10 načina kako kroz digitalni marketing istaknuti svoju tvrtku
03.04.2024. / Analiza i strategija

Želite li se utopiti u konkurenciji ili istaknuti svoje poslovanje i biti drugačiji od drugih? Donosimo vam 10 načina na koje biste se mogli pokrenuti u nekom novom, drugačijem smjeru.

Digitalni marketing, tradicionalni marketing, i zapravo svaki oblik marketinga je od velike važnosti svakom poslovanju.  
 
Vjerojatno ste već došli do točke gdje vam je to postalo jasno.  
 
Shvatili ste kako je potrebno mnogo alata i znanja kako biste se istaknuli u mnoštvu, u moru istih ili sličnih tvrtki koje postoje na tržištu.  
 
Bili početnik ili ste na tržištu već neko vrijeme, postoji i veliki broj stvari koje možete učiniti za svoje poslovanje.   
  
Postoje neke osnovne koje vas mogu uzdignuti iznad konkurencije i u potpunost promijeniti stanje stvari. Ili bar u nekom obliku.  
  
Digitalni marketing većinom ne zahtijeva puno truda s vaše strane, nego samo malo ulaganja. Osobito ako unajmite agenciju za digitalni marketing.  
 
Ako ćete se digitalnim marketingom baviti sami, onoliko koliko znate, zahtijevati će vaš trud i potpuno posvećivanje u razvoj vaše tvrtke.   
 
Ulaganje u marketing vlastite tvrtke ne bi nikada trebali gledati kao trošak, nego kao ono što doista i jest - ulaganje u budućnost.   
 
I kao što sam naslov kaže, otkivamo kojih je to 10 načina na koji možete uz pomoć digitalnog marketinga, istaknuti svoju  tvrtku.  
  

1. Trebate znati tko ste i gdje ste u svom digitalnom okruženju 

Možda trenutno sjedite za svojim kuhinjskim stolom, na kauču u dnevnom boravku, ili u vašem uredu.  
 
Barem ste na toplom, jer ima nekih koji rade iz svoje garaže ili podruma, ako vas to tješi.  
Neki od najvećih su počeli baš iz svojih garaža. A definitivno su svi počeli od početka.   
 
Jeff Bezos je započeo Amazon kao online prodaju knjiga, iz svoje garaže. Jednako su tako su Bill Gates i Paul Allen u garaži osnovali Microsoft.  
I Google je krenuo iz garaže, a isto tako i Apple. Kažu i kako je Walt Disney počeo crtati baš u svojoj garaži. 
 
Dakle, svi su oni imali vrlo skromne početke.  
  
Ako su vaša uprava, odjel distribucije i kreativni odjel, sve to samo vi sami - to je sasvim u redu.   
 
Ono što ne bi bilo u redu je da svoje poslovanje započnete na krivi način.  
 
I prije nego uopće započnete, bitno je točno definirati tko ste, što ste i što bi vaša tvrtka trebala predstavljati. I koju publiku biste željeli ciljati.  
  
Primjerice, ako proizvodite i prodajete vlastitu prirodnu kozmetiku, trebali biste znati i to kako su žene od 30 do 50 godina najveći potrošači kozmetike.  
A žene u dobi od 18 do 25 godina su najveći potrošači proizvoda za njegu lica.  
 
S podacima kao što su ovi, otprilike bi trebali znati kome ćete oglašavati svoje proizvode i kako ćete prilagoditi svoju marketinšku strategiju.   
  
Vjerujemo da ste svoju priču započeli imajući na umu uspjeh. I iako želite ostvariti svoj san, možda nemate točne smjernice što zapravo činiti.   
  
Prije nego započnete s bilo čim - istražite tržište i definirajte tko je vaša publika.  
 
Pripremite detaljnu strategiju digitalnog marketinga i oglašavanja s kojom ćete ciljati tu svoju željenu publiku.  

  

2. Vaš brand i logotip i čitav vizualni identitet su jako važni   

Vjerojatno ni iz kuće ne izlazite bez nekog plana kuda idete i što ćete raditi, pa nema smisla voditi poslovanje na način “neka bude što bude”. Bez plana nema ništa, naravno. 
  
Realizirali ste svoju ideju, planirate biti drugačiji od drugih, donijeti nešto novo na tržište... I to je odlično!
 
Ali... Vaš vizualni identitet bi trebao biti vrlo visoko na popisu vaših prioriteta.   
  
Ako nemate vlastiti brend i logo, kako će ljudi znati tko ste vi?  
 
