Data-driven marketing za bolje poslovne odluke
25.08.2020. / Internet oglašavanje

Kako tvrtke mogu ostvariti značajne dobitke kroz strateško ulaganje u marketing? U novoj eri ograničenih marketinških budžeta nijedna tvrtka ne može trošiti na marketing ne znajući što radi i na što se točno novac troši.

Data - driven marketing ili marketing vođen podacima poboljšava učinkovitost i djelotvornost marketinških troškova u čitavom spektru marketinških aktivnosti, od brendiranja i podizanja svjesnosti o brendu, stvaranja lojalnosti, do lansiranja novih proizvoda/usluga i internet marketinga.

Živimo i radimo u sve kompliciranijem svijetu prepunom informacija. Ogromno i brzo širenje podataka te želja da ostanu ispred konkurencije natjerali su tvrtke da se usredotoče na korištenje analitike u svrhu donošenja strateških poslovnih odluka.

Poslovna analitika omogućuje vlasnicima i menadžerima da razumiju dinamiku svog poslovanja, predvide promjene na tržištu i upravljaju rizicima. Umjesto da se oslanjaju na instinkt pri održavanju zaliha, cjenovnim rješenjima ili zapošljavanju novih talenata, tvrtke prihvaćaju analitiku i sustavno statističko obrazloženje za donošenje odluka koje poboljšavaju učinkovitost, upravljanje rizikom i dobit.

Odluke na temelju podataka (data-driven decision making)


Odlučivanje na temelju podataka je proces koji uključuje prikupljanje podataka na temelju mjerljivih ciljeva ili KPI-ova (key performance indicators), analizu obrazaca i činjenica iz ovih uvida te njihovo korištenje za razvoj strategija i aktivnosti koje će poslužiti u korist na mnogim područjima.

U osnovi, donošenje odluka zasnovanih na podacima podrazumijeva rad na ključnim poslovnim ciljevima korištenjem provjerenih, analiziranih podataka, a ne donošenje nasumičnih odluka.

Međutim, da biste izvukli istinsku vrijednost iz svojih podataka, oni moraju biti točni i relevantni vašim ciljevima. Prikupljanje, izdvajanje, oblikovanje i analiza uvida za napredno donošenje odluka u poslovanju nekoć je bio sveobuhvatan i zahtjevan zadatak, što je naravno odgodilo cijeli proces donošenja odluka.

Ali danas, razvoj i sve šira uporaba softvera za poslovnu inteligenciju omogućuju korisnicima bez duboke tehničke stručnosti za analizu  izvlačenje konkretnih i korisnih uvida iz njihovih podataka. Kao izravni rezultat potrebna je manja podrška za izradu izvještaja, trendova, vizualizacija i uvida koji olakšavaju postupak donošenja odluka.

Važnost podataka u odlučivanju leži u dosljednosti i stalnom rastu. Dobro analizirani podaci omogućuju tvrtkama stvaranje novih poslovnih prilika, ostvarivanje više prihoda, predviđanje budućih trendova i optimiziranje trenutnih operativnih napora.

Na taj način možete vremenom rasti i razvijati svoje poslovanje, što čini i vašu tvrtku prilagodljivijom. Digitalni svijet je u stalnom toku, a da biste se uspješno kretali promjenjivim okruženjem oko sebe, morate iskoristiti podatke za donošenje informiranijih i snažnijih poslovnih odluka.

 

Koristi marketinških podataka za proces donošenja poslovnih odluka
 

Data-driven marketing je koncept pomoću kojeg marketinški stručnjaci dobivaju uvid u trendove analizirajući podatke koje je generirala tvrtka ili podatke o tržištu, a zatim prenose ove uvide u djelotvorne odluke informirane statističkim podacima.

Cilj marketinga usmjerenog na podatke je optimizirati marketinške procese i strategije kako bi se zadovoljilo promjenjive trendove i jedinstvene potrebe publike i potrošača, koristeći podatke kako bi se dobio dublji uvid u to što kupci žele.

Data driven marketing

Evo samo nekoliko prednosti marketinga vođenog podacima:

Vrijeme i jasnoća - s ogromnom bazom podataka kojom raspolažu, tvrtke mogu brzo filtrirati kritične podatke i odrediti najrelevantnije i najtočnije informacije na kojima treba poduzeti akciju.

Segmentacija - marketing temeljen na podacima također može pomoći u točno određenom segmentu ciljnog tržišta što osigurava da personalizirane poruke poluče uspjeh kod kupaca.

Personalizacija - Personalizirani marketing može pomoći tvrtkama da se povežu s pravim ciljnim tržištima i isporuče više osobnih i smislenih poruka. Nepotrebno je reći da ovo pomaže u pružanju poboljšanog korisničkog iskustva, istovremeno stavljajući relevantne proizvode ili usluge direktno pred kupca.

