Eiffelov toranj sa 250 tisuća žarulja. Njegov poduhvat se računao i kao prvi svjetleći billboard ikad, i jedno vrijeme je bila po Guinessu najveća reklama ikad.
Ako želite znati, najveći ikad zabilježen reklamni poster, odnosno najveća reklama, prostirala se na 28,922.10 m², a jedan lanac brze prehrane ju je postavio u gradu u SAD-u koji ima samo jednu stanovnicu. A ako vam je želja biti poznati i prepoznati u kratkom roku, uvijek možete pokušati oboriti neki od ovih rekorda.