Boostati post ili ne? Pitanje je sad.

Našli ste se u dilemi? Trebate li raditi boost post na društvenim mrežama? Odnosno, vidjeli ste da postoji ta opcija, ali ne znate ništa o tome. Neki kažu kako treba ga raditi, drugi rade samo to, a treći o tome ne znaju ništa. Na pravom ste mjestu - saznajte sve o boostanju postova, treba li ih raditi ili ne.

Jeste li ikada listali kroz svoj feed i vidjeli vašu objavu s malim gumbom "Boost Post"? 
  
Jeste li to htjeli učiniti ili ne? 
  
Boost na društvenim mrežama je primamljiv, uglavnom zato što obećava katapultirati vaš sadržaj na vrh feeda. 
  
Ali vrijedi li? 
  
Evo u čemu je stvar - boost može biti moćan alat, ali nije višenamjenski
  
Da vidimo jesu li boostani postovi uopće vrijedni vašeg vremena... 
  

Boostati ili ne boostati? 

Ovo je pitanje od milijun eura, a odgovor je - ovisi. 
  
Boost može biti izvrstan način za postizanje nekih ciljeva, ali nije jedno rješenje za sve vaše probleme. 
  
Prije nego što pritisnete taj mali gumb, trebate znati mehaniku boost-a, odvagnuti prednosti i mane i osmisliti strategiju koja je u skladu s vašim ciljevima na društvenim mrežama. 
  
Boost u biti baca nešto (plaćenog) goriva na vašu postojeću objavu. 
Vi postavite proračun, ciljate publiku, a Facebook ili Instagram daju prioritet vašoj objavi u feedu. 
  
To je zapravo kao oglašavanje na društvenim mrežama, ali u nekakvom, nazovimo ga - smanjenom obliku. 
  

Facebook & Instagram osnove - kako poboljšati post? 

Jednostavno ćemo.  
Zamislite sljedeće: vaš post je post pozivnica za party. Boosting je kao da ste unajmili nekoga za dijeljenje letaka, kako biste proširili vijest o vašem partyju i to samo u određenim kvartovima (vaša ciljana publika). 
  
Ali "the plot thickens”... Algoritam društvenih mreža ima svoja vlastita pravila. Dakle, algoritam je poput kršnog izbacivača na partyju, koji je usput i vrlo izbirljiv. 
  
Dakle, čak i uz post boost, ako vaš sadržaj nije privlačan, algoritam ga možda neće prikazati svima kojima ste naumili. 
  
Zato je bitno razumjeti svoju publiku i raditi izrazito kvalitetan sadržaj
  
Boost može koštati od par eura pa nadalje, ovisno o vašim ciljevima i ciljanoj publici. 
  
Ali nemojte samo bacati novac u nadi da ćete zakrpati situaciju! Odredite jasan proračun i pratite svoj povrat ulaganja (ROI) kako biste vidjeli isplati li vam se boostanje. 
 

 

Prednosti post boost-a - zašto biste možda željeli pritisnuti gumb 

Mi to znamo, vi to znate - društvene mreže su (pre)natrpane. 
  
Boost vam može pomoći probiti se kroz gomilu i da vašu poruku vidi više ljudi. Ali to nije sve. 
  
Boost "pojačava" vaš glas i osigurava da vaša poruka dopre do šire publike, posebno one koja vašu objavu možda nije vidjela organski
  
Sjećate se lika s letcima i određenim kvartovima? Boost vam omogućuje fokusirano ciljanje vaše idealne publike. Boost nudi relativno brz i jednostavan način da vidite rezultate. 
  
Trebate promovirati događaj ili ubrzati prodaju? Boost to može. 
  

Druga strana - nedostaci post boost-a  

Boost nije čarobno rješenje za sve i ima neke mane koje treba uzeti u obzir, prije nego što pritisnete boost post. 

1. Kratkoročna vs. dugoročna strategija 

Boostanje se ističe u kratkoročnim ciljevima kao što su promocija događaja ili poticanje prodaje. 
Ali strategije organskog rasta su jedini pravi način za dugoročnu izgradnju brenda i angažman publike. 
Zamislite to kao gradnju kuće: boosting je iznajmljivanje dizalice za podizanje krova, ali organski rast je postavljanje čvrstih temelja. 

2. Planiranje troškova i proračuna 

Boostanje može biti skupo, osobito ako ne ciljate učinkovito ili vaš sadržaj nema odjeka kod publike. 
Kao i svakom ulaganju, potreban vam je jasan plan i realan proračun kako ne biste potrošili previše od svog marketinškog budžeta za društvene mreže. 

3. Rizik od pretjeranog oslanjanja na plaćeni doseg 

Evo prave zamke: vaš organski rast pati ako se oslanjate isključivo na boost. Algoritam može dati prednost boostanim objavama, što vašem sadržaju otežava privlačenje publike na prirodan način.  
Trebali bi težiti zdravoj ravnoteži, negdje između organskog i plaćenog dosega. 
 

 

Osmislite svoju strategiju – raditi boost ili ne  

Sad kad smo odvagnuli prednosti i nedostatke, saznajmo kako osmisliti strategiju društvenih mreža koja učinkovito koristi boostanje. 

Postavite svoje ciljeve 

Prije nego bilo što boostate, definirajte svoje ciljeve - što želite postići
Želite li više prometa na web stranici, svijesti o vašem brendu ili prijave za neke događaje? 
Ako imate jasne ciljeve, oni će voditi vaše odluke o boostingu. 

Analizirajte svoju publiku 

Do koga pokušavate doći? Napravite analizu publike. Morate poznavati svoje pratitelje, tko su, što ih privlači i kave su njihove želje.  
Razumijevanje demografskih podataka vaše publike, interesa i ponašanja online presudno je za izradu ciljanih boostova koji će imati učinka kod vaše publike.  

Vodite računa o kvaliteti sadržaja 

Nikakav boost ne može spasiti loš sadržaj. Imajte kvalitetan sadržaj. Sadržaj nije uzalud nazvan kraljem digitalnog marketinga
Visokokvalitetni, zanimljivi postovi temelj su svake uspješne strategije na društvenim mrežama. Prije nego što post boostate, provjerite je li mu sadržaj vrhunski. 

Koristite pametno svoje resurse  

Postavite realan proračun za boosting. Pametno raspodijelite svoje resurse. Napravite proračun na temelju svojih ciljeva i ukupne marketinške strategije
Zapamtite, boosting je alat, a ne zamjena za dobro zaokružen plan na društvenim mrežama. 

 

   

Gledajte dalje od post-boostinga. Radite na organskom rastu! 

Izgradnja vjernih pratitelja na društvenim mrežama zahtijeva i vrijeme i trud, ali zato su “nagrade” dugotrajne. 
  
Ovo su 3 temeljne strategije organskog rasta: 

  1. Angažman 
  2. Sadržaj 
  3. Zajednica 

1. Angažman je temelj 

Društvene mreže su dvosmjerna ulica. Izgradite iskren odnos sa svojim pratiteljima. 
Odgovarajte na komentare, radite rasprave uživo, potaknite na postavljanje pitanja na koje ćete vi davati odgovore i pokrenite nagradne igre kako bi potaknuli angažman. Što više komunicirate, to je jača vaša veza s publikom. 

2. Sadržaj je “Kralj” 

Kreirajte postove koji imaju odjeka kod vaše publike. Podijelite informativan i zabavan sadržaj, koji je od neke vrijednosti za vaše pratitelje. Koristite kombinaciju različitih formata, kao što su slike, videa, storyji i reelovi, kako bi vaše objave bile i ostale zanimljive. 

3. Zajednica je neizostavna 

Iskoristite moć umrežavanja na platformama društvenih mreža. Konstantno radite na izgradnji svoje zajednice. Surađujte s influencerima, sudjelujte u relevantnim diskusijama, pridružite se online grupama. Izgradnja odnosa unutar vaše niše, može organski povećati vaš doseg i svijest o vašem brendu. 

 

  
  

Savjeti i trikovi za učinkovit post boost 

Jeste li spremni poboljšati svoje objave na društvenim mrežama? Evo nekoliko savjeta za povećanje vašeg učinka. 
 

  • "Tajming” je sve - morate znati kada boostati za maksimalan učinak. 

Postoji optimalno vrijeme za objavljivanje ovisno o vašoj publici, a općenito je najbolje vrijeme ujutro ili navečer. 
Ujutro je najbolje oko 9h do podne, jer ljudi često provjeravaju društvene mreže tijekom puta na posao ili pauze. 
Navečer je najbolje objavljivati oko 19h jer se ljudi opuštaju i provode više slobodnog vremena na internetu. 
Eksperimentirajte i pratite svoje rezultate kako biste vidjeli kada boost stvara najveći angažman. 

  • A/B testiranje - podešavanje vašeg pristupa post boostingu. 

Testirajte različite opcije ciljanja publike, različite proračune i vizuale, kako biste vidjeli što najbolje funkcionira. A/B testiranje omogućuje vam poboljšati svoj pristup i dobiti maksimum za ono koliko ste uložili. 

  • Analitika i razumijevanje – mjerite svoj uspjeh i učite iz njega. 

Ne boostajte naslijepo! 
Boostanje objava samo je jedan dio slagalice. 
Pratite svoje rezultate koristeći Facebook Ads Manager ili Instagram Insights. Analizirajte podatke poput dosega objave, angažmana i klikova kako biste vidjeli radi li boost onako kako ste očekivali. 
  

Zaključak - dobro, loše i boostano 

Pa u čemu je kvaka?  
Trebate pronaći pravu ravnotežu između organskog i plaćenog dosega. Boost može biti dobar alat i strategija za pojačati određeni sadržaj ili postizanje kratkoročnih ciljeva. 
  
Ali organski rast, nadopunjen kvalitetnim sadržajem i angažmanom publike, je presudan za dugoročni uspjeh. 
  
Čak i uz post boost, nemojte izgubiti iz vida ton i autentičnost svog brenda
  
Ljudi se povezuju s pravim, iskrenim brendovima, te se pobrinite da vaš boostani sadržaj bude skladu s cjelokupnom osobnošću vašeg brenda. 
  
Društvene mreže se neprestano razvijaju, kao i strategije za njihovo poboljšanje. Ostanite informirani o novim funkcijama, opcijama ciljanja i trendovima kod publike. 
  
Spremni ste povećati svoju prisutnost na društvenim mrežama? S pravilnim pristupom, ne ostaje vam ništa drugo nego gledati kako se vaša publika širi, a njihov angažman povećava. 
  
 
Trebate li pomoć oko svoje prisutnosti na društvenim mrežama ili želite sami naučiti osnove? Kontaktirajte nas i dogovorite sastanak s našom agencijom za digitalni marketing