Svatko govori istu stvar – i nitko ne sluša. To je stvarnost u većini industrija, ne samo kod  čarter kompanija. Svi kopiraju jedni od drugih dok na kraju iz perspektive kupca svi izgledaju jednako. A kada se to dogodi kupcima tada ne preostaje drugo nego da biraju uslugu prema cijeni ili po nečem što su zadnje zapamtili iz reklama.

Kako to obično biva u svakoj industriji, tako i u čarteru postoje već uobičajeni ciklusi. Trenutno su čarteraši u svom najdražem ciklusu, onom kreativnom. Tako je, kreativnom! Kreiraju se cjenici i ponude novih plovila u flotama za sljedeću sezonu. Većina će pomisliti da čarter sezona počinje s uskršnjim praznicima kao u ostatku “Lijepe Naše”. No na sreću to ovdje nije slučaj. U ovom trenutku prikupljaju se nove rezervacije i sada je pravo vrijeme da se postave pravila nove igre jer nova sezona 2018. je već počela!

Kako kome, reći će neki od čarteraša i biti će u pravu! Jer dok još traje tekuća sezona, odnosno posezona, kada istinski jedriličari dolaze jedriti na već prilično umornoj floti, teško je razmišljati o novoj sezoni. Tu su još intervencije i treba odraditi možda i najzahtjevniji dio godine. Na kraju, ipak se još zbrajaju prodajni rezultati ove sezone. Vlasnici čartera trebaju znati na čemu su, koliko je sezona stvarno bila uspješna pa će tek onda razmisliti i donijeti odluku što i kako dalje. Tu vam treba još barem mjesec dana. No da bi kvalitetno pripremili novu sezonu trebali bi pravovremeno odreagirati. Znači da već sada kasnite!

Nova sezona, nova plovila i nove cijene. A klijenti? Novi ili stari? Hoće li se stari klijenti vratiti i hoćete li privući nove klijente?

Uz to što sa pripremom nove sezone ne bi smjeli kasniti morate uzeti u obzir što konkurencija radi. Jer i prvi konkurent ima iste brodove, flota mu je smještena u istoj marini kao i vaša i ima gotovo iste extrase u cjeniku. Popusti su više manje isti i naizgled sve je isto. Jedina je razlika možda u buking listi. Njegova je bolje popunjena!

Normalno je da se pitate kako je to moguće? I kako je to moguće kad radite s istim prodajnim kanalima i istim agentima i istim rezervacijskim sustavima? Tješite se da je to stvar prezasićenosti tržišta, da jednostavno ima previše ponude, premalo klijenta. I jednostavno u nekim terminima ne možete dobiti rezervaciju ni da “brod date mukte”. I tako vi imate dobar izgovor. I sve je super i sve je O.K. kad si muško i voliš nogomet…ne, ne, ne, ipak nije to poanta, sve je super kada imate strategiju koja rastura i koja vam donosi željeni prodajni rezultat.

Jer jedan od učinkovitih načina da se izdvojite od konkurencije je da imate dobru marketing i prodajnu strategiju koja će zadržati stare i privući nove klijente. Naprosto morate unaprijed znati što, kada, kako i kome objaviti. To će vam omogućiti da donosite pravovremene odluke i da imate kontrolu nad situacijom koju je samo naizgled nemoguće kontrolirati.

Da zaključimo, spremni ste za novu čarter sezonu i jasno se razlikujete od svoje konkurencije, zar ne?

Ako to baš i nije tako i ako trebate savjete vezano uz kreiranje strategije i marketinškog plana, slobodno se javite sigurno ćemo zajedno pronaći pravo rješenje.

Više o ovoj i sličnim temama pročitajte ovdje.