Iskustvo korisnika - Mnoge tvrtke koriste marketing temeljen na podacima kako bi poboljšali korisničko iskustvo putem obrazaca za povratne informacije korisnika ili anketama kupaca kako bi pružili još više uvida u to koja područja trebaju poboljšati.

Razvoj proizvoda ili usluga - Tržište temeljeno na podacima može značajno smanjiti rizik od neuspjeha proizvodaili usluge, istovremeno pomažući tvrtkama da bolje razumiju što bi potrošači željeli vidjeti u budućim proizvodima ili uslugama.

Multichannel - Veliki se podaci mogu upotrebljavati za dosezanje preko više kanala i komuniciranje prave poruke putem oglasa i sadržajnog marketinga.

 

Kad tvrtke donose odluke koje se zasnivaju na podacima tada unapređuju korisničko iskustvo, poboljšavaju produktivnost, identificiraju nove tokove prihoda i održavaju konkurentsku prednost.

 

Zašto nije sve sjajno iako prakticirate marketing temeljen na podacima

Sad kad znamo koliko korisni podaci mogu biti, razmotrimo potencijalni problem s marketingom koji se temelji na podacima – sam po sebi nije 100% siguran. Drugim riječima, samo pristup podacima nije dovoljan za donošenje odluka.

Marketing vođen podacima često gleda na ono što je funkcioniralo u prošlosti, a zatim koristi te podatke za stvaranje novih kampanja. Međutim, ponašanje kupaca se uvijek mijenja i samo zato što se nešto dogodilo u prošlosti, ne znači da će se nešto ponoviti.

Uz to, podaci mogu pomoći tvrtkama da prepoznaju određene obrasce, ali stručnjaci će znati da ti podaci nisu dovoljni da utvrde zašto kupci rade ono što rade. Razumijevanje ponašanja kupaca nevjerojatno je važno i ti podaci jednostavno ne mogu objasniti razlog 'zašto'.

S druge strane, marketing temeljen na podacima ima tendenciju ubijanja kreativnosti, a kreativnost je često gorivo koje pokreće najuspješnije marketinške kampanje. Zapravo biste mogli reći da je marketing dijelom znanost, a dijelom kreativnost koja podrazumijeva finu ravnotežu kako bi se osiguralo da kampanja vođena podacima bude učinkovita i uspješna.

 

Analitika velikih podataka za upravljanje rizikom

Današnje vrlo rizično poslovno okruženje zahtijeva bolje procese upravljanja rizikom. U osnovi, plan upravljanja rizikom je kritična investicija za bilo koji posao bez obzira na sektor. Biti u  mogućnosti predvidjeti potencijalni rizik i ublažiti ga prije nego što se dogodi od presudne je važnosti ako posao želi ostati profitabilan. Poslovni savjetnici savjetovat će da upravljanje rizikom poduzeća obuhvaća mnogo više od osiguravanja da vaše poduzeće ima pravo osiguranje.

Do sada je analiza podataka značajno pridonijela razvoju rješenja za upravljanje rizikom. Dostupni alati omogućuju tvrtkama da kvantificiraju i modeliraju rizike s kojima se susreću svakodnevno. Tu do izražaja dolaze i marketinški podaci koji se prikupljaju zajedno s drugim poslovnim podacima.

S obzirom na sve veću dostupnost i raznolikost statistika, analitika velikih podataka ima ogroman potencijal za poboljšanje kvalitete modela upravljanja rizikom. Stoga tvrtke mogu stvarati pametnije strategije za smanjenje rizika i donošenje strateških odluka.

 

Uspješan marketing vođen podacima proizlazi iz preciznog usklađivanja relevantnih podataka i kreativnog pristupa u smislu dosezanja kupaca. U vrijeme kada se tvrtke sve više oslanjaju na ponašanje kupaca kako bi predvidjeli buduće trendove, ovo je ujedno i najtočnije rješenje za uspješnu kampanju.

Na mnogo je načina potreban podatkovni marketing zbog promjenjivih očekivanja i progresivnih potreba kupaca. Međutim, treba riješiti brojne izazove i zamršenosti ovog pristupa i tek tada možete stvoriti snažnu i uistinu učinkovitu marketinšku strategiju.

Ukoliko ste u potrazi za poboljšanjem svog čarter poslovanja ili trebate pomoć oko digitalnog marketinga i implementacije u svoje poslovanje kontaktirajte nas.

Prijavite se na naš newsletter na zonaplus.hr i dobivajte informacije koje vam trebaju!