Mali podueztnici često propuštaju priliku te nedovoljno koriste ili u potpunosti zanemaruju email marketing. Email marketing za male poduzetnike ima višestruke koristi i jedna je od značajnijih tatika u marketinškoj strategiji, stoga ga nikako ne bi trebali shvaćati olako.
Email marketing, za razliku od primjerice, društvenih mreža, sporiji je način komuniciranja s vašim ciljnim tržištem, ali na ovakav način možete postići puno bolje rezultate nego s nekom drugom taktikom.
Dosta malih tvrtki, često iz nestrpljivosti ne pribjegava baš puno ovakvom načinu prezentiranja svojeg branda. Šteta, jer email liste, tj. korisnici kojima se šalju promotivne poruke upravo su oni koji su vrlo jako zainteresirani za to što im imate reći.
Email poruke su uglavnom personalizirane. Vaša poruka nije reklamni TV spot ili neka slika na vanjskom billboard plakatu. Takve poruke se obraćaju skupini, dok email prijateljski govori samo i jedino pojedincu - vlasniku email adrese.
Vanjske poruke namijenjene velikom broju ljudi će zainteresirati i eventualno potaknuti na konverziju, dok će vas email poruke osobno povezati s ciljnim kupcima/ korisnicima, zainteresirati ih za vaš proizvod i vrlo vjerojatno ostvariti konverziju. Samo, za to treba vremena - potrebno je najprije zadobiti povjerenje potencijalnih kupaca korisnika i potaknuti ih da vam ostave svoju email adresu i tako stvoriti listu, a onda strateški provoditi email kampanju.
Ako malo proguglate, vidjet ćete more savjeta o tome kako voditi uspješne email kampanje. Kod takvog pretraživanja ljudi se vrlo često izgube, posebno kad nalete na oprečna rješenja.
Kako bismo vas poštedjeli takvih situacija i mogućih frustracija, a i uštedjeli vam vrijeme, u nastavku vam donosimo nekoliko osnovnih principa uspješnih email kampanja.
Kad ste jednom skupili određeni broj email adresa, bilo to 1.000, 10.000 ili 100.000 (pa i više), konačno se osjećate spremni početi slati vaše poruke potencijalnim kupcima ili korisnicima. Međutim, to je krivo!
Nije dovoljno samo skupiti adrese i početi slati “novosti iz vaše ponude”. Vjerujte nam, brzo ćete se razočarati.
Istina, neke povratne reakcije će biti, ali vrlo vjerojatno neće biti ni blizu onima koje ste očekivali. Zato, najprije razmislite poznajete li vaše ciljno tržište? Kakve su njihove navike? Vole li čitati ili više preferiraju vizuale?
Istraživanja različitih stručnjaka su pokazala da vizualni elementi imaju glavnu riječ kada su konverzije u pitanju. Vaši kupci ili korisnici ipak uz tekst vole vidjeti i zgodnu sliku/ grafiku/ video koji poboljšavaju cijeli dojam i istovremeno privlače.
Ovisno koliko vaši kupci vole čitati i imaju pažnju, možete odlučiti hoćete li u svoju poruku uključiti više teksta ili vizualnih elemenata.
Istraživanje je najbitnije, pa prije konačnog plana ispitajte i kako možete dobiti povratne informacije, tj. saznati jesu li vaši korisnici poruku uopće otvorili, kliknuli na nju i sl. Sve je moguće saznati jer postoji mnoštvo alata za to. Samo trebate malo proguglati.
Za uspješan email marketing trebate i osmisliti poruku, njezin sadržaj i kompoziciju. Sve mora biti u harmoniji kako bi potencijalni kupac ili korisnik imao vrhunsko iskustvo.
Opet, trebate znati i kada ćete te poruke slati. U koje vrijeme? Kojim danima? Sve je potrebno razraditi. Možete koristiti i neki od besplatnih predložaka, poput ovoga na Hubspotu, kako biste si olakšali cijeli posao što je više moguće.
Kako smo već prije spomenuli, ne možete samo skupiti email adrese i početi slati poruke samo da bi ih poslali. Vaša kampanja mora imati cilj.
Evo, recimo da ste mala tvrtka koja na internetu prodaje proizvode. Do sada ste prodavali proizvode od 200 kuna i sad biste htjeli da većina vaših korisnika prijeđe na nove proizvode od 500 kuna. Odlično! Onda i kreirajte svoje email poruke (newslettere) u skladu s tim.
Prezentirajte svojem ciljnom tržištu što gube ako ostanu na staroj opciji i što (i KOLIKO) dobivaju ako uz nadoplatu prijeđu na novu! Vrlo je bitno da prednosti istaknete jer vaši kupci ili korisnici vaših usluga ne žele toliko znati o novoj ponudi općenito nego ŠTO S NJOME DOBIVAJU!
Telekomunikacijska kompanija koja želi većinu svojih korisnika na pretplati poboljšat će pogodnosti najmanje deset puta (gigabajti, minute, poruke i sl.) i stvoriti neodoljivu ponudu koju korisnici neće moći odbiti. Stvorite i vi svoju neodoljivu ponudu! Neka bude temeljena na vašem cilju i neka je vaš newsletter prezentira.
Vaš email marketing neće biti uspješan jer ste vi pokupili određeni broj adresa i šaljete emailove, nego kada počenete ispunjavati cilj vaše kampanje.
Često mali brandovi, a dosta puta i oni veći rade pogrešku i kreiraju newsletter tipa “Novosti iz naše ponude”, “Ponuda dana” i sl.
Još se to može razumjeti i kod prehrane, ali kod strogo ciljane, neprehrambene ponude, te posebno usluga, takva loša strategija vas može puno stajati, kako vremena, tako i novaca i to posebno ako ste mali brand koji treba strogo paziti u što se troši svaka kuna.
Ako, npr. vodite malu trgovinu ili webshop neprehrambene robe za kućanstvo, u vašim newsletterima ne mogu biti slogani poput “Hej vidi ovo!”, “Cool kuhače za najbolji ručak!” ili “Šarene lutke za tvoje djevojčice!”.
Vaše primarno ciljno tržište nisu partijaneri u ranim dvadesetima, nego ljudi u braku s obitelji, ali i stariji i umirovljenici koji žive laganijim tempom života. U skladu s ciljnim tržištem, istaknite i prednosti vaše ponude.
Akcije, popusti, pogodnosti- sve to možete u nju uključiti kako biste je obogatili i samim time stvorili povjerenje. Ako su to umirovljenici, onda bi možda posebne akcije i promo kodovi bili sjajno rješenje.
Obiteljima s više djece bi možda trebali ponuditi mogućnosti tipa “kupiš dva, dobiješ tri”, popuste na određene artikle i sl. Ovakvi popusti i akcije su se pokazali i posebno uspješnima na tržištima koja su visoko konkurentna.
Ako se upuštate u izradu vašeg email newslettera s klasičnim alatima poput Adobe Photoshopa ili nekih drugih dobro poznatih programa za obradu slike i videa, potrošit ćete na nepotrebne sitnice jako mnogo vremena, a vjerujte, i živaca.
Vrlo često, rezultati takvog rada i ne ispadnu kako bi trebali, pa se morate zadovoljiti time što imate, a to vam može prilično ubiti volju i entuzijazam za daljnji rad.
Automatizirani, brzi alati su zato pravo rješenje! Sigurno ne želite po internetu tražiti css kodove kako biste na banner na svojoj stranici stavili poziv na akciju? Kladimo se da ne. A i zašto biste kad u svega nekoliko klikova možete imati gotovi banner, poster ili bilo kakvu reklamu sa svime što želite.
Bez frustracija i bez nepotrebnog živciranja. Možete sasvim na miru planirati i provoditi svoj marketing i bez pritiska se posvetiti svemu što smatrate da je potrebno!
Alati su tu kako bi vam pomogli u baš svakom dijelu vašeg posla. Ako niste dovoljno dobri u grafičkom dizajnu, nema veze! Vaša marketinška strategija ne mora patiti zbog toga.
S alatom poput Canve i sličnih možete napraviti vrhunska rješenja. Kako se ne biste izgubili u cijeloj stvari, neka od email aplikacija poput Hubspota ili Aweber-a je pravi spas. S dobrom email aplikacijom imate mogućnosti kreirati, optimizirati, te personalizirati vlastite email kampanje bez nepotrebnog gubljenja vremena ili angažiranja stručnjaka ako za to nemate novčanih resursa.
Pozivi na akciju, ili na engleskom Call to Action - CTA jedan su od ključnih dijelova vaše email marketing kampanje.
Ako vaše krajnje korisnike ili kupce ne uputite da naprave kupnju ili već ono što od njih očekujete, onda čemu cijela kampanja? Ako vaše ciljno tržište samo informirate o svojoj ponudi bez izravnog poziva na akciju, oni će vaš newsletter pogledati, na ovaj ili onaj način u sebi promisliti ili reći: “Dobro!”, zatvoriti poruku i najvjerojatnije na nju zaboraviti.
Stoga, to nikako nije način za podizanje svijesti o brandu ili izgradnju povjerenja. Kada kupite novi namještaj i potpuno renovirate stan ili kuću, te o tome stalno trabunjate prijateljima, bit ćete im vjerojatno dosadni, ali ako ih pozovete da vide što ste napravili, njima će se novi izgled vašeg prostora urezati u sjećanje, te će o njemu imati svoje mišljenje.
Isto je i s emailom. Vaš newsletter treba obavezno imati neku poveznicu koja ih zove da naprave neku akciju, da vide, da kupe, da se pretplate, da isprobaju.
Svrha toga nije samo zarada, nego i izgradnja povjerenja. Vaši korisnici, kad naprave akciju koju vi želite će vas zapamtiti i ako je bilo zadovoljno prvi put, uvijek vam se vjerno vraćati.
Kada kreirate email newsletter, nemojte previše komplicirati. Nema veze što ste stavili odličnu grafiku s lijepim bojama. Ako je sve nabacano bez ikakvog reda, sama kampanja bi mogla polučiti kontraefekt.
Zato, ljepota je u jednostavnosti. Odlučite najprije što je najpotrebnije da vaši krajnji kupci ili korisnici vide, to stavite i to je to!
Recimo da ste web knjižara i trenutačno na sve knjige dajete 10-15% popusta. Zašto biste nabrajali u samom newsletteru na kojem je popustu koja knjiga kad jednostavno možete staviti “Popust do 15%” i poveznicu na koju će krajnji kupac moći kliknuti ako ga neka knjiga točno zanima.
Imate brand zlatnog nakita za mladence? Zašto stavljati gomilu slika u newsletter kad je jedna, po vašem izboru najljepša s privlačnom porukom i pozivom na akciju sasvim dovoljna.
Pravi dokaz da jednostavni newsletteri donose konverziju i prodaju je i Uber. Vizualno, cijeli je u jednostavnim i jasnim bojama i oblicima, s kratkim opisom i VRLO JASNIM pozivom na akciju.
Takav newsletter ne samo što privlači ciljno tržište, nego i priča priču tvrtke, stvara povjerenje, te povezuje brand sa krajnjim korisnikom koji mu se uvijek vraća.
Nakon što ste isplanirali i dobro istražili na koji način ćete prezentirati svoj brend i svoju ponudu korisnicima, možete kreirati uspješnu email kampanju koja će imate sve gore navedene elemente.
Ostaje vam samo da brojite konverzije i nastavite smišljati nove i još bolje poruke.
Ukoliko nemate ideje i ne znate od kuda bi počeli, kontaktirajte nas i rado ćemoo vam pomoći u kreiranju uspješne email kampanje.