Na pitanje što je zero-click searches, postoji jednostavan odgovor: kada se na korisnikov upit odgovara izravno na stranici s rezultatima pretraživanja (SERP) bez potrebe za klikanjem na web stranicu ili pretraživanjem web stranice. Ipak čak i kada korisnici ne kliknu na web stranicu, pretraživanja bez klikova i dalje mogu potaknuti angažman. Na primjer, korisnik može pročitati vaš istaknuti isječak (featured snippet) i kasnije se izravno vratiti na vašu stranicu za detaljnije informacije ili usluge. Još uvijek mislite kako ne trebate zero-click searches?
Zašto bi vas trebalo biti briga za zero-click searches (pretraživanja bez klikova)?
Ova su pretraživanja iz temelja promijenila način na koji web stranice privlače pažnju publike.
Ako vaš sadržaj nije optimiziran za zero-click upite, možda gubi vidljivost čak i ako je dobro rangiran.
Pitanje nije utječu li pretraživanja bez klikova na vaš SEO; pitanje je koliko.
Možete postići vidljivost i prepoznatljivost branda čak i kada se klik ne dogodi.
Zero-click searches su rezultati pretraživanja koji zadovoljavaju korisnikovu namjeru bez potrebe da napuste stranicu s rezultatima.
To uključuje podatke poput vremenske prognoze, definicija ili čak “how to” koraka - izravno vidljivih na Googleovom SERP-u (Search Engine Results Page).
Za korisnike, ova pretraživanja štede vrijeme, posebno za jednostavna pitanja ili činjenice. Google izvlači ove podatke s indeksiranih web stranica, često ih prikazujući u obliku featured snippetsa (istaknutih isječaka) or knowledge panela.
Ovi zero-click rezultati koje Google nudi su brži, učinkovitiji odgovori, ali također smanjuju organske stope klikova za web stranice.
Ponašanje pri pretraživanju se drastično razvilo. Posebno ako znamo kako je raspon pažnje čovjeka 8,25 sekundi. Nakon toga – tko zna.
Kako mobilno pretraživanje i glasovni asistenti postaju sve rasprostranjeniji, korisnici zahtijevaju brže, praktičnije rezultate. Tu do izražaja dolaze zero-click searches.
Porast ovakve vrste pretraživanja izravno je povezan s Googleovim napretkom u umjetnoj inteligenciji i obradi prirodnog jezika (natural language processing).
Korisnici ne traže samo linkove na web stranice, njihov sadržaj i blogove; žele trenutne odgovore.
Na primjer, upisivanje "Koliko je star Google?" daje odgovor izravno na vrhu stranice.
Dakle da, prilagođavanje na zero-click searches može biti i izazov i prilika.
U bilo kojem trenutku možete ponuditi sadržaj koji je osmišljen da zadovolji potrebe za brzim odgovorima, umjesto da se oslanjate samo na tradicionalne SEO prakse fokusirane isključivo na rangiranje.
Zero-click searches mijenjaju SEO pravila jer se fokusiraju na odgovaranje na korisnička pitanja izravno na Googleovoj stranici umjesto usmjeravanja prometa na vanjske web stranice.
Ako želite pokušati steći vidljivost unutar ovih zero-click searches, to znači kako trebate imati sadržaj koji Google može lako istaknuti, poput sažetih odgovora na često postavljana pitanja.
Dugačak sadržaj je i dalje bitan, ali sada mora biti popraćen kraćim, “probavljivijim” informacijama koje odgovaraju formatu brzog odgovora koji ljudi žele.
Schema markup, pravilna upotreba naslova, koja osigurava da vaš sadržaj jezgrovito odgovara namjerama korisnika, sada je bitna komponenta svake učinkovite SEO strategije.
Glavni "alati" koje Google koristi za isporuku rezultata pretraživanja bez klikova su featured snippets, knowledge panels i quick answers.
Zero-click searches u suštini "kradu" potencijalni promet davanjem odgovora izravno u SERP-u, čime se smanjuje potreba klikanja na web stranice.
Iako ovo pogoduje praktičnosti za korisnika, smanjuje organski promet web stranicama koje se oslanjaju na rangiranje u pretraživanju za privlačenje posjeta.
Za vas ovo znači kako se možete prebaciti sa click-through rates (stope klikova) na vidljivost i prepoznatljivost branda unutar rezultata pretraživanja.
Ako "gubite klikove" sa ovim rezultatima bez klikova, vrijeme je da vidite kako i dalje možete imati koristi - naravno, poboljšanjem vašeg sadržaja za ove značajke.
Tradicionalni SEO cilj, povećanje stope klikova (CTR) se promijenio.
Sada je vidljivost branda jednako važna, ako ne i važnija, od dovođenja korisnika na vašu web stranicu.
Vaš brand treba biti u prvom planu u SERP značajkama poput isječaka, panela i okvira s odgovorima.
Dakle, umjesto privlačenja klikova, vaš cilj bi trebao postati povećanje izloženosti u ovim neklikabilnim prostorima.
Korisnici možda neće posjetiti vašu stranicu kao takvu, ali... Ponavljanje vašeg pojavljivanje u rezultatima pretraživanja gradi poznatost branda i, kao rezultat, gradi povjerenje.
Kako zero-click searches nastavljaju rasti, SEO strategije će se intenzivnije fokusirati na prilagođavanje sadržaja ovim novim ponašanjima pri pretraživanju.
I da, vaša web stranica mora biti optimizirana za mobilne uređaje; nema izgovora.
Uz usavršavanje za tekstualne zero-click rezultate, koristite video, FAQ i konverzacijski sadržaj.
Video sadržaj će poboljšati vaše šanse za pojavljivanje u rezultatima pretraživanja, posebno za upite vezane uz kako-učiniti ili tutoriale.
FAQ (Frequently Asked Questions) je još jedan odličan način jer odražava konverzacijsku prirodu mnogih pretraživanja bez klikova i glasovnih pretraživanja. Izravnim odgovaranjem na uobičajena pitanja koja ljudi postavljaju, povećavate svoje pojavljivanje u featured snippetsima ili Googleovim brzim odgovorima.
Zero-click searches polako, ali sigurno, počinju redefinirati SEO kakav poznajemo.
Vrijeme je da i vi počnete razmišljati u tom smjeru.
Uz dovođenje prometa na vašu web stranicu, okušajte se i u povećanju vidljivosti.
Vaš novi cilj je osigurati da se vaš brand pojavljuje tamo gdje korisnici traže informacije, bez obzira kliknu li ili ne.
Ali, ovo će zahtijevati novi način razmišljanja s vaše strane, drugačiji pogled na izloženost i autoritet povrh pukih posjeta web stranici.
Ako želite izgraditi trajnu prisutnost u rezultatima pretraživanja i osigurati da vaš brand ostane na vrhu – javite nam se.