Morate imati jasno definiran vizualni identitet, vlastiti brend koji će biti prepoznatljiv.  
Cilj je da ljudi kada vide vaš logo, točno znaju tko ste, čime se bavite i što im nudite.  
  
Očito je kako vam ne nedostaje hrabrosti kada ste pokrenuli svoj vlastiti posao. Dobre ideje ne smiju prestati nikada i zato trebate biti i kreativni. 
  
Kreirajte (ili još bolje - zaposlite nekoga da to učini za vas) upečatljiv vizualni identitet brenda.  
Neka ne bude napadan ili previše kompliciran, jer što tu manje komplicirate to će upečatljiviji biti.  
 
Moderan, čist dizajn definitivno je bolji od onoga zastarjeloga. Ili ako je svega previše pa se od šume ne vidi drvo.  
Ako je to moguće, neka logo, dizajn i boje simboliziraju vaše poslovanje. 
  
Npr. web shop sa organskim proizvodima za kosu bi mogao imati neku nježnu roza boju za boju svoga brenda, jer će možda biti privlačnija ženskoj publici. Logo može biti stiliziran, koji podsjeća na kosu ili valove u kosi.  
 
I to je ona čistoća, ali i jednostavnost kojoj bi trebali težiti. 
   

3. Nemojte se bojati biti drugačiji u oglašavanju   

Ponovit ćemo ovo samo jednom (i vjerojatno još nekoliko puta) - jasno i glasno oglašavajte tko ste i što ste tj., transparentno reklamirajte svoje usluge ili proizvode.  
 
Nema smisla da ste nedorečeni, jer je smisao vašeg poslovanja svojoj publici jasno pokazati koje su vaše prednosti i zašto trebaju baš vas.    
  
Imate li čudotvornu kremu prirodnih sastojaka po receptu vaše bake, već imate pola posla. I “sve” što vam ostaje je cijelu priču lijepo zapakirati – odnosno pametno promovirati svoj vrhunski proizvod.  
 
Puno je načina na koje to možete učiniti, i nećete pogriješiti krenete li s tradicionalnim ili digitalnim oglašavanjem, ili kombinacijom oba oblika oglašavanja.  
 
Ako počnete na malo i počnete lokalno, oglašavajte se na radiju ili unajmite billboarde. 
 
Ciljate li širu publiku, oglašavajte se preko digitalnih kanala i društvenih mreža.  
 
Bitno je oglašavati se.  
 
Dobar marketinški potez bi bio i smisliti nešto novo i originalno. Kad već imate originalan proizvod.  
 
Vaša publika će to zapamtiti. Ali i znati cijeniti, pogotovo ako vaš proizvod i jest onako čudotvoran kakvim ga reklamirate.  

 

4. SEO i content marketing su važni vašu web stranicu, i vašu publiku 

Content marketing zapravo obuhvaća sav onaj sadržaj koji stvarate za svoju publiku, a povezujete ga svojom web stranicom. Zašto je to važno?  
 
Ako ste napravili oglas za svoj proizvod ili uslugu i netko klikne na njega treba “sletiti” na točno ono što je vidio u oglasu. Točno taj proizvod ili uslugu.  
Ne bi trebao otvoriti vašu početnu stranicu ili nešto stoto jer to je prvi kontakt s vašim potencijalnim kupcima i klijentima – a oni žele dobiti baš to što su tražili.   
 
Pratite trendove, osobito one u oglašavanju, kako bi vaša publika sa svakom objavom stvarala jasniju sliku o vama.  
  
Bitno je imati kvalitetnu, modernu i brzu web stranicu, koja će privući vašu publiku da ostane na njoj i dalje istražuje.  
Trebala bi biti jednostavna za korištenje, i opet naglašavamo kako je važno ono “šuma i drvo”. Izrada web stranice možda i košta, ali ona je alfa i omega vašeg poslovanja i nemojte to nikada smetnuti s uma.   
  
Stvarajte na svojoj web stranici kvalitetne sadržaje, pišite informativne članke ili blog postove te koristite ključne riječi. Ukratko, stvarajte dobre priče.  
 
Search Engine Optimization, znan i kao SEO može vašu stranicu podići na višu razinu na organski način, te bi bilo dobro posvetiti se optimizaciji web stranice u tom obliku. 
 
Napravite i study-case, opišite detaljno što ste i kako radili za klijenta i koje ste rezultate dobili na koji način. Ili uzmite za primjer zadovoljnog kupca i na koji ste mu način pomogli. Stvarni primjeri će pomoći drugima uvjeriti se u dobrobiti koje nudite. 
 
