Svjedoci smo vremena kada se promjene u u svijetu komunikacija i tehnologija događaju vrtoglavom brzinom i ponekad se pitamo kako je moguće pratiti sve trendove. Tehnologija svake godine napreduje, svake godine pojavi se nešto novo, a ono što već postoji te praktički ne možemo više funkcionirati bez toga postaje još bolje i naprednije.

Danas se digitalni marketing, jednostavno rečeno, ne može  zanemariti. Utjecaj digitalnog okruženja raste kontinuirano i postaje svakodnevno okruženje većine ljudi na ovoj planeti. Ono što je cilj marketinga, a posebice digitalnog marketinga je zaokupiti i zadržati pažnju potencijalnih kupaca. I to je jedino što se ne mijenja, mijenjaju se samo načini, strategije i taktike kako to učiniti sa što više uspjeha.

Kako biste bili spremni i znali u kojem smjeru trebate ulagati svoje vrijeme i novac svakako je bitno da  znate koji su trendovi. Kada govorimo o trendovima u digitalnom marketingu većina marketinških stručnjaka slaže se da postoje naznake da će sljedeće stvari biti vrijedne vašeg  ulaganja:

 

Morate biti aktivni na mreži.

Društveni mediji, streaming sadržaj i jednostavnost konzumiranja digitalnog sadržaja učinili su internet mjestom na kojem morate biti. Dakle, ako želite prodavati svoju uslugu na internetu ne smijete zanemariti ključne faktore kao su društvene mreže.

Facebook

Dobra vijest je da je Facebook još uvijek platforma br.1 društvenih mreža u svijetu s najvećim brojem aktivnih korisnika.  S druge strane, Facebook je imao tešku 2018. godinu. Nakon afere u kojoj je 14 milijuna korisnika oštećeno za osobne podatke. Facebook je dobio reputaciju platforme za političku propagandu, nepouzdane mreže za dijeljenje informacija te ima kontinuiran pad popularnosti kod mlađih demografskih skupina. Stoga ne čudi da neki od marketinških stručnjaka smatraju da se globalno odnos između javnosti i Facebooka mijenja. No, ovdje je  važno da znate koje je vaše ciljno tržište, jer Facebook može biti vrlo neprikladan za neke kampanje, pogotovo ako su one usmjerene na mlađe demografske skupine. Ali nemojte biti u zabludi, Facebook je još uvijek ogroman i daje još uvijek izvrsne rezultate u oglasnim kampanjama.

Instagram je klincima hit

Srećom za Facebook, njihova najveća prijetnja uopće nije prijetnja jer su kupili Instagram. Instagram je društvena mreža  temeljena na slici i videozapisu, optimizirana kako bi korisnicima olakšala dijeljenje fotografija i videozapisa s mobilnih telefona, koji su danas najprisutniji digitalni uređaji.

Instagram ima streloviti uspon i već je prošao milijardu korisnika. Uz to što je jedna  od najbrže rastućih platformi društvenih mreža još je važnije da velik dio korisničke baze čini poželjna mlađa demografska skupina, posebno oni ispod 30 godina.

 

Korištenje Chatbota će se povećati

Chatboti su samo specijalizirani oblik softvera koji djeluju  kao virtualni “pomoćnici”, komuniciraju s korisnicima i pomažu im u ispunjavanju njihovih zahtjeva. Chatboti komuniciraju s ljudima na prirodan način, ponajprije putem prozora za tekstualni chat, ali moguće su i verbalne interakcije.
Chatboti se već često koriste npr. na Facebooku, za desetke tisuća različitih zadataka koz aplikaciju Messenger. Botovi omogućuju korisnicima da dobiju personalizirane, usredotočene informacije bez previše uključivanja stvarnih ljudskih resursa. Njihova učinkovitost  u 2018. već pokazuje značajno povećanje upotrebe, a ta će uporaba vjerojatno nastaviti rasti u 2019. godini.

 

Video je obavezan

Iako je YouTube možda najpopularniji način konzumiranja videozapisa, čak je i popularniji od Facebooka, to ne znači da ne biste trebali postavljati videozapise na Facebook. U tom slučaju svakako sugeriramo direktno učitavanje video materijala na Facebook budući su Youtube i Facebook konkurenti ,stoga vam doseg objava neće biti značajniji. Video apsolutno dominira društvenim medijima. Prema nedavnom izvještaju HubSpot Researcha, četiri od šest kanala na kojima globalni potrošači gledaju video su društveni mediji. Osim toga, Facebookov direktor nedavno je predvidio da će ovom  platformom prevladavati video zapisi za manje od pet godina.

Bilo da stvarate videozapise za Instagram, Facebook, YouTube ili čak vlastitu web-lokaciju, to je vrhunski, vrlo učinkovit digitalni marketinški alat. Videozapisom možete snimiti i prenijeti mnogo informacija i osobnosti vašeg branda. Dokle god se pridržavate osnova dobre video produkcije, možete ostvariti impresivne rezultate.

Live Video je zasebna, ali važna stvar

Dok je videozapis vrijedan alat, jedna od najbrže rastućih zvijezda u digitalnom marketingu jest upotreba videozapisa uživo.
Prijenos uživo, kako se naziva, posebno je velik za digitalni marketing u kombinaciji s marketingom influencera.  Bilo da se radi o novoj generaciji utjecajnih društvenih medija ili tradicionalnim izvorima, kao što su slavne osobe, uživanje u prijenosu uživo s utjecajnom osobom koja izravno komunicira u  komentarima izuzetno privlači publiku. Influencer live stream je nevjerojatno koristan, visoko profiliran oblik digitalnog marketinga. Spontanost i interaktivnost live streaminga mogu nesumnjivo biti  vrlo učinkoviti.

 

Dobar sadržaj i dalje je važan

Sadržajni marketing i dalje predstavlja ključnu komponentu digitalnog marketinga, iako se sve više naglašavaju nijanse u sadržaju. Kvaliteta će uvijek biti važna, ali bitno je da se uzme u obzir kome je poruka namjenjena. Imati dublje razumijevanje ciljanog tržišta i preciznije ciljanje tog tržišta rastući je trend za učinkovitiji digitalni marketing.

E-mail postaje sve personaliziraniji

E-mail je i dalje glavni kanal komunikacije, s milijardama koje ga još uvijek koriste za osobne, komercijalne, industrijske, pravne, znanstvene i akademske svrhe. Drugim riječima, e-mail je ovdje da ostane, a sam e-mail marketing i dalje je važan.

Međutim, e-mail marketing se razvija, a generičke marketinške poruke nisu više tako učinkovite kao što su nekad bile. Sada je to kombinacija automatizacije i, što je još važnije, personalizacije koja čini e-mail marketing  nazaobilaznim u 2019.

Glasovna interakcija napreduje

Zahvaljujući Siri, Googleu, Alexa i mnoštvu drugih “pametnih” uređaja, verbalna interakcija s uređajima nastavlja rasti. Proizlazi da je razgovor jednostavno preferirani način interakcije. A sada su strojevi napokon dostigli razinu na kojoj  ljudi mogu  pretraživati, kupovati i otkrivati ​​nove stvari.

Međutim, to predstavlja neke zanimljive izazove. Na primjer, vođenje glasovnog pretraživanja vrlo se razlikuje od tipkanja upita, osobito se to očituje u rezultatima pretraživanja. Kada osoba izvrši pretragu temeljenu na tekstu, zaslon prikazuje jednu po jednu stranicu rezultata. Ali kada netko od uređaja zatraži pretraživanje, a uređaj usmeno odgovori  tada on može dati najviše nekoliko odgovora, a najčešće  samo jedan.

To znači da će priprema za glasovna pretraživanja zahtijevati drugačiji pristup, ali to je jedno područje digitalnog marketinga koje se ne može ignorirati jer se ljudi već sada više oslanjaju na njega.


Gdje je tu čarter?

Kada govorimo o promociji i marketingu čarter usluga svakako da je cilj biti što vidljiviji i na što jeftiniji način doći do što većeg broja krajnjih gostiju. U velikoj mjeri čarter tvrtke koriste široku mrežu booking agenata kroz buking sustave kao što su Booking Manager (MMK) ili Nausys. No svaka iole ozbiljna čarter tvrtka ulaže dodatne napore da sama dođe do klijenata koje će imati u svojoj bazi stalnih klijenata. Najbolji i najučinkovitiji način za to, pokazalo se, je digitalni marketing.

Ako želite izraditi strategiju  digitalnog marketinga za svoje čarter poslovanje kontaktirajte nas i zajedno ćemo razviti onu dobitnu !