U ovom nesigurnom vremenu, teško je znati što reći i što prvo učiniti - posebno kada je u pitanju prodaja. Ako niste sigurni kako prodati ili kako uoće napraviti korak naprijed u poslovanju, niste jedini.
Pokazalo se da je sada prodaja usluga najteže pogođena i vrlo izazovna, a posebno prodaja usluga u turizmu. Razlozi su više nego očiti. Nemogućnost putovanja i slobodnog kretanja, otkazani avionski letovi, socijalna distanca, sve su to kobni uvjeti za turizam. Iako se pokazalo kako su čarter usluge svojevrsna iznimka i svjetli primjer u hrvatskom turizmu gdje gosti ipak pristižu, nimalo nije lako prodati raspoložive kapacitete.
Ono što većina vlasnika i voditelja čarter tvrtki razmišlja i pita se jest: Trebam li sada prestati sa svim marketinškim aktivnostima? Nije li besmisleno promovirati i oglašavati 'summer sailing' kad se ne zna hoće li uopće biti moguće putovati? Gosti se možda previše boje da bi krenuli na put, a i svaki dan imamo neke nove vijesti i uvjete na razini države i na to se ne može utjecati.
Ili još jedno učestalo razmišljanje: 'ionako moramo otkazati/prebaciti većinu rezervacija, što ću sada brinuti o oglašavanju, moramo rezati budžet za oglašavanje i uštediti gdje god možemo, ne znamo što nam nosi jesen, moramo biti oprezni...'
Sada je vrijeme u kojem vlasnici čartera moraju donositi brze odluke temeljene na pouzdanim informacijama kako bi privukli nove klijente i ostvarili bukinge.
Je li sada vrijeme za popuste? Sigurno ćete razmišljati o aktivnostima koje vam mogu donijeti prihod i ako se politika većih popusta uklapa u vaš poslovni plan, onda sigurno će popusti biti jedan od alata kojima ćete se poslužiti.
No, ukoliko imate zaduženja i obveze koje nećete moći pokriti ukoliko dajete velike popuste tada ćete sigurno razmišljati o drugim načinima privlačenja čarter gostiju.
Dok se broj ljudi na ulicama i na javnim mjestima smanjio, broj ljudi na Internetu se povećao. Promet pretraživanja otkad je najavljena pandemija, povećao se eksponencijalno jer su potrošači stalno prilijepljeni za svoje telefone i računala.
Prema istraživanju Global Web Indexa iz travnja ove godine ljudi diljem svijeta potrošili znatno više vremena na svoje digitalne uređaje kao rezultat zatvaranja zbog koronavirusa. Više od tri četvrtine (76%) korisnika interneta u dobi između 16 i 64 godine u anketiranim zemljama kažu da su u zatvaranju potrošili više vremena koristeći svoje pametne telefone u usporedbi s ponašanjem prije zatvaranja, a gotovo 4 od 5 žena prijavilo je povećanje mobilne uporabe.
Ovo nije vrijeme u kojem ćete zanemariti svoju internetsku prisutnost. Vaši klijenti još uvijek traže usluge online. Ljudi i dalje kontaktiraju čarter tvrtke putem e-maila i društvenih medija. Potrebe ljudi za odmorom i odlaskom u prirodu nakon zatvaranja postaju sve veće. Sve digitalne marketinške strategije, kao što su društvene mreže, SEO i PPC oglašavanje, koje ste koristili da biste povećali promet na svojim web stranicama prije pojave pandemije, trebali bi nastaviti. Bit će potrebno nekoliko prilagodbi, što me dovodi do moje sljedeće točke.
Digitalni marketing u eri CoVID-19 vrlo je različit i treba ga tretirati kao takav. Tvrtke svih veličina mijenjaju svoje marketinške strategije kako bi se prilagodili potrebama i aktivnostima potrošača. Ne zaustavljaju svoju aktivnost na društvenim mrežama i ostalim digitalnim kanalima jer žele zadržati svoje angažirane i lojalne klijente.
Pratite svoje društvene mreže i publiku u cjelini. Što kažu vaši korisnici? Što ih najviše brine? Postoje li učestalo ponavljajući komentari ? Koje su glavne teme? Kako se stvari brzo mijenjaju, morate pratiti komentare kako biste objavljivali ciljan sadržaj. Na taj način bit ćete autentični i vaši korisnici će se lakše povezati s vama. U suprotnom, možete odavati dojam da ste tijekom krize samo formalno prisutni ili još gore da niste uopće prisutni.
Sada ćete primjerice umjesto scena trendovskih mjesta s puno ljudi zamjeniti scenama mirnih i izoliranih uvala. Također ćete prikazati kako se održavaju plovila i koliko brinete o dezinfekciji površina te o raznim higijenskim protokolima. Pokažite svojim korisnicima što mogu očekivati kada stignu u bazu.
Iako da, želimo pomoći našim klijentima u implementaciji kratkoročnih rješenja kako bi što uspješnije prošli kroz krizu COVID-19, također potičemo čarter tvrtke da gledaju dalje od krize. To ne uključuje nužno oglašavanje.
Mnogo je stvari koje možete učiniti da pripremite svoje čarter poslovanje za dugoročni uspjeh usprkos ograničenjima koja nosi COVID-19.
Ako sada uspostavite jaču digitalnu prisutnost, bit ćete dostupniji svojim potencijalnim klijentima nakon što se stvari vrate u normalu. To ne znači da se nužno morate oglašavati, iako oglašavanje bilo na tražilicama, bilo na društvenim mrežama postaje neizbježno.
Na primjer, sada bi bilo sjajno vrijeme za ulaganje u vašu SEO kampanju. Imajte na umu da je SEO optimizacija proces i da zahtijeva vrijeme, a sad kad ga imate, ne gubite ga. Angažirajte stručnjaka koji će vam napraviti pregled trenutnog stanja i dati vam prijedloge za poboljšanja.
Dok vaša konkurencija svoje marketinške napore ulaže u osnove, vi možete razmišljati o široj slici i ostvariti prednost i sada i u budućnosti.
Dovoljno je da pogledate svoje novosti na društvenim medijima ili uključite TV i vidjet ćete kako se ponašanje potrošača promijenilo, kako se ljudi pripremaju za život i prilagođavaju se tijekom CoVID-19. Mnogi su se poslovni modeli također izmijenili kako bi se prilagodili ovim izmijenjenim potrebama. Mnogi će reći kako se čarter usluge ne mogu promijeniti jer se oslanjaju na fizičku prisutnost ljudi, a ljudi se boje putovati i jednostavno ne dolaze.
Upravo iz tog razloga se čarter usluge moraju prilagoditi, jer ova situacija je nešto što će potrajati i mi ćemo jednostavno morati naučiti živjeti s time. Ljudi će i dalje koristiti čarter usluge samo na drugačiji način nego su to činili do sada, a na vama je da im pokažete kako to mogu učiniti na siguran način. Zapamtite da sada vaša konkurentska prednost nije cijena vaših usluga nego sigurnost koju ćete obećati i osigurati vašim korisnicima.
Znamo da ovo nastojanje može izgledati zastrašujuće i može vam se činiti teško primjeniti išta od gore navedenog, ali ovdje smo da vam pružimo potporu kroz ovu situaciju. Naš tim iz Zona Plus može vam pomoći da odredite put ka uspjehu, za vrijeme i nakon krize COVID-19. Možemo vam pomoći u razvoju strategije, optimizaciji pretraživača, oglasnim kampanjama i još mnogo toga.
Ako želite razgovarati o tome kako konkretno možemo pomoći vašem čarter poslovanju, zakažite telefonski poziv s nama!