Na svojoj web stranici ne zaboravite postaviti reference ljudi ili tvrtki s kojima ste radili, te Google, Facebook i ostale recenzije zadovoljnih korisnika.  
 
Predstavite svojoj publici tko ste i što ste, čime se bavite i koje prednosti oni imaju od suradnje s vama ili korištenja vaših proizvoda. Ništa neka ne bude napisano slučajnim odabirom - budite ležerni, ali neka sve bude jasno. 
  
Kada pišete i stvarate sadržaje imajte na umu kako se obraćate stvarnim ljudima, koji taj tekst čitaju i koji trebaju razumjeti što želite reći.  
 
Dakle, bez pretjerane filozofije, ono što želite postići, pokušajte to postići na originalan, ali jednostavan način.   
  

5. Digitalni marketing “ne postoji” bez društvenih mreža  

Danas ne postojite ako nemate društvene mreže. Vaša će publika prije kupnje pregledati vaš web, društvene mreže i recenzije... Zapravo, sve što imate kako bi se uvjerili u vašu kvalitetu.  
Dakle - povećajte ili poboljšajte svoju prisutnost na društvenim mrežama, osobito na onima koje trendovi spominju kao nova mjesta gdje morate biti, kao što su LinkedIn ili TikTok.  
  
Ako imate volje i vremena, obavezno sudjelujte u grupama na društvenim mrežama, ili pokrenite svoju vlastitu.  
 
Komunicirajte sa svojim pratiteljima, odgovarajte na njihove upite i komentare. Loše komentare smatrajte konstruktivnom kritikom i prilikom za rast.  
 
Društvene mreže su idealan način na koji možete stvarati trajne odnose s vašim korisnicima.  
  
Vođenje društvenih mreža može biti opsežan posao, i tu je kao i u svemu važna dosljednost.   
 
A ako vam se sve ovo čini previše, uvijek možete zaposliti agenciju za digitalni marketing koja će voditi vaše društvene mreže stručno i profesionalno.  
  
Velika je vjerojatnost kako će imati mnoštvo ideja kojih se vi niste ni sjetili. A vi se možete slobodno posvetiti daljnjem razvoju vašeg poslovanja.   

  

6. Imajte svoj đir, ali istražite što u digitalnom marketingu radi konkurencija  

Pametno je "baciti oko” na konkurenciju, čak je i neophodno, ali iz samo jednog razloga. Kako ne biste bili isti kao i oni. I to je to!   
  
Istražite njihove slabe točke ili loše poteze kako se ne bi dogodili i vama te kako biste ih izbjegli, osobito greške koje se tiču digitalnog marketinga.   
  
I onda ih pustite raditi svoje, oni imaju svoje, a vi imate svoj smjer, odnosno “svoj đir”.   
 
Konkurencija ima svoju važnost, svoje zašto, ali nemojte biti opsesivni po pitanju njih, jer na tržištu ima mjesta za svakoga.  
 
Neka vam lajtmotiv bude - nama naše, njima njihovo. 
  

7. Budite svoji i pronaći ćete svoju nišu   

Već o samog početka morate sami sebi reći kako ste jedinstveni, znati u čemu ste jedinstveni te to znati prezentirati svojoj željenoj publici.  
Tako ćete lakše pronaći način na koji ćete se istaknuti u oglašavanju i biti drugačiji.   
  
Nije zgorega i biti provokativni. Ali umjereno.  

Pronađite svoju nišu i otkrijte novu stranu sebe, čak i onu duhovitu. Možda imate identične proizvode kao i drugi, ali će vam vaša smiješna i provokativna digitalna kampanja donijeti kupce koji su željni nečeg novoga, neke svježine na tržištu.  
  
Nemojte se bojati biti drugačiji u digitalnom marketingu – strahujte od utapanja u moru istih.  
 
Ali... Nemojte samo pisati i pričati kako ste drugačiji nego to zaista i budite.   
  
Izbjegnite korištenje standardnih špranci, ali imajte na umu kako u marketingu i poslu uvijek postoje određene smjernice koje trebate pratiti.  
 
Da, ključne riječi su važne, ali nitko nije rekao kako se oglas ne smije rimovati, zar ne?  
  
E sad, ne znamo točan podatak koliko su uspješna ona pogrebna poduzeća koja su na upaljače sa svojim logom stavljala i “Vidimo se uskoro”, ali ponekad je bitno samo biti drugačiji od drugih.  
  

8. Zašto digitalni marketing i influenceri idu “ruku pod ruku” 

Odgovor na ovo pitanje je - a zašto ne?  

Ne biste li željeli vaš proizvod promovirati preko influencera koji ima desetke, pa i stotine tisuća pratitelja?  
Zašto ne toliki broj ljudi upoznati s time tko ste vi i što im nudite.  
  
Influencer marketing je izvrstan i za povećati vlastite pratitelje na društvenim mrežama te se na taj način i dodatno pozicionirati kao brend. 
 
Influencer, koji odgovara vašim vrijednostima, može povećati vaš doseg nebrojeno mnogo puta.   
  
Nije zgorega povezati se i sa drugim poslovanjem sličnom vašem ili čak i potpuno različitim, samo radi neke zanimljive priče i kako bi se čulo za vas.  
  
Mnoštvo je opcija, vi ih samo trebate znati iskoristiti.  

Uostalom influencer marketing je još uvijek u punom mahu na našem području te bi bio velik propust ne iskoristiti sve prednosti koje nudi.   
 

 

9. Budućnost digitalnog marketinga je već ovdje, a gdje ste vi?  

Nitko više se ne želi osjećati kao još jedan kupac ili klijent u mnoštvu. Svi žele i očekuju drugačiju vrstu usluge.  
 
Da, još uvijek najviše koriste Google i vole kupovati iz udobnosti svog doma, ali svejedno, žele biti prepoznati kao osoba - ne kao broj.  
  
Ono što se najviše istaknulo u proteklih par godina je personalizirana usluga, odnosno potreba kupaca da su prepoznati i cijenjeni. To, realno i nije teško postići.   
  
Onaj odnos koji stvarate s pratiteljima na društvenim mrežama, možete proširiti i na svoje šire poslovanje. 
 
Kupac danas očekuje u svom paketu koji je naručio od vas, neku gratis sitnicu ili testere. U sve to možete i uključiti neku personaliziranu poruku. Nešto kao što je “Hvala na kupnji (umetni ime), obavezno nam javite kako Vam se sviđaju proizvodi”.  
 
Kada šaljete mailove ili newslettere, obavezno upotrijebite osobno ime... Statistike kažu kako personalizirani mailovi imaju oko 30% veću stopu otvaranja.  
 
Zapravo, sa vrlo malo možete učiniti zaista jako puno.   
  

10. Uključite se u poslovanje vlastite tvrtke  

Uvijek morate biti “hands on” u svom poslovanju. Ali se definitivno morate okaniti mikromenadžmenta (on je trebao izumrijeti odavno).  
  
Uključite se maksimalno u svoje poslovanje, ali nemojte to napraviti reda radi, nego si dajte malo truda.  
Morate znati kako vam ide na društvenim mrežama, koliko vaših mailova ljudi otvore, kakve su vam recenzije i na kraju kakvi su vam prihodi. 
 
Uključeni ne znači biti opsesivni, pa pokušati sve raditi sami i na kraju ne dobiti ništa. 
Morate znati delegirati zadatke.  

A ako ste sami u svom poslovanju i ako su sva radna mjesta i titule samo vaše - ono što vam mi možemo savjetovati je da na digitalni marketing uvijek gledate kao na ulaganje u svoje poslovanje, i to dugoročno.  
 
Znajte i to kako “Hvala na kupnji” poruke u paketima još uvijek imaju samo rijetki. Većinom ona mala poslovanja ili oni koji su tek počeli. Nikada nemojte zaboraviti koliko je svaki vaš krajnji kupac ili klijent vrijedan.  
 
Kupac će to znati cijeniti vaš trud i angažiranost, ali treba znati mjeru i ne biti previše napadan.  
Ili još gore, zatrpati svoje korisnike informacijama ili kasnije ne odgovoriti na upite.  
 
Trebate na kraju krajeva imati na umu kako radite s ljudima, a ljudi vole biti prepoznati i cijenjeni.   
  
 
Sve ovo što smo naveli je jedan veliki povezani krug. Neke stvari u digitalnom marketingu ne funkcioniraju bez drugih itd.  
S druge strane internet je ogromno mjesto i u njemu uvijek ima prostora za istaknuti se.   
 
Sve ovo smo napisali kako biste vi dobili ideju - kako ne biti baš svatko
 
A ako nemate ideja ili ne znate od kuda krenuti ili jednostavno trebate pomoć, kontaktirajte nas već danas.