Email sandučić vaših krajnjih kupaca ili korisnika može biti vrlo moćan marketinški alat. Sigurno ste i sami bezbroj puta pronašli email poruke s “ponudama tjedna”, “akcijama mjeseca” ili “neodoljivim popustima samo za Vas”.
Marketinške email poruke često znaju biti personalizirane, pa tako email marketing pruža odlične mogućnosti da se približite kupcu i ostvarite jednu pozitivnu interakciju.
Istina je da je email marketing nešto sporiji proces od drugih, ali možete postići mnogo.
Želite da vam kupac vjeruje i da se stalno vraća na vaše stranice? Personalizirani newsletter za to je prava stvar. Ako vaši kupci/korisnici najviše vole primati ponude u svoj sandučić, neka email postane vaš prijatelj! Doslovno!
Ako malo proguglate pojam “digitalni marketing”, ili čak na engleskom, “digital marketing”, osim opisa pojma, pojave se i različita mišljenja kako je ovaj oblik marketinga zastario. To nije istina!
Možda su zastarjeli načini i sadržaji na koje se neke email poruke obraćaju krajnjim korisnicima. Sam alat definitivno nije.
Sadržajima email poruka od prije deset, pa čak i pet godina korisnici su već lagano, ako ne i podosta zasićeni. Trendovi se stalno mijenjaju kao i ukusi kupaca i korisnika i potrebno ih je stalno pratiti.
Pretplativši se na neke newslettere, i sami vidimo da pošiljatelji često šalju slično osmišljen sadržaj tijekom jedne, dvije, pa čak i pet godina.
Stječemo dojam kao da se boje ili ne vjeruju baš da će se nešto poboljšati ako promijene sadržaj ili način obraćanja ciljnoj publici.
Kao da nisu dovoljno optimistični. “Meni ovo dobro ide. Ne moram ništa mijenjati!”, reći će mnogi od njih.
Ali zašto ne bi mijenjali? Zašto ne bi povrat na investicije povećali za 30, 50, 100, pa čak i više postotaka?
U Hrvatskoj, malo malih poduzetnika posvećuje dovoljno pažnje dobroj email marketing strategiji. Šteta, jer time gube puno!
Pažljivo i strateški oblikovan newsletter, osim što može ostvariti odlične prodajne rezultate, zadržava ključne kupce. Email marketing u Hrvatskoj je svakako prisutan kao marketinški alat, ali malo poduzetnika vodi računa da je kvalitetan newsletter broj 1 način koji daje prednost nad konkurencijom.
Ako ste startup il imali poduzetnik, sigurno imate zacrtane poslovne ciljeve. Zašto si ne biste olakšali, upotrijebili alat koji će Vam pomoći zadržati postojeće kupce? Na kraju dana ćete sigurno biti zadovoljniji, nego većina drugih poduzetnika koji ne iskorištavaju dovoljno resurse na raspolaganju, pa je i njihovo zadovoljstvo učinjenim manje.
Prije nego što bilo što počnete, potrebno je da si postavite ovo pitanje. Istražite. Nabavite statistiku. Napravite anketu. Što god treba. Tako da se ne dogodi kriva procjena.
Ako su Vaši korisnici većinom, recimo, na Facebooku, a vi im šaljete email newslettere, vaša kampanja neće uspjeti!
Vjerojatno znate i da email marketing podrazumijeva i stvaranje email liste, ali kako email adrese imaju i zakonski aspekt, dobro istražite GDPR i ostale zakone prije nego što krenete u sastavljanje liste.
Također, ako se vaši korisnici pretplaćuju na mail, ali ga ne čitaju i ne otvaraju, nego isti završi u spam mapi, vaša strategija opet neće uspjeti!
Vaši korisnici trebaju biti oni koji aktivno čitaju i otvaraju svoju e- poštu. To je najbolji način da vaš marketing uspije i da uredno ostvarite sve svoje ciljeve. Nemojte postavljati krivu strategiju, nego održite svoje poslovanje pod vašom kontrolom kako biste i dalje mogli vući druge prave poteze.
U skladu s ovim, dobro je znati i zašto se ljudi “pretplaćuju” na email newslettere i zašto neke to isto odbija. Većina korisnika koji se pretplate na email obično želi saznati više o proizvodu/ usluzi nekog branda ili jednostavno ostati informirana o onome što ih najviše zanima.
Također, neki korisnici se na email newslettere pretplaćuju i zbog pogodnosti koje im to donosi, poput kupona/ kodova za popuste, e- knjiga, savjeta i sl.
Ono što potencijalne preplatnike također privlači su i pristup sadržajima koji nisu inače otvoreni za sve ili se dodatno plaćaju, ali veliku ulogu igraju i preporuke obitelji i prijatelja. Ako npr., imate webshop s odjećom za žene i muškarce i želite izgraditi email listu, zašto svojim posjetiteljima ne biste dali kod ili kupon za popust od 15, 20, 30 ili više posto.
Ili, ako ste tvrtka za poslovno savjetovanje, zašto ne biste napisali kratku e-knjigu od recimo, 40 - 50 strana i ponudili im istu besplatno ako se pretplate?
Email strategija je odlična prilika da iskoristite svu svoju kreativnost kako biste postigli ciljeve koje ste si zacrtali. Povjerenje klijenta teško je zadobiti, ali kada se jednom to ostvari, predstavlja ključnu pobjedu u borbi na tržištu.
Ipak, za svladati izazove email marketinga potrebno je znati i što kupce/ korisnike potencijalno odbija od emaila.
Dosta ljudi tako ističe negativna prijašnja iskustva. Svidjela bi im se neka stranica, unijeli bi svoju email adresu i nakon toga bili zasuti gomilom spam poruka. Isto tako, ljudi često kažu i da su zabrinuti da će određena stranica njihove podatke (s email adresom) prodati nekoj trećoj strani koja će to opet zloupotrijebiti na svoj način.
Neki će opet istaknuti i da su previše zatrpani email porukama, jer su se pretplatili na previše newslettera. Još nešto što je zanimljivo jest da postoji i dosta ljudi koji jednostavno ne vole da ih se “zaskače” da se pretplate, pa biste i o tome trebali povesti računa.
Istražili ste svoje kupce i došli do zaključka da koriste email. Dobro.
Je li email marketing uvršten u cjelokupnoj strategiji Vašeg digitalnog marketinga?
Ako nije, trebali biste shvatiti koliko je važan i svakako ga uključiti u istu.
Email je važan, jer privlači i zadržava kupce putem personaliziranih poruka koje promiču Vaš sadržaj, brand, proizvode ili usluge. Email otvara priliku i da se segmentiraju kontakti i upotrijebe tehnike personalizacije kako bi se poslala poruka koju kupci/ korisnici ne mogu ignorirati. Email marketing može donijeti povrat na investiciju koji će konkurencija teško moći potući.
Kada je riječ o vrstama digitalnog marketinga, prema nedavnim istraživanjima, email marketing se nalazi na visokom drugom mjestu. Prvo mjesto još uvijek drži Facebook marketing.
Iako mala poduzeća ističu da je Facebook njihov primarni marketinški kanal, studije su pokazale da korisnici u dosta situacija ipak više preferiraju email marketing od Facebooka i to posebno kada primaju materijale koji su im važni.
Prema istraživanjima, email se pokazao i 40 puta učinkovitijim kod privlačenja i zadržavanja novih kupaca. U usporedbi sa izravnim email porukama, te marketingom na društvenim mrežama, mali neafirmirani poduzetnici su uspjeli postići za 66% veći stupanj konverzije. Osim toga, pet je puta vjerojatnije da će kupac ili korisnik poruku vidjeti preko emaila, nego Facebook objave ili poruke.
Jedna od najvećih pogodnosti sadržajnog ili content marketinga je izgradnja baze lojalnih kupaca/ korisnika. Iako je email marketing jedan od najboljih načina za povezati se s njima, većina malih poduzetnika ga još uvijek koristi isključivo kao prodajni kanal i ne dijeli dovoljno (a dosta puta i nikako) sadržaj o svojem brandu vrijedan za svoje krajnje kupce ili korisnike.
Dobar email u sadržajnom ili content marketingu podrazumijeva usredotočenost, podatke, vizualne elemente, edukaciju, ozbiljnost, važnost sadržaja, brigu za kupca/ korisnika, te personalizaciju.
Kako biste stvorili dobar email u okviru vaše strategije sadržajnog (content) marketinga, najprije trebate svoje kupce ili korisnike držati usredotočenima. Ako hoćete da ljudi klikaju na vaše newslettere, pojednostavnite sve koliko god je to moguće.
Sve u newsletteru osim poruka i linkova za klikanje odvraća pozornost.
Kod stvaranja strategije biste trebali i istražiti želje i potrebe svojih potencijalnih kupaca ili korisnika i u skladu s tim personalizirati vaše poruke. Svoju email listu možete i podijeliti po tim kriterijima.
Vizualni elementi su također vrlo bitan dio svakog email newslettera. Kad se kupcu ili korisniku olakša i to tako da on vizualizira ono što se nudi, puno lakše dolazi do konverzije. On također treba i edukaciju, savjet ili inspiraciju, pa se pobrinite i da to bude u vašem newsletteru.
Prije izrade je potrebno i odrediti neke ozbiljne konverzijske ciljeve i njih se držati kako bi strategija mogla uspjeti. Bitno je i da ne stavljate vizualne elemente na prvo mjesto. Sadržaj mora biti prvi, a slike ili video samo potvrđivati njegovu kvalitetu. Istina je, vama su važne impresije, angažman, klikovi i sl., ali ako ne brinete za kupca/ korisnika, tj. ne dobijete njegovo povjerenje, nećete biti ni s njima zadovoljni.
Imajte i na umu da je najdraža riječ svakog korisnika ili kupca zapravo njegovo vlastito ime. Različite aplikacije za izradu newslettera imaju mogućnost da se ono može dodati, pa razmislite i o tome. Kad se kupcu tako obraćate, cijela poruka dobiva puno bolji i snažniji ton.
Email također može biti dobar alat u kontekstu gerilskog marketinga. Ali, najprije je potrebno pobliže definirati gerilski marketing.
Stručnjaci se slažu da je to marketinška strategija u kojoj organizacija kroz iznenađenja ili na nekonvencionalne načine komunicira sa svojim krajnjim korisnicima ili kupcima.
Izraz je popularizirao Jay Conrad Levinson u svojoj knjizi iz 1984. godine, naslova Guerilla Marketing. Cilj ovakve marketinške strategije je kreirati nezaboravno iskustvo, te povećati vjerojatnost da će kupac ili korisnik prenijeti to iskustvo prijateljima.
Na taj način brand dobiva veći doseg, nego što bi dobio kroz neke druge marketinške alate. Kada se strategija gerilskog marketinga spoji sa email strategijom, moguće je postići nevjerojatan uspjeh.
Email kao gerilski marketing vrti se oko kreativnosti, tj. da kroz svoju kreativnost svoje kupce ili korisnike iznenadite. Gerilski email marketing često podrazumijeva rizik, pa se nemojte bojati prijeći granicu ako vidite potrebu. Dosta se oglašivača suzdržava kada treba upotrijebiti lagane psovke ili kada treba taknuti u osjetljive teme.
Dok god nekoga ne vrijeđate otvoreno, takve je taktike sasvim u redu upotrijebiti. Gerilski marketing u emailu znači odvažiti se što upravo može donijeti veliku korist za sam brand.
Ukoliko još uvijek razmišljate o email marketingu kao nepotrebnom dijelu vašeg brendiranja, razmislite opet. Email marketing olakšava vam komunikaciju s vašim potencijalnim kupcima i povećava mogućnost prodaje proizvoda ili usluga koje nudite.
Ako nemate ideje kako započeti s email kampanjama javite nam se i zajedno ćemo pronaći rješenje.