Razmišljate o digitalnom marketingu, ali se osjećate izgubljeno? Imamo rješenje za vas - što trebate znati kako biste pronašli pravu agenciju za sebe. Čitajte dalje kako biste donijeli informiranu odluku. Ne zaboravite preuzeti naš popis za provjeru. Pripremite se unaprijed i postavite prava pitanja.
Prije nego što vam i dođe ideja obratiti se digitalnoj marketinškoj agenciji, jedna stvar mora vam biti kristalno jasna - vaše vlastito poslovanje.
Tražite agenciju za digitalni marketing... Ali znate li što točno tražite? I što želite da agencija za vas napravi?
Povećati svijest okoline o vašem poslovanju? Povećati prodaju? Ili možda poboljšati odnos s kupcima i klijentima?
Svaki ovaj cilj zahtijeva i drugačiju marketinšku strategiju.
Agencija s kojom želite poslovati morat će biti u mogućnosti zadovoljiti vaše potrebe.
Poznavanje vaših ciljeva neće vam samo pomoći u pronalaženju agencije specijalizirane baš za ono što vam treba - također će vam biti lakše mjeriti uspjeh kampanja.
Nisu sve agencije jednake.
I još nešto - i to vrlo bitno - pripazite na agencije koje puno obećavaju, a ne mogu potkrijepiti primjerima u kojima su to ispunile.
Ljudi su danas postali oprezni prema marketinškim agencijama prvenstveno baš zbog tih “obećanja” ili neprofesionalnosti pojedinih agencija.
Pripazite na nejasne ili šablonske strategije. Ali i na “one size fits all” pristup, koje neki koriste za sve svoje klijente, bez obzira koje su specifične potrebe klijenta, ciljevi ili vrsta poslovanja.
Red flags koje bi vam trebale biti upozorenje su i agresivne prodajne taktike. Njih ćete prepoznati kad ih vidite. Kao i nedostatak transparentnosti.
Oni ukazuju na to kako agencija možda nema vaše najbolje interese na umu.
Budžet je često tabu tema. Ali nemojte se ustručavati otvoreno razgovarati o troškovima. I to unaprijed kako ne bi bilo “nismo znali” kasnije.
Iako je uvijek najprimamljivije odabrati najjeftiniju opciju, ponudu ili paket koju marketinška agencija nudi, zapamtite - dobivate ono što i platite.
Kao i više-manje u svemu u životu - što više platite, više dobijete. U marketingu je to najčešće i slučaj.
Dakle, ulažite u marketing. Na taj način možete imati opsežnije marketinške strategije - one koje će vam na kraju donijeti bolji ROI (povrat na ulaganje).
Pronalaženju agencije slično je nalaženju pravog partnera u privatnom životu.
Ulazite u odnos, iako poslovni - ali kompatibilnost i "kemija" i dalje su važni. Tražite agenciju koja nudi usluge koje vam trebaju, koja odgovara vašoj tvrtki i dijeli slične vrijednosti.
Pravi spoj na kraju, ne znači ništa osim učinkovitije marketinške kampanje.
Kako ćete znati jesu li vaša tvrtka i agencija pravi spoj? Pripremili smo vam popis za provjeru kojeg možete preuzeti.
Možete ga koristiti za... pa, za provjeru; postavljate li sva prava pitanja i pokrivate li sve svoje opcije. I sve to prije nego što i potpišete ikakav ugovor sa agencijom za digitalni marketing.
Mogli bismo, i hoćemo - nazvati ovu našu checklistu - osnovnim alatom za donošenje informirane odluke. One odluke koja može podići ili proširiti vaše poslovanje.
Kakva bi vam agencija najviše odgovarala? Neka koja je potpuno posvećena vama?
Koja skače na sve vaše potrebe, i odobrava svaku vašu ideju, i raspoloživa je na telefon 24 sata dnevno?
To je nemoguće, i vi to znate.
Agencije imaju druge klijente i radno vrijeme. Njihovi zaposlenici imaju privatne živote.
Ali također, agencije možemo podijeliti u dvije osnovne skupine - specijalizirane agencije i općenite.
