Efikasnost marketinške strategije ovisi o tome koliko su pokrivena sva područja. Uspješne kampanje se ostvaruju kombinacijom oglašavanja na tradicionalan i digitalni način.
Digitalni i tradicionalni marketing imaju svoje sličnosti, ali i razlike te vlastite mane i prednosti. Kako i na koji način ćete vi svoj brand prezentirati u svijet ili lokalnoj populaciji, ovisi samo o vama, ali i o vašoj marketinškoj strategiji.
Ono što trebate uvijek imati na umu, je da su ljudi vizualna bića i emotivno se vežu za nekog proizvođača ili pojedini proizvod. Smatra se kako je dovoljno vidjeti nešto samo jednom i moguće je odmah ostvariti povezanost. Ako se radi o marketinškoj kampanji, vaš će oglas biti zanimljiv krajnjem korisniku ako je intrigantan, osobito ako je sugestivan te i vizualno privlačan.
Svaka dobra marketinška strategija trebala bi pratiti trendove i dobro znati prepoznati potrebe tvrtke ili proizvoda koje oglašava bez obzira koje kanale koristi. Također je bitno i dobro poznavati tržište te razviti idealan plan oglašavanja. U svakom bi slučaju vaša marketinška agencija ili vaš tim unutar firme trebali sagledati sve raspoložive opcije te odabrati idealnu strategiju. Hoće li to biti tradicionalni ili digitalni kanali oglašavanja, ovisi o tome što vašem poslovanju više odgovara te u kolikoj mjeri ostvaruju vaše poslovne ciljeve.
Koliko puta vam se dogodilo da znate neku informaciju, primjerice o lokaciji nove trgovine ili o nekom proizvodu, ali nemate pojma otkud vam? To je moć oglašavanja.
Osobito tradicionalnih kanala oglašavanja, putem billboarda, letaka, tiskanih oglasa u novinama ili putem radijskih i televizijskih reklama.
Tradicionalno ne znači nužno da je nešto i zastarjelo, jer za tradicionalnim oblicima marketinga i dalje postoji potreba. Tradicionalni kanali oglašavanja još uvijek su aktualni i potrebni. Svijet se nije još uvijek u potpunosti digitalizirao, iako se ponekad iz naše perspektive čini kao da jest.
Iako ga marketinški stručnjaci većinom znaju i isključivati kao opciju, imajte na umu kako vaše poslovanje može imati mnoge koristi od tradicionalnog oglašavanja.
Oglasite li se na nekoj lokalnoj radio postaji, postavite li svoj oglas u lokalnim novinama ili billboard na prometnoj lokaciji, moguće je uvijek privući određenu vrstu publike. Takva publika je ona koja još uvijek voli biti informirana tradicionalnim načinima, a kada otkrije nešto novo, želi otići to fizički i provjeriti u trgovini ili online.
Tradicionalni oblici oglašavanja definitivno mogu biti ograničavajući i to je njihova najveća mana, kao što je nemogućnost uvjetovanja koja će se publika ciljati.
Jednosmjerna komunikacija, sa većinom lokalnim dometom te njihova statičnost, čini tradicionalne oblike oglašavanja manje prioritetnima.
S druge, pozitivne strane, tradicionalni je marketing upečatljiv, ostavlja trajan utisak i lako je pamtljiv. To je strategija koja vas vrlo efikasno stavlja u poziciju u kojoj možete brzo privući pozornost potencijalnih kupaca.
Činjenica jest kako se rezultati kroz takvo oglašavanje ne mogu jednostavno mjeriti, kao što to mogu u digitalnom obliku, jer nema direktne interakcije s krajnjim korisnikom.
Tradicionalni marketing još uvijek može kreirati dobar povrat ulaganja (ROI), ali je u tom slučaju mjerljivost puno sporija nego u digitalnom obliku oglašavanja. Iako ga karakterizira jednosmjerna komunikacija, tradicionalni marketing definitivno ostvaruje drugačiju vrstu povezanosti s brandom te veću prepoznatljivost.
Ciljate li geografski, ciljajte efektivno te postavite billboard na neku prometnu lokaciju ili primjerice u obliku tiskanog oglasa na autobusu. Dakle, tradicionalni je marketing odličan za vaše poslovanje ako se želite raširiti lokalno i privući veću publiku fizički u svoju trgovinu.
Još jedan od nedostataka tradicionalnog marketinga, ali nikako zanemariv, je njegov trošak i vremenski period koji je potreban za izradu. U ovom obliku oglašavanja cijene su veće, a zahtijevaju i dulju pripremu, kao što su tisak ili izrada oglasa u medijima.
Sigurni smo kako vam se do sada dogodilo da ste prestali koristiti neki brand jer vas je stalno bombardirao oglasima i ostalim sadržajima? Ili ste kupili lopatu za snijeg i sada se čini kao da od oglasa s lopatama ne možete na kraj jer vam oglasi iskaču posvuda?
To su negativni efekti digitalnog oglašavanja, jer sigurno je da ponekad mogu biti pomalo zamorni krajnjem korisniku. Digitalni oblik oglašavanja je definitivno i manje trajan, u smislu kako ćete npr. online oglas vidjeti samo jednom ili svega par puta, ovisno o tome kako je posložena kampanja.
Činjenica je kako se digitalni marketing konstantno razvija, pravila i smjernice se mijenjaju, pa ponekad zaista postane komplicirano pratiti sve nove metode i načine mjerenja ukoliko vam to nije primaran posao.
Glavna prednost digitalnog oglašavanja je što je itekako mjerljiv, a oglase možete postaviti tako da su vidljivi samo vama željenoj, ciljanoj publici.
Digitalno oglašavanje je dvosmjerna ulica, pogotovo preko društvenih mreža, jer poziva svakoga na sudjelovanje. Ovakva vrsta marketinga potiče korisnike na komunikaciju, prikupljanjem lajkova i komentarima, jer realno gledajući ciljani oglasi se postavljaju za publiku kojoj bi vaš brend ili proizvod bio interesantan.
Obavijestiti svog klijenta ili kupca o svakoj maloj promjeni postaje stvar trenutka, osobito ako to činite preko kampanja na društvenim mrežama ili putem emaila. Istina je kako digitalni marketing zaista ima izuzetnu listu prednosti, a jedna od najvećih mu je što ima i bolje ostvariv povrat ulaganja.
Druga prednost digitalnog marketinga je što svima pruža jednake mogućnosti za privući potencijalne klijente, bilo da se radi o malim brandovima ili o velikim tvrtkama.
Kroz digitalno oglašavanje imate priliku razvijati svoj brand na nekoliko različitih kanala, čiji domet i publiku možete smišljeno unaprijed odabrati. Tu digitalno oglašavanje može imati zaista velik domet, te vaš brand možete graditi skupa sa svojom publikom.
Također je moguće izgraditi kvalitetan odnos sa svojim korisnicima ovisno o tome smatrate li to esencijalnim za vaše poslovanje. Ne trebamo napominjati koliko je važno imati dobro razrađenu digitalnu strategiju, kvalitetan content marketing te SEO.
Dinamičan način na koji se kreira digitalno oglašavanje, omogućava vam obavještavati svoje stalne ali i potencijalne kupce o svim izmjenama u vašem poslovanju, trenutnim akcijama i ostalim pogodnostima, na brz i efikasan način. Sve rezultate koje prikupite moguće je dalje analizirati te upotrebljavati za prilagođavanje strategije.
Primjećujete također kako veliki etablirani brandovi ne propuštaju priliku reklamirati se na svim frontama, pa čak se ponekad čini kako njihovih billboarda i reklama ima na svakom koraku. To je ono što čime se ističu, kombiniranom, ali sukladno tome i vrhunskom marketinškom strategijom.
Zaključak je kako zapravo nema osnove zašto bi se vaše poslovanje opredijelilo samo za jedan oblik oglašavanja. Zbog čega ne komunicirati svoj brand u svim oblicima te ga dovesti na najzavidniji mogući nivo, jer prostora na tržištu uvijek ima.
Svaka generacija ima oblik oglašavanja koji voli i prihvaća, ima svoju kupovnu moć i određene afinitete, a na vama je prilagoditi se. Oglašavanje na povezan način je idealna strategija za vaše poslovanje, kao i činjenica da ste dostupni svojim kupcima gdje god je to njima potrebno.
Digitalni i tradicionalni marketing imaju zapravo isti cilj, privući krajnje kupce kako biste povećali svoju prodaju te na taj način stvoriti konkretnu trajnu bazu korisnika. Smatra se kako je idealan balans kombinacija oba oblika oglašavanja, oboje su važni, a zajednički podižu vaše poslovanje na novu razinu. Stoga je najbolja stvar koju možete učiniti za svoj brand je razviti marketinšku strategiju koja će biti kombinacija tradicionalnog i digitalnog marketinga.