Facebook ponovno mijenja algoritam svog news feeda i prioritet stavlja na komunikaciju među prijateljima. Što facebook izmjene znače za čarter tvrtke?
Zasigurno ste već čuli za Facebook izmjene oko kojih se podigla prilična prašina. Naime, početkom siječnja, glavni i odgovorni u Facebooku, Mark Zuckerberg je u svom novogodišnjem postu najavio izmjene algoritma, a sve u svrhu poboljšanja korisničkog iskustva. Drugim riječima Mark i ekipa nisu bili zadovoljni u kojem smjeru je krenuo Facebook u smislu objava koje su krajnji korisnici mogli vidjeti na svojim zidovima. Smatrali su da korisnici na svom zidu novosti imaju sve više promotivnih poruka, objava različitih brendova i izdavača, a premalo sadržaja svojih prijatelja i obitelji. Stoga su odlučili promijeniti svari.
Najavljene promjene algoritma zabrinule su medijske kuće i oglašivače jer neminovno povlače za sobom pad dosega, a time i pad prometa na web odredištima.
U svojoj najavi izmjena naglasili su kako brinu za “mentalno zdravlje” svojih korisnika i kako žele da se korisnici više druže i dijele ideje nego da budu bombardirani raznim reklamama. Znali smo mi da se oni jako brinu za nas i baš smo sretni zbog toga.
Za one koji nemaju svoju FB stranicu i koji ne ažuriraju svoje stranice to i ne znači puno. Trenutno! Jer još uvijek preko 60% svih kupaca pogleda FB stranicu proizvoda ili usluge koju žele kupiti, tako da je samo pitanje vremena kada će i oni morati posegnuti za ažurnim vođenjem FB stranice.
A za one koji se trude održavati svoju stranicu i vrijedno prikupljaju lajkove jer znaju da im to donosi promet na web stranice, a web stranice generiraju prodaju, ove facebook izmjene znače puno. Jer najavljenim izmjenama mogu očekivati pad “engagementa”, odnosno manju interakciju sa svojim korisnicima. Manji doseg javnih objava znači više plaćanja za oglase. Najviše će to osjetiti oni koji imaju malo lajkova na svojim objavama i oni koji s korisnicima ni do sada nisu imali neku veliku interakciju. No i oni koji su imali određenu interakciju s korisnicima će osjetiti također smanjenje te iste interakcije.
Na prvu stvari izgledaju poprilično loše i to je razlog zašto se digla velika polemika oko ove najave i zašto su se ljudi zabrinuli. No, ispod površine ipak nije sve tako crno.
Facebook ovim izmjenama zapravo stavlja naglasak na kvalitetan sadržaj. Znači da će javne objave i dalje biti itekako vidljive ako budu kvalitetne u smislu da pozivaju korisnke na akciju, a ne samo na pasivno scrollanje po newsfeedu. Komentari, lajkovi i sheranje biti će od presudne važnosti. Prva važna izmjena newsfeeda odnosi se na to da će korisnici moći vidjeti više od jedne objave iz istog izvora, što do sada nije bilo moguće. To ostavlja mogućnost administratorima stranica da osmisle nove strategije i načine na koje će moći okrenuti to u svoju korist. To znači da će se oni koji vode FB stranice morati više potruditi i stvarati privlačan i kvalitetan sadržaj za korisnike koje žele privući. Sadržaj koji će korisnike natjerati na neku veću reakciju od samog klika na lajk. Isto tako, prednost će se davati video sadržaju i grupama korisnika. Administratori stranica moći će video materijale dijeliti u grupama i na taj način imati bolju interakciju s krajnjim korisnicima.
Neki će reći pa čemu se onda truditi i ulagati u oglašavanje na FB kada nam limitiraju doseg i onemogućavaju pristup korisnicima? No ne treba zaboraviti činjenicu da Facebook danas ima više od dvije milijarde korisnika te da se na ovoj mreži vrte milijarde dolara, a poslovanje brojnih kompanija dijelom ovisi i o Facebooku. Tako da će ove promjene sigurno potaknuti marketere na pronalaženje novih strategija kako bi se došlo do korisnika .
Jedan ste od onih koji je neprekidno u potrazi za poboljšanjem poslovanja svoje čarter tvrtke?
Prijavite se na naš newsletter na www.zonaplus.hr i dobivajte informacije koje vam trebaju!