Specijalizirana agencija je stručna za određenu industriju ili vrstu usluge. S druge strane, općenita agencija nudi širok spektar usluga.
Svaka ima svoje vlastite prednosti i nedostatke.
Specijalizirana agencija može ponuditi stručnost u određenoj niši, ali joj može nedostajati svestranosti.
Općenita agencija možda i ima "sve na jednom mjestu", ali možda nema ono specifično znanje koje vam je prijeko potrebno.
Dakle, odaberite mudro.
U nekim situacijama, čak i kada sve izgleda dobro i na papiru i uživo, nešto jednostavno ne štima. Pouzdajte se u svoje instinkte.
Agencija i njezin tim ne bi trebali samo znati svoj posao, već bi se s njima trebalo lako surađivati. O komunikaciji i njenoj jednostavnosti, nećemo ni govoriti. Trebala bi imati sluha za vaše potrebe i biti posvećena vašem uspjehu.
Uz ovo navedeno, mislimo i to kako bi svaka marketinška agencija koju razmatrate trebala imati osnovnu poslovnu etiketu. Kao i vi.
Poslovna etiketa obično se odnosi na 3 R-a - Recognition-Respect-Response (Prepoznavanje-Poštovanje-Odgovor).
Osnove poslovne etike uključuju pozdravljanje ljudi (ako je moguće poimence), kako bi se osjećali primijećenima i uvaženima.
Trebalo bi biti pristojan i uljudan prema svima i ispričati se kada je to potrebno. I imati pravovremene odgovore na sva pitanja ili nedoumice.
Dolazak na sastanke (osobne ili online) na vrijeme, pokazivanje poštovanja i dobrih manira, se podrazumijeva. Ostala nepisana pravila uključuju odgovaranje na e-mailove i poruke unutar 24 sata.
Prvi dojmovi su trajni. Dođite na inicijalni sastanak dobro pripremljeni, kako biste raspravljali o svojim potrebama, ciljevima i budžetu.
Taj je sastanak idealna prilika i za procijeniti stručnost i manire potencijalne marketinške agencije.
Neka osnovna pitanja mogu vam pomoći odmah na početku utvrditi je li agencija dobar izbor za vaše poslovanje. Pitajte ih:
S vaše strane, morate donijeti sve dostupne podatke iz svojih prethodnih marketinških kampanja (ili pokušaja istih).
Što više informacija pružite, lakše je agenciji stvoriti prijedlog strategije koja je prilagođena baš vama i vašim potrebama.
Nakon prvog sastanka, kada dobijete prijedlog strategije, znat ćete bolje i realne vremenske okvire i troškove agencije.
Uzmite si vremena; ne žurite. Pažljivo pregledajte sve detalje strategije prije donošenja odluke. Ako ne razumijete određene pojmove, zatražite objašnjenje.
Jednom kada odlučite i ostvariti suradnju s agencijom, trebat ćete potpisati ugovor.
Budite sigurni kako razumijete sve uvjete i odredbe ugovora, uključujući i što će točno agencija raditi, kao i uvjete plaćanja.
Provjerite jeste li pročitali i razumjeli klauzule o raskidu. Ako je potrebno, zatražite i pravnu pomoć u tumačenju ugovora.
Nakon što potpišete ugovor, agencija će obično započeti ongoing proces - fazu upoznavanja kako bi se pripremila za predstojeći rad. To obično znači dodatne i vrlo detaljne razgovore o tome što želite postići.
A kakav bi odnos trebali imati sa, sad već “vašom” agencijom za digitalni marketing?
Odnos pun komunikacije, ali i redovitih provjera.
Održavajte otvorenu komunikaciju, kako bi znali jesu li vaše kampanje na pravom putu.
Trebate znati ide li kampanja u skladu s dogovorom i potrebama vašeg poslovanja.
Isto tako, tržište se mijenja, i to ponekad preko noći. Kao i potrebe pojedinaca.
Zato budite spremni promijeniti svoju strategiju po potrebi, i prilagoditi se - ako vaša agencija tako